bron? cijfers?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:19 schreef Ffleamig het volgende:
Tegenwoordig wordt er al uit elkaar gegaan als na een jaar blijkt dat de een geen spruitjes lust, Nederlandse jongeren zijn verwend en niet gewend aan knokken en doorzetten.
Niet alles, de mode was een stuk leuker maar ze hadden de ladyshave wel wat eerder mogen uitvinden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:23 schreef Roellie80 het volgende:
Omdat sommige mensen in een situatie zitten waarvan ze zelf denken dat ze het goed voor elkaar hebben met hun partner en er dus voor willen vechten.
Waar anderen tot een ontdekking zijn gekomen dat hun partner helemaal niet zo goed is als ze dachten en dus wat anders/nieuws willen.
En Ffleamig; vroeger was alles beter
Ok dan ben ik het NIET eens met de door jou slecht beargumenteerde meningquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Kijk om je geen en gebruik je verstand.
same goes for youquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Kijk om je geen en gebruik je verstand.
Jijquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
same goes for you
ik zie het in mijn omgeving namelijk niet
dus het zegt waarschijnlijk meer over jouw omgeving
Of nodeloos "de jeugd van van tegenwoordig!" geroep.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
same goes for you
Kijk om je geen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef rhubarbje het volgende:
same goes for you
Hmm ik vind het dus wel lastig...quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:15 schreef rhubarbje het volgende:
Verliefdheid gaat over..
Is er gedoe en voel je ook niet echt meer wat voor de ander of is hij/zij toch niet de persoon waarmee je oud denkt te worden heeft vechten geen zin
ben je nog wel verlief/hou je zielsveel van de ander/is het je ideale partner dan kies je meestal voor vechten
zo ingewikeld is het toch niet?
Als je het al wil afkappen na één ruzie ben je waarschijnlijk ook nooit verliefd geweest op die persoon.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef EiPet het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat de verliefdheid bij de ene relatie wel overgaat na ruzie, terwijl de anderen kennelijk nog ervoor ''willen vechten''?
Ik weet niet uit wat voor een omgeving jij dan komt? Ik gok op de Bible Belt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
same goes for you
En nog een ongefundeerde schreeuw in de ruimte... Je hebt wel een mening maar die beargumenteren en reageren op kritiek op een deze manier ..quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ik weet niet uit wat voor een omgeving jij dan komt? Ik gok op de Bible Belt?
verliefdheid gaat niet over door ruziequote:Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef EiPet het volgende:
[..]
Hmm ik vind het dus wel lastig...
Hoe komt het dan dat de verliefdheid bij de ene relatie wel overgaat na ruzie, terwijl de anderen kennelijk nog ervoor ''willen vechten''?
Dan zou je dus kunnen zeggen dat de verliefdheid bij het ene stel groter is dan bij het andere stel, al kun je zulke dingen natuurlijk niet geheel wetenschappelijk benaderen...
even kijken hoor...quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ik weet niet uit wat voor een omgeving jij dan komt? Ik gok op de Bible Belt?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
even kijke hoor...
Nee ik draag een broek dus het zal wel niet dan
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Niet alles, de mode was een stuk leuker maar ze hadden de ladyshave wel wat eerder mogen uitvinden.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:23 schreef Roellie80 het volgende:
Omdat sommige mensen in een situatie zitten waarvan ze zelf denken dat ze het goed voor elkaar hebben met hun partner en er dus voor willen vechten.
Waar anderen tot een ontdekking zijn gekomen dat hun partner helemaal niet zo goed is als ze dachten en dus wat anders/nieuws willen.
En Ffleamig; vroeger was alles beter
Dit dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Je kan die twee situaties nooit met elkaar vergelijken natuurlijk.
Maar karakter zal er wel aan ten grondslag liggen. Sommige mensen geven gelijk op, andere vechten door tot het bittere einde.
Jammer, maar waar.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:41 schreef xenobinol het volgende:
De meeste mensen vallen zwaar tegen als je ze beter leert kennen
Mee eens.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:40 schreef Cavalinho het volgende:
De een ziet de relatie als instituut waar het graag in wil bewegen als "deel van" en het dus wil behouden en zal dus veel doen om het tot een goed punt te brengen/behouden.
De ander wil vooral alleen iets voor zichzelf uit een relatie halen en als dat niet lukt, geven ze op en gaan ze op zoek naar iemand die wel kan geven wat ze willen.
Ditquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:14 schreef La_Vita het volgende:
Ik denk dat voor veel mensen de weg van de minste weerstand gewoon het aantrekkelijkst is. Als iets stuk is dan pleur je het weg en koop je een nieuwe.
Dat is natuurlijk de levensstijl die we nu kennen. Maar het zal vast ook in je moeten zitten of je discipline hebt, ben je bereid je ergens voor in te zetten, en moeite te doen. Sommige mensen hebben dat gewoon niet.
Ik stel mijzelf ook vaak teleur maar met mijzelf kan ik nog wel leven, het is juist die ander die de druppel is...quote:
Nee. Dan vecht je niet, maar slik je omdat je bang bent iets te verliezen. Dat is iets heel anders dan vechten om iets te behouden. Dan werk je immers aan het verbeteren van de relatie. Bij slikken blijft de verstandhouding hetzelfde.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:33 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Een lage eigenwaarde kan ook een factor zijn bij het blijven ''vechten''. Dan pik je meer ten koste van jezelf. Want een relatie definieert immers je ''waarde''.
Heeyquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:46 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Hmm verliefdheid wordt zwaar overschat.
Geloof me. Alleen op verliefdheid teert een duurzame relatie niet. Want wat blijft er over wanneer de verliefdheid even voorbij is?
Wanneer je vanaf het begin al heel sterk voelt 'dit is hem/haar, hiermee ga ik hand in hand tot het eind lopen' dan zul je iets ervaren of opbouwen wat nog veel dieper ligt dan waar verliefdheid ooit komen kan.
Ik was zelf ooit heftig verliefd, het was fantastisch: niet meer eten, vlinders en energie voor tien etc...but it didn't work out at all.
Verliefdheid is ook meer een momentopname. Verliefdheid komt ook voor 99,9% voort uit angst de ander te verliezen of om meer egoïstische redenen, zoals: Wauw, de ander vindt mij leuk!
Verliefdheid is een trick from nature om mensen te laten paren.
Bij relaties waar je heel diep voelt dat dit de ware is...(en er dus sprake is van wederzijds respect, humor/gek doen samen, gelijkwaardigheid, sexuele aantrekkingskracht, en de ander niet willen veranderen, elkaar steunen, graag bij elkaar zijn, vertrouwen dus elkaar loslaten etc...) is verliefdheid een bijzaak. Er heerst meer een soort diepe kalmte, liefde.
Dit zijn de relaties die wel tegen een stootje kunnen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |