abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111266927
Ja, dit hoort in relaties & psychologie thuis. Het zit namelijk zo: Een aantal maanden geleden, denk zelfs 1,5 jaar o.i.d., moest ik tijdens het roken af en toe kokhalzen. Het irriteerde mijn keel op een of andere manier. Dat klinkt natuurlijk niet eens zo gek, ik bedoel.. rook in ademen is nog al wat. Maar vervolgens gebeurde het ook wanneer ik koffie dronk en na enige tijd zelfs bij gewoon eten. 'S ochtends een broodje kaas eten is een hele opgave. Hapje per hapje, heel voorzichtig met af en toe een slokje water werk ik het weg. Bij eten wat ik lekker vind heb ik dit trouwens niet. Niet dat ik een broodje kaas vies vind maar echt smullen is het niet. Een broodje gebakken ei bijvoorbeeld komt makkelijk binnen. Misschien ligt het aan de structuur..

Maar goed, ter zake..

Wanneer ik een aantal eenheden alcohol op heb of Alprazolam, heb ik hier totaal geen last van. Met het laatstgenoemde middel krijg ik zelfs meer zin om te roken en krijg ik ook vreetkicks en met de alcohol alleen krijg ik meer zin in roken. Ik denk dus dat het ligt aan gespannenheid/stress (ben depressief en slik Wellbutrin en Seroquel).

Ik heb niet een directe vraag zoals: Hebben meer mensen hier last van o.i.d. Ik ben alleen wel benieuwd naar jullie visie hierop en jullie conclusies. Wanneer ik "eten + kokhalzen" intyp in Google krijg ik alleen maar baby onderwerpen, vandaar.. En soms vind ik het lekker om gewoon even mijn problematiek te spuien in de hoop dat iemand daar iets zinnigs over te zeggen heeft.. Indien dit niet gewenst is, mijn excuus..
  maandag 7 mei 2012 @ 22:11:29 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_111267858
geirriteerde keel door het roken. jeweet.
Long live music.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:13:22 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_111267987
Tvp'tje, heb het op dit moment ook met roken. Rook al 10 jaar zonder probleem, maar nu kokhals ik bijna altijd bij de eerst peuk die ik opsteek s'ochtends, soms daarna ook. :') Denk gewoon dat dat een teken is dat ik moet minderen/stoppen, dus ik ga me daar mee bezig houden. Geen last van met eten of drinken btw, dat klinkt anders echt als een probleem aan je keel of iets.
pi_111268347
Ooit toen ik bij de huisarts was om andere redenen heb ik het eens genoemd, hij zei toen ook: Stop eerst maar eens met roken en als je er dan nog steeds last van hebt, kom dan maar weer terug. Aan de ene kant had hij natuurlijk gelijk maar hij weet van mijn geestelijke toestand dus aan de andere kant had hij moeten inzien dat stress misschien wel de bepalende factor kon zijn..
pi_111268455
Gewoon stoppen met roken, wat brengt het je op?
pi_111268857
De vraag is nog maar of het probleem daarmee opgelost is. Het feit dat ik onder invloed van kalmerende middelen (alcohol, Alprazolam) er geen last van heb is wel een reden om te concluderen dat het met stress/gespannenheid te maken heeft. Niet zozeer met een geïrriteerde keel door het roken.
pi_111279870
Is er enige samenloop met gewoon een droge bek? Middelen en geestestoestand kunnen nog wel eens invloed hebben op de speekselvorming, en zonder speeksel krijg je sneller kokhalsneigingen volgens mij. Wat is het effect van een kauwgumpje? Maw, het kan best een vooral fysieke aangelegenheid zijn, waarbij een oplossing zou kunnen liggen in een fatsoenlijke vochthuishouing dmv genoeg water drinken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:11:57 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_111280022
Wat zegt je huisarts erover?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:18:36 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111280200
ik heb het na het eten wel eens als ik dan naar buiten ga, dan zit er 'slijm' in m'n keel en moet ik dat er uit hoesten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111283775
Toen ik nog dronk, kokhalsde ik ook altijd. (foto maken bij de tandarts kon ik wel vergeten b.v.)
Nu drink ik zo goed als nooit meer en het probleem is ook weg.

Stoppen met roken is zoiezo een win win situatie, dus die smoesjes om door te kunnen roken kan je los laten want je wordt er alleen maar beter van.
pi_111283937
Ik heb wel eens dat er iets (slijm/voedselresten) vast zit achter in mijn strot waardoor ik een soort van kokhalsneiging krijg. Als ik geblowd heb treed het vaak op en 's ochtends vroeg ook regelmatig.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:48:37 #12
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_111285397
Daar heb ik ook soms last van. Vrij vervelend. :{

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:58 schreef zwartja het volgende:
Wanneer ik een aantal eenheden alcohol op heb of Alprazolam, heb ik hier totaal geen last van.
En die twee zaken helpen ook bij mij.

Combinatie van stress/roken lijkt me.
Jusqu'ici tout va bien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')