abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111224425
Ik en mijn vriend zijn nu iets langer dan een jaar samen. Het gaat redelijk goed, maar we hebben toch vaak ruzie. Vaak om onzin maar ook omdat ik een rare reactie geef en ik heb geen idee waardoor of omdat ik opeens een raar idee in mijn hoofd krijg. Die soms waar zijn en soms niet. Maar ik weet nooit hoe ik dat moet uitleggen of waardoor het komt.

Het uitleggen is het grootste probleem, want op het moment dat ik het wil gaan uit leggen wordt mijn hoofd leeg. En als ik een idee krijg in mijn hoofd dan denk ik dat het dat is. Maar dat weet ik niet zeker. Wat kan ik hier mogelijk aan doen? Want we krijgen steeds ergere ruzies.

Kan dit alles misschien komen door mijn jeugd? Want deze was namelijk vreselijk.
Of door eerdere "relaties" met jongens? (Die dingen deden die ik eigenlijk niet wilde). Zo ben ik trouwens niet meer, want dat was in mijn "depressieve tijd.

Ik weet niet zeker of ik goed zit met deze vraag of dat ik bij psychologie moet zijn. Ik ben namelijk nieuw.

Bedankt (:
pi_111224667
Met andere woorden: je bent onzeker en heb moeite met vertrouwen en in jouw vriend te geloven?
pi_111224882
voordat je dingen uit, eerst nagaan of ze redelijk zijn.
kijken waar ze vandaan komen.

Zo zal je die gevoelens wel blijven houden, maar zal je ze nietuiten e dat kan hoop heisa schelen.

En als je vermoed dat je jeugd nu nog problemen geeft kan je misschien beste hulp vragen/zoeken bij een professional.
  zondag 6 mei 2012 @ 21:53:41 #4
327379 Wanderingwhy
Wanderingwhy
pi_111225082
Kun je een voorbeeld geven van zo'n 'raar' idee, wat vervolgens een leeg hoofd opleverd en eindigend met een ruzie?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_111225594
Ik geloof wel in hem. We hebben geen onstabiele relatie ofzo.

Mijn jeugd is voorbij al een aantal jaar. Ik heb geen idee of het nog problemen voor me veroorzaakt.
En ik probeer altijd de meest redelijke redenatie uit te kiezen, maar ik twijfel er vaak over of ik iets verzin ja of nee

En een voorbeeld van een raar idee is: Dat ik slecht ben en nooit wat voor hem doe. Terwijl hij vindt dat ik genoeg doe, maar dan word ik helemaal boos op mezelf en dan gaat het mis.

[ Bericht 23% gewijzigd door Metallica964 op 06-05-2012 22:09:22 (foutje!) ]
pi_111226292
Wil je alles voor hem doen zoveel dat hij daar gek van kan worden?
pi_111226492
Ik wil heel veel voor hem doen. Maar om de een of andere reden lukt mij dat niet, want dan wil ik het heel graag doen en dan doe ik dat niet. Wil dat misschien zeggen dat ik mij dat als waarheid heb gemaakt dat ik zoveel voor hem wil doen (lijkt mij niet) of dat ik het niet kan door een onbewuste gedachte?
En hiermee is ook aan te duiden dat ik me heel erg aan hem heb gehecht.
pi_111226612
Kun je eens in het kort omschrijven hoe je jeugd was?
pi_111226912
Gestoorde vader met een hoogst waarschijnlijke psychose. Verbaal en non-verbaal geweld. (Knijpen, slaan, uitschelden, kleineren, etc etc)
pi_111227249
waarom zou je zoveel willen doen voor hem?

het is wel een teken van je eigen onzekerheid, geeft niet, maar daar draait het niet om :)
het draait om jou als persoon.

Als je weet dat je onredelijk bent moet je daar wat aan doen. Dat is een proces wat je zelf moet ondergaan met of zonder hulp.

maarmet zo'n vader zou ik wel wat hulp vragen omdat het best een emotionele slag is voor je om te verwerken en dat in je toekomst misschien ook wel blijft hangen. En je onzekerheid zal blijven voeden.
pi_111227512
Je koppelt onbewust het verleden met hem door zoveel mogelijk voor hem te doen omdat je mogelijk bang bent om hem kwijt te raken?
pi_111227807
Ik probeer hulp te zoeken. Ik wil binnenkort een afspraak maken met een psycholoog voor dit en andere dingen.
Ik heb alleen iets tegen psychologen, aangezien ik niet van hun wil afhangen.

En waarom ik zoveel voor hem wil doen is: Ik hou echt veel van hem. Al vanaf de eerste dag.
Hij doet ook heel veel voor mij en hij is heel zorgzaam.

@Generaal-Aladeen
Dat zou misschien kunnen en bang om hem kwijt te raken ben ik niet zo. In de zin van dat hij niet snel weg zou gaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Metallica964 op 06-05-2012 22:41:45 (iets vergeten!) ]
pi_111229325
Heb je een dominante ( te dominante ) vriend? Mensen die in hun jeugd mishandelt zijn (de dingen die jij noemt) hebben een sterke drang om een partner te nemen die hetzelfde bij hen doet. Het feit dat jij leeg in de hoofd bent op het moment dat je iets belangrijks te zeggen hebt, kan door de spanning/angst komen die jij op dat moment voelt voor je vriend.
Als dit het geval is raad ik je sowieso een psycholoog aan. En maak je niet druk ieder persoon kan op een bepaald moment in het leven wel een psycholoog gebruiken..
pi_111230145
Ik heb geen angst voor hem. Dat is ook de reden dat ik door mijn jeugd heen gekomen ben namelijk: angst voor niemand hebben.

En heel dominant is hij niet. Kan wel zijn dat ik het onbewust niet wil zeggen om een van zo'n redenen. Maar lijkt me sterk.

En wat je zegt over psychologen. Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vraag me alleen af: als ze er nooit zouden zijn geweest of mensen dan wel hun eigen problemen zouden kunnen oplossen? Maarja het is waarschijnlijk onstaat door mensen die hun verhaal bij andere mensen hebben gelegd en dus die mensen (ook wel de "praatpaal") als "Psycholoog" fungeerde..
pi_111231338
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef Metallica964 het volgende:
Ik heb geen angst voor hem. Dat is ook de reden dat ik door mijn jeugd heen gekomen ben namelijk: angst voor niemand hebben.

En heel dominant is hij niet. Kan wel zijn dat ik het onbewust niet wil zeggen om een van zo'n redenen. Maar lijkt me sterk.

En wat je zegt over psychologen. Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vraag me alleen af: als ze er nooit zouden zijn geweest of mensen dan wel hun eigen problemen zouden kunnen oplossen? Maarja het is waarschijnlijk onstaat door mensen die hun verhaal bij andere mensen hebben gelegd en dus die mensen (ook wel de "praatpaal") als "Psycholoog" fungeerde..
Ik weet eerlijk gezegt niet wat voor alternatieven er in het verleden gebruikt zijn. Psychologen is inderdaad iets van de afgelopen eeuw. Maar ik weet wel dat terugkijken niet zoveel zin heeft.. Psychologen hebben veel nut ongeacht de psycholoog een 'goede psycholoog' is of niet.
Het leeg worden van je hoofd kan veroorzaakt worden door angst, je hartslag gaat omhoog en een rij van andere symptonen die je krijgt, weet niet of je hier last van hebt??
Ik zou gewoon naar de psycholoog gaan, alles op tafel gooien en dan gaat het wel goed komen..
pi_111231775
Ja dat is misschien wel een goed idee!

En daar heb ik trouwens geen last van..

Mijn vriend heeft trouwens een hele vriendelijk en lieve persoonlijkheid. Dus ik betwijfel dat het daardoor komt. Hij steunt me ook zoveel mogelijk
.
Maarja
Op naar de psycholoog! Haha

Dankjewel!

[ Bericht 68% gewijzigd door Metallica964 op 06-05-2012 23:43:08 ]
pi_111231822
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:37 schreef Metallica964 het volgende:
Ja dat is misschien wel een goed idee!

Dankjewel!
succes!
pi_111271731
Redelijk goed en vaak ruzie klinkt nogal tegenstrijdig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')