quote:Op maandag 7 mei 2012 18:55 schreef Franknfurter het volgende:
Geneesheer is nog de grootste klacht in dit geval![]()
Belgen
Eigenlijk wel, maar zijn afkomst kan ik niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:55 schreef Franknfurter het volgende:
Geneesheer is nog de grootste klacht in dit geval![]()
Belgen
Nah ja, dat is niet zo zeer het probleem bij mij. Het gaat er om dat ze hun miserabele kutleven projecteren op anderen. Waarom maakt die minister jouw leven kut? Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je geluk?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:01 schreef Alborz het volgende:
Toch wel een kern van waarheid. Er mag in mijn mening flink bezuinigd worden op zulke salarissen(vooral in deze tijden).
Deels mee eens. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat te bereiken. Niet iedereen is gezond, intellectueel, fit en in staat om rond te komen zonder enige hulp of bijdrage van de staat.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nah ja, dat is niet zo zeer het probleem bij mij. Het gaat er om dat ze hun miserabele kutleven projecteren op anderen. Waarom maakt die minister jouw leven kut? Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je geluk?
Klopt, maar deze man doet net alsof de overheid iedereen zijn leven kut maakt. Dat is simpelweg dom en niet waar.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:09 schreef Alborz het volgende:
[..]
Deels mee eens. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat te bereiken. Niet iedereen is gezond, intellectueel, fit en in staat om rond te komen zonder enige hulp of bijdrage van de staat.
Ook zo'n melodramatische kuttekstquote:
quote:Op maandag 7 mei 2012 19:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
Geneesheer.
De schrijver van dat wanstaltige stuk waant zich nog in de Middeleeuwen
De man in kwestie is inderdaad een PLEB.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, maar deze man doet net alsof de overheid iedereen zijn leven kut maakt. Dat is simpelweg dom en niet waar.
Deze man denkt blijkbaar ook dat iedere werknemer 1.300 in de maand verdient, terwijl dat het minimumloon is.
[..]
Ook zo'n melodramatische kuttekst
Inderdaad.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:14 schreef Alborz het volgende:
[..]
De man in kwestie is inderdaad een PLEB.
"..net als mij"? Wat moet het dan zijn? "Deel dit als je het net dan mij schandalig vindt" ?quote:Op maandag 7 mei 2012 18:53 schreef robin007bond het volgende:
1) Het Nederlands is niet correct. "Als mij"
In dat geval zal ik me meer gaan bekommeren aan de mensen van wie je zulke mailtjes krijgt. Niet al te snuggere mensen obviously.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het ergste is nog dat deze berichten zo populair worden en dat mensen denken: "Godverdomme, dat is helemaal waar. Ik like/share/mail het maar door!". Ik zie de desbetreffende Henk al voor zijn computer te vloeken
Je weet toch zelf ook wel wat voor semi-ongeletterden dit soort teksten op hun Facebook of Hyves plaatsen. Van diezelfde mensen die geen kaas gegeten hebben van de landelijke politiek maar wel weten te vertellen dat het de schuld is van 'de hoge heren in Den Haag' en 'de polletiek'. Wie dan vervolgens die hoge heren zijn weten ze zelf niet eens, want 'ik volg de politiek niet, ze doen toch wel wat ze zelf willen'.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:53 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom deelt iedereen dit op Twitter, Facebook en Hyves? Laten we even kijken wat er mis is met de tekst:
1) Het Nederlands is niet correct. "Als mij", "Je word". Echt heel treurig.
2) Hoezo maken ministers het leven van iemand naar de kloten? De overheid heeft geen verantwoordelijkheid over jou, de overheid is er niet om je gelukkig te maken. Geluk ligt bij jezelf, in het individu. Het is ieders verantwoordelijkheid zijn eigen geluk te vinden.
3) Ministers verdienen in de praktijk helemaal geen 18.000 per maand
4) Net alsof het zielig is dat een werkloze 900 per maand krijgt.
Vaak zie je dit soort teksten verschijnen. Niet alleen op sociale netwerksites, maar helaas ook in kettingmails. Stop deze waanzin en intellectuele armoede.
Dit stukje tekst is eigenlijk om meerdere redenen interessant. De snelle verspreiding ervan toont aan dat mensen dit kunnen waarderen, ondanks dat ieder weldenkend mens hier om moet lachen. Toch kunnen we een aantal dingen leren van de tekst en de snelle verspreiding. Ik zal dit hieronder even op mijn gemakt uiteenzetten. Daarnaast ga ik ook op de quote van hierboven in.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:09 schreef Alborz het volgende:
[..]
Deels mee eens. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat te bereiken. Niet iedereen is gezond, intellectueel, fit en in staat om rond te komen zonder enige hulp of bijdrage van de staat.
Dus...waarom is dat dan de schuld van anderen?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:09 schreef Alborz het volgende:
[..]
Ik geef niemand de schuld. Maar ik vind wel dat er solidariteit moet zijn in een samenleving. Voor je het weet breek je je nek, raak je arbeidsongeschikt of krijg je éen of ander ziekte waardoor je niet meer uit de voeten kan.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:21 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dus...waarom is dat dan de schuld van anderen?Zolang ze zelf elke zomer op vakantie naar Turkije gaan, in het weekend in de kroeg hangen, een maandsalaris op de kermis verspillen en een grote LCD tv aan de muur hebben hangen moeten ze hun smoel gewoon houden in mijn ogen.
"Net als ik."quote:Op maandag 7 mei 2012 19:16 schreef devzero het volgende:
Ach, het is een trieste tekst. Het woord "geneesheer" klinkt mischien oubollig, maar verder een normaal woord.
[..]
"..net als mij"? Wat moet het dan zijn? "Deel dit als je het net dan mij schandalig vindt" ?
Hulde voor deze tekst, makker.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit stukje tekst is eigenlijk om meerdere redenen interessant. De snelle verspreiding ervan toont aan dat mensen dit kunnen waarderen, ondanks dat ieder weldenkend mens hier om moet lachen. Toch kunnen we een aantal dingen leren van de tekst en de snelle verspreiding. Ik zal dit hieronder even op mijn gemakt uiteenzetten. Daarnaast ga ik ook op de quote van hierboven in.
Juist omdat niet iedereen alles kan bereiken liggen de salarissen zo ver uit elkaar. Naar verhouding zijn er veel minder mensen geschikt voor een post als minister dan voor de functie van vuilnisman. Simpele marktwerking dus; een minister verdient dus veel meer omdat het aanbod veel kleiner is dan het aanbod voor vuilnismannen.
Dit is naar mijn mening niet per definitie verkeerd, er moet wat competitie en verschil zijn om de samenleving - zoals wij die nu alweer heel wat jaren kennen - in stand te houden en om te zorgen dat via sociale mobiliteit niet iedere mafketel zonder enige kwaliteiten overal kan geraken.
Dit soort teksten zijn op meerdere manier ronduit belachelijk. En dan laat ik de spelling nog buiten beschouwing. De salarissen die worden gegeven kloppen voor geen meter. Daarbij wordt er aan het ene beroep meer waarde toegekend dan aan het andere; sterker nog de post van minister wordt als waardeloos gezien in vergelijking met een leraar of brandweerman. Dan sla je de plank behoorlijk mis lijkt me.
Daarbij worden er geen argumenten gegeven; het is slechts loos gebral wat voorkomt uit een bepaald soort frustratie en wat deze persoon even kwijt moet. Deze frustratie voelen kennelijk meerdere mensen die gaan de tekst overnemen, zonder dat ze zich realiseren dat het gewoon een belachelijk stukje tekst is (naar mijn mening moet de schrijver veroordeelt worden voor het verkrachten van zoiets moois als het geschrift maar dat terzijde). Zo komen dit soort stukjes in de omloop en dit toont maar weer aan hoe weinig mensen eigenlijk iets verder nadenken dan hun neus lang is en waarom populistische partijen zo gemakkelijk veel stemmen kunnen behalen.
quote:Op maandag 7 mei 2012 19:31 schreef LavenderTown het volgende:
De intellectuele armoede zit 'm meer in jouw redeneervermogen. De rol van de overheid is aan interpretatie onderhevig. Daarom gaan we ook weer stemmen. En misschien weet de beste jongeman het niet zo goed te verwoorden, maar als hij bedoelt dat het bestuur niet deugt dan zit zijn hart op de goede plaats.
Daar wordt in Nederland toch prima voor gezorgd? Los daarvan kun je jezelf ook nog eens verzekeren.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:27 schreef Alborz het volgende:
[..]
Ik geef niemand de schuld. Maar ik vind wel dat er solidariteit moet zijn in een samenleving. Voor je het weet breek je je nek, raak je arbeidsongeschikt of krijg je éen of ander ziekte waardoor je niet meer uit de voeten kan.
Bekijk het eens vanuit een ander perspectief dan uit die van jezelf, helpt ook met veel andere dingen.
Natuurlijk ben ik tegen uitkeringtrekkers en fraudeurs/misbruikers van deze sociale middelen, deze personen mogen naar mijn inzien ook keihard aangepakt worden. Maar daar hebben we het niet over.
Tevens vind ik totale vrijheid van het individu niet een gunstige zaak, ik hoef daar nu niet verder op in te gaan. @Frank, ik ben het met je eens. Maar ik heb het puur over de salarissen en onze huidige conjunctuur. Er moet aan beide kanten bezuinigd worden.
Vertel.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:31 schreef LavenderTown het volgende:
De intellectuele armoede zit 'm meer in jouw redeneervermogen. De rol van de overheid is aan interpretatie onderhevig. Daarom gaan we ook weer stemmen. En misschien weet de beste jongeman het niet zo goed te verwoorden, maar als hij bedoelt dat het bestuur niet deugt dan zit zijn hart op de goede plaats.
Natuurlijk niet. Een mening haal je toch ergens vandaan. En die jongen heeft vast wel gemerkt dat zijn ouders, die misschien niet zo hoog zijn opgeleid, er niet bepaald op vooruit zijn gegaan in de afgelopen jaren. Misschien komt hij zelfs wel uit een gezin met schulden, die door een bepaalde grens met een stuiver te overschrijden geen recht meer heeft op de bijstand die ze zo hard nodig hebben. Weet hij veel hoe dat in elkaar steekt en wat voor rol een minister daarbij speelt. Maar hij voelt wel aan dat de overheid zijn ouders in ieder geval niet aan het helpen is. Nou, dan mag hij best zo'n slecht onderbouwde maar zeer houdbare uitspraak doen.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Het niet zo goed te verwoorden". Man, alsof ministers iedereen zijn leven naar de kloten helpt. Dat is gewoon dom en ondoordacht, geen kwestie meer van het slecht kunnen verwoorden van iets.
Hier wringt de schoen.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:41 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Een mening haal je toch ergens vandaan. En die jongen heeft vast wel gemerkt dat zijn ouders, die misschien niet zo hoog zijn opgeleid, er niet bepaald op vooruit zijn gegaan in de afgelopen jaren. Misschien komt hij zelfs wel uit een gezin met schulden, die door een bepaalde grens met een stuiver te overschrijden geen recht meer heeft op de bijstand die ze zo hard nodig hebben. Weet hij veel hoe dat in elkaar steekt en wat voor rol een minister daarbij speelt. Maar hij voelt wel aan dat de overheid zijn ouders in ieder geval niet aan het helpen is. Nou, dan mag hij best zo'n slecht onderbouwde maar zeer houdbare uitspraak doen.
