quote:
Op donderdag 24 mei 2012 13:01 schreef xSouL het volgende:Heel erg bedankt!
Maar het huidige abonnement wat ik nu heb stilzwijgend verlengen elke maand bij KPN... zit daar geen addertje onder het gras? Want ik dacht dat KPN juist wil dat iedereen overstapt naar die web-bundels.
Ze mogen wel willen, maar als jij niets doet (dus ook
niet verlengen) veranderd je maandprijs en voorwaarden niet.
quote:
Maar aan de andere kant. Mijn oude toestel (Samsung Galaxy S) is nu helemaal afbetaald en contract en 25 euro per maand lopen dokken voor een abonnement met een toestel die al 2 jaar oud is wel erg duur en daarboven op een toestel kopen van 550 euro erbij. Kan je beter Sim-Only nemen van 15 euro per maand?
Tja, veel mensen zeggen dat een mobiel los kopen met sim-only veel voordeliger is, maar dat is maar in sommige gevallen zo; voor mij is dat nog nooit voordelig(er) geweest.
Voorbeeld, de One X kost nu los ¤504 (wit).
Bovenstaande KPN constructie komt met 1 jaar uit op totaal ¤567.
Voor een sim-only houdt je dus nog maar ¤63 over; dat is ¤5.25 p/maand: knappe jongen die daar een sim-only met gelijke voorwaarden voor krijgt.
Zelfde geld voor 2 jaar; bovenstaand is totaal ¤747, min ¤504 toestelprijs is er ¤243 over voor sim-only, ofwel ¤10.12 p/maand. Daar krijg je met sim-only ook niet veel voor.
Jouw abonnement is relatief voordelig (als in een abonnement waarbij je ooit een toestel hebt bijgekregen). Dit soort maandbedragen en voorwaarden krijg je niet meer voor die prijs. (Ook niet na het onderzoek van NMa naar prijsafspraken). Maar voor jou is stilzwijgend doorlaten gaan met losse One X ook niet voordelig:
One X is ¤504, over 2 jaar is dat gemiddeld ¤21, ofwel bij jou ¤25 + 21 = ¤46 p/maand.
quote:
En ik heb net even gekeken op studentmobiel, maar KPN verlengen met 1-jarig contract en dan instappen op Bel-SMS-Web 1000 voor de aanbieding van 25 euro per maand geeft bij mij een toestelprijs van: 267,- euro
En als ik een nieuw abonnement kies is het 101 euro :S Lekker hoor KPN, je klanten zo hard bijnaaien

Kotszieke lui!
Jep, dat is overal zo. Het is voor winkels als studentmobiel veel aantrekkelijker om nieuwe klanten te trekken; zij krijgen daarvoor namelijk een bedrag van KPN (of Vodafone, T-Mobile etc.) omdat ze nieuwe klanten hebben verworven voor hen. Zelfde geld voor KPN/Vodafone/T-mobile bedrijven zelf; nieuwe klanten zijn aantrekkelijker dan bestaande.
Wat je zou kunnen doen is naar KPN winkel gaan en vragen wat zij kunnen doen. KPN winkel is wel duurder dan Studentmobiel maar vaak kun je als bestaande klant wel de prijs krijgen die nieuwe klanten ook betalen (zeker als je klantwaarde hebt opgebouwd).
Overigens is de One X bij studentmobiel bij 1-jarig Bel-SMS-Web 100 maar ¤82 en geen ¤101

Ik ga voor bovenstaande constructie (de 9 maanden ga ik overigens voor Bel-SMS-WebXL 150 omdat ik daar genoeg aan heb) want ik zit nu bij Vodafone en die hebben belachelijke prijzen ; zowel de vorige Bel-SMS-Web Smart abonnementen maar vooral de prijzen nu: ¤37.50 voor 90 min, 3000 sms en 500MB data
[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 24-05-2012 13:46:28 ]