abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111371672
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).

Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. :{

Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.



136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:



Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren. _O-

Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)

Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee :?.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:56:34 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111371740
Ach, in de politiek gaat het ook hetzelfde....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111371826
Als je zelf niet creatief of innovatief genoeg bent dan moet je het maar na-apen, en daar gaat tijd in zitten dus vandaar dat de fransen er achter aan hobbelen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111371925
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
pi_111371989
Franse auto's zijn waardeloos, moeder had een Peugeot 206 cc 2.0 , die reed lekker maar na 2 jaar en 80k kilometers enkel maar problemen gehad.

Ophanging vervangen, batterij deed moeilijk.....
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:04:20 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111372020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).

Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. :{

Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.

[ afbeelding ]

136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:

[ afbeelding ]

Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren. _O-

Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)

Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee :?.
Was dat de tijd waarin citroen en peugeot 75pk uit hun 1.4 liter blokjes haalde en VW er maar liefst 60pk uit peuterde?

Bovendien gaat die peug GTI uit je voorbeeld ondanks minder PK's sneller naar de 100
Net als dat bv de 205 GTI (20 jaar geleden) net zo snel naar de 100 gaat als de golf uit jouw voorbeeld, ondanks 25pk minder. Doen de duitsers dan wat verkeerd?

;)

En waarom gebruikt de BMW groep (rolls royce) veertechniek van citroën denk je? Omdat ze het zelf zo goed kunnen? ;)

En ik weet wel welke dieselmotor ik liever in het vooronder heb hoor. Dat is niet zo'n stampende nagelende TDI maar liever een bijna-gelijk-aan benzine lopende HDI , ook frans.

En tja dingen als schijfremmen, meedraaiende koplampen, hydraulische vering, onafhankelijke achterwielophanging, torsievering, zelfdragende carroserie waren toch echt allemaal zaken die als éérste op een franse auto zaten en niet op een duitse.

En welke electrische auto's hebben de duitse merken al? Japanners hebben al de Nissan Leaf en de mitsubishi Imev , fransen hebben al de peugeot Ion en de renault influence rondrijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metro2005 op 10-05-2012 12:14:36 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_111372326
Japanse kwaliteit > Duitse > Franse

Zoiets? :P
pi_111372452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Casos het volgende:
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
Sterker nog, BMW en PSA gebruiken dezelfde (gezamenlijk ontwikkelde) motor in veel modellen
pi_111372553
Ik rij nu in mijn 3e Peugeot, prima auto's. Doet het altijd en weinig onderhoudskosten gehad. *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:19:25 #10
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_111372598
Overigens een 206 GTi uit 2009? Lijkt me errug sterk aangezien de laatste dacht ik in 2006 gebouwd is.

Overigens rij ik er met mijn 205 GTi rondjes omheen :D
pi_111372692
Design/klasse/uitstraling/kwaliteit/techniek: Duits > aziatisch/frans
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111372772
TS, je noemt in je OP "de huidige ontwikkelingen" en baseert je oordeel op een auto uit 2009. Dat strookt niet helemaal natuurlijk. Neem dan deze:

207 pk uit 1,6 liter (niet ontoevallig ontwikkeld samen met BMW).
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!) pk.
Zo bekeken zijn Franse auto's (207/72=) 2,875 keer zo vooruitstrevend als die saaie Duitse burgerbakken. ;).

Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus) en het veercomfort is nog altijd onovertroffen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 12:26:17 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111372844
Mijn ervaringen met meerdere Franse auto's zijn eigenlijk alleen maar slecht. Als het reed was het prima spul, maar stond regelmatig weer bij de garage.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:33:19 #14
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111373084
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:

205 1.3 Rallye 103 PK ( 1988)
205 1.6 GTI 115 PK ( 1985)
405 1.9 MI16 160 PK (1987)
405 2.0 T16 200 PK ( 220 met overboost) ( 1993)
206 2.0 RC 180PK

;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_111373122
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!)
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
quote:
Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus)
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
pi_111373241
quote:
16s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:33 schreef GizartFRL het volgende:
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:

405 1.9 MI16 160 PK (1987)
;)
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok. :{w.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111373264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.

[..]

Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
Nee, mijn motor is ook 8 kleps, en blijkbaar 18 pk stoerder dan de Volkswagen. Je conclusie dat mijn motor een 16-klepper moet zijn omdat ie uit 1991 komt is ook raar. De VW-motor uit 1992 is toch ook een 8 klepper?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111373509
Net of het aantal pk's van de gti's de maatstaf is voor de gehele autoindustrie. Sowieso kijken de meeste mensen niet eens naar het aantal pk's. Het verschil tussen een Duitse en een Franse auto is dat je bij de Duitse modellen recht toe recht aan 'Deutsche gründlichkeit' krijgt. Strakke modellen zonder enige poespas. Franse auto's hebben veel meer innovatie, design, nieuwe features, comfort etc. Sommige mensen spreekt het een meer aan dan het andere.

Zijn ook weinig mensen denk ik die overstappen van een Franse auto naar een Duitse en vice versa. Iemand die een Franse auto gewend is vind de harde stoelen van de Duitse auto bijv. al niks als ie fluwelen fauteuils gewend is (en omgekeerd). Zo is er voor ieder wat wils ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:50:21 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111373684
quote:
12s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok. :{w.
Niet NM?
Voor zover ik weet was er de 148 met kat en de 160 zonder kat.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:52:09 #20
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111373774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.

[..]

Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
91-er 1.6 motor met 90 PK is een gewone 8 klepper.
In 84 was deze er al met multipoint injectie en 105 PK. ;)
De 1.6 met 90 pk uit 1991 is volgens mij monopoint.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:05:56 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111374263
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
The End Times are wild
pi_111374346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
NU IK DIT GEHOORD HEB BEN IK OVERTUIGD! FRANS IS BETER, DUITS IS KUT!
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:08:37 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111374373
Ik heb zelfs japanse auto's gehad die elke week in de garage stonden en franse auto's die het prima deden en nooit wat mankeerden. Betrouwbaarheid hangt er vaak maar net vanaf hoe een auto onderhouden wordt. (2e hands auto's)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_111374640
Er is ook nog iets genaamd de 206 RC, ook een 2 liter blok maar dan met 175 pk (alhoewel die aangepast is door Lotus).
pi_111374735
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie.
En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')