abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111376540
Ik lees wel vaker in bijvoorbeeld het ''loslaten van je ex'' topic, en het valt me op dat veel situaties die aanvankelijk best veel op elkaar lijken, zich toch op een heel andere manier ontwikkelen...

Waar ik vooral over nadacht, is dat sommige mensen zeggen ''nog voor hun relatie te willen vechten''..

Zij schrijven dan bijvoorbeeld dat er:
- Veel ruzie is.
- Vaak met partner oneens zijn
- Er weinig seks is.
- Er weinig gezelligs meer aan is.

Toch lees ik echter, dat sommige mensen in deze situatie dan zeggen : We gaan hier samen uitkomen, we gaan ervoor ''vechten'', of we gaan in relatietherapie of wat dan ook..

Maar ik lees ook posts waarin mensen in een nagenoeg gelijke situatie zeggen : Ik ben er klaar mee, ik wil uit elkaar. En dan definitief bij hun partner weggaan...

Ook in mijn vriendengroep heb ik zo'n situatie. Twee vrienden van mij hebben een slecht lopende relatie. Ze vertellen wel eens het een en ander aan mij. Van de ene vriend weet ik dat hun relatie echt binnenkort afgelopen is. Zijn vriendin wil niet verder met hem.
De andere vriend zit in nagenoeg dezelfde situatie als de eerste vriend, ze hebben ook beiden rond de 2 jaar. Veel ruzie, wat hier eerder in deze post staat. Maar zijn vriendin wil er nog voor ''vechten'' en zorgden dat het weer goedkomt tussen beiden.

Wat ik me aan de hand van dat voorbeeld eigenlijk afvroeg: Hoe komt het dat het meisje in de ene relatie wil stoppen, terwijl het andere meisje er nog voor wil gaan, terwijl de situaties nagenoeg hetzelfde zijn?

Is dat puur een kwestie van verschillende persoonlijkheden? Is de liefde tussen het ene stel gewoon echter dan bij het andere stel? Heeft het te maken met ervaringen uit het verleden?

Misschien een beetje een zweverige OP, maar ben wel benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben..
pi_111376647
Verliefdheid gaat over..

Is er gedoe en voel je ook niet echt meer wat voor de ander of is hij/zij toch niet de persoon waarmee je oud denkt te worden heeft vechten geen zin

ben je nog wel verlief/hou je zielsveel van de ander/is het je ideale partner dan kies je meestal voor vechten

zo ingewikeld is het toch niet?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:17:45 #3
365231 Fera
Fire & Blood
pi_111376724
Dat ligt aan het karakter en/of de gevoelens die zij nog hebben voor de ander. Er is weinig anders over te zeggen, er steekt geen theorie of zo achter, mocht je dat denken ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_111376772
Tegenwoordig wordt er al uit elkaar gegaan als na een jaar blijkt dat de een geen spruitjes lust, Nederlandse jongeren zijn verwend en niet gewend aan knokken en doorzetten.
pi_111376814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:19 schreef Ffleamig het volgende:
Tegenwoordig wordt er al uit elkaar gegaan als na een jaar blijkt dat de een geen spruitjes lust, Nederlandse jongeren zijn verwend en niet gewend aan knokken en doorzetten.
bron? cijfers?
pi_111376839
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef Geester het volgende:

[..]

bron? cijfers?
Kijk om je geen en gebruik je verstand.
pi_111376927
Omdat sommige mensen in een situatie zitten waarvan ze zelf denken dat ze het goed voor elkaar hebben met hun partner en er dus voor willen vechten.

Waar anderen tot een ontdekking zijn gekomen dat hun partner helemaal niet zo goed is als ze dachten en dus wat anders/nieuws willen.

En Ffleamig; vroeger was alles beter
pi_111376955
Je kan die twee situaties nooit met elkaar vergelijken natuurlijk.

Maar karakter zal er wel aan ten grondslag liggen. Sommige mensen geven gelijk op, andere vechten door tot het bittere einde.
pi_111377024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:23 schreef Roellie80 het volgende:
Omdat sommige mensen in een situatie zitten waarvan ze zelf denken dat ze het goed voor elkaar hebben met hun partner en er dus voor willen vechten.

