abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111375119
hoi,

Een aantal van mijn vriendinnen hebben relaties (gehad), sommigen kunnen daar mee omgaan maar de meesten niet, en opzich is dat mijn zaak ook niet maar ik voel me soms als vriendin in de steek gelaten. Het volgende is namelijk zo, vriendinnen die een jongen leren kennnen en plots verliefd worden gedragen zich letterlijk als een blinde kip en denken alleen nog maar aan hun partner en het plezieren van hem en lopen daarbij aan hun eigen gevoelens en waardigheid voorbij.

Ook ik als vriendin heb er soms last van, een hele goede vriendin die op het laatst af smst omdat ze bij haar partner wilt zijn. Gisteren zou ik op stap gaan met een andere vriendin omdat ze me ten aande raad opbelde dat ze ruzie heeft met der partner en hij zich als een eikel gedroeg (hij is echt een eikel, hij doet heel minachtend naar haar, ik heb m daar wel eens op aangesproken toen hij dergelijk gedrag vertoonde in mijn bijzijn). Uiteindelijk hadden ze het voordat we op stap gingen een beetje uitgepraat en moest hij ineens mee, vervolgens zegt ze naar twee uur dat ze met hem mee gaat, stapavond voorbij. Vervolgens zit zij met schuldgevoelens naar mij toe maar diezelfde avond vertelt ze mij dat hij haar enorm manipuleert. Zij heeft het door dat ze zichzelf tekort schiet en toch heeft ze een enorme drang om bij hem te zijn.

Vriendinnen uit beide situaties hebben een partner die letterlijk tegen hen gezegd heeft dat ze zichzelf tekort schieten en beide partners lopen over hun heen. Een van de twee relaties is inmiddels voorbij omdat hij vond dat zij zich onwaardig naar zichzelf gedroeg. Tevens weet ik dat mijn vriendinnen op de een of andere manier er niks aan kunnen doen omdat die drang naar hun vriend zo sterk is dat ze geen nee kunnen zeggen.

Zelf heb ik ook een vriend, we gaan anderhalf jaar met elkaar en hebben ook af en toe ons problemen maar we hebben naar verhouding minder vaak gedoe en gezeik dan vriendinnen die relaties van twee maand hebben. Ook zijn we beiden veel meer met ons eigen leven bezig dan met ons leven samen, dit groeit wel langzaam maar ik zou nooit mijn vriendinnen af zeggen om naar hem te gaan ofzo. Ik heb dit ook nooit echt gehad. In al mijn relaties hebben ik altijd vrienden kunnen combineren met relaties.

Ik vraag me af wat ik kan doen om tot vriendinnen door te dringen dat ze beter voor zichzelf te kunnen zijn zonder dat de relatie daar per definitie onder hoeft te lijden. Ik ben ook geen voorstander om te zeggen van "maak het maar uit" want dat is niet aan mij. Maar het zou wel handig zijn als ik ze kan overtuigen om wat beter bij henzelf te blijven zodat zowel hun relatie als hun vriendschap niet kapot gaat. Heeft iemand tips?
pi_111375305
Of je bemoeit je er ff niet mee? :')
pi_111375348
Sla die gasten gewoon inelkaar. Dan ben je ook van je vriendinnen af maar je voelt je wel een stuk beter.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111375372
dit topic kent 2 opties:

1. TS is zelf blind door verliefdheid, en beseft dat ze eigenlijk in een kut relatie zit. Hierdoor wordt ze jaloers op haar 'vriendinnen' die wel gewoon geile neuqseks hebben.

