Goed gedaan jongetje. Erg bijzonderquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:40 schreef shifto het volgende:
Ik probeer altijd maar een recentelijk onderwerp uit het vorige draadje te pakken![]()
En dan niet gaan voor de Bossche Bollen!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:40 schreef shifto het volgende:
Ik probeer altijd maar een recentelijk onderwerp uit het vorige draadje te pakken![]()
Sics... Wil je aub niet jeweetwellen als wij aan de lunch zitten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:42 schreef shifto het volgende:
Ik had vroeger zo vaak ruzie met mn ouders over vriendinnetjes die bij mij waren
Mijn moeder kwam binnen toen mijn gereedschap in iemand anders haar mond zat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sics... Wil je aub niet jeweetwellen als wij aan de lunch zitten.
De keuken zat schuin tegen mijn slaapkamer en ik had een houten vliering, met een wiebelent bed!
Je ouders niet leren dat ze niet in je slaapkamer mogen komenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef shifto het volgende:
Mijn moeder kwam binnen toen mijn gereedschap in iemand anders haar mond zat.
Mijn vader kwam binnen toen ik vastgebonden aan bed zat
Mijn ouders dat 1000000x vertellen en toch gewoon doenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je ouders niet leren dat ze niet in je slaapkamer mogen komen
och die had ik genoeg. Heb al vanaf m'n 15e m'n moeder verboden m'n kamer te betreden en ze heeft zich daar altijd netjes aan gehoudenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:46 schreef shifto het volgende:
Daarom mis ik het niet om thuis te wonen, geen privacy enzo daar.
Duuuuuuuuuuuuuuuuuudequote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik heb er uiteindelijk een slot op gekregen toen ik 17 was ofzo. En dat kwam om hele andere redenen weerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
och die had ik genoeg. Heb al vanaf m'n 15e m'n moeder verboden m'n kamer te betreden en ze heeft zich daar altijd netjes aan gehouden
1x Hara!!!quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef shifto het volgende:
[..]
Wat was daarvan de reden dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:48 schreef shifto het volgende:
Ik heb er uiteindelijk een slot op gekregen toen ik 17 was ofzo. En dat kwam om hele andere redenen weer
Ik mis thuiswonen sowieso niet, ondanks dat ik eigenlijk echt alles mocht thuis. Je eigen huisje met al je eigen meuk, en je eigen regels, en allesallesalles gewoon eigen!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:46 schreef shifto het volgende:
[..]
Daarom mis ik het niet om thuis te wonen, geen privacy enzo daar.
Doet er niet toe. Punt is dat er toen eindelijk een slot zat!quote:
Zelfs opruimen en schoonmaken voelt goed tegenwoordig!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:50 schreef MohMi het volgende:Vroeger verheerlijkte ik dat, tegenwoordig vind ik die verheerlijking nog steeds terecht
Eigen huis is zoveel meer poetsen/koken/wassen... Ik heb weer een vriendin nodigquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:51 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap mensen dan ook niet die het thuis wonen 'lekker genoeg' vinden. Omdat ze alles mogen en daar voldoende aan hebben.
Zeker niet als ze niet snappen dat op je zelf/kamers wonen zoveel meer brengt.
Helemaal mee eens. Mensen die tot hun 25e of nog langer thuis blijven wonen omdat dat zo makkelijk is.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:51 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap mensen dan ook niet die het thuis wonen 'lekker genoeg' vinden. Omdat ze alles mogen en daar voldoende aan hebben.
Zeker niet als ze niet snappen dat op je zelf/kamers wonen zoveel meer brengt.
Waarom denk je dat ik een schoonmaker hebquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:52 schreef shifto het volgende:
[..]
Eigen huis is zoveel meer poetsen/koken/wassen... Ik heb weer een vriendin nodig
Maar dan nog seks gehad? of door de ouders het maar niet gedaan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:52 schreef Skv het volgende:
Zondag was het ook wel awkward hoor.
Zit lekker met meisje te chillen op mn kamer, ouders waren weekendje weg. Ineens komen ze thuis. Brullen welke pizza ik wil bestellen en of er nog iemand bij me was. Daarna even met meisje en mn ouders pizza eten, gaat mn pa direct flessen wijn er bij zitten. Na drie flessen vond ik het wel weer genoeg geweest. Mn moeder vroeg nog lekker naïef of ze de laatste trein weer naar huis zou pakken. Om 22.30 zeker. Dus maar weer met zn tweeën naar boven en de volgende ochtend weer awkward blikken bij het ontbijt. Gelukkig kon meisje er om lachen, ik had het denk ik echt slecht getrokken.
Dat deed mijn moeder altijdquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zelfs opruimen en schoonmaken voelt goed tegenwoordig!![]()
Nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen toen mijn moeder voor de 433ste keer kwam zeiken dat ik mijn kamer op moest ruimen!
quote:
Dat inderdaad ja. Ik snap dat nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mensen die tot hun 25e of nog langer thuis blijven wonen omdat dat zo makkelijk is.
"Ja maar ik heb hele relaxte ouders hoor."!
De mijne absoluut niet!quote:
quote:
Ik heb serieus een vriend die nu een jaar op zichzelf woont (26) omdat zijn moeder een nieuwe vriend had en daar ging wonen dus hij wel een huis MOEST zoeken voor zichzelfquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat inderdaad ja. Ik snap dat niet![]()
Opzich kan ik hun gedachtegang wel begrijpen, maar op een gegeven moment moet je toch wel inzien wat de voordelen zijn. Ze zeggen enkel "dan moet ik zelf schoonmaken etc etc "
quote:
Ik probeer het wel eens maar ze komt nooitquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:55 schreef Cue_ het volgende:
Sinds ik m'n huisje heb (nu 2 jaar) is m'n moeder denk ik 1 of 2x langs geweest. Ze zou wel gaan poetsen als ik het zou vragen, maar dat doe ik niet.
Mijn broer hetzelfde verhaal. Moest op z'n 26e het huis uit omdat m'n ma ging verhuizen naar der vriend. Dus zit nu op een minikamertje. Hij vind het allemaal wel best, maar hij heeft nog wel meer issues en rarighedenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:55 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik heb serieus een vriend die nu een jaar op zichzelf woont (26) omdat zijn moeder een nieuwe vriend had en daar ging wonen dus hij wel een huis MOEST zoeken voor zichzelf
Vond ie nog kut ook in het begin.
Nee het werkt soms wel als ik mijn moeder op visite vraag en het is een teringzooi, ze is een cleanfreak dus dan kriebelen haar handjes welquote:
je snapt de 'grap' nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:57 schreef shifto het volgende:
Nee het werkt soms wel als ik mijn moeder op visite vraag en het is een teringzooi, ze is een cleanfreak dus dan kriebelen haar handjes wel
ze komt alleen nooit langs
Beetje gefriemeld.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dan nog seks gehad? of door de ouders het maar niet gedaan?
Ik dacht echt dat het mijn dirty mind was en geen grap, dus ging er niet op in...quote:
Oefenen op je scharrels om het huis schoon te maken?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:58 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat het mijn dirty mind was en geen grap, dus ging er niet op in...
Bitch pleasequote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oefenen op je scharrels om het huis schoon te maken?
Niet neuken omdat je even terug met ouders hebt gepraat? Ik snap hem niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dan nog seks gehad? of door de ouders het maar niet gedaan?
Niet neuken omdat je weet dat je bv niet stil kunt zijn en dus je ouders horen hoe je seks hebtquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:01 schreef Murdera het volgende:
Niet neuken omdat je even terug met ouders hebt gepraat? Ik snap hem niet?
Het lijkt me vreselijk om iemand in mijn huis te laten als ik er niet ben.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:01 schreef Cue_ het volgende:
M'n schoonmaker en ik hebben dus ook zo'n schrift waarin ik in eerste instantie vermeldde wat er allemaal moest gebeuren. Dat is eig standaard rideltje, dus we hebben het nu vooral over hoe het gaat en of er nog leuke dingen zijn gedaan.
Maar onlangs heeft ie een handboei aan het bed gezien, dus sindskort gaat het ook over speeltjes en dergelijkeecht te grappig
Dat dacht ik ook, maar dat heb ik enkel met mensen die niet alles mogen zienquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:02 schreef Joysa het volgende:
Het lijkt me vreselijk om iemand in mijn huis te laten als ik er niet ben.
Ik durf niet meer bij jou te logeren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar dat heb ik enkel met mensen die niet alles mogen zien
Inderdaad! Heb alleen een reserve setje sleutels bij mijn ouders omdat de dag dat ik mijn sleutels vergeet zeker gaat komen. Maar ik weet dat zij never ever in mijn huis zouden komen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:02 schreef Joysa het volgende:
[..]
Het lijkt me vreselijk om iemand in mijn huis te laten als ik er niet ben.
En de rest ook.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:09 schreef Skv het volgende:
Ik had op mijn studentenhuis ook een schoonmaakster. Die heb ik geneukt.
Nee, ik heb de rest niet geneukt. wat is dezequote:
Ach zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet neuken omdat je weet dat je bv niet stil kunt zijn en dus je ouders horen hoe je seks hebt
Of zoals bij sommigen dat hun ouders binnen lopen
Dan moet je zeggen:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:11 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ach zo.ik heb wel eens te horen gekregen dat 3 uur snachts niet de tijd is om herrie te maken.
Een beetje intens gefriemeld.quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen:
"mama dat is geen herrie, dat is passie!, misschien kunnen jij en papa daar nog van leren! "
Aandoenlijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
Laatst vroeg mijn moeder nog: er zitten toch geen kindjes aan te komen he?
Volgens mij was dat haar manier om te vragen of ik geneukt had.
Aah ja ouders zijn daar lekker omslachtig in. M'n moeder wel eens vroeger "je doet toch wel voorzichtig he! " dat was haar manier.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:16 schreef Murdera het volgende:
Laatst vroeg mijn moeder nog: er zitten toch geen kindjes aan te komen he?
Volgens mij was dat haar manier om te vragen of ik geneukt had.
Die dingen heb ik ook al meerdere keren moeten halen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:18 schreef Cue_ het volgende:
oke 3 dagen later vertelde ik haar wel dat ik een morning-after-pil nodig had![]()
Waarom ik haar dat uberhaupt verteld heb, snap ik nu nog steeds niet(nee ze deed niet moeilijk ofzo)
Prioriteiten stellen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:15 schreef Skv het volgende:
Ik wil nog wel een keer. Maar dat kan op zn vroegst pas over drie weken.
ja erg he!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:19 schreef Skv het volgende:
Die dingen heb ik ook al meerdere keren moeten halen.15E per stuk die rommel
!
Je kan ook gewoon een condoom gebruiken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:19 schreef Skv het volgende:
[..]
!
scheurenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een condoom gebruiken.
Waarom haal JIJ diequote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:19 schreef Skv het volgende:
[..]
!
Als je condoom zo vaak scheurt doe je iets niet goed hoorquote:
Ik doe dus iets niet goedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als je condoom zo vaak scheurt doe je iets niet goed hoor
Hahaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aah ja ouders zijn daar lekker omslachtig in. M'n moeder wel eens vroeger "je doet toch wel voorzichtig he! " dat was haar manier.
en 1x in de keuken wou ze het onderwerp seks ook wel eens aansnijden, ben lachend weggelopen
of toen ik vroeg of ik zo'n jongen mocht blijven slapen, zei ze nee
en ik zo van "ja maar alles wat ik snachts kan doen, kan ik overdag ook, dus lijkt me stug dat het dan niet mag
Bij mij was het altijd 50/50. wel echt dure shit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:19 schreef Skv het volgende:
[..]
!
Bij antibiotica en dergelijken is de pil niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hij zal de alimentatie moeten betalen
Waarom niet aan de pil ...
Ik kwam aan van de pil. Mijn zusje heeft tegenwoordig iets anders en viel toen ook weer af, maar in plaats van vet krijgt ze nu baardgroeiquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hij zal de alimentatie moeten betalen
Waarom niet aan de pil ...
Eensquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:20 schreef Harajuku. het volgende:
Als je condoom zo vaak scheurt doe je iets niet goed hoor
Spiraaltje werkt ook goedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik kwam aan van de pil. Mijn zusje heeft tegenwoordig iets anders en viel toen ook weer af, maar in plaats van vet krijgt ze nu baardgroeiDus die heb ik ook maar laten zitten.
JE GEBRUIKT MAAR GEWOON EEN CONDOOM GOFFDOMME
Jullie eigen schuldquote:
Ja dus? daar zijn die condooms wel tegen bestand hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:24 schreef shifto het volgende:
[..]
Jullie eigen schuld
Als jullie maar blijven roepen "Harder!! Dieper!!" Dan moeten wij ook wel raggendaar kunnen ze gewoon niet tegen.
Ervaring (en niet alleen van mij) bewijzen het tegendeel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja dus? daar zijn die condooms wel tegen bestand hoor
Ik ga nog bijna denken dat je liegt en nooit seks hebt gehadquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:24 schreef shifto het volgende:
[..]
Jullie eigen schuld
Als jullie maar blijven roepen "Harder!! Dieper!!" Dan moeten wij ook wel raggendaar kunnen ze gewoon niet tegen.
Hihi, shifto heeft een kleine pener die niet diep genoeg komt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:24 schreef shifto het volgende:
[..]
Jullie eigen schuld
Shit je hebt me doorquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ga nog bijna denken dat je liegt en nooit seks hebt gehad
Dan koop je de verkeerde maat of doe je hem niet goed omquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:24 schreef shifto het volgende:
[..]
Ervaring (en niet alleen van mij) bewijzen het tegendeel.
Jouw input hier vind ik niet zo interessantquote:
Hoezo dat danquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jouw input hier vind ik niet zo interessant![]()
Nergens last van met spiraalquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jouw input hier vind ik niet zo interessant![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hihi, shifto heeft een kleine pener die niet diep genoeg komt.
Dat bedoelde ik natuurlijk. Ben wel een keer meegegaan. Puur voor de vorm.quote:
Nja, nu heb ik mss 25x met condoom geneukt alles bij elkaar en ook nog eens verspreid over de afgelopen jaren dus durf echt niet te zeggen welke merken of handelingen niet goed zijn. Weet alleen dat er van die 25 een stuk of 5 kapot gegaan zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan koop je de verkeerde maat of doe je hem niet goed om
Een vriendinnetje van mij speelde het toentertijd via de HA, werd vergoedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik natuurlijk. Ben wel een keer meegegaan. Puur voor de vorm.
Muhaha is bang voor anale impregnatie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat je een man bent zonder spiraaltje.
Ik zou die SOA-test dan toch maar eens gaan doen, vriendquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Skv het volgende:
Ik haaaaaat condooms. En als ik mijn pener ga gebruiken in een dronken bui dan gaat het al helemaal snel mis.
Half Enschede loopt nu nog moeilijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Skv het volgende:
Ik haaaaaat condooms. En als ik mijn pener ga gebruiken in een dronken bui dan gaat het al helemaal snel mis.
Daarom draagt hij een spiraaltje.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het spiraaltje te maken?
soaso altijd doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik zou die SOA-test dan toch maar eens gaan doen, vriend
dat iddquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan ben ik wel even bezigquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:30 schreef shifto het volgende:
SOA-testen sowieso tussen alle partners door.
Ik ga dan gewoon niet meer nueken als ik het idee heb dat het mis noopt te gaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Joa, maar door die conversatie van laatst erover jwtquote:
Hoer.quote:
Dat gaat mij toch een beetje ver. Tegenwoordig moet je er ook weer voor betalen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:30 schreef shifto het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:30 schreef shifto het volgende:
Dan verzeker je jezelf beter? Sowieso vind ik het wel het minste wat je kan doen. Je weet namelijk dat niks 100% veilig is en je zou het de ander niet moeten gunnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat gaat mij toch een beetje ver. Tegenwoordig moet je er ook weer voor betalen.
Na elke one night stand ja? Als je gewoon een condoom gebruikt lijkt me dat toch niet nodig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:32 schreef shifto het volgende:
[..]
Dan verzeker je jezelf beter? Sowieso vind ik het wel het minste wat je kan doen. Je weet namelijk dat niks 100% veilig is en je zou het de ander niet moeten gunnen.
Ik gebruik een condoom (ook al is het kut). Als niet, dan laat ik me wel testen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:32 schreef shifto het volgende:
[..]
Dan verzeker je jezelf beter? Sowieso vind ik het wel het minste wat je kan doen. Je weet namelijk dat niks 100% veilig is en je zou het de ander niet moeten gunnen.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Na elke one night stand ja? Als je gewoon een condoom gebruikt lijkt me dat toch niet nodig.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:28 schreef Skv het volgende:
Ik lig sowieso niet elke week met iemand anders in bedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Na elke one night stand ja? Als je gewoon een condoom gebruikt lijkt me dat toch niet nodig.
Cue, kom er maar in!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:34 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik lig sowieso niet elke week met iemand anders in bedDat is vragen om een soa.
HAHAHAHAH SHIFTO, ALS JE MAAR ZOU KUNNENquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:34 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik lig sowieso niet elke week met iemand anders in bedDat is vragen om een soa.
Goeie comebackquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben ik mee eens, je weet nooit wat je op gaat lopen. en hoe meer partners hoe meer kans
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben ik mee eens, je weet nooit wat je op gaat lopen. en hoe meer partners hoe meer kans
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
HAHAHAHAH SHIFTO, ALS JE MAAR ZOU KUNNEN
quote:
Wait...what? Meen je dit nu serieus?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar win ik ook nooit wat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:43 schreef muhahaha het volgende:
Het is net alsof je in de loterij meespeelt
Leuke editquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:43 schreef Harajuku. het volgende:
Als ik per ongeluk een keer seks heb gehad ben ik altijd superduper blij als ik weer ongesteld ben. Ook al ging alles veilig ditdat.
Had ik laatst ook, ik struikelde, in mijn val zakte mijn broek af, mijn jongeheer keek omhoog naar het felle zonlicht en ik viel zo in een chick die daar lag te zonnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:43 schreef Harajuku. het volgende:
Als ik per ongeluk een keer seks heb gehad ben ik altijd superduper blij als ik weer ongesteld ben. Ook al ging alles veilig ditdat.
ja.. want ook al doe je t veilig, het is nooit 100% zeker, dan zou je moeten pijpen met condoom etc .quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef MohMi het volgende:
[..]
Meen je dit nu echt?? Het is een feit dat je nooit weet wat je oploopt?
Hate when that happensquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Had ik laatst ook, ik struikelde, in mijn val zakte mijn broek af, mijn jongeheer keek omhoog naar het felle zonlicht en ik viel zo in een chick die daar lag te zonnen.
Was ze meteen zwanger?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Had ik laatst ook, ik struikelde, in mijn val zakte mijn broek af, mijn jongeheer keek omhoog naar het felle zonlicht en ik viel zo in een chick die daar lag te zonnen.
Euh ja, dat is zeg maar een beetje the pointquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ja.. want ook al doe je t veilig, het is nooit 100% zeker, dan zou je moeten pijpen met condoom etc .
ook al ben jij getest en zegt de ander getest te zijn, weet je het nooit zeker
je kan ook zaken oplopen van een besmette wcbril.
de kans is klein, maar ze zijn er
Het is geen reden om maar gewoon los te neuken hoor, 'omdat je het toch nooit weet'quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:47 schreef MohMi het volgende:
Euh ja, dat is zeg maar een beetje the pointNiet pijpen dan, of pijpen met condoom idd.
Vind het werkelijk één van de meest achterlijke uitspraken van deze tijd; 'Je weet nooit wat je oploopt.' Ga je je kinderen dat ook zo leren later?
Dat vroeg ik toch nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is geen reden om maar gewoon los te neuken hoor, 'omdat je het toch nooit weet'
Wat is dan jouw reden?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is geen reden om maar gewoon los te neuken hoor, 'omdat je het toch nooit weet'
Wtfffffffff, ik heb echt geen mensen met aids in mijn omgeving, ik vind dat ook superraar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef SicSicSics het volgende:
In mijn omgeving zijn er helaas wel wat vaak SOA verhalen langs gekomen om me heel erg gerust te voelen bij het 'rondneuken' zonder bescherming.![]()
Een maatje van me is ook seropositief, dat is toch wel ff een reality check. Niet dat ik rond kon neuken de afgelopen jaren, maar ik ga het nu ook niet zomaar doen.
Dat moest er volgens mij ook staanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat is dan jouw reden?
Ik las "om er maar op los te neuken".
foutje
Ik zou door de grond zakken als ik dat nieuws kreeg iddquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef SicSicSics het volgende:
In mijn omgeving zijn er helaas wel wat vaak SOA verhalen langs gekomen om me heel erg gerust te voelen bij het 'rondneuken' zonder bescherming.![]()
Een maatje van me is ook seropositief, dat is toch wel ff een reality check. Niet dat ik rond kon neuken de afgelopen jaren, maar ik ga het nu ook niet zomaar doen.
Je bedoeld je weet het van niemandquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wtfffffffff, ik heb echt geen mensen met aids in mijn omgeving, ik vind dat ook superraar.
HIV, nog geen AIDS.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:54 schreef Harajuku. het volgende:
Wtfffffffff, ik heb echt geen mensen met aids in mijn omgeving, ik vind dat ook superraar.
quote:
Nou, eigen schuld dus, kutmongool.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
HIV, nog geen AIDS.En er zijn goede medicijnen tegenwoordig. En hij was wel het ergste geval van 'ik stop hem erin omdat het kan' die ik ken... Maar het is wel ff slikken ja!
En ga je dan niet meer aan zijn koffiekopje zitten enzo?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]Ik zeg mijn omgeving, ik bedoel niet iemand die ergens een paar straten verderop woont die ik niet ken verder. Als je omgeving aids heeft weet je dat heus
aah zo bedoel jequote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef MohMi het volgende:
Dat vroeg ik toch nietJe kunt het wel degelijk zelf weten, dat was mijn punt en dat jij de keuze maakt om daar inderdaad zo mee om te gaan moet je natuurlijk zelf weten, maar gooi het er dan niet op dat 'je het toch nooit zeker kunt weten.'
Dat verzin je godverdomme zelf nuquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En ga je dan niet meer aan zijn koffiekopje zitten enzo?
Dat 'moet'je eigenlijk ook wel weten. Want als iemand zich dan snijd en jij hebt een wondje..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]Ik zeg mijn omgeving, ik bedoel niet iemand die ergens een paar straten verderop woont die ik niet ken verder. Als je omgeving aids heeft weet je dat heus
Klopt ja. Het was alleen nog erger voor zijn (toenmalige) vriendin, die er in principe niks mee te maken had...quote:
Heeft ie t haar ook gegevenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt ja. Het was alleen nog erger voor zijn (toenmalige) vriendin, die er in principe niks mee te maken had...
Inderdaad. Tevens kun je allang met SOA's rondlopen zonder dit nog te weten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
aah zo bedoel jeIk volgde hem niet helemaal
![]()
Je bedoelt dat je zelf de keuze maakt of je de gok waagt ja of nee.
