Waar je wel rekening mee zou kunnen houden, is dat je met de nieuwe iPad al vaak niets anders meer wilt dan HD video, of tenminste 720p. Ik weet niet welke serie je kijkt, maar de meeste series lopen dan al snel naar de 15GB per seizoen.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:57 schreef Pieter-Bas het volgende:
Ja denk dat ik gewoon de nieuwe doe. Wat betreft gebruik denk ik dat 16 op zich genoeg moet zijn. Maar als ik dan zie dat een seizoen van de serie die ik nu aan het kijken ben alweer 7gb inneemt gaat dat wel hard. Aan de andere kant ben ik niet van plan er fanatiek mee te gamen en vind ik regelmatig synchroniseren geen probleem.
Wat bevalt er minder dan?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat een onzin dat het niet meer van deze tijd is. Lekker kijken op de bank zonder pc aan. Als dat nodig is dan kan ik het ook direct streamen van de pc. En dat voor een habbekrats. Vraagt ook heel wat minder stroom dan een pc. Een pc aansluiten op de tv heb ik ook jarenlang gehad, maar dat bevalt me toch minder.
Uhm 1.6gb per Ep x 22 = wat meer dan 15gbquote:Op zondag 13 mei 2012 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar je wel rekening mee zou kunnen houden, is dat je met de nieuwe iPad al vaak niets anders meer wilt dan HD video, of tenminste 720p. Ik weet niet welke serie je kijkt, maar de meeste series lopen dan al snel naar de 15GB per seizoen.
Ik ga voor de nieuwe voor 80 euro extra. Juist als je het apparaat koopt met als doel veel tekst lezen lijkt die hogere resolutie mij erg prettig. Het wordt een 16GB alhoewel mij dat vrij krap lijkt, maar ik ga echt geen 100 euro extra betalen voor 32GB. Verder neem ik denk ik het NRC en de Volkskrant. Zodra ik die iPad binnen heb van het NRC zet ik mijn VK abonnement om in een digitaal abonnement.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:40 schreef Pieter-Bas het volgende:
Toen ik tijdens de maffe marathon in de Bijenkorf werkte kwamen er best veel mensen vragen naar Apple TV, maar dat waren volgens mij vooral van die types die alles wat naar Apple ruikt interessant vinden en twee tientjes korting zagen.
Ik zit nu ook sterk te overwegen een NRC abonnement met ipad af te sluiten. Maar dan met de nieuwe of 2? En zou 16gb genoeg zijn? Zo'n digitaal volkskrant abo klinkt ook best goed... Keuzestress!
Ja precies, ik ben nu het tweede seizoen van how to make it in america aan het kijken en dat zijn korte afleveringen en dan ook nog maar eens 8. Dat is dus al 7gb. Maar 32gb is dan ook al zo vol dus dan blijf je bezig. Ik ga wel kijken hoe het gaat als ik het ding binnen heb.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar je wel rekening mee zou kunnen houden, is dat je met de nieuwe iPad al vaak niets anders meer wilt dan HD video, of tenminste 720p. Ik weet niet welke serie je kijkt, maar de meeste series lopen dan al snel naar de 15GB per seizoen.
Woon jij alleen?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat bevalt er minder dan?
Pc staat hier toch meestal aan voor werk
En hdmi kabel is goedkoper dan mediaplayer,
En het ging om ATV waar je ook een pc voor nodig hebt
Ik mijn TV moet delen, maar mijn pc nietquote:
quote:Op zondag 13 mei 2012 16:12 schreef Estolan het volgende:
[..]
Uhm 1.6gb per Ep x 22 = wat meer dan 15gb
Game of Thrones doet ook ongeveer 1,5 gb per aflevering. Volgens mij iets van 10 afleveringen per seizoen. Dan kom je wel rond de 15 gb uit.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
HBO heeft doorgaans maar 10 of 12 episodes per seizoen. En de andere series hebben afleveringen van 25-45 minuten, wat meestal tussen de 450 en 800MB per aflevering. 22 x 800 is 17,18GB, en van sitcoms is het 24 x 450 = 10GB per seizoen.
Mijn pc staat in een apart hok, op mijn bureau ligt mijn muis, toetsenbord en wacom intuos4L. Mijn tv hangt aan de muurquote:Op zondag 13 mei 2012 16:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik mijn TV moet delen, maar mijn pc niet
De een staat in de kamer en de andere bij mijn bureau.
Toen ik alleen woonde had ik ook mijn pc naast de tv staan.
Series zoals Grey's Anatomy, CSI, Supernatural zijn in HD tussen de 1.1 en 1.6gb per Ep, en hebben 22eps gemquote:Op zondag 13 mei 2012 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
HBO heeft doorgaans maar 10 of 12 episodes per seizoen. En de andere series hebben afleveringen van 25-45 minuten, wat meestal tussen de 450 en 800MB per aflevering. 22 x 800 is 17,18GB, en van sitcoms is het 24 x 450 = 10GB per seizoen.
*ZUCHT*quote:Op zondag 13 mei 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Series zoals Grey's Anatomy, CSI, Supernatural zijn in HD tussen de 1.1 en 1.6gb per Ep, en hebben 22eps gem
Codering?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
*ZUCHT*
Dat ligt er totaal aan welke codering je gebruikt. Maar goed jongen, JIJ hebt ze in 1.6 per aflevering, en dus kom JIJ op meer dan 15GB per seizoen uit. Gefeliciteerd.
Overal een discussie van moeten maken, die jongen.quote:
That's the point!quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Overal een discussie van moeten maken, die jongen.
Maar goed, mijn punt was dus: als je er een heel seizoen op wilt knallen, kom je met een 16GB iPad (die maar ongeveer 13GB vrij heeft) al heel snel ruimte tekort.
Wat moeten 2 personen met 4 telefoons?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
Mijn pc staat in een apart hok, op mijn bureau ligt mijn muis, toetsenbord en wacom intuos4L. Mijn tv hangt aan de muur
En dit alles is op zolder
Heb 2 iphones
Mijn vriendin heeft een MBP13", Toshiba Sattelite laptop en ook 2 iphones
En we kijken geen TV ( als in kabel tv ), en kijken wel dezelfde series
quote:Op zondag 13 mei 2012 16:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Overal een discussie van moeten maken, die jongen.
Dat is hier ookquote:Op zondag 13 mei 2012 16:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat moeten 2 personen met 4 telefoons?
Wij hebben een ouderwets huwelijk. Zo eentje dat je het liefste in dezelfde ruimte naar hetzelfde kijkt.
Even binnenhalen!quote:Op zondag 13 mei 2012 20:30 schreef kikoooooo het volgende:
Smart Office 2 dit weekend gratis (normaal 8 euro) http://www.iphoneclub.nl/app/504520620
quote:Op zondag 13 mei 2012 20:30 schreef kikoooooo het volgende:
Smart Office 2 dit weekend gratis (normaal 8 euro) http://www.iphoneclub.nl/app/504520620
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |