abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:36:04 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111286934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een dom gelul, een douanier kan wel zeggen 'dat doe ik niet', hij werkt immers voor de overheid en niet voor de chef VIP-vervoer van Heathrow. Hij moet het zelfs zeggen.
Natuurlijk kan ie dat zeggen. Maar de overheid bezuinigd. Daar meer douaniers neerzetten kost hun geld en daar hebben ze blijkbaar geen zin in, anders deden ze dat wel. Dus die werkplekken bij de douane staan onder druk.

Denk je dat er dan een douanier uit zichzelf gaat zeggen 'ik ben het hier niet mee eens dat dit zo gaat' ? Die denkt 'ik doe gewoon wat me gezegd wordt want dan heb ik in ieder geval werk'. Want de overheid wil bezuinigen, en hoe minder douaniers er in dienst zijn hoe minder geld ze daar aan kwijt zijn. En als er een douanier moeilijk gaat doen flikkeren ze die eruit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111286942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dus er wordt bezuinigd, wat betekent dat mensen dus langer moeten wachten. Dat is dus de reden dat er niet meer personeel wordt neergezet. Maar de luchthaven denkt vervolgens, heeeeeej, hier kunnen we een slaatje uit slaan, want als we ze nou 2000 euro laten betalen, en we laten die mensen in een aparte ruimte wachten waar maar weinig mensen zitten zijn die mensen ook eerder door de douane heen.

Die douanier gaat niet zeggen 'dat doe ik niet' want voor hem 20 andere douaniers die dat wél doen.
Behalve de douaniers als afzonderlijke mensen heb je ook nog de douane als organisatie hè, die het personeel kan (en zou moeten) opdragen welke taken uitgevoerd moeten worden. Het zou een mooie boel worden als elke douanier op eigen houtje kon gaan bedenken wanneer en waar in het land 'ie gaat staan controleren. :D

En wat hier dus gebeurt, volgens de OP, is dat de overheid eerst al te weinig douanepersoneel bij de gewone balies neerzet, en dan ook nog eens personeel daarvan weghaalt op het moment dat er een zgn. vip-reiziger is die snel moet worden afgehandeld. Daarvoor zou de douane -als organisatie- zich niet moeten lenen.
pi_111286943
Wat denken de mensen die dit prima vinden ervan als die VIP-rij nou eens 50 ipv 2000 euro is? En als
de VIP-rij te lang wordt pakken we gewoon wat douaniers weg bij de gewone rij?
Dat zou ook prima zijn dus, want je betaalt toch extra voor een beetje meer service?
En de douane doet niks verkeerd want uiteindelijk wordt iedereen wel gecontroleerd.
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:38:53 #204
16180 crew  CoolGuy
pi_111287029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:36 schreef Brentmeister het volgende:
Wat denken de mensen die dit prima vinden ervan als die VIP-rij nou eens 50 ipv 2000 euro is? En als
Dat zou ook prima zijn dus, want je betaalt toch extra voor een beetje meer service?
En de douane doet niks verkeerd want uiteindelijk wordt iedereen wel gecontroleerd.
Prima. Als 't me zo erg stoort betaal ik wel. Iemand die dat niet kan heeft pech gehad. Daarom is het ook belangrijk dat je altijd goed je best doet etc, want dan maak je de kans dat je 'later' over meer geld kunt beschikken groter, en dat is belangrijk, want hoe je 't ook wendt of keert, uiteindelijk draait alles om geld. Zij die het hebben hebben dus niet zo'n probleem, en zij die het niet hebben schreeuwen heel hard.
pi_111287102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:36 schreef Brentmeister het volgende:
Als het 50e zou zijn dan zouden een stuk meer mensen dit doen, en dit ook invloed hebben op de normalen rijen. Maar omdat nu maar een heel klein deel de extra service kan betalen, heeft dit geen invloed op de normale rijen, het heeft zelfs een negatief effect. En de douane doet wel iets verkeerd want ze halen hun targets niet, en ook niet iedereen wordt meer gecontroleerd door de lange rijen. Het hoofd immigratiedienst had gezegd dat men 'discretionair' mocht controleren, met als gevolg dat men zonder controle kon doorlopen.
pi_111287121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Prima. Als 't me zo erg stoort betaal ik wel. Iemand die dat niet kan heeft pech gehad. Daarom is het ook belangrijk dat je altijd goed je best doet etc, want dan maak je de kans dat je 'later' over meer geld kunt beschikken groter, en dat is belangrijk, want hoe je 't ook wendt of keert, uiteindelijk draait alles om geld. Zij die het hebben hebben dus niet zo'n probleem, en zij die het niet hebben schreeuwen heel hard.
Dat overheidsdiensten tegen verschillende tarieven andere afhandelingtijden hebben gaat natuurlijk nergens over. Maar als je drt normaal vind dan ben je vast en zeker ook wel een voorstander van boetes die de overheid oplegd die berekend worden nagelang je draagkracht. :D
pi_111287125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk kan ie dat zeggen. Maar de overheid bezuinigd. Daar meer douaniers neerzetten kost hun geld en daar hebben ze blijkbaar geen zin in, anders deden ze dat wel. Dus die werkplekken bij de douane staan onder druk.

