abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 22:22:23 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111268506
Afgelopen week een nieuwe monitor ontvangen (Dell 2412), en in principe is alles in orde, alleen zat ik vanmiddag even wat anime te kijken (Nichijou) en na verloop van tijd merkte ik dat het geluid achter begon te lopen bij de beelden.

Dit lag niet aan de video zelf, want zodra ik de video stopte en overnieuw opstartte, en meteen doorging naar het punt waar ik hem uitzette, liepen beeld en audio wel weer gelijk, dus het is een soort vertraging die langzaam oploopt tijdens het afspelen van een video.

Bij mijn oude monitor had ik dit probleem nooit.

De monitor is aangesloten via DVI.

Iemand enig idee wat het probleem is, en nog belangrijker, hoe het valt op te lossen!?
pi_111269075
Het lijkt me sterk dat dit door je nieuwe monitor komt.

Heb je het ook met andere videos geprobeerd? En met een andere player?
Videokaart drivers geupdate? Misschien even opnieuw installeren?

Kan dus vanalles zijn.
pi_111269082
Even alle codecs opnieuw installeren.

Wat ik aanraad is:

MPC-HC, Reclock (laat beeldscherm en video exact gelijk lopen), Mad-VR, LAV Audio en Video

Voor de rest zou ik de interne subtitle renderer gebruiken van MPC-HC. Eventueel ffdshow alleen voor de audio als je stereo hebt.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:37:18 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111269486
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:22 schreef Yi-Long het volgende:
Dit lag niet aan de video zelf, want zodra ik de video stopte en overnieuw opstartte, en meteen doorging naar het punt waar ik hem uitzette, liepen beeld en audio wel weer gelijk, dus het is een soort vertraging die langzaam oploopt tijdens het afspelen van een video.
Dat heeft niks met je nieuwe monitor zelf te maken, maar wel met:
- drivers van je oude monitor: misschien dat daar een sync optie in zat?
- drivers van je nieuwe monitor, heb je geïnstalleerd?
- of dit heeft er altijd al in gezeten, maar valt het je nu op, omdat je kritischer kijkt nu het scherm nieuw is.
So we just called him Fred
pi_111269784
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

- of dit heeft er altijd al in gezeten, maar valt het je nu op, omdat je kritischer kijkt nu het scherm nieuw is.
Dit dus.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 7 mei 2012 @ 22:43:23 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111269846
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nieuwe drivers van de monitor niet geinstalleerd, want W7 herkendde de monitor zelf al en deed dat automatisch.

Het heeft er zeer zeker niet altijd ingezeten, want zulke dingen vallen mij altijd meteen op.

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:31 schreef robin007bond het volgende:
Even alle codecs opnieuw installeren.

Wat ik aanraad is:

MPC-HC, Reclock (laat beeldscherm en video exact gelijk lopen), Mad-VR, LAV Audio en Video

Voor de rest zou ik de interne subtitle renderer gebruiken van MPC-HC. Eventueel ffdshow alleen voor de audio als je stereo hebt.
Ik gebruik MPC, dus zal straks even kijken of ik die instellingen kan vinden en aanpassen. De vertraging vindt heel geleidelijk plaats, dus pas na 15 minuutjes ofzo ga je het echt merken...
pi_111269890
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nieuwe drivers van de monitor niet geinstalleerd, want W7 herkendde de monitor zelf al en deed dat automatisch.

Het heeft er zeer zeker niet altijd ingezeten, want zulke dingen vallen mij altijd meteen op.

[..]

Ik gebruik MPC, dus zal straks even kijken of ik die instellingen kan vinden en aanpassen. De vertraging vindt heel geleidelijk plaats, dus pas na 15 minuutjes ofzo ga je het echt merken...
Niet instellen. Gewoon even opnieuw installeren. Eerst de oude versie deïnstalleren. Misschien ook even naar je videokaart drivers kijken.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:49:17 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111270165
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Niet instellen. Gewoon even opnieuw installeren. Eerst de oude versie deïnstalleren. Misschien ook even naar je videokaart drivers kijken.
Thanks, ga ik dat straks even proberen :)

Videokaart-drivers zouden up-to-date moeten zijn.
pi_111276235
Probeer idd nieuwe videokaart-drivers en players als VLC, MPC-HC en GOM.
url
  dinsdag 8 mei 2012 @ 03:50:47 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111276948
CCCP uninstalled, inclusief het verwijderen van de settings, maar nu installeer ik CCCP opnieuw, en dan krijg ik een post-install scherm met de vraag: "which actions should be performed after installation?"

Reset all settings? Y/N

Open settings application? Y/N

De vraag is eigenlijk wat er met die eerste vraag wordt bedoeld: welke settings wil hij resetten, aangezien ik het net installeer en de oude settings al had verwijderd...!?

Standaard staan beide opties trouwens aangevinkt.
pi_111305826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 03:50 schreef Yi-Long het volgende:
CCCP uninstalled, inclusief het verwijderen van de settings, maar nu installeer ik CCCP opnieuw, en dan krijg ik een post-install scherm met de vraag: "which actions should be performed after installation?"

Reset all settings? Y/N

Open settings application? Y/N

De vraag is eigenlijk wat er met die eerste vraag wordt bedoeld: welke settings wil hij resetten, aangezien ik het net installeer en de oude settings al had verwijderd...!?