Waarom generaliseert hij dan over dat het leven van iedereen naar de kloten wordt geholpen? Niet iedereen zit in zijn situatie.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:41 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Een mening haal je toch ergens vandaan. En die jongen heeft vast wel gemerkt dat zijn ouders, die misschien niet zo hoog zijn opgeleid, er niet bepaald op vooruit zijn gegaan in de afgelopen jaren. Misschien komt hij zelfs wel uit een gezin met schulden, die door een bepaalde grens met een stuiver te overschrijden geen recht meer heeft op de bijstand die ze zo hard nodig hebben. Weet hij veel hoe dat in elkaar steekt en wat voor rol een minister daarbij speelt. Maar hij voelt wel aan dat de overheid zijn ouders in ieder geval niet aan het helpen is. Nou, dan mag hij best zo'n slecht onderbouwde maar zeer houdbare uitspraak doen.
Het bestuur richt zich nu op het verdelen van bronnen in plaats van het produceren van bronnen. Gezien de bronnen afnemen en de bevolking explosief stijgt is dat geen houdbare strategie. Zo lopen de kosten in de gezondheidszorg bijvoorbeeld op. Dat wordt nu opgelost met bezuinigingen. Maar dat is een verloren strijd, want het lost de oorzaak niet op. Het zou wel een oplossing zijn om te investeren in bijvoorbeeld nanotechnologie, waarmee lichaamsprocessen kunnen worden gereguleerd en ziekten worden voorkomen. Zo ontstaat er een preventieve gezondheidszorg.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vertel.Want dit zijn juist van die algemene dooddoeners en loze teksten waar ik mezelf gigantisch aan kan storen. Kom met 2 specifieke voorbeelden waar jij je dan zo aan stoort of hou gewoon je mond en lees je eens een beetje in voor je met van die boude uitspraken komt.
98% zou dit niet retweeten! Voor elke Retweet een euro naar Kika!twitter:Dodo_013 twitterde op maandag 07-05-2012 om 01:09:42Disney moet een kale prinses maken zodat de kleine meisjes met kanker zich ook mooi voelen! Retweet uit respect! reageer retweet
Niet zo trollen Ajacied422.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Terechte klacht, maar alle users behalve kapitein hier zijn kneus
En nu in concreto tot bovenstaand belachelijk tekstje? Want dit onderbouwt op geen enkele wijze natuurlijk wat in de OP staat.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:49 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Het bestuur richt zich nu op het verdelen van bronnen in plaats van het produceren van bronnen. Gezien de bronnen afnemen en de bevolking explosief stijgt is dat geen houdbare strategie. Zo lopen de kosten in de gezondheidszorg bijvoorbeeld op. Dat wordt nu opgelost met bezuinigingen. Maar dat is een verloren strijd, want het lost de oorzaak niet op. Het zou wel een oplossing zijn om te investeren in bijvoorbeeld nanotechnologie, waarmee lichaamsprocessen kunnen worden gereguleerd en ziekten worden voorkomen. Zo ontstaat er een preventieve gezondheidszorg.
Een tweede voorbeeld is het gebrek aan regulering van het onderwijs. Het afschaffen van de studiebeurs ontmoedigt studenten een technische studierichting te kiezen, hetgeen juist zo belangrijk is voor het produceren van bronnen. Bovendien is er een overschot aan hoger opgeleiden in niet-technische richtingen. Daar wordt nu niks aan gedaan. Zij laten deze studenten zich de schulden in werken terwijl de kans op een baan op niveau klein is dus de return of investment is ook laag. Sterker nog, studenten in technische richtingen worden bestraft omdat zij meer moeten lenen.
Daarom deugt het bestuur niet onderbouwd met twee voorbeelden.
Juist niet man.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:52 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Deze tekst is misschien wel een beetje populistisch geschreven maar eigenlijk hebben ze wel gewoon gelijk.
Het salaris wat ministers krijgen is onevenredig als je het gaat vergelijken met andere belangrijkere beroepen.
De rijkere mensen onder ons klagen ook, want zij werken ook hard en moeten daar een groot deel van inleveren. Waar werken ze dan nog voor vragen ze zichzelf af?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom generaliseert hij dan over dat het leven van iedereen naar de kloten wordt geholpen? Niet iedereen zit in zijn situatie.
Overigens wel erg makkelijk voor hem. Lekker achter zijn (luxe) computertje, terwijl hij niet beseft hoe echte welvaart gecreëerd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |