abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:59:15 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_111436932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.

Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toen :') Maar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_111437881
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toen :') Maar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen :)
persoonlijk back ik eerder de oudere titels , jeugdsentiment enzo :')
Puur om de rede dat het games waren die in mijn herinnering vet waren.
De nieuwe titels zeggen mij helemaal niks, denk dat andere ook zo denken.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_111444394
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toen :') Maar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen :)
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Morthill op 11-05-2012 23:36:10 ]
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:06:13 #29
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_111449635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:26 schreef Morthill het volgende:
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.
Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_111452245
Ziet eruit als mijn type spel (maar ben dan ook al een backer ;) )
Heb de link bij wat mensen van IGN gedumpt, eens kijken of ze het nog oppikken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111453068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 02:06 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.
Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.

Waarom dat is heb ik verder geen oordeel over.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111453575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:28 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.

Waarom dat is heb ik verder geen oordeel over.
Volgens mij ook heel moeilijk te zeggen; die Friese Diablo kloon geef ik bijvoorbeeld geen enkele kans van slagen... lijkt mij alleen interessant voor Friese Gamers. Panzer Pets daarentegen zou toch genoeg mensen aan moeten spreken lijkt me, maar (zoals bij alle projecten) is exposure krijgen het moeilijkste.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111453729
Diablo-kloon :D ze falen in hun communicatie als dat het beeld is dat je hebt
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111453793
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef Morthill het volgende:
Diablo-kloon :D ze falen in hun communicatie als dat het beeld is dat je hebt
En dat is dan meteen het andere probleem bij veel Kickstarters ;)
okay, eens goed doorgelezen en concept klinkt wel grappig... aan de andere kant trekt het me nog steeds niet.

Deze bijv: http://www.kickstarter.com/projects/bodsix/map-monsters

Ik ken de game-designer hiervan van (o.a.) Magic the Gathering en King of Tokyo, maar ze krijgen maar niet uitgelegd wat het 'spel' nu in houdt en hebben de Goal niet gehaald.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111453899
Ja, ik heb daar gisteren met Triangle over gepraat :) ze hebben zelf ook gemerkt dat het dus allemaal niet werkt zoals ze op voorhand gedacht hadden. Werken nu bijvoorbeeld hard aan een gameplayvideo om beter te kunnen laten zien wat het inhoudt.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:55:40 #36
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_111454748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:22 schreef Morthill het volgende:
Ja, ik heb daar gisteren met Triangle over gepraat :) ze hebben zelf ook gemerkt dat het dus allemaal niet werkt zoals ze op voorhand gedacht hadden. Werken nu bijvoorbeeld hard aan een gameplayvideo om beter te kunnen laten zien wat het inhoudt.
Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_111455468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:55 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.
Exact de twee argumenten die in dat gesprek ook naar voren kwamen :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111568183
Lijkt er niet op dat de Nederlandse projecten het gaan halen. Panzer op iets meer dan 6k en Cross op iets meer dan 8k. Terwijl je het toch vooral van de eerste dagen moet hebben. Maar misschien gebeurt er nog een wonder.

Voor wie nog meer wil weten over die projecten:

Interview over Panzer

algemeen bericht, maar wat info over Cross

Ben het niet eens met de instelling van Gamundo dat Kickstarter er is voor onbekende mensen. Het gaat om goede ideeën waar op een andere manier geen geld voor op te halen is. Dat zie je ook bij een hoop andere projecten. Mensen die al best wat succes hebben gehad, maar gewoon niet de investering kunnen opbrengen. Projecten als die van Double Fine of Wasteland zijn ook niet te financieren zonder Kickstarter. Dan kun je wel klagen dat zij al het geld ophalen, maar ze maken gewoon goed gebruik van mogelijkheden. Er is een enorme vraag naar dat soort games, en dit is de enige manier om ze op de markt te krijgen.

Kickstarter financiert 10.000+ projecten in een jaar, dat zijn echt niet alleen de bekende projecten.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:53:34 #39
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_111569556
Communication is key... de panzer pets kickstarter pagina laat niet echt veel activiteit zien terwijl een Jane Jensen bijv. dagelijks minimaal 1 update plaatst en Q&A's aangaat met fans.

Map Monsters is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet; gerenommeerde game-designer, maar de eerste 2 weken nagenoeg geen updates waardoor het leek alsof het dood was. De video die erbij zat gaf nagenoeg geen uitleg over het spel en mensen moesten maar gissen waarin ze investeerden. Bij PP is het een stuk duidelijker, maar wat meer updates zou geen kwaad kunnen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111569630
Ik zag dat "Cross of the Dutchman" een DRM systeem krijgt?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_111569681
CotD wordt zeer waarschijnlijk aangeboden via Steam en Apple Appstore. Dat kun je als DRM zien ja.

En wat Ceased ook zegt. De NL'se projecten geven je ook weinig info. CotD heeft nu een video over het boek en de auteur, maar denk niet dat mensen dat echt heel erg boeit. Dan konden ze beter beelden laten zien van wat ze dit weekend deden.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:52:45 #42
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_111571332
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:59:54 #43
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_111571580
Gelukkig kan ik daar met een goedkopere tier wegkomen ipv bij Jane J.'s project :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111572013
quote:
Dat ziet er wel gaaf uit :)

Misschien als CotD het niet haalt dat in mijn plegde over ga zetten naar een van die games.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111631884
Deze klinkt ook wel leuk. Ben benieuwd.
http://www.kickstarter.co(...)m-a-post-apocalyptic

quote:
What makes Cold Fusion different from any other game?
•An old west motif creates a steampunk inspired dystopic setting.
•Multiple-solution format supports diverse play-styles and replay value, and multiple potential endings dependent on the players choices. These will be REAL separate endings. Not a "different color explosion" ending, and not a "which button you pushed in the last 30 seconds" ending we've seen in some recent games. Who is in your party, who lived and died in your adventure, even what items you decided to bring along will affect your end of game options.
•Enemies will detect and pursue the player, confrontation is not always the best option.
•All enemies are in-map. Combat is a tactical choice and there will be no random encounters. Cold Fusion is a puzzle/mystery game at its core, and random encounters would interrupt the player's thought process.
•Survivalist skills of the player will be tested, poor decisions will result in real, permanent consequences to the player and their party. For example: Using a found whiskey still correctly can yield liquor, however mistakes can create poison or possibly explosions.
•Leveling system is based on equipment and skills growth, not battle experience. This is to encourage the player to scavenge areas and make survival choices.
•Player interactions with NPC's significantly influence gameplay. To do what it takes survive, you will need a silver tongue, fleet foot, deep pockets, or an itchy trigger. The choice is yours.
•Party members are the choice of the leader, but be warned that in this harsh and lawless world, you will not be able to bring everyone with you and situations may force the player to choose between being a friend and being a survivor.
Ze vragen ook maar $15,000

Het is wel raar om ineens weer zoveel spellen te hebben om echt heel erg naar uit te kijken. Ik vergeet vast nog een paar spellen, maar ik kijk onder anderen uit naar Wasteland 2, Xenonauts, Drifter, Shadowrun Returns, FTL: Faster Than Light, Dead State (gaan binnenkort een kickstarter beginnen) en wellicht dus ook dit spel.
Oh en Panzer Pets klinkt ook leuk. Ben benieuwd op ze het gaan halen..

[ Bericht 3% gewijzigd door ChocolateJesus. op 16-05-2012 17:46:51 ]
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_111657544
Mjah, het ziet er dan ook uit alsof het gemaakt is met RPG Maker ;) Er gaat altijd veel tijd en geld zitten in design van de wereld, hier zal dat dus wat minder zijn.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111685549
Ze zouden Dungeon Keeper hier eens mee moeten aanpakken..

Wel met dezelfde classic fantasy stijl, nog steeds lekker grimmig en duister,, niet cartoony en kinderlijk zoals de meeste fantasy games van de laatste jaren.

Gewoon hetzelfde als het origineel, maar dan in volledig 3D en met betere animaties, mischien zelfs finishers.

Mischien wat beperkte manieren om je creatures aan te passen.. voor een beetje variatie.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:50:18 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_111686169
Mooie ontwikkeling dit. Hopelijk gaat dit soort rommel alle 'vroeger waren games beter'-zeikerds bezig houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:23:30 #49
368515 Rhalius
Verteller
pi_111698054
Het kan evengoed het begin van een revival zijn van een succesvolle oude serie.

Het is al bekend dat als de Baldur's Gate remakes het goed gaan doen, dat er waarschijnlijk een Baldur's Gate 3 gaat komen.

Probleem is dan alleen er een goede developer voor te vinden, Bioware wil niet meer met Atari werken. Niet dat ik nog op Bioware reken om een topgame te maken.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 13:20:42 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111701658
Baldurs gate is tof, maar ik vind planescape torment nog toffer die heb ik nog origineel liggen

Ik krijg baldurs gate nog niet aan de praat op mijn pandora maar als dat lukt dan ga ik ze zeker proberen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')