Denk je dat er dan een douanier uit zichzelf gaat zeggen 'ik ben het hier niet mee eens dat dit zo gaat' ? Die denkt 'ik doe gewoon wat me gezegd wordt want dan heb ik in ieder geval werk'. Want de overheid wil bezuinigen, en hoe minder douaniers er in dienst zijn hoe minder geld ze daar aan kwijt zijn. En als er een douanier moeilijk gaat doen flikkeren ze die eruit.
Is jou nou echt niet aan je verstand te peuteren dat die douane een overheidsorganisatie is die werkt op een luchthaven, maar geen onderdeel is van het bedrijf luchthaven, en dat douaniers géén instructies krijgen van die luchthaven, en dus ook niet mee hoeven werken aan plannetjes van die luchthaven om aan wachttijden te verdienen. En dat ze hoofde van hun publieke taak ten bate van álle reizigers niet mensen een voorkeursbehandeling mogen geven ten bate van de verdiensten van de luchthaven?

Of je had niet goed nagedacht, een te grote mond gehad en probeert je er nu onderuit te draaien, of je bent echt heel dom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111287174
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat overheidsdiensten tegen verschillende tarieven andere afhandelingtijden hebben gaat natuurlijk nergens over. Maar als je drt normaal vind dan ben je vast en zeker ook wel een voorstander van boetes die de overheid oplegd die berekend worden nagelang je draagkracht. :D
Nee, natuurlijk is hij dat niet. Hij zegt toch dat alles om geld draait? Dan vindt hij vast ook dat het gewoon een privilege voor rijke mensen is om je niet aan de regels te hoeven houden. ;)
pi_111287209
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:40 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Als het 50e zou zijn dan zouden een stuk meer mensen dit doen, en dit ook invloed hebben op de normalen rijen. Maar omdat nu maar een heel klein deel de extra service kan betalen, heeft dit geen invloed op de normale rijen, het heeft zelfs een negatief effect. En de douane doet wel iets verkeerd want ze halen hun targets niet, en ook niet iedereen wordt meer gecontroleerd door de lange rijen. Het hoofd immigratiedienst had gezegd dat men 'discretionair' mocht controleren, met als gevolg dat men zonder controle kon doorlopen.
Ja maar men zegt dat bij 2000 euro de douane ook niks verkeerd doet terwijl targets nu ook niet gehaald worden! Waarom kan er dan wel extra tijd besteed worden aan de VIPS?
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:44:59 #210
16180 crew  CoolGuy
pi_111287270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is hij dat niet. Hij zegt toch dat alles om geld draait? Dan vindt hij vast ook dat het gewoon een privilege voor rijke mensen is om je niet aan de regels te hoeven houden. ;)
Nou alles draait toch ook om geld? De overheid bezuinigd, resultaat: wachttijd van 3 uur. Uiteindelijk, als je maar ver genoeg terug gaat, is het altijd zo dat de uiteindelijke reden geld is. Dus dan kun je proberen te zorgen dat je dat genoeg hebt, of niet, maar dan heb je pech.

Overigens vind ik wel dat je je gewoon aan de wet moet houden he, dat even voorop gesteld :)
pi_111287336
quote:

[..]

Maar dan wil je dus overheidsdiensten afhankelijk maken van de hoeveelheid geld die je hebt/wil uitgeven? Als je wat extra neertelt bij het gemeentehuis mag je vooraan in de rij gaan staan?
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:47:01 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_111287338
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is jou nou echt niet aan je verstand te peuteren dat die douane een overheidsorganisatie is die werkt op een luchthaven, maar geen onderdeel is van het bedrijf luchthaven, en dat douaniers géén instructies krijgen van die luchthaven, en dus ook niet mee hoeven werken aan plannetjes van die luchthaven om aan wachttijden te verdienen. En dat ze hoofde van hun publieke taak ten bate van álle reizigers niet mensen een voorkeursbehandeling mogen geven ten bate van de verdiensten van de luchthaven?

Of je had niet goed nagedacht, een te grote mond gehad en probeert je er nu onderuit te draaien, of je bent echt heel dom.
Nou, als jij daar gelukkig van wordt, dan ben ik gewoon heel erg dom :) maar ik hoef gelukkig niet 3 uur in de rij te staan, dus zó dom ben ik dan toch ook weer niet :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:48:11 #213
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111287382
quote:

[..]

Mwah, uiteindelijk draait alles om macht. Geld is een manier om macht te krijgen, maar zeker niet de enige. Als het arme gepeupel massaal er voor is om jou je geld af te nemen, dan doe je daar echt niks tegen hoor.

En, om in jouw redenering mee te gaan, daar moet je dan ook niet over janken. Zo werkt het nou eenmaal, had je maar meer macht moeten hebben.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:48:41 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_111287400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Maar dan wil je dus overheidsdiensten afhankelijk maken van de hoeveelheid geld die je hebt/wil uitgeven? Als je wat extra neertelt bij het gemeentehuis mag je vooraan in de rij gaan staan?
Ik wíl dat niet. Of dat gebeurd is niet afhankelijk van of ík dat wel of niet wil. Feit is dát het gebeurd. Feit is ook dat degene die het kan betalen daarvan kan profiteren. Als die mogelijkheid niet wordt geboden, is dat probleem er ook niet.

Bij het gemeentehuis is het zo dat je in sommige gevallen extra snel iets geregeld krijgt als je daar meer voor betaald. Dat is al realiteit. Of je daar gebruik van maakt is een 2e.
pi_111287413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou alles draait toch ook om geld? De overheid bezuinigd, resultaat: wachttijd van 3 uur. Uiteindelijk, als je maar ver genoeg terug gaat, is het altijd zo dat de uiteindelijke reden geld is. Dus dan kun je proberen te zorgen dat je dat genoeg hebt, of niet, maar dan heb je pech.

Overigens vind ik wel dat je je gewoon aan de wet moet houden he, dat even voorop gesteld :)
Maar inkomens gerelateerde boetes zouden dan precies in jou redenatie passen en daar lul je heel snel over heen. :D
pi_111287462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wíl dat niet. Of dat gebeurd is niet afhankelijk van of ík dat wel of niet wil. Feit is dát het gebeurd. Feit is ook dat degene die het kan betalen daarvan kan profiteren. Als die mogelijkheid niet wordt geboden, is dat probleem er ook niet.

Bij het gemeentehuis is het zo dat je in sommige gevallen extra snel iets geregeld krijgt als je daar meer voor betaald. Dat is al realiteit. Of je daar gebruik van maakt is een 2e.
Ok, je wíl het niet maar je hebt er dus geen problemen mee.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:50:31 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_111287483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mwah, uiteindelijk draait alles om macht. Geld is een manier om macht te krijgen, maar zeker niet de enige. Als het arme gepeupel massaal er voor is om jou je geld af te nemen, dan doe je daar echt niks tegen hoor.