2. TS uit hier gewoon haar ongenoegen in haar relatie, maar vermomd ze onder het mum van 'haar vriendinnen'
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_111375459
quote:
16s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:35 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Of je bemoeit je er ff niet mee? :')
Dat is onmogelijk omdat ik er wel in betrokken wordt. Ik ben steeds degene die alle problemen moet aanhoren en aan wie ze wel advies vragen. Tevens wordt een avondje stappen met zijn twee, een avondje stappen met zijn twee en partner. Als ik met mijn vriendin op stap ga omdat zij problemen heeft met haar vriend en zij vervolgens haar vriend meeneemt die mij al niet tof vindt (omdat ik aanmerkingen op zijn gedrag heb) vind ik dat ik me er wel mee mag bemoeien.
pi_111375503
natuurlijk vindt hij je niet tof als jij achter zijn rug om hem gaat aanmerken, en je gaat bemoeien in hun relatie.
seriously:
pi_111375508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:37 schreef AldoTheApache het volgende:
dit topic kent 2 opties:

1. TS is zelf blind door verliefdheid, en beseft dat ze eigenlijk in een kut relatie zit. Hierdoor wordt ze jaloers op haar 'vriendinnen' die wel gewoon geile neuqseks hebben.

2. TS uit hier gewoon haar ongenoegen in haar relatie, maar vermomd ze onder het mum van 'haar vriendinnen'
Dit vind ik ver gezocht, maar ik daag je uit om mij te vertellen waar je dit uit concludeert
pi_111375566
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:29 schreef NanaVonB het volgende:
Ik ben ook geen voorstander om te zeggen van "maak het maar uit" want dat is niet aan mij. Maar het zou wel handig zijn als ik ze kan overtuigen om wat beter bij henzelf te blijven zodat zowel hun relatie als hun vriendschap niet kapot gaat. Heeft iemand tips?
volgens mij geef je hier zelf het antwoord al. Bemoei je niet met hun keuze, maar je kunt ze wel helpen 'bij zichzelf' te blijven door af en toe als groep exclusief (dus zonder die gasten) op stap te gaan. Mochten dames in kwestie dat niet willen kun je ze niet helpen
pi_111375568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:41 schreef AldoTheApache het volgende:
natuurlijk vindt hij je niet tof als jij achter zijn rug om hem gaat aanmerken, en je gaat bemoeien in hun relatie.
seriously:
[ afbeelding ]
Zij is de gene die mij hun problemen vertelt ik ben slechts degene die er op reageert. Bovendien zeg ik ook wel wat van zijn gedrag als ik erbij ben als hij minachtend naar haar doet. Ik ben redelijk transperant en daar kan hij niet tegen
pi_111375674
aanhoren is iets anders dan je mening erover loslaten.

en als ze naar je mening vragen hou je je afzijdig!

als ik die vent was had ik een hele dikke middelvinger naar je opgestoken :@
pi_111375711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:45 schreef AldoTheApache het volgende:

als ik die vent was had ik een hele dikke middelvinger naar je opgestoken :)
pi_111375794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:29 schreef NanaVonB het volgende:
Ik vraag me af wat ik kan doen om tot vriendinnen door te dringen dat ze beter voor zichzelf te kunnen zijn zonder dat de relatie daar per definitie onder hoeft te lijden. Ik ben ook geen voorstander om te zeggen van "maak het maar uit" want dat is niet aan mij. Maar het zou wel handig zijn als ik ze kan overtuigen om wat beter bij henzelf te blijven zodat zowel hun relatie als hun vriendschap niet kapot gaat. Heeft iemand tips?
Je kan je richten op de relatie die ze hebben maar dat is het 'probleem' niet, hetgeen wat moeilijkheden veroorzaakt is dat ze een gebrek aan eigenwaarde hebben en zich daarom zo laten behandelen. Dat is natuurlijk klote maar wel iets wat in hen zit en wat ze zelf doen en in stand houden. Dat is het probleem, wat jij noemt zijn symptomen daarvan.

Wat je kan doen? Richt je op een positieve manier tot die vriendin los van de relatie die ze heeft en maak haar bewust van het feit dat als zij van zichzelf hield, zichzelf werkelijk accepteerde zoals ze was en met begrip en compassie met zichzelf omging ze nooit zulke dingen zou pikken, sterker nog ze zou er niet in terecht komen omdat het niet aan zou sluiten bij het beeld wat ze van zichzelf heeft.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_111375806
Ten aande raad?
pi_111375852
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:45 schreef AldoTheApache het volgende:

als ik die vent was had ik een hele dikke middelvinger naar je opgestoken :@
Waarom zou ik dat doen? Hij is een eikel naar haar toe en zij weet het. Ik moet vaak genoeg aanhoren hoe hij zich naar haar gedraagt en ik vind het ronduit manipulatief en onwaardig, ik vind dat ik daar als vriendin best wat over mag zeggen.

Ik snap je vijandelijkheid eigenlijk niet zo.
pi_111375892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:49 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je kan je richten op de relatie die ze hebben maar dat is het 'probleem' niet, hetgeen wat moeilijkheden veroorzaakt is dat ze een gebrek aan eigenwaarde hebben en zich daarom zo laten behandelen. Dat is natuurlijk klote maar wel iets wat in hen zit en wat ze zelf doen en in stand houden. Dat is het probleem, wat jij noemt zijn symptomen daarvan.

Wat je kan doen? Richt je op een positieve manier tot die vriendin los van de relatie die ze heeft en maak haar bewust van het feit dat als zij van zichzelf hield, zichzelf werkelijk accepteerde zoals ze was en met begrip en compassie met zichzelf omging ze nooit zulke dingen zou pikken, sterker nog ze zou er niet in terecht komen omdat het niet aan zou sluiten bij het beeld wat ze van zichzelf heeft.
dank, hier heb ik wat aan
pi_111375992
mijn ex had ook zo'n 'vriendin' als jij, beste vriendin van mijn ex, hadden een geschiedenis bla bla.

die ging zich dus ook bemoeien in onze relatie, en hoe ik me volgens haar moest gedragen tegenover mijn vriendin. Nou geloof me, daar ben je heel snel klaar mee.

kwam ze een keer naar mij toe om te vertellen dat ik de verjaardag van mijn ex echt niet mocht afzeggen, ik kon op die dag niet naar mijn ex omdat ik voor sport in het buitenland zat, dat ze dat echt niet vond kunnen bla bla Daar had zij helemaal niks mee te maken en ze moest zich gewoon erbuiten houden...

en ik heb nog wel meer voorbeelden hoor ;)

maar daar gaat het niet om, jij bent geen onderdeel van hun relatie. Dus moet je je er ook buiten houden :{w
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:15:52 #17
365231 Fera
Fire & Blood
pi_111376656
De persoonlijke problemen tussen jouw vriendinnen en hun partners zijn jouw zaken niet, punt. Ook al is één van die partners openlijk minachtend naar haar toe, zij kiest er zelf voor om bij hem te blijven. Je kan er altijd met haar over praten, als ze er zelf mee zit.
Ik heb ook een situatie meegemaakt waarin de vriend van mijn beste vriendin echt een enorme klootzak was. Ze kwam vaak naar mij toe om het erover te hebben, maar het heeft toch nog zeker een jaar of wat geduurd voordat ze het definitief uitmaakte. Ik heb haar daarin gesteund, maar het was haar eigen beslissing.

Dat jouw vriendinnen jou een beetje verwaarlozen, dat mag je altijd aankaarten natuurlijk. Je moet gewoon eerlijk tegen elkaar kunnen zijn, toch? Als het vaker voorkomt dat afspraken met jou afgezegd worden vanwege de partner, dan moet jij ze daar gewoon op wijzen. Immers: afspraak is afspraak. Een partner meenemen is één ding, maar er daarna na twee uur met hem vandoor gaan is gewoon hartstikke lullig tegenover jou. :{ En daar mag best iets over gezegd worden.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_111376700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:54 schreef AldoTheApache het volgende:
mijn ex had ook zo'n 'vriendin' als jij, beste vriendin van mijn ex, hadden een geschiedenis bla bla.

die ging zich dus ook bemoeien in onze relatie, en hoe ik me volgens haar moest gedragen tegenover mijn vriendin. Nou geloof me, daar ben je heel snel klaar mee.

kwam ze een keer naar mij toe om te vertellen dat ik de verjaardag van mijn ex echt niet mocht afzeggen, ik kon op die dag niet naar mijn ex omdat ik voor sport in het buitenland zat, dat ze dat echt niet vond kunnen bla bla Daar had zij helemaal niks mee te maken en ze moest zich gewoon erbuiten houden...

en ik heb nog wel meer voorbeelden hoor ;)

maar daar gaat het niet om, jij bent geen onderdeel van hun relatie. Dus moet je je er ook buiten houden :{w
Goed dit is niet de issue, ik zou nooit tegen iemand zijn of haar partner zeggen dat iemand iets niet mag. Tevens zou ik mijn vriendinnen nooit vertellen wat zij moeten doen of laten, ik geef enkel mijn visie en mijn perspectief op de relatie en hoe ik mij daar bij voel. Wel vind ik als iemand ombeschoft in mijn bijzijn doet, maakt niet uit wat de relatie of situatie tussen twee personen is, dan spreek ik iemand daar wel op aan.
pi_111377308
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:16 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Goed dit is niet de issue, ik zou nooit tegen iemand zijn of haar partner zeggen dat iemand iets niet mag. Tevens zou ik mijn vriendinnen nooit vertellen wat zij moeten doen of laten, ik geef enkel mijn visie en mijn perspectief op de relatie en hoe ik mij daar bij voel. Wel vind ik als iemand ombeschoft in mijn bijzijn doet, maakt niet uit wat de relatie of situatie tussen twee personen is, dan spreek ik iemand daar wel op aan.
Dat is dus best megalomaan, zit niemand op te wachten...
pi_111377601
"Wie megalomaan is, ziet zichzelf als belangrijker of machtiger dan zijn omgeving of schrijft zichzelf bijzondere talenten toe. Soms is megalomanie een uiting van een sterk gevoel van eigenwaarde, maar de oorzaak kan ook zijn dat iemand zichzelf eigenlijk minderwaardig, onbetekenend of onbelangrijk vindt. In dit geval is de megalomanie een verdedigingsmechanisme van de psyche. De megalomaan sublimeert dan zijn minderwaardigheidscomplex in het tegendeel daarvan."

Sorry maar volgens mij weet jij niet waar je het over hebt...
pi_111378019
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:41 schreef NanaVonB het volgende:
"Wie megalomaan is, ziet zichzelf als belangrijker of machtiger dan zijn omgeving of schrijft zichzelf bijzondere talenten toe.
Dat doe je dus als je je 'visie' denkt te moeten delen over zaken waar je geen reet mee te maken hebt..
pi_111378295
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef CutCake het volgende:

[..]

Dat doe je dus als je je 'visie' denkt te moeten delen over zaken waar je geen reet mee te maken hebt..
het is niet mijn relatie dus ik ben niet direct betrokken erin, wel wordt er met vuile was naar mij gegooid. Aan de hand daarvan kan ik best een mening of gevoel creeren, als mij gevraagd wordt dit te uiten heeft dit niets te maken met melagomie. sorry but your logic is flawed
pi_111378463
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:00 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

het is niet mijn relatie dus ik ben niet direct betrokken erin, wel wordt er met vuile was naar mij gegooid. Aan de hand daarvan kan ik best een mening of gevoel creeren, als mij gevraagd wordt dit te uiten heeft dit niets te maken met melagomie. sorry but your logic is flawed
Vertel dan duidelijk het hele verhaal, nu kom je pas op de proppen met het feit dat er specifiek gevraagd werd naar jouw mening. Vrouwen...
pi_111378499
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:06 schreef CutCake het volgende:

[..]

Vertel dan duidelijk het hele verhaal, nu kom je pas op de proppen met het feit dat er specifiek gevraagd werd naar jouw mening. Vrouwen...
volgens mij heb ik dit meerdere malen herhaald, lezen...

Mannen..
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:08:23 #25
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_111378522
Vrouwen die zelf een foute kerel uitzoeken en daar dan bij anderen over gaan klagen... :')

Waarom hen nog van advies willen voorzien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')