Yup.quote:
Ik ken de risico's wel.. maar tnxquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:59 schreef MohMi het volgende:
Inderdaad. Tevens kun je allang met SOA's rondlopen zonder dit nog te weten.
Nog meer aanmoediging om onveilige orale seks te hebben:
http://forum.viva.nl/forum/Seks/Pijpen_soa/list_messages/11918
What. Van een meisje gekregen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
HIV, nog geen AIDS.En er zijn goede medicijnen tegenwoordig. En hij was wel het ergste geval van 'ik stop hem erin omdat het kan' die ik ken... Maar het is wel ff slikken ja!
Holy shitquote:
En wie weet aan hoeveel nog meerquote:
Niet meer zo ergquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:01 schreef shifto het volgende:
[..]
Holy shit
Nu is het anno 2012 niet meer ZO erg als in 1990 maar nog, bloed zou onder mijn nagels vandaan komen
Hij claimt van wel!quote:
Leg maar even woorden in je eigen mondquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dat je hem de hand niet meer wilt schudden enzo
Hij weet het zelf ook nog niet zo lang...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:01 schreef Harajuku. het volgende:
En wie weet aan hoeveel nog meerGodverdomme hey, die zou ik in zijn gezicht schoppen en hard ook
Ja, je gaat er niet meer dood aan hoor. HIV kunnen ze goed controleren tegenwoordig. Maar nog, hoewel je gewoon 80 kan worden, is het wel met een heel circus aan pillen.quote:
Nee, dan had ie moeten testen voor hij hem er zonder condoom in ging hangenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hij weet het zelf ook nog niet zo lang...
En dus tussen alle partners door testen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, dan had ie moeten testen voor hij hem er zonder condoom in ging hangen
Je levensverwachting is flink toegenomen. En met de juiste medicijnen is de kans op verspreiding en degeneratie naar aids zeer gering. Ik zou het alleen nog steeds niet willen hebben.quote:
Ja, wat is dat nu voor ergs, hele leven lang shitload aan pillen en onderzoeken en een social paria zijn. Valt reuze mee!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:02 schreef shifto het volgende:
[..]
Ja, je gaat er niet meer dood aan hoor. HIV kunnen ze goed controleren tegenwoordig. Maar nog, hoewel je gewoon 80 kan worden, is het wel met een heel circus aan pillen.
Exact!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:03 schreef shifto het volgende:
En dus tussen alle partners door testen.We zijn rond!
Nee, dat vind ik nog steeds lichtelijk overdreven als je gewoon met condoom neukt. Bij een volgende relatie natuurlijk wel eerst testen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:03 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het meevalt mauwert. Ik zeg dat het niet meer zo erg is als in 1990 toen Freddy er bijv aan doodgingquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, wat is dat nu voor ergs, hele leven lang shitload aan pillen en onderzoeken en een social paria zijn. Valt reuze mee!
Freddie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het meevalt mauwert. Ik zeg dat het niet meer zo erg is als in 1990 toen Freddy er bijv aan doodging
Wat een kk domme redenatiequote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik nog steeds lichtelijk overdreven als je gewoon met condoom neukt. Bij een volgende relatie natuurlijk wel eerst testen.
Dat zegt ze nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef shifto het volgende:
Wat een kk domme redenatie
Dus je scharrel mag wel aids van je krijgen? Maar als je een vriend krijgt wil je het eerst weten
Helaas dude, dat is niet waar. Het kan met de huidige medicatie langer worden voorkomen dat HIV zich uit als AIDS, maar het gebeurd nog steeds en je sterft er uiteindelijk ook nog steeds aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:02 schreef shifto het volgende:
[..]
Ja, je gaat er niet meer dood aan hoor. HIV kunnen ze goed controleren tegenwoordig. Maar nog, hoewel je gewoon 80 kan worden, is het wel met een heel circus aan pillen.
Dat bovenaan idd!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:03 schreef shifto het volgende:
[..]
Het punt was dat je er beter mee kan leven dan vroeger.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:05 schreef MohMi het volgende:
[..]
Helaas dude, dat is niet waar. Het kan met de huidige medicatie langer worden voorkomen dat HIV zich uit als AIDS, maar het gebeurd nog steeds en je sterft er uiteindelijk ook nog steeds aan.
Wat zijn er trouwens nog veel misverstanden over HIV/ AIDS en andere SOA's, sta met mijn oren te klapperen hier af en toe over dingen die worden gezegd
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Harajuku. het volgende:
Oh echt man, die vriendin. Stel je toch voor dat je al een aardige tijd verkeert en dus zonder condoom neukt. Ondertussen neukt vriendlief buiten de deur en die geeft je aids als cadeautje
Dat zei ie niet, héquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Joysa het volgende:
[..]
