abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111330721
Een jaar geleden had ik een tijdje hoofdpijn en het viel me op dat ik continu een hele hoge piep in mijn oor heb. Het is niet echt een piep, maar meer het 'stralingsgeluid' van zo'n oude televisie die aanstaat met het volume op 0. :)

Ik ging naar de dokter en die zei dat mijn trommelvliezen een beetje zijn ingetrokken. Deze klachten konden daardoor veroorzaakt worden. Moest gewoon simpele neusspray gaan gebruiken voor een week.

De hoofdpijn was (al dan niet toevallig) na 2 dagen weg, de piep niet. Toen ik wat later naar een andere dokter ging, constateerde ook hij dat mijn trommelvliezen licht zijn ingetrokken. 'Probeer maar eens je neus dicht te knijpen en dan te blazen' zei hij. Verder kreeg ik een iets sterkere neusspray mee, maar ook daar is het niet door overgegaan.

Inmiddels zijn we een half jaar verder en heb ik nog steeds de piep, en 'klikt' mijn oor als ik slik.

De doktoren deden er allebei zeer laconiek over en dat is misschien een goed teken, maar ik lees toch op internet dat dit op de lange termijn wel degelijk gevaarlijk kan zijn.
(hersenvliesontsteking, verlamming etc :{ )

Momenteel heb ik geen andere klachten dan die piep in mijn oor, klikkende oren en 1 keer per maand hoofdpijn ofzo.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of nog tips wat je wel en niet moet doen om het vanzelf te laten overgaan? Wordt het op den duur altijd erger en dus gevaarlijker?
pi_111330835
Ik zou sowieso even terug gaan naar de dokter en ze het verhaal vertellen. Verder zou ik weinig waarden hechten aan die extreme gevolgen op het internet. Dit zijn vaak extreme gevallen en op letterlijk elk kwaaltje dat je zoekt kom je wel op iets verschrikkelijks uit. Maar dus gewoon even de arts opzoeken, het lijkt me bijzonder irritant.
pi_111330936
dokter google moet je in ieder geval niet geloven want alleen de regste verhalen zul je daar terugvinden. Het is nl. niet interessant om een bericht de wereld in te sturen met: "Ik had last van een piep in mijn oor en het is niks ernstigs"

Ws. hebben je huisartsen gelijk maar je kunt wel aangeven dat het geluid nog steeds aanwezig is en dat je een verwijzing wil naar een KNO arts.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:12:53 #4
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_111330991
Ik zou naar een echte KNO arts gaan, geen huisarts oid.
Leg je verhaal duidelijk uit, want als het klopt dat je trommelvliezen continue zijn ingetrokken door een lichte onderdruk achter je trommelvliezen is het wel verstandig om er iets aan te laten doen.
Mensen die langdurig (jarenlang) dit verschijnsel hebben lopen risico's op o.m. het ontstaan van een cholesteatoom iets wat zeker voorkomen moet worden.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_111331280
Maar die druk kan je toch zelf regelen via je neus?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:22:52 #6
3658 _joepie_
pi_111331393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:20 schreef NightH4wk het volgende:
Maar die druk kan je toch zelf regelen via je neus?
Niet als je buis van Eustachius niet goed werkt, de oorzaak daarvan kan o.m. liggen aan allergie, maar dat hoeft niet altijd.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_111331504
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:12 schreef _joepie_ het volgende:
Ik zou naar een echte KNO arts gaan, geen huisarts oid.
Leg je verhaal duidelijk uit, want als het klopt dat je trommelvliezen continue zijn ingetrokken door een lichte onderdruk achter je trommelvliezen is het wel verstandig om er iets aan te laten doen.
Mensen die langdurig (jarenlang) dit verschijnsel hebben lopen risico's op o.m. het ontstaan van een cholesteatoom iets wat zeker voorkomen moet worden.
Oke. Dat klinkt niet leuk :)

Maar ik heb dus maar 'milde' klachten. Ik zie op internet ook mensen, met dezelfde 'diagnose' praten over alles dof horen, oorpijn en druk op oren, etc. Dat soort dingen heb ik niet.

Ik ga zelf nog 1 week neusspray proberen en anders ga ik volgende week maar eens naar de dokter inderdaad. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Is de volgende stap dan direct buisjes laten plaatsen of zijn er nog andere middeltjes die het kunnen 'klaren'?
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:00:35 #8
3658 _joepie_
pi_111333201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:25 schreef steekhond het volgende:

[..]

Oke. Dat klinkt niet leuk :)

Maar ik heb dus maar 'milde' klachten. Ik zie op internet ook mensen, met dezelfde 'diagnose' praten over alles dof horen, oorpijn en druk op oren, etc. Dat soort dingen heb ik niet.

Ik ga zelf nog 1 week neusspray proberen en anders ga ik volgende week maar eens naar de dokter inderdaad. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Is de volgende stap dan direct buisjes laten plaatsen of zijn er nog andere middeltjes die het kunnen 'klaren'?
Wat voor neusspray heb je en hoelang gebruik je al neusspray, want langdurig gebruik van bepaalde spray's levert weer andere problemen op.
Sommige mensen vinden baat bij een goede sauna om alles "open" te maken of het "stomen" boven een bak met heet water en kruiden.
Als je last hebt van allergieen, blijven je neusslijmvliezen gezwollen en daarmee de werking van de buis van Eustachius minder tot niks. Dan zal er gekken moeten worden of je die allergie kunt voorkomen of middelen moeten nemen die de verschijnselen verminderen.

Buisjes plaatsen kan een oplossing zijn, maar dat zal de KNO arts wel met je bespreken als hij eerst alles goed bekeken heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')