Waar anderen tot een ontdekking zijn gekomen dat hun partner helemaal niet zo goed is als ze dachten en dus wat anders/nieuws willen.

En Ffleamig; vroeger was alles beter
Niet alles, de mode was een stuk leuker maar ze hadden de ladyshave wel wat eerder mogen uitvinden. :')
pi_111377057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Ok dan ben ik het NIET eens met de door jou slecht beargumenteerde mening
pi_111377173
Vriend 2 heeft een beter toekomstperspectief dan vriend 1 en is het dus waard om voor te vechten ivm de drang van vrouwen naar financiële afhankelijkheid..
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:33:44 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111377309
Dat ligt aan de personen in de situatie, sommige mensen willen nog doorzetten, anderen niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_111377366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

same goes for you

ik zie het in mijn omgeving namelijk niet
dus het zegt waarschijnlijk meer over jouw omgeving
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111377397
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

same goes for you

Jij O+
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:36:43 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111377423
quote:

[..]

same goes for you

Of nodeloos "de jeugd van van tegenwoordig!" geroep.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:37:18 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111377444
quote:
same goes for you

Kijk om je geen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_111377455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:15 schreef rhubarbje het volgende:
Verliefdheid gaat over..

Is er gedoe en voel je ook niet echt meer wat voor de ander of is hij/zij toch niet de persoon waarmee je oud denkt te worden heeft vechten geen zin

ben je nog wel verlief/hou je zielsveel van de ander/is het je ideale partner dan kies je meestal voor vechten

zo ingewikeld is het toch niet?
Hmm ik vind het dus wel lastig...

Hoe komt het dan dat de verliefdheid bij de ene relatie wel overgaat na ruzie, terwijl de anderen kennelijk nog ervoor ''willen vechten''?

Dan zou je dus kunnen zeggen dat de verliefdheid bij het ene stel groter is dan bij het andere stel, al kun je zulke dingen natuurlijk niet geheel wetenschappelijk benaderen...
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:38:52 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111377494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef EiPet het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat de verliefdheid bij de ene relatie wel overgaat na ruzie, terwijl de anderen kennelijk nog ervoor ''willen vechten''?
Als je het al wil afkappen na één ruzie ben je waarschijnlijk ook nooit verliefd geweest op die persoon.
pi_111377512
quote:

[..]

same goes for you

Ik weet niet uit wat voor een omgeving jij dan komt? Ik gok op de Bible Belt?
pi_111377556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

En nog een ongefundeerde schreeuw in de ruimte... Je hebt wel een mening maar die beargumenteren en reageren op kritiek op een deze manier .. :') braaaa
pi_111377628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef EiPet het volgende:

[..]

Hmm ik vind het dus wel lastig...

Dan zou je dus kunnen zeggen dat de verliefdheid bij het ene stel groter is dan bij het andere stel, al kun je zulke dingen natuurlijk niet geheel wetenschappelijk benaderen...
verliefdheid gaat niet over door ruzie

Ruzie komt door veel dingen: de verliefdheid is er af, sleur, irritatie op een bepaald punt, een verschil dat onoverbrugbaar lijkt (en dan bedoel ik regelmatige terugkerende ruzies) (het is dus eerder andersom)

Die oorzaken bepalen dus of je gaat vechten voor de relatie of niet.

Hoe oud ben je eigenlijk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111377665
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

even kijken hoor...

Nee ik draag een broek dus het zal wel niet dan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111377698
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

even kijke hoor...

Nee ik draag een broek dus het zal wel niet dan
O+ O+
pi_111378152
wat woden er weer veel conclussies getrokken. Er is een tal van inter en intrapersonlijke waarden die meetellen in zo'n besluit. Je kan niet per definitie zeggen dat als iemand het uit maakt na 1 ruzie dat diegene nooit verliefd geweest is, het kan heel goed zijn dat iemand bindingsangst heeft of dat er andere factoren een rol spelen bij een dergelijke beslissing
pi_111378186
wat tevens ook geldt voor het bij iemand blijven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')