Het punt was dat je er beter mee kan leven dan vroeger.
Gebeurd vaak genoeg...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Harajuku. het volgende:
Oh echt man, die vriendin. Stel je toch voor dat je al een aardige tijd verkeert en dus zonder condoom neukt. Ondertussen neukt vriendlief buiten de deur en die geeft je aids als cadeautje
Hij heeft het voor haar opgelopen. Maar ze hebben niet getest voor ze een relatie aangingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Harajuku. het volgende:
maar het is shiftquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:07 schreef MohMi het volgende:
[..]
Dat zei ie niet, héIs nogal een verschil, er beter mee leven of er niet meer aan dod gaan.
Als je gewoon met condoom neukt. Ik ga dan niet elke paar maand weer laten testen hoor, ik ben gekquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef shifto het volgende:
[..]
Wat een kk domme redenatie
Dus je scharrel mag wel aids van je krijgen? Maar als je een vriend krijgt wil je het eerst weten
Als mijn vriendin dat zou flikken dan zou ik mijn voetzool recht in haar gezicht planten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Harajuku. het volgende:
Als je elk weekend een ander neukt lijkt dat me toch wel een goed plan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als je gewoon met condoom neukt. Ik ga dan niet elke paar maand weer laten testen hoor, ik ben gek
HIV kunnen ze remmen, als je eenmaal AIDS krijgt ga je niet dood hoor. Je imuunsysteem ligt dan plat en daar zijn medicijnen voor om dat op te vangen. Maar dingen als een verkoudheid zijn dan wel gevaarlijker.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:05 schreef MohMi het volgende:
[..]
Helaas dude, dat is niet waar. Het kan met de huidige medicatie langer worden voorkomen dat HIV zich uit als AIDS, maar het gebeurd nog steeds en je sterft er uiteindelijk ook nog steeds aan.
Wat zijn er trouwens nog veel misverstanden over HIV/ AIDS en andere SOA's, sta met mijn oren te klapperen hier af en toe over dingen die worden gezegd
De meeste mensen doen dat gelukkig nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als je elk weekend een ander neukt lijkt dat me toch wel een goed plan.
Ja, dit was even los van jouw vriend verder. Maar goed, daarom bij elke relatie soberzo testen. Snap ook niet dat zij dat niet hebben gedaan met het verleden van die gast wat jij beschrijft. WAt een achterlijk volk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hij heeft het voor haar opgelopen. Maar ze hebben niet getest voor ze een relatie aangingen.
Klopt!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, dit was even los van jouw vriend verder. Maar goed, daarom bij elke relatie soberzo testen. Snap ook niet dat zij dat niet hebben gedaan met het verleden van die gast wat jij beschrijft. WAt een achterlijk volk.
exact.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De meeste mensen doen dat gelukkig nietElk weekend een ander neuken, that is.
licht me in ff dan nuquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:10 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat Skv nu huilend naar de huisarts aan het rennen is.
Toch wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:11 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof er geen flikker van dat jullie na elke keer neer neuken naar de huisarts rennen voor een SOA-test.
Alleen maar dat de kans veel groter is om het van een man te krijgen.quote:
Denk ook dat het ligt aan het feit dat er hier mensen zijn die er net 2 gehad hebben ofzo. Dus dan is het te overzienquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:11 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof er geen flikker van dat jullie na elke keer neer neuken naar de huisarts rennen voor een SOA-test.
Bron?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Alleen maar dat de kans veel groter is om het van een man te krijgen.
Ik wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:11 schreef Harajuku. het volgende:
Neen, maar aids en HIV is echt wel veel meer man.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:11 schreef Joysa het volgende:
Er heerst hier het beeld dat het voornamelijk mannen zijn die soa's doorgeven ofzo?
dat is wel het verhaal ja, maar als ik naar afrika kijk...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Alleen maar dat de kans veel groter is om het van een man te krijgen.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Inderdaad.quote:
Dat zouden jij en muhaha toch moeten wetenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
dat is wel het verhaal ja, maar als ik naar afrika kijk...
Zou het in nederland nogsteeds een gay ding zijn?
Ja, dat homos veel meer wilde onveilige seks met onbekenden hebben.quote:
Hoe pak je het aan met orale seks? Doe je dat bij one night stands, en zo ja, veilig?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als je gewoon met condoom neukt. Ik ga dan niet elke paar maand weer laten testen hoor, ik ben gek
Wnat? dan is de behoefte van mannen om het met andere mannen ineens afgelopen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, dat homos veel meer wilde onveilige seks met onbekenden hebben.
Met de uitvinding van de breezer is dat wel voorbij geloof ik.
Nee, pas een keertje gedaan omdat ik het zonder condoom had gedaan en toch een beetje een raar idee kreeg bij haar wisselende partners. Dat was achteraf. Niks aan de hand, gelukkig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:11 schreef Harajuku. het volgende:
breezersletjes.. jeugd die veel vroeger en makkelijker neukt?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wnat? dan is de behoefte van mannen om het met andere mannen ineens afgelopen?
jij hebt echt soms hele rare gedachtconstructies/redenaties
De 'gever'' heeft het toch al.. anders kan de ontvangende het niet krijgen lijkt mequote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:14 schreef muhahaha het volgende:
Het is andersom, de ontvangende partner, vrouw of homo, heeft een hogere kans aids te krijgen, veel hoger dan de *gevende* partij doch niet onmogelijk.
Afrika kan je er moeilijk mee vergelijkenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
dat is wel het verhaal ja, maar als ik naar afrika kijk...
Zou het in nederland nogsteeds een gay ding zijn?
Whut?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wnat? dan is de behoefte van mannen om het met andere mannen ineens afgelopen?
jij hebt echt soms hele rare gedachtconstructies/redenaties
Nou stel je voor dat de ontvangende partij besmet is en de gever niet. Dan is de kans dat de gever het krijgt veel kleiner.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De 'gever'' heeft het toch al.. anders kan de ontvangende het niet krijgen lijkt me
Owww zoooquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Whut?
Veel losse contacten met onbekenden is steeds minder een "gay ding". Met al die sletjes overal die voor een breezer neuken.
Ja, maar dan nog zin het beduidend minder heteroseksuelen met aids dan homoseksuelen. Dus die blijven koploperquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Whut?
Veel losse contacten met onbekenden is steeds minder een "gay ding". Met al die sletjes overal die voor een breezer neuken.
Dat was toch niet zo moeilijk om te volgen?quote:
Nouja om even serieuzer te zijn, het gaat vooral veel om seks feesten en junks met besmette naalden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog zin het beduidend minder heteroseksuelen met aids dan homoseksuelen. Dus die blijven koploperBreezersletjes krijgen chlamydia of zo.
He tkwam over alsof je bedoelde dat al die mannen geen losse contacten met mannen meer hadden omdat ze nu konden overstappen op de breezersletjesquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:18 schreef Murdera het volgende:
Dat was toch niet zo moeilijk om te volgen?
Hara, geef eens antwoord als je wiltquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog zin het beduidend minder heteroseksuelen met aids dan homoseksuelen. Dus die blijven koploperBreezersletjes krijgen chlamydia of zo.
Oh, ik heb bijna nooit een one night stand.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:19 schreef MohMi het volgende:
[..]
Hara, geef eens antwoord als je wiltDoe je iig wel aan veilige orale seks? Of helemaal geen oraal bij neukerdjes tussendoor?
Maar doe je het dan wel of niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, ik heb bijna nooit een one night stand.
Better save than sorry.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:20 schreef shifto het volgende:
En als je die toch niet veel hebt, wat is dan de moeite van een test
Ik had het niet over mijzelf. Ik heb het over mensen die elke paar maanden een keer neuken en dan elke paar maanden een test zouden laten doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:20 schreef shifto het volgende:
[..]
Maar doe je het dan wel of niet?
En als je die toch niet veel hebt, wat is dan de moeite van een test
Ligt eraan of je neukt of Tombraider speelt!quote:
Than is correct, vergelijking. Then is voor tijd.quote:
Ik heb van januari tot maart even een vriendinnetje gehad, heb ervoor en erna getest hoor. Dan weet ik ook dat ik veilig ben bij de volgende. Na de volgende zou ik ook gewoon weer testen. Kost niks en is nauwelijks moeite!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik had het niet over mijzelf. Ik heb het over mensen die elke paar maanden een keer neuken en dan elke paar maanden een test zouden laten doen.
Ja verkering. Ik zeg al honderd keer dat ik soberzo met relaties wel test. Het gaat nu over losse contacten elke paar maand.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:23 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik heb van januari tot maart even een vriendinnetje gehad, heb ervoor en erna getest hoor. Dan weet ik ook dat ik veilig ben bij de volgende. Na de volgende zou ik ook gewoon weer testen. Kost niks en is nauwelijks moeite!
IK BEN NU TOCH GETEST VOOR MIJN EVENTUELE LOSSE CONTACTquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja verkering. Ik zeg al honderd keer dat ik soberzo met relaties wel test. Het gaat nu over losse contacten elke paar maand.
REAGEER DAN NIET GODVERDOMMEquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:25 schreef shifto het volgende:
[..]
IK BEN NU TOCH GETEST VOOR MIJN EVENTUELE LOSSE CONTACT__________!!!
En JA, na de volgende ook weer. Mijn insteek is het niet om iemand maar 1x te neuken dus het zal nooit het probleem worden wat je omschrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |