abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:19:58 #1
374760 WantToChange
alleen maar hulp
pi_111293406
Ik wil jullie om heel veel tips vragen.
ik ben 17 jaar en ben echt enorm onzeker.
ik heb een heel fijn gezin, de beste vrienden, een leuke school. en opzich goed in voetbal.
ik besef dat ik dit leven heb. maar toch ben ik over alles onzeker.

Het zit er al zo lang in en het is moeilijk uit die negatieve gedachten te komen.
Voorbeeld: als ik een meisje leuk vind denk ik: ze kan wel knapper krijgen, ze zal wel een ander tegenkomen . En elke keer als ze met een jongen staat te praten denk ik: "kijk ze ziet me toch niet staan".

ik heb nu laatst dus een leuke meid ontmoet.
en daar heb ik laatst ook mee gezoend (met alcohol is onzekerheid minder)
maar ik slaap de laatste 5 dagen dus altijd na 4 uur omdat er zoveel vragen door mijn hoofd gaan.
" waarom zou ze mij leuk vinden" "zou ze mij voor een weddenschap hebben gezoend"
en ik kan me niet voorstellen dat er iemand op de wereld mij leuk of aantrekkelijk vind.
ik kan niet meer positief over mezelf denken.
dit zorgt nu dus ook voor slaapgebrek, wat mij als sporter fysiek en mentaal afbreekt.

ik wil jullie echt om hulp vragen. want ik weet dat andere mensen positief over mij denken.
maar kan mezelf gewoon niet meer accepteren.

alsjeblieft komt met nuttige tips. want ik houd deze onzekerheid niet lang vol.
als je meer wilt weten vraag het dan gerust.
pi_111293466
Jezus, je hebt alles wat je wilt.
Er zijn moeilijkere dingen op dit wereld.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:28:13 #3
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_111293756
het is overduidelijk dat jij een onzekere puber bent. raad eens, dat zijn wij allemaal op die leeftijd.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
pi_111293855
Tip:
Communiceren met mensen is bijna hetzelfde als fietsen. In het begin gaat het stroef en erg lastig, voel je je onzeker, bang dat je valt.. Maar hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat! Je durft misschien zelfs al wel met je handen los te fietsen ;), nou communiceren met mensen (mannen / vrouwen) gaat precies zo. In het begin, gaat het stroef, lastig en vind je het moeilijk, hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. En je hoeft lang niet met jan en alleman gelijk iets te doen, je kunt ook gewoon praten om te praten..

En probeer eens minder na te denken over dingen. Blijven ze toch door je kop spoken, schrijf het op ;)
I'm sexy and I know it!
Alles heeft een eind, maar een worst heeft er twee...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:34:23 #5
374760 WantToChange
alleen maar hulp
pi_111294000
Bedankt Zanziee ga er iets mee proberen.
opschrijven ga ik zeker doen. en zei weet ook dat ik onzeker ben. maar niet zo erg.

bovenstaande berichten. weet dat meer dan 90% onzeker is. maar weet bijna zeker dat minder dan 1% even erg als mij heeft.

en ik weet dat ik een goed leven heb. maar als jijzelf daarvan niet kan genieten etc.
dan is dat heel frustrerend, en het maakt me nu echt kapot.
pi_111294122
Ts, niet zo denken dat je het zo zwaar hebt, want dat heb je niet zo te lezen.
En inderdaad, het is de puberteit, komt wel goed.
Alle mensen zijn wel eens onzeker, dat een keer niet zo verloopt zoals jij het wilt, dan vergaat de wereld nog niet hoor.
pi_111294150
Als ik dit zo lees ben ik wel zo ontzettend blij dat ik geen puber meer ben.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:53:44 #8
374760 WantToChange
alleen maar hulp
pi_111294719
als je zelfbeeld zo laag is dat je soms denkt dat dood voor maatschapij beter is als leven.
is het dan ook nog puberteit, moet ik dan nog steeds niet zeuren?

begrijp dat veel mensen met probleem zijn.
maar denk dat niemand zich kan inbeelden hoeveel impact het voor sommige heeft.
dan moet je niet zeggen dat diegene zich moet aanstellen.
pi_111294803
Zoveel pubers denken dat ze maar beter dood kunnen gaan.
Je stelt je aan, je hebt alles wat je nodig hebt en meer.
Iedereen is wel eens onzeker en een beetje down, doe niet zo dramatisch.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:03:31 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111295121
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:56 schreef Angel-Joy het volgende:
Wat een slecht antwoord. Hij zit ergens mee. Je hebt al twee keer gezegd dat het aanstelleritis is. Wat denk je, herhalen levert resultaat op?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111295148
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:56 schreef Angel-Joy het volgende:
Hier kan hij wel wat mee..

Ik zou de dingen die jou onzeker maken opzoeken en aanpakken. En op de momenten dat je gaat twijfelen of je iets wel of niet moet doen, er altijd voor gaan.
Verder hoort het natuurlijk bij de puberteit en gaat het vanzelf weg..
pi_111295199
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat een slecht antwoord. Hij zit ergens mee. Je hebt al twee keer gezegd dat het aanstelleritis is. Wat denk je, herhalen levert resultaat op?
Ja, want het dringt niet tot hem door dacht ik.

Wat moet ik dan heel dramatisch zeggen? Sneeeeel, ga naar een therapeut, wat erg schatje, je bent perfect, je bent niet niemand O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:06:16 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111295240
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:53 schreef WantToChange het volgende:
als je zelfbeeld zo laag is dat je soms denkt dat dood voor maatschapij beter is als leven.
is het dan ook nog puberteit, moet ik dan nog steeds niet zeuren?
Pik alleen die commentaren eruit waar je wat aan hebt.

Mijn tip: je moet jezelf tegenspreken. Dat moet je zo vaak doen, dat het een soort gewoonte wordt. Dus er schiet een negatieve gedachte je te binnen, en dan zeg je: "ok, dat is typische WantToChange gedachte en het antwoord is: ik ben een topgozer".

En elke ochtend, of avond, even voor jezelf herhalen wat jouw positieve punten zijn. Dat moet echt een gewoonte worden, het moet erin slijten.

Punt is dat dat negatieve "broeden" er helemaal ingesleten is. Dat haal je er niet uit, dat moet je balanceren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111295242
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:05 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Wat moet ik dan heel dramatisch zeggen? Sneeeeel, ga naar een therapeut, wat erg schatje, je bent perfect, je bent niet niemand O+
Nee, als je niks nuttigs te melden hebt, kun je je beter stilhouden en luisteren naar mensen die wel wat nuttigs te melden hebben
pi_111295261
quote:

[..]

Dit.

TS heeft gevalletje aanstelerietes. Gaat met een paar jaar wel over.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:06:49 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111295266
quote:

[..]

Wat moet ik dan heel dramatisch zeggen? Sneeeeel, ga naar een therapeut, wat erg schatje, je bent perfect, je bent niet niemand
Nee, je moet niet antwoorden in het topic, want je weet gewoon geen antwoord. Er zijn bewezen technieken om dit soort gedachten te bestrijden. Dat jij die niet weet, zorgt ervoor dat je simpelweg geen zinnige bijdrage kan leveren.
pi_111295335
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:06 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Nee, als je niks nuttigs te melden hebt, kun je je beter stilhouden en luisteren naar mensen die wel wat nuttigs te melden hebben
Kom op, ik ben zelf ook een puber, dus dan weet ik toch wel beter hoe ts een beetje voelt.

OT: Ga eens voor de spiegel staan in jouw eigen kamer, en bekijk je zelf goed, kijk in de spiegel en zeg positieve dingen over jezelf, uiterlijk en innerlijk.
pi_111295349
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:08 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Kom op, ik ben zelf ook een puber, dus dan weet ik toch wel beter hoe ts een beetje voelt.

OT: Ga eens voor de spiegel staan in jouw eigen kamer, en bekijk je zelf goed, kijk in de spiegel en zeg positieve dingen over jezelf, uiterlijk en innerlijk.
Dat is al veel beter
pi_111295421
TS, ga wat sporten, douche en poets je tanden goed elke dag en wees gewoon jezelf. Je hoeft echt niet de stoere bink uit te hangen en er zijn best meiden die jou heus wel zien staan.

