Ja, dit hoort in relaties & psychologie thuis. Het zit namelijk zo: Een aantal maanden geleden, denk zelfs 1,5 jaar o.i.d., moest ik tijdens het roken af en toe kokhalzen. Het irriteerde mijn keel op een of andere manier. Dat klinkt natuurlijk niet eens zo gek, ik bedoel.. rook in ademen is nog al wat. Maar vervolgens gebeurde het ook wanneer ik koffie dronk en na enige tijd zelfs bij gewoon eten. 'S ochtends een broodje kaas eten is een hele opgave. Hapje per hapje, heel voorzichtig met af en toe een slokje water werk ik het weg. Bij eten wat ik lekker vind heb ik dit trouwens niet. Niet dat ik een broodje kaas vies vind maar echt smullen is het niet. Een broodje gebakken ei bijvoorbeeld komt makkelijk binnen. Misschien ligt het aan de structuur..
Maar goed, ter zake..
Wanneer ik een aantal eenheden alcohol op heb of Alprazolam, heb ik hier totaal geen last van. Met het laatstgenoemde middel krijg ik zelfs meer zin om te roken en krijg ik ook vreetkicks en met de alcohol alleen krijg ik meer zin in roken. Ik denk dus dat het ligt aan gespannenheid/stress (ben depressief en slik Wellbutrin en Seroquel).
Ik heb niet een directe vraag zoals: Hebben meer mensen hier last van o.i.d. Ik ben alleen wel benieuwd naar jullie visie hierop en jullie conclusies. Wanneer ik "eten + kokhalzen" intyp in Google krijg ik alleen maar baby onderwerpen, vandaar.. En soms vind ik het lekker om gewoon even mijn problematiek te spuien in de hoop dat iemand daar iets zinnigs over te zeggen heeft.. Indien dit niet gewenst is, mijn excuus..