abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111377445
Zo nu en dan heb ik de sterke behoefte op zoek te gaan naar mijn innerlijke en diepste 'ik', wie ben ik nou echt en hoe toon ik mij aan de buitenwereld. This may not be the right place to talk about it... But I'll give it a try.

Ik woon in het noorden van ons land, dit land, Nederland. Een niet nader te noemen plaats, het is hier een echte plaats om als Turkse te leven. Het beste van beide werelden zou men het haast noemen. De vrijheid van een Nederlandse, met het temperament van een Turkse. Echter geldt hier de regel: schijn bedriegt. Dit uit in een identiteitscrisis, ik weet werkelijk waar me niet hoe te gedragen in diverse gezelschappen. Is mijn gedrag niet te los van het Turkse en andersom in Nederlandse gezelschappen: gedraag ik mij niet te orthodox?

Nou ben ik op een punt beland dat ik vooraf bestudeerde zinnen toepas in deze diverse gezelschappen.

Laten we landen op het volgende probleem. De druk is hier groot. Van de ene kant wordt er verwacht dat ik puur blijf, maar toch zijn het de Turkse dames die vrolijk vragen of ik geen mannetje heb. In de zomer is het een paleis a la zuid-amerikaans gedragende turkse dames hier. Ik ben het einde zoek. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan me nergens bij aan sluiten. Daarnaast heb ik een erg afwijkende studie wat mij belemmert met het gros mee te gaan, ook op de studie kom ik niet mee. Misschien zou het makkelijker zijn als ik op kamers ga, weg van het noord-nederland-turkenhuis. Nu zit ik tussen twee werelden in.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn situatie begrijpelijk te maken. Pijnlijk genoeg verkeer ik nu in een ergere situatie dan zo verteld ik heb echt heel veel pijn.

Heeft iemand een plan om te werken aan dit probleem. Ik wil genieten van beide werelden en mij niet ongemakkelijk voelen. Ik overweeg serieus op kamers te gaan
pi_111377541
Ga op kamers. Afstand van zo'n omgeving zal je goed doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag :)?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:40:51 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_111377560
quote:
Nou ben ik op een punt beland dat ik vooraf bestudeerde zinnen toepas in deze diverse gezelschappen.
Dat snap ik niet. Verder, op kamers gaan is nooit verkeerd, minder familie om je heen, wat vrijer. Hoeft niet eenzaam te zijn, genoeg verenigingen, wellicht een gezellig studentenhuis.
pi_111377562
Ik begrijp helemaal niks van je verhaal, maar op kamers gaan zal vast goed zijn voor je.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_111377602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:40 schreef Charcot het volgende:
Ga op kamers. Afstand van zo'n omgeving zal je goed doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag :)?
Net 20 maar zo makkelijk wordt op kamers niet geaccepteerd. Erg spijtig vanwege het zelfstandige aspect ervan.
pi_111377641
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:40 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Verder, op kamers gaan is nooit verkeerd, minder familie om je heen, wat vrijer. Hoeft niet eenzaam te zijn, genoeg verenigingen, wellicht een gezellig studentenhuis.
Wat ik ermee bedoel is het volgende: gedraag ik me te afstandelijk of te persoonlijk? Hier zit nogal een verschil in bij deze bevolkingsgroepen
pi_111377654
als je boven de 18 bent is het geen keuze die geaccepteerd moet worden, het is gewoon een besluit, wie het ermee oneens is gaat maar lekker optiefen toch?
En dat kan zomaar.....?
pi_111377754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:43 schreef Lienzz het volgende:
als je boven de 18 bent is het geen keuze die geaccepteerd moet worden, het is gewoon een besluit, wie het ermee oneens is gaat maar lekker optiefen toch?
Jouw bijdrage is iets waar ik mee kan, toch ben ik het er niet mee eens. Wel heb ik er wat aan om mijn verhaal toe te lichten. Om het verhaal simpel te houden laat ik uitzonderingen en dergelijke erbuiten, ik ga generaliseren. Jij bent het voorbeeld van een typische Nederlander. Het probleem is dat ik dit niet kan. Turken zijn meer afhankelijk van elkaar en verbonden aan elkaar dat zet je niet zomaar op het spel
pi_111377798
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 14:43 schreef Lienzz het volgende:
Ze komt uit een andere cultuur. TS, in het noorden zijn er ook wat projecten voor jongeren zoals jij. Google eens op transculturele hulpverlening. Ik geloof dat ze je goed kunnen begeleiden bij het op kamers gaan. :)
pi_111377967
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:47 schreef Charcot het volgende:

[..]

Ze komt uit een andere cultuur. TS, in het noorden zijn er ook wat projecten voor jongeren zoals jij. Google eens op transculturele hulpverlening. Ik geloof dat ze je goed kunnen begeleiden bij het op kamers gaan. :)
Ik ga ernaar kijken maar ik weet niet of ik hulp zal aannemen. Er rust namelijk een taboe op hulpverlening, er is al snel iets mis met je.
pi_111378047
Tja, zo'n kader heb je dan weer zelf in de hand. Niemand hoeft te weten dat je hulp hebt gezocht. En daarnaast kan het evengoed een jongerenwerker zijn die met je mee gaat denken ;).
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:54:10 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111378052
je kan niet weg en je kan geen hulp krijgen. Wat verwacht je precies dat je hier gaat krijgen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:54:21 #13
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111378067
als je naasten je psychisch helemaal lam leggen, dan verdienen ze het niet om je naasten te zijn. misschien is dat te nederlands gedacht maar ik meende dat TS in nederland woonde
En dat kan zomaar.....?
pi_111378114
Ik denk dat het ook echt een onderdeel is van je leeftijd
maar ik kan mij voorstellen dat het door de twee culturen niet makkelijker word

ik denk dat je moet doen wat alle mensen in jouw leeftijdsgroep doen: creëer je eigen 'wereld'
en daarmee bedoel ik dat je je los maakt van thuis en je eigen thuis gaat maken
je eigen vrienden, die jouw accepteren als de interessante mix die je bent

de meeste mensen die gaan studeren ontwikkelen in die tijd een vriendengroep die ze zelf samen stellen uit mensen met de zelfde interesses etc
deze vrienden groepen gaan vaak heel lang mee juist omdat dit de eerste vrienden zijn die je echt kiest
(op de middelbare school is het toch nog vaak een kliekjesgebeuren etc)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_111378139
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:51 schreef istem01 het volgende:

[..]

Ik ga ernaar kijken maar ik weet niet of ik hulp zal aannemen. Er rust namelijk een taboe op hulpverlening, er is al snel iets mis met je.
Als ik dit lees, trek ik één conclusie. Jij zit letterlijk gevangen in je emoties door je afkomst. Ja je bent een turkse, maar we leven in Nederland anno 2012. Je kan niet in het verleden blijven denken en je afkomst als argument gebruiken. Stap er over heen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:56:57 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111378156
Klinkt alsof je iedereen wilt pleasen door in verschillende gezelschappen verschillend te reageren en je anders op te stellen.
Als je nu eens begint met consequent zijn? Je moet je gedragen als jezelf, niet zoals je denkt dat anderen dat van je verwachten.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111378183
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:46 schreef istem01 het volgende:

[..]

Jouw bijdrage is iets waar ik mee kan, toch ben ik het er niet mee eens. Wel heb ik er wat aan om mijn verhaal toe te lichten. Om het verhaal simpel te houden laat ik uitzonderingen en dergelijke erbuiten, ik ga generaliseren. Jij bent het voorbeeld van een typische Nederlander. Het probleem is dat ik dit niet kan. Turken zijn meer afhankelijk van elkaar en verbonden aan elkaar dat zet je niet zomaar op het spel
maar iemand die bijvoorbeeld van het platteland komt en naar de stad verhuist zal zoiets ook ervaren
(ik noem maar 2 cultuur verschillen binnen nederland)

je hoeft je Turkse familie en vrienden niet meteen opzij te schuiven
gedraag je gewoon relatief aangepast (zo ver het dragelijk is) als je daar bent en bouw je eigen thuis daar buiten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_111378200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:54 schreef Lienzz het volgende:
als je naasten je psychisch helemaal lam leggen, dan verdienen ze het niet om je naasten te zijn. misschien is dat te nederlands gedacht maar ik meende dat TS in nederland woonde
Maar lieverd dat ik in Nederland woon betekent toch niet dat ik me aan iedere gedragsregel in nederland kan houden? Net zomin als een nederlander dat niet kan
pi_111378204
Ts, misschien is de drempel te hoog. Maar er zijn niet voor niets instanties die zich op jongeren als jij richten. Stuur ze eens een mailtje, leg je verhaal uit. Misschien kan het voor een groot deel via de mail. (vaak wel)
pi_111378236
Error_404 ben het met je eens ik ga dat echt proberen, kijken wat ze zeggen als ik consequent ben
pi_111378274
Charcot ik denk dat het beter is me consequent te gedragen zoals error ook zei als dat mislukt, dan hulp van buitenaf.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:03:06 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111378366
ga 1-2 weken in een hutje ergens op de hei zitten, geen contact met de mensen uit je omgeving, kijken wie er na 2 weken uitkomt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111378419
Istem01, het zal moeilijk worden omdat ze dat niet van je gewend zijn. Je zult vooral in het begin heel assertief moeten zijn.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:12:01 #24
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_111378637
Met wie heb je er over gepraat? Internet is anoniem, ik ga er dan ook even vanuit dat je het nog niet met je omgeving gedeeld hebt. Hoe zouden je vrienden tegen je probleem aan kijken? De opleiding die je nu doet, wat voor een opleiding is dat bijvoorbeeld? Dit is wel de tijd om de keuzes te maken voor de rest van je leven.

Er zijn al goede suggesties gedaan mbt hulpverlening die je kunnen helpen om bijv. op kamers te gaan. Je ouders zijn streng? Er was in het verleden ook een topic van een Turkse dame die ook tegen de wil van de ouders (met name de vader) was ingegaan maar volgens mij wel goed geëindigd was.
pi_111379339
In plaats van in een hutje op de hei te gaan zitten zoals hierboven gesuggereerd wordt, denk ik dat je beter een weekje in Istanbul rond kunt gaan lopen. Als er ergens een stad bestaat die een brug tussen oost en west heeft weten te slaan dan is het wel daar.

Verder is het belangrijk om je ervan bewust te zijn dat groepen de neiging hebben om zich in zichzelf te keren door hun eigenheid en verschil met de niet-groepsleden te benadrukken. Met andere woorden: Turken in het buitenland gedragen zich daar vaak “Turkser” dan in Turkije (dit is overigens een menselijke eigenschap: Nederlanders in het buitenland doen precies hetzelfde). Denk je dat een Turkse in Izmir zich er druk over maakt of ze niet te “temperamentvol” is? Natuurlijk niet, die is gewoon zichzelf.

De manier om hier uit te komen is door zelf ook de afstand te overbruggen: verdiep je in beide culturen, zie de verschillen, zie de overeenkomsten en realiseer je dat het geen strijd is maar een enorme verrijking van je persoonlijkheid dat je het beste uit de twee kunt halen. Het is niet “of-of”, het is “en en”.

Stop je strijd, omarm je culturele rijkdom en ga je eigen keuzes maken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')