Gewoon gevalletje van 'man the fuck up'. Ook al spreekt een meid je aan dan wil ze nog niet meteen een relatie. :') Gewoon een leuk gesprek is ook niets mis mee, toch?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:14:33 #20
373564 Sylkexlovesyou
Home is where the heart is
pi_111295599
stel eerst de vraag aan jezelf ; waar komt je onzekerheid vandaan?
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:26:05 #21
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111372836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:19 schreef WantToChange het volgende:
Ik wil jullie om heel veel tips vragen.
ik ben 17 jaar en ben echt enorm onzeker.
ik heb een heel fijn gezin, de beste vrienden, een leuke school. en opzich goed in voetbal.
ik besef dat ik dit leven heb. maar toch ben ik over alles onzeker.

Het zit er al zo lang in en het is moeilijk uit die negatieve gedachten te komen.
Voorbeeld: als ik een meisje leuk vind denk ik: ze kan wel knapper krijgen, ze zal wel een ander tegenkomen . En elke keer als ze met een jongen staat te praten denk ik: "kijk ze ziet me toch niet staan".

ik heb nu laatst dus een leuke meid ontmoet.
en daar heb ik laatst ook mee gezoend (met alcohol is onzekerheid minder)
maar ik slaap de laatste 5 dagen dus altijd na 4 uur omdat er zoveel vragen door mijn hoofd gaan.
" waarom zou ze mij leuk vinden" "zou ze mij voor een weddenschap hebben gezoend"
en ik kan me niet voorstellen dat er iemand op de wereld mij leuk of aantrekkelijk vind.
ik kan niet meer positief over mezelf denken.
dit zorgt nu dus ook voor slaapgebrek, wat mij als sporter fysiek en mentaal afbreekt.

ik wil jullie echt om hulp vragen. want ik weet dat andere mensen positief over mij denken.
maar kan mezelf gewoon niet meer accepteren.

alsjeblieft komt met nuttige tips. want ik houd deze onzekerheid niet lang vol.
als je meer wilt weten vraag het dan gerust.
Someone is in love. xD
Tjahhhhh de hormonen gieren door je lijf en je denkt dat je lelijk bent.
Het gebeurt niet vaak dat ik denk dat ik de juiste oplossing heb, maar ik heb hiervoor echt geen oplossing. :P
pi_111374557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:10 schreef darpios het volgende:
TS, ga wat sporten, douche en poets je tanden goed elke dag en wees gewoon jezelf. Je hoeft echt niet de stoere bink uit te hangen en er zijn best meiden die jou heus wel zien staan.

Gewoon gevalletje van 'man the fuck up'. Ook al spreekt een meid je aan dan wil ze nog niet meteen een relatie. :') Gewoon een leuk gesprek is ook niets mis mee, toch?
Hij voetbalt
BlaBlaBla
pi_111444276
Mijn tip is : focus niet op meisjes. Je puberjaren zijn de jaren waarin je jezelf ontwikkelt en een eigen identiteit krijgt. Je moet je leven dus niet op andere mensen focussen, een meisje dat bij je past komt vanzelf ooit wel, en dan zal ze je helemaal leuk vinden om wie je bent :).
We've all been there!

Het komt wel goed!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:28:06 #24
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111444476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:24 schreef just_agirl het volgende:
Mijn tip is : focus niet op meisjes. Je puberjaren zijn de jaren waarin je jezelf ontwikkelt en een eigen identiteit krijgt. Je moet je leven dus niet op andere mensen focussen, een meisje dat bij je past komt vanzelf ooit wel, en dan zal ze je helemaal leuk vinden om wie je bent :).
We've all been there!

Het komt wel goed!
Niet alleen focussen op meisjes.
Als hij meisjes wilt versieren tijdens zijn puberjaren, waarom niet en hij vindt 1 meisje hardstikke leuk. :P
pi_111444644
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:28 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Niet alleen focussen op meisjes.
Als hij meisjes wilt versieren tijdens zijn puberjaren, waarom niet en hij vindt 1 meisje hardstikke leuk. :P
Ja, maar wat ik probeer te zeggen is: Als het meisje echt bij je past, dan zal het zonder al te veel moeite gaan. Als het meisje niet enthiousiast is om deel van je leven te zijn, moet je het laten gaan en kun je beter iets productiefs met je tijd doen door je op jezelf te focussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')