En, om in jouw redenering mee te gaan, daar moet je dan ook niet over janken. Zo werkt het nou eenmaal, had je maar meer macht moeten hebben.
Macht = geld. Hoe meer macht ik heb, hoe meer geld ik heb. Andersom werkt dat ook. Maar echte macht krijg je niet. Echte macht neem je. En daar heb je meestal behoorlijk veel geld voor nodig. Dus volgens mij is uiteindelijk datgene waar alles om draait alsnog geld.

Het 'arme gepeupel' vind het helemaal niet interessant of IK geld heb of niet. Dus het zal vast zo zijn dat als ze dat willen, ze dat kunnen bewerkstelligen misschien, maar de realiteit is dat dat niet gebeurd.
pi_111287484
quote:

Maar je komt niet voorraan in de rij te staan, je krijgt alleen je paspoort of rijbewijs 2 dagen eerder, wat natuurlijk iets heel anders is als een rij die niet voor iedereen gelijk is.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:52:14 #219
16180 crew  CoolGuy
pi_111287540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar inkomens gerelateerde boetes zouden dan precies in jou redenatie passen en daar lul je heel snel over heen. :D
Oh dat heb ik niet eens gezien? Inkomens gerelateerde boets ben ik helemaal voor.
pi_111287573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar je komt niet voorraan in de rij te staan, je krijgt alleen je paspoort of rijbewijs 2 dagen eerder, wat natuurlijk iets heel anders is als een rij die niet voor iedereen gelijk is.
Als ik met spoed een paspoort bestel, kruipt ie ook voor in de rij. Mede daardoor moeten mensen 4 weken op een paspoort wachten als ze niet willen bijbetalen.
pi_111287588
quote:
Dat klopt, maar dit zijn zaken die goed vastgelegd zijn. Er is bijvoorbeeld een spoedprocedure waardoor je je paspoort sneller kan verkrijgen en er zijn redenen te bedenken waarom dit nuttig/noodzakelijk kan zijn. Nogmaals, dat je een rij kan omzeilen lijkt mij niet iets dat vastgelegd is in de wet of wat voor protocol dan ook.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:53:51 #222
16180 crew  CoolGuy
pi_111287596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ja, ik krijg mijn rijbewijs 2 dagen eerder, maar iemand anders, die ook gewoon z'n rijbewijs heeft gehaald, en niet betaald, moet gewoon wachten. Maar misschien is het wel zo dat ik dan vooraan in de rij wordt gezet, dus dan zou degene die gewoon braaf wacht, toch nog op mij moeten wachten, want de ambtenaar die mijn rijbewijs met voorrang behandeld had in die tijd die ie daarvoor gebruikt ook bezig kunnen zijn met het rijbewijs van iemand die niet betaald heeft. Uiteindelijk komt het dan ongeveer op hetzelfde neer.
pi_111287743
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:53 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Als ik met spoed een paspoort bestel, kruipt ie ook voor in de rij. Mede daardoor moeten mensen 4 weken op een paspoort wachten als ze niet willen bijbetalen.
Er is echter geen reden waarom je normaal gesproken je paspoort zo snel zou willen hebben. Iedereen heeft ruim mogelijkheid om op tijd een paspoort aan te vragen. Een spoedaanvraag is in dit geval doorgaans een noodzaak en geen privilege.
pi_111287763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:53 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Dat is onzin, de huidige lange levertijden van paspoorten hebben we te danken aan de verplichting dat vanaf heden ook kinderen een eigen paspoort moeten hebben. Daarop heeft de leverancier niet genoeg geanticipeerd en de overheid natuurlijk ook wederom een heel slechte planing voor gemaakt.
pi_111287912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:53 schreef CoolGuy het volgende:

Uiteindelijk komt het dan ongeveer op hetzelfde neer.
Ongeveer het zelfde maar uiteindelijk toch net iets anders. Een appel is ook ongeveer een peer je kunt ze beide eten maar smaken toch net anders. 8-)

Laat ik het er maar op houden dat ik vind dat overheden bij verplichtingen van hunner zijde (Paspoortcontrole) ieder individu op dezelfde manier moeten behandelen, dus heel leuk een viplounge wachtrij, maar daar mag je dan ook gewoon 3 uur zitten, ipv sneller te kunnen gaan als het gepeupel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')