Ik gok dat hij dat ook weet..quote:Op zondag 6 mei 2012 19:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Je weet gewoon wat je moet doen,..Dat jij de keuze niet durft te maken is je grootste probleem.
Wees niet te hard voor jezelf als je een terugval hebt. Het gaat erom hoe je je daarna herpakt.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:06 schreef anonhw23 het volgende:
Ik weet wel waarom ik drink. Die angst en onder die angst zit onverwerkte emotie.
Ik weet wat ik moet doen ja, maar ik ben ook bang dat ik mezelf en intimi teleurstel als ik weer een biertje opentrek.
Onderdrukken? Lijkt me knap stom: dat is nou juist het probleem immers.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:
.Je hebt de drank niet nodig om je angst te onderdrukken, probeer dat goed te onthouden. Daar heb je nu die medicijnen voor. Geef de medicijnen dus de kans om hun werk te doen. Je hebt de belangrijkste stappen al gezet, nu alleen nog doorzetten. Paniekaanvallen zijn zwaar klote, maar dat is een drankverslaving ook. Sterkte TS!
Paniekaanvallen zijn niet altijd op te lossen door gewoonweg je angsten onder ogen te komen, er komt ook een heel chemisch verhaal bij kijken.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onderdrukken? Lijkt me knap stom: dat is nou juist het probleem immers.
Onder ogen zien.
Stress is zeker een factor om meer te drinken, is me met de paplepel ingegoten thuis. Het domste wat je kunt doen want het verergert je emotionele staat en je bent het overzicht (nog meer) kwijt.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:22 schreef kiwiko het volgende:
Ik ga je een verhaaltje vertellen. Ik ben 42
Vanaf mijn jeugd zeg een jaar of 15 is alcohol in mijn leven. Eerst omdat ik in een discotheek werkte, en er dus altijd wel een biertje of wat gedronken werd. Toen omdat ik lekker na het werk een bierjte of wijntje wilde......... Dit dagelijkse biertje of wijntje is nog niet eens zo een probleem....... echter bij mij ging het de laatst paar jaren (zeg maar gerust 10 jaar) naar 1 fles, 1,5 en soms wel twee flessen per dag.....Elke dag weer. Toen het slecht ging met mijn bedrijf was het echt even ernstig, toen ik het faillissement aanvroeg van het bedrijf was het helemaal gek, en het eerste half jaar na het failissement was het ook een fles of 3 per dag (maargoed toen werkte ik ook niet, en dan heb je het snel op zegmaar)
Sinds 1,5 jaar werk ik weer voor een werkgever waardoor het allemaal weer teruggebracht werd naar de gebruikelijk fles per dag....... Nu sinds een paar maanden hebben wij besloten thuis dat we door de weeks gewoon niet meer drinken, en ik kan niet anders zeggen dan dat dit erg bevalt. Ik had verwacht omdat het al jaahaaren een gewoonte is, en ik blijkbaar toch de comfort zoek in alcohol dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben. Maar niks is minder waar, het kost me niks moeite. Nu geniet is s'avonds van een jawel,.... glas MELK of roosvicee, net zo lekkeren ik slaap er ook nog eens beter op.
Omdat ik gewoon ook erg geniet van een lekker wijntje, heb ik mezelf niet alles ontzegd. Op vrijdag staat er altijd een koud roseetje op me te wachten als ik thuiskom, en op zaterdag mag ik het ook......
Ik heb er ook geen behoefte meer aan, het is gewoon een kwestie van jezelf een ander soort leven aanmeten. Natuurlijk moet je ook emotionele dingen aanpakken, verwerken, mee aan de slag gaan. Ik heb duidelijk meer behoefte aan de verdoving als ik heel veel stress/spanning heb. Zou ik op dit moment veel spanningen hebben dan weet ik ook niet of ik dat wel volhoud hoor, en zal ik misschien best wel een terugval kunnen hebben. Zolang je weet waar jouw valkuilen zitten, en je weet dat je een probleem hebt kan je er mee aan de slag.
succes.
Ma en zus hebben het ook, zou erfelijk kunnen zijn, serotonine-tekort, maar met het anti-depressivum dat ik nu slik sta ik sterk... als ik niet drink.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Paniekaanvallen zijn niet altijd op te lossen door gewoonweg je angsten onder ogen te komen, er komt ook een heel chemisch verhaal bij kijken.
Klopt ja.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:28 schreef anonhw23 het volgende:
[..]
Ma en zus hebben het ook, zou erfelijk kunnen zijn, serotonine-tekort, maar met het anti-depressivum dat ik nu slik sta ik sterk... als ik niet drink.
Dat hoort ook juist, je moet jezelf ermee confronteren tot je er ziek van wordt, juist door de maatschappelijke acceptatie is negeren simpelweg geen optiequote:Op zondag 6 mei 2012 19:13 schreef anonhw23 het volgende:
Ik ben wel naar praatgroepen gegaan maar dan denk ik juist weer aan drank.
Ik weet dat ik verslaafd ben, dat geef ik al een tijd toe. En goed ook. Nu nog doorzetten... maar ik geloof mezelf al niet meer.
Ik heb bij mn ex eens rose flessen met water aangelengd zodat het leek alsof ik niets had gedronken, en steeds proeven of het nog een beetje hetzelfde smaakte.
Da's het probleem, zelfs de wereldwinkel verkoopt wijn.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat hoort ook juist, je moet jezelf ermee confronteren tot je er ziek van wordt, juist door de maatschappelijke acceptatie is negeren simpelweg geen optie
En die junk truukjes, i know em all
Waarom niet?quote:Op maandag 7 mei 2012 00:30 schreef dude1960 het volgende:
Alsjeblieft post dit soort dingen niet op FOK man. Dit is serieuze shit
Het medicijn moet je helpe,n dat doet het ook.. maar je doet het zelf weer te niet.. niet slimquote:Ik heb nu een medicijn dat prima de angst onderdrukt maar ik blijf drinken waardoor dat medicijn niet werkt en ik in een viceuze cirkel blijf hangen van drinken en dan wel durven terwijl ik gewoon moet stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |