abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111341392
Ik heb meerdere vrienden en familieleden in Rotterdam wonen, en in Den Haag, omdat ik daar heel mijn leven heb gewoond, in Den Haag, woon nu ong. 3 jaar in Zwolle.

Paar weken geleden hing ik bij de tramhalte bij Coffeeshop Hollywood in de haagse Schilderswijk, ik was daar wat jointjes aan het roken, en met zo vent van de htm aan het praten over zijn verleden en was daar met een anderen vriend nog.

Toen opeens kwam de politie eraan op een fiets, ze wou mijn ID kaart zien, en toen ze die had bekeken zij het meisje: Ik mag de joint niet van u afpakken, en u krijgt geen boete.. Wel wil ik dat u hem uit drukt.

Dus ik deed hem uit, en ze fietste weer weg.
Toen stak ik hem weer op, en ja. dat was het..

Ook in Rotterdam meerdere malen in het centrum aangehouden en in de buitenwijken, omdat ik op straat blowde, en daar ook nog nooit een boete gehad, of joint afgepakt, ze willen wel steeds mijn ID kaart zien, om te kijken wie ik ben volgens mij.

Nou was ik in Zwolle in een parkje aan het chillen met wat vrienden, en toen kwam er een ouwe agent aan, die gelijk agressief deed, en mijn joint uit m'n handen sloeg!
Ik heb zelfs een boete gekregen, en die joint heeft hij even later weggegooit!!

Dit is niet de eerste keer, ik heb wel is eerder in Zwolle een boete gekregen voor openbaar blowen..
In Den Haag vertelde ze me, dat ze het niet mogen afpakken, maar die agent in Zwolle deed dit dus wel, ik weet wie het is, dus als jullie me kunnen vertellen of dit wel of niet mag, kan ik een aanklacht tegen die man indienen....

Er werd altijd in Den Haag nadrukkelijk verteld, dat ze hem niet mogen afpakken namelijk.....

En mijn tweede vraag, in Rotterdam/Den Haag krijg je nooit een boete... En ze pakken niks af..
Hoe kan het zijn, dat Zwolle je standaard wel een boete krijgt, en ze het afpakken, en daar niet?

Zwolle is toch ook gewoon Nederland, volgens mij mogen er niet verschillende lijnen in Nederland qua beleid getrokken worden, dus ik ben benieuwd waarom die verschillen in Nederland nog steeds zo groot zijn.

Bedankt!
pi_111341503
Hoe dat kan, ik denk dat je het moet zoeken in de APV, verschilt per gemeente :)

http://www.politie.nl/Vra(...)everordeningapv.aspx
pi_111341556
Of je stopt met blowen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_111341589
Wiet is nog steeds illegaal, alhoewel het vrijwel overal in Nederland gedoogd wordt. Dus ik denk wel dat ze dat recht hebben ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 17:27:46 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:29:35 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111341699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:23 schreef Sapphire78 het volgende:
Hoe dat kan, ik denk dat je het moet zoeken in de APV, verschilt per gemeente :)

http://www.politie.nl/Vra(...)everordeningapv.aspx
Precies. Maar ik vind dat ook wel erg verwarrend, I must say. Net als drinken in het openbaar: op sommige plekken zie je borden hangen met een alcoholverbod, terwijl het volgens mij overal verboden is. Maar als het lekker weer is doet de politie nooit moeilijk als je een wijntje drinkt in het park. Veel zal toch afhangen van de indruk die je maakt: in pak een biertje drinken of in een versleten shirt een fles wodka maakt vast een verschil.
pi_111341786
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Precies. Maar ik vind dat ook wel erg verwarrend, I must say. Net als drinken in het openbaar: op sommige plekken zie je borden hangen met een alcoholverbod, terwijl het volgens mij overal verboden is. Maar als het lekker weer is doet de politie nooit moeilijk als je een wijntje drinkt in het park. Veel zal toch afhangen van de indruk die je maakt: in pak een biertje drinken of in een versleten shirt een fles wodka maakt vast een verschil.
Inderdaad
het mag allemaal niet dus ze hebben het recht het af te pakken en/of een boete te geven
als jij geen overlast veroorzaakt en gewoon een beetje mee werkt zullen ze dat niet doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_111341799
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Precies!
Op het rembrandplein, hartje Amsterdam blowde ik ook is, precies naast een ''politie post''.. ze stonden letterlijk naast me, maar ze keken niet eens..
Zo zie je maar weer, dat ze in elke stad er heel anders op reageren..
pi_111341836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:32 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Precies!
Op het rembrandplein, hartje Amsterdam blowde ik ook is, precies naast een ''politie post''.. ze stonden letterlijk naast me, maar ze keken niet eens..
wat dan toch vooral zal komen door je eigen gedrag/voorkomen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:33:39 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111341853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:32 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Precies!
Misschien dat de APV per stad verschilt, maar ik denk dat het een grotere rol speelt dat, om het plat te zeggen, sommige agenten een grotere hekel aan allochtonen hebben dan anderen.
pi_111341928
WAT :').

In Amsterdam kan je oom agent vragen of hij een vuurtje heeft man _O_. Wat is dit voor flauwekul?
pi_111341932
In Heerde, een dorp midden in de Veluwe, had ik is een blikje drank mee op straat, geheel gesloten..
Toen er een agent aankwam, heb ik een boete van 60,- gekregen, terwijl er in het APV staat, dat je alleen een boete kan krijgen, als het drankje al open was.

Alleen de agent, ontkende later op het bureau dat het nog dicht zat, dat was echt onredelijk, maar je kan het alleen betalen en accepteren dat hij niet de waarheid sprak, want het is toch het woord tegen zijn woord!
pi_111341969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:35 schreef Gulmez het volgende:
In Heerde, een dorp midden in de Veluwe, had ik is een blikje drank mee op straat, geheel gesloten..
Toen er een agent aankwam, heb ik een boete van 60,- gekregen, terwijl er in het APV staat, dat je alleen een boete kan krijgen, als het drankje al open was.

Alleen de agent, ontkende later op het bureau dat het nog dicht zat, dat was echt onredelijk!
foto maken :)

enige oplossing tegenwoordig, quota-geile-smerissen...
pi_111342023
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:35 schreef Gulmez het volgende:
Alleen de agent, ontkende later op het bureau dat het nog dicht zat, dat was echt onredelijk, maar je kan het alleen betalen en accepteren dat hij niet de waarheid sprak, want het is toch het woord tegen zijn woord!
Man the fuck up man, hoe kan je zo over je heen laten lopen :'). Turk zonder eer, da's nieuw _O-.
pi_111342162
quote:
6s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Man the fuck up man, hoe kan je zo over je heen laten lopen :'). Turk zonder eer, da's nieuw _O-.
Ik kan er toch niks aan doen, het was echt zo'n oude generatie agent, en ik keek pas later in het APV.
En hij zegt dat het open was, dus ik kan daar toch niks tegen beginnen.
pi_111342259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:39 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Ik kan er toch niks aan doen, het was echt zo'n oude generatie agent, en ik keek pas later in het APV.
En hij zegt dat het open was, dus ik kan daar toch niks tegen beginnen. !
Ik had d'r wel echt een principekwestie van gemaakt hoor, ik ga toch zeker geen boete betalen als ik niks fouts doe :'). Desnoods procedeer ik door tot ik bij 't Europees hooggerechtshof ben, bij wijze van spreken :+.
pi_111342292
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik had d'r wel echt een principekwestie van gemaakt hoor, ik ga toch zeker geen boete betalen als ik niks fouts doe :'). Desnoods procedeer ik door tot ik bij 't Europees hooggerechtshof ben, bij wijze van spreken :+.
Een echte FOK!ker.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111342355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een echte arme FOK!ker.
want dat gaat je veel geld kosten lijkt me
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111342400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

want dat gaat je veel geld kosten lijkt me
Dat moet toch te winnen zijn, of heb ik teveel vertrouwen in onze rechtstaat? :') Is het woord van een agent per definitie meer waard dan de jouwe? Anders kan een agent je toch voor van alles wat je niet hebt gedaan beboeten? 8)7
pi_111342455
quote:
15s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Dat moet toch te winnen zijn, of heb ik teveel vertrouwen in onze rechtstaat? :') Is het woord van een agent per definitie meer waard dan de jouwe? Anders kan een agent je toch voor van alles wat je niet hebt gedaan beboeten? 8)7
jouw woord tegen dat van een agent?
dat ga je niet winnen
als ze daar aan beginnen stort juist het hele systeem in
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111342492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jouw woord tegen dat van een agent?
dat ga je niet winnen
als ze daar aan beginnen stort juist het hele systeem in
Dus het is een kwestie van pech gehad, gewoon betalen en volgende keer beter? :') Dat kan toch niet zo zijn :')!
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:49:09 #22
57586 Bananenman
-----------
pi_111342544
quote:
15s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Kan 'ie ook in principe. Als je geen getuigen hebt en het puur jouw woord tegen dat van een agent is verlies je altijd.
pi_111342560
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Dus het is een kwestie van pech gehad, gewoon betalen en volgende keer beter? :') Dat kan toch niet zo zijn :')!
ze kunnen toch niet jouw woord verkiezen boven dat van een agent? dan ondermijn je de agent

als je geen getuigen hebt is het denk ik inderdaad ff slikken en je leven weer op pakken hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111342832
quote:
15s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Kan 'ie ook in principe. Als je geen getuigen hebt en het puur jouw woord tegen dat van een agent is verlies je altijd.
Ik had een vriend bij me. Maar het is wel al lang geleden hoor, dat dit gebeurd was.. :P
pi_111342929
Een vriend gaat waarschijnlijk ook niet al te veel helpen
als je in het zelfde 'hangjongeren' groepje zit dat de agent op dat moment aan spreekt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')