http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)zuur-overgoten.dhtmlquote:8 mei 2012
16 jaar en TBS voor gruwelijke moordpogingDe rechtbank in Den Haag heeft dinsdag een 39-jarige man uit Zoetermeer veroordeeld tot 16 jaar cel met tbs en dwangverpleging voor het overgieten van zijn ex met zwavelzuur. De vrouw raakte hierdoor ernstig verminkt aan haar gezicht. De officier van justitie eiste 2 weken geleden dezelfde straf tegen Regillio K. wegens poging tot moord, vrijheidsberoving en mishandeling.
Volgens de rechter was er voldoende bewijs dat de man het slachtoffer meermalen met zuur heeft overgoten. K. vroeg zijn ex vorig jaar augustus een paar dagen vrij te nemen omdat hij een verrassing voor haar had. Hij drong haar woning in Zoetermeer binnen met een gestolen sleutel in de nacht van 15 op 16 augustus vorig jaar, bond haar vast en schoor haar hoofd kaal.
K. gooide in totaal een halve liter zuur over haar heen in het bijzijn van haar 3-jarige dochter. De vrouw is in sociaal en maatschappelijk opzicht min of meer vermoord door haar verminkte gezicht, zei de rechter. De jonge moeder van twee kinderen onderging zo'n 20 operaties, waaronder enkele mislukte huidtransplantaties. Twee maal had ze een hartstilstand. Volgens de rechter lijdt ze voortdurende en ondraaglijke pijn en overwoog ze euthanasie.
Relatie met zus slachtoffer
Verder bepaalde de rechter dat de in Suriname geboren Regillio het slachtoffer 112.000 euro moet betalen voor materiële schade en 150.000 euro voor immateriële schade. Volgens het rapport van de forensisch arts is de dader licht verminderd toerekeningsvatbaar en is de kans op herhaling groot.
Het slachtoffer woonde de uitspraak van achter een scherm bij, net als tijdens de inhoudelijke behandeling van de zaak 2 weken geleden. K. zelf was niet aanwezig. K. betoogde eerder dat hij alleen de handen van het slachtoffer had willen beschadigen, om zo van haar beheksing af te komen.
Dit verhaal achtte de rechter volstrekt ongeloofwaardig. K. had ook een relatie met de zus van het slachtoffer, aan wie hij een maand voor de gruwelijke daad beloofde 'dingen te gaan regelen'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-meer-zitten.dhtmlquote:Slachtoffer zuuraanval: Ik zie het niet meer zitten
9 mei 2012
Carolina Jimenez, het zwaar verminkte slachtoffer van de zuuraanval van haar ex, wilde niet herkenbaar in beeld komen tijdens een interview in 'Hart van Nederland' bij SBS6. Ze is opgelucht dat haar aanvaller Regillio K. 16 jaar cel en TBS heeft gekregen, maar ze beschouwt haar leven als geruïneerd.
Ze wil heel graag haar dochter naar school brengen, maar dat is haar nog niet gelukt. Ze hoopt dat ze daar in de toekomst weer toe in staat zal zijn. Haar kinderen zijn het enige waar ze nog voor leeft, aldus de emotionele en getraumatiseerde Carolina.
Ze had nooit verwacht dat Regillio haar zo zou toetakelen: 'Tot het moment dat hij mijn haar afschoor, ben ik geen seconde bang voor hem geweest. Maar toen ik eenmaal vastgebonden zat, was ik heel boos en had ik zoiets van, wacht maar tot ik los kom!'
Ogen smelten
Toen K. eenmaal het zuur over haar gezicht gooide, voelde ze zich alsof haar hoofd en ogen smolten. Dat duurde totdat ze in het ziekenhuis lange tijd onder water werd gehouden. Toen verdween de pijn. Ze voelde vrijwel niets totdat de zenuwen na een week weer begonnen te werken. Sindsdien heeft ze hevige pijnen en vindt ze haar leven 'een hel'.
Ze wil vrouwen die in een problematische relatie zitten waarschuwen: 'Zegt je intuïtie dat je relatie niet goed is of voel je je bedreigd, kap dan met die relatie, stap eruit, voordat je zoiets overkomt dat mij is overkomen.'
Ze wil in de toekomst een boek schrijven over de verschrikkingen die ze heeft doorstaan.
Jij denkt dat ze ooit een cent zal zien van dat geldquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef .Masturbatron. het volgende:
16 jaar cel met tbs, dat heeft het nederlandse rechtssysteem weer eens mooi geregeld!![]()
![]()
262,000 euro...wat een fucking kleingeld...
en het kind? die is getraumatiseerd voor de rest van haar leven
de arme vrouw...
ja dat ook hequote:Op woensdag 9 mei 2012 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze ooit een cent zal zien van dat geld![]()
Het type mens dat dit soort zaken doet heeft meestal niets te makken.
Wiskunde is niet echt jouw vak, he.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:39 schreef plopkweker het volgende:
Vertrouwen in het nederlands rechtsysteem: weer met 10% gezakt.
Staat nu ergens in de -300
Er is een jaar of wat geleden toch een wetswijziging geweest waardoor de overheid het betaald en dit terugvordert van de dader toch? (of moet dit nog steeds gebeuren?)quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze ooit een cent zal zien van dat geld![]()
Het type mens dat dit soort zaken doet heeft meestal niets te makken.
quote:
Volgende keer mag jijquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], jammer dat ik die post gemist heb. Dat is gewoon schieten op open doel
*must...not....hap....quote:
Voor dit soort dolle honden doen we wat we voor echte dolle honden ook doen: een spuitje. Dit type mens wil je helemaal niet meer los hebben lopen in de maatschappij. Wat heb je nou aan re-integratie van dit soort idioten, deze gaat echt nooit en te nimmer een Nobelprijs winnen hoor. Het blijft altijd een gevaar.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:16 schreef Northside het volgende:
Voor alle mensen die 16 jaar + tbs niet genoeg vinden... welke (realistische) straf had de rechter dan moeten opleggen?
Levenslang.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:16 schreef Northside het volgende:
Voor alle mensen die 16 jaar + tbs niet genoeg vinden... welke (realistische) straf had de rechter dan moeten opleggen?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:16 schreef Northside het volgende:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:54 schreef .Masturbatron. het volgende:
ik stel voor om met een groepje Fokkers 's nachts deze man met zwavelzuur over te gieten
16 jaar cel is niets vergeleken met wat deze vrouw voor de rest van haar leven zal moeten meemaken
de misdadiger wordt weer eens lekker in de watten gelegd
en het slachtoffer wordt verwaarloosd
'Begrijp' je dat omdat je dat vindt of omdat je weet dat dat 'hoort'. Want het klinkt namelijk vrij barbaars wat je voorsteltquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:28 schreef .Masturbatron. het volgende:
deze man verdient een gruwelijke straf, minstens 2x zo gruwelijk als wat die vrouw heeft mee moeten maken en nog zal meemaken
ik begrijp wel dat we niet moeten teruggrijpen naar de barbaarse middeleeuwen, dat wel
maar verdomme zeg!![]()
ach ja zo ben ik nou eenmaalquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:31 schreef kingmob het volgende:
[..]
'Begrijp' je dat omdat je dat vindt of omdat je weet dat dat 'hoort'. Want het klinkt namelijk vrij barbaars wat je voorstelt
Klinkt een beetje als: "I'm not racist but..."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |