Precies. Maar ik vind dat ook wel erg verwarrend, I must say. Net als drinken in het openbaar: op sommige plekken zie je borden hangen met een alcoholverbod, terwijl het volgens mij overal verboden is. Maar als het lekker weer is doet de politie nooit moeilijk als je een wijntje drinkt in het park. Veel zal toch afhangen van de indruk die je maakt: in pak een biertje drinken of in een versleten shirt een fles wodka maakt vast een verschil.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:23 schreef Sapphire78 het volgende:
Hoe dat kan, ik denk dat je het moet zoeken in de APV, verschilt per gemeente
http://www.politie.nl/Vra(...)everordeningapv.aspx
Inderdaadquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Precies. Maar ik vind dat ook wel erg verwarrend, I must say. Net als drinken in het openbaar: op sommige plekken zie je borden hangen met een alcoholverbod, terwijl het volgens mij overal verboden is. Maar als het lekker weer is doet de politie nooit moeilijk als je een wijntje drinkt in het park. Veel zal toch afhangen van de indruk die je maakt: in pak een biertje drinken of in een versleten shirt een fles wodka maakt vast een verschil.
Precies!quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Precies. Maar ik vind dat ook wel erg verwarrend, I must say. Net als drinken in het openbaar: op sommige plekken zie je borden hangen met een alcoholverbod, terwijl het volgens mij overal verboden is. Maar als het lekker weer is doet de politie nooit moeilijk als je een wijntje drinkt in het park. Veel zal toch afhangen van de indruk die je maakt: in pak een biertje drinken of in een versleten shirt een fles wodka maakt vast een verschil.
wat dan toch vooral zal komen door je eigen gedrag/voorkomenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:32 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Precies!
Op het rembrandplein, hartje Amsterdam blowde ik ook is, precies naast een ''politie post''.. ze stonden letterlijk naast me, maar ze keken niet eens..
Zo zie je maar weer, dat ze in elke stad er heel anders op reageren..
Misschien dat de APV per stad verschilt, maar ik denk dat het een grotere rol speelt dat, om het plat te zeggen, sommige agenten een grotere hekel aan allochtonen hebben dan anderen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:32 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Precies!
Op het rembrandplein, hartje Amsterdam blowde ik ook is, precies naast een ''politie post''.. ze stonden letterlijk naast me, maar ze keken niet eens..
Zo zie je maar weer, dat ze in elke stad er heel anders op reageren..
foto makenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:35 schreef Gulmez het volgende:
In Heerde, een dorp midden in de Veluwe, had ik is een blikje drank mee op straat, geheel gesloten..
Toen er een agent aankwam, heb ik een boete van 60,- gekregen, terwijl er in het APV staat, dat je alleen een boete kan krijgen, als het drankje al open was.
Alleen de agent, ontkende later op het bureau dat het nog dicht zat, dat was echt onredelijk!
Man the fuck up man, hoe kan je zo over je heen laten lopenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:35 schreef Gulmez het volgende:
Alleen de agent, ontkende later op het bureau dat het nog dicht zat, dat was echt onredelijk, maar je kan het alleen betalen en accepteren dat hij niet de waarheid sprak, want het is toch het woord tegen zijn woord!
Ik kan er toch niks aan doen, het was echt zo'n oude generatie agent, en ik keek pas later in het APV.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Man the fuck up man, hoe kan je zo over je heen laten lopen. Turk zonder eer, da's nieuw
.
Ik had d'r wel echt een principekwestie van gemaakt hoor, ik ga toch zeker geen boete betalen als ik niks fouts doequote:Op woensdag 9 mei 2012 17:39 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Ik kan er toch niks aan doen, het was echt zo'n oude generatie agent, en ik keek pas later in het APV.
En hij zegt dat het open was, dus ik kan daar toch niks tegen beginnen. !
Een echte FOK!ker.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik had d'r wel echt een principekwestie van gemaakt hoor, ik ga toch zeker geen boete betalen als ik niks fouts doe. Desnoods procedeer ik door tot ik bij 't Europees hooggerechtshof ben, bij wijze van spreken
.
want dat gaat je veel geld kosten lijkt mequote:
Dat moet toch te winnen zijn, of heb ik teveel vertrouwen in onze rechtstaat?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
want dat gaat je veel geld kosten lijkt me
jouw woord tegen dat van een agent?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat moet toch te winnen zijn, of heb ik teveel vertrouwen in onze rechtstaat?Is het woord van een agent per definitie meer waard dan de jouwe? Anders kan een agent je toch voor van alles wat je niet hebt gedaan beboeten?
Dus het is een kwestie van pech gehad, gewoon betalen en volgende keer beter?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
jouw woord tegen dat van een agent?
dat ga je niet winnen
als ze daar aan beginnen stort juist het hele systeem in
Kan 'ie ook in principe. Als je geen getuigen hebt en het puur jouw woord tegen dat van een agent is verlies je altijd.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat moet toch te winnen zijn, of heb ik teveel vertrouwen in onze rechtstaat?Is het woord van een agent per definitie meer waard dan de jouwe? Anders kan een agent je toch voor van alles wat je niet hebt gedaan beboeten?
ze kunnen toch niet jouw woord verkiezen boven dat van een agent? dan ondermijn je de agentquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dus het is een kwestie van pech gehad, gewoon betalen en volgende keer beter?Dat kan toch niet zo zijn
!
Ik had een vriend bij me. Maar het is wel al lang geleden hoor, dat dit gebeurd was..quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Kan 'ie ook in principe. Als je geen getuigen hebt en het puur jouw woord tegen dat van een agent is verlies je altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |