Een jaar geleden had ik een tijdje hoofdpijn en het viel me op dat ik continu een hele hoge piep in mijn oor heb. Het is niet echt een piep, maar meer het 'stralingsgeluid' van zo'n oude televisie die aanstaat met het volume op 0.

Ik ging naar de dokter en die zei dat mijn trommelvliezen een beetje zijn ingetrokken. Deze klachten konden daardoor veroorzaakt worden. Moest gewoon simpele neusspray gaan gebruiken voor een week.
De hoofdpijn was (al dan niet toevallig) na 2 dagen weg, de piep niet. Toen ik wat later naar een andere dokter ging, constateerde ook hij dat mijn trommelvliezen licht zijn ingetrokken. 'Probeer maar eens je neus dicht te knijpen en dan te blazen' zei hij. Verder kreeg ik een iets sterkere neusspray mee, maar ook daar is het niet door overgegaan.
Inmiddels zijn we een half jaar verder en heb ik nog steeds de piep, en 'klikt' mijn oor als ik slik.
De doktoren deden er allebei zeer laconiek over en dat is misschien een goed teken, maar ik lees toch op internet dat dit op de lange termijn wel degelijk gevaarlijk kan zijn.
(hersenvliesontsteking, verlamming etc

)
Momenteel heb ik geen andere klachten dan die piep in mijn oor, klikkende oren en 1 keer per maand hoofdpijn ofzo.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of nog tips wat je wel en niet moet doen om het vanzelf te laten overgaan? Wordt het op den duur altijd erger en dus gevaarlijker?