Standaard staan beide opties trouwens aangevinkt.
Gewoon allebei op Yes doen. Lukt het overigens al?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:59:05 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111306640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gewoon allebei op Yes doen. Lukt het overigens al?
Ik heb het vannacht geinstalleerd, maar heb nog niet echt tijd gehad om 20 minuten een aflevering te kijken. Ik denk dat ik rond 11-12 uur straks even ga bekijken of het weer functioneert zoals het moet functioneren :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:56:44 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111316594
Afgelopen nacht nieuwe CCCP pack geinstalleerd (na de oude verwijderd te hebben), en zojuist zelfde aflevering van Nichijou bekeken, maar nog steeds hetzelfde probleem :'(
pi_111319150
en andere bestanden (liefst dus van een totaal andere groep, dan is de encode ook anders immers)
  woensdag 9 mei 2012 @ 01:43:23 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:06 schreef mschol het volgende:
en andere bestanden (liefst dus van een totaal andere groep, dan is de encode ook anders immers)
Geen idee. Ik wil vooral deze video eerst goedkrijgen, aangezien ik weet dat audio/video wel gewoon gelijk lopen wanneer ik direct naar 15-20 minuten in de aflevering klik, en de 'lag' dus niet heeft kunnen opbouwen.
pi_111320389
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Geen idee. Ik wil vooral deze video eerst goedkrijgen, aangezien ik weet dat audio/video wel gewoon gelijk lopen wanneer ik direct naar 15-20 minuten in de aflevering klik, en de 'lag' dus niet heeft kunnen opbouwen.
dan nog kan het een probleem met de encode zijn, probeer toch gewoon even een ander bestand..
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:11:31 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:58 schreef mschol het volgende:

[..]

dan nog kan het een probleem met de encode zijn, probeer toch gewoon even een ander bestand..
Ik ben nu Captain America aan het afspelen op de achtergrond. Geluid liep synchroom toen ik het startte, en ik kijk over 10 minuutjes even hoe het er dan voorstaat :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:38:01 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320797
Hmmm... Bij Captain America lijkt er geen auto-lag op te treden (alhoewel de subs niet helemaal precies lopen met het geluid (iets te snel en te vroeg), dus het wordt steeds vreemder.

Bij Nichijou bouwt de vertraging zich rustig op zodat je het pas na 15-20 minuten merkt. Zodra ik in 1x naar dat zelfde punt skip wanneer ik de video opnieuw opstart, dan lopen geluid en beeld wel gewoon gelijk, dus dat is erg gek...

Heb inmiddels maar even een vraagje gesteld op de website van Coalgirls hierover, dus hopelijk volgt daar binnenkort een antwoord op...
pi_111320816
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:38 schreef Yi-Long het volgende:
Hmmm... Bij Captain America lijkt er geen auto-lag op te treden (alhoewel de subs niet helemaal precies lopen met het geluid (iets te snel en te vroeg), dus het wordt steeds vreemder.

Bij Nichijou bouwt de vertraging zich rustig op zodat je het pas na 15-20 minuten merkt. Zodra ik in 1x naar dat zelfde punt skip wanneer ik de video opnieuw opstart, dan lopen geluid en beeld wel gewoon gelijk, dus dat is erg gek...

Heb inmiddels maar even een vraagje gesteld op de website van Coalgirls hierover, dus hopelijk volgt daar binnenkort een antwoord op...
ik heb het probleem gehad met Su-momomomo dinges... bleek toendertijd dat de encode net eff zwaarder was t.o.v. andere encodes waardoor mijn pc er kennelijk moeite mee had.. (vandaar dat ik vroeg of je dit wilde doen :P)
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:51:16 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:39 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb het probleem gehad met Su-momomomo dinges... bleek toendertijd dat de encode net eff zwaarder was t.o.v. andere encodes waardoor mijn pc er kennelijk moeite mee had.. (vandaar dat ik vroeg of je dit wilde doen :P)
Mjah, ik heb een vrij nieuwe PC met 8GB DDR3 RAM, i7 processor, en een aardige nVidia grafische kaart, dus ik heb niet echt het idee dat het moeite zou hebben met het afspelen van een videobestandje ;)

Beetje frustrerende gang van zaken, maar goed, dat ben ik helaas inmiddels wel gewend met hardware :'(
pi_111321886
Ook al Slysoft Reclock geprobeerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 07:26:01 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:24:22 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111336658
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:25 schreef robin007bond het volgende:
Ook al Slysoft Reclock geprobeerd?
Nope, nog niet. Zal zo even opzoeken wat het is.Wel vreemd dat het bij Nichijou na verloop van tijd dus uit sync gaat lopen en bij Cap America bleef het goed. Zelfde speler, zelfde codecs, zelfde .mkv formaat, etc etc.
pi_111336824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:24 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nope, nog niet. Zal zo even opzoeken wat het is.Wel vreemd dat het bij Nichijou na verloop van tijd dus uit sync gaat lopen en bij Cap America bleef het goed. Zelfde speler, zelfde codecs, zelfde .mkv formaat, etc etc.
vergelijk beide bestanden eens met mediainfo?

er lijkt toch iets met de encode te zijn?

speelt VLC nichijou wel goed af?
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:52:31 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111337779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:27 schreef mschol het volgende:

[..]

vergelijk beide bestanden eens met mediainfo?

er lijkt toch iets met de encode te zijn?

speelt VLC nichijou wel goed af?
Ik heb VLC niet geinstalleerd, omdat ik nu MPC al heb die eigenlijk alles draait.

Zal even kijken of ik de bestanden via mediainfo(?) kan vergelijken.
pi_111345158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik heb VLC niet geinstalleerd, omdat ik nu MPC al heb die eigenlijk alles draait.

Zal even kijken of ik de bestanden via mediainfo(?) kan vergelijken.
Ben benieuwd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')