abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2012 @ 17:27:39 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111211866
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111211968
Het bestaat en ik vind het superleuk en -interessant, maar er komt gewoon niets nuttigs uit. Blah.

Nou ja, dan maar even 5km rennen :)
Ja doei.
pi_111213434
Oe! fout plaatje in de OP :D

Ik heb toch een raar lijstje vandaag ;(

O: geroosterde volkorenboterham met boter en kaas, een gekookt ei en thee met melk
T: niets
B: een half uurtje wandelen met Freud op het strand.
L: Dudok appeltaart, twee chocolaatjes en een cappuccino :+
B: Yoga
D: bietjes, aardappeltjes, vlees
T: kwark en rabarbercompote

Weinig I know :+
pi_111213574
Rustig hier :+
Worry is a misuse of imagination
pi_111213778
Klinkt als een heerlijke vakantie, mc! Later als ik groot ben wil ik ook een bootje en zo. O+.

Lekker dagje hier. Nog wat spulletjes voor in en om het huis gekocht (daar geven we echt veel te veel geld aan uit :') ) en zo tapas maken. :9.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111214134
Alles staat klaar voor het kookexperiment van vandaag: Parmigiani di melanzane. Vraagje aan de kenners: eet je daar nog wat bij (brood, sla)? Of is het genoeg als hoofdgerecht an sich?
  zondag 6 mei 2012 @ 18:40:38 #7
221912 minilot
Nancy boy
pi_111214657
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Alles staat klaar voor het kookexperiment van vandaag: Parmigiani di melanzane. Vraagje aan de kenners: eet je daar nog wat bij (brood, sla)? Of is het genoeg als hoofdgerecht an sich?
Genoeg in elk geval wel, maar het is ook nogal rijk en stevig. Een groene salade met bijvoorbeeld een citroendressing ernaast is wel erg lekker voor de afwisseling, tijdens het eten, het maakt het geheel van je maaltijd wat lichter. :Y

quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:37 schreef sigme het volgende:
Ik loop de lange afstanden sowieso vaak op hardloopschoenen, vorige week in Duitsland nog een 19km (met 10,1 km/u!).
En bedankt Sig. Ik zat net zo lekker in mijn blootvoetstheorie, snotdorie! :D
Maar goed: beterschap voor de voet dan maar/ Dikke kus erop hiervandaan! :*
Enneh, morgen stuur ik een pakje jouw kant op. :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind dat dit soort beslissingen in overleg genomen moeten worden. En haar beste vriendinnetje gaat naar deze school.
Lastig. Als je het gevoel hebt dat je oudste mini er vooral naartoe wil omdat het vriendinnetje óók gaat dan is dat natuurlijk een beweegreden van lik m'n vestje, maar als ze het gevoel heeft dat ze er echt goed zou passen, tsja..
Ik vraag me zelf wel eens af wat er van mij gekomen zou zijn als ik op zo'n school had gezeten - ik hunkerde eigenlijk wel naar een dergelijke stimulerende omgeving, maar mijn ouders vonden boeken lezen bij wijze van spreken al aanstellerige onzin. :')
Hoe dan ook: achter je vriendinnetjes aanhollen naar een school die niet bij je past - dat heeft geen zin, dus de vraag is vooral: zou ze écht goed kunnen aarden op zo'n leeromgeving? Hoe denk je daarover, Tink?
Let me see you stripped down to the bone
pi_111214758
quote:
Ik maak bij zo iets altijd een simpele salade, voor de afwisseling: rucolamix met pijnpoompitten, parmezaan, tomaten, balsamico en goede olie.
pi_111214760
quote:
Ik zou er nog lekker een frisse tomatensalade ofzo bij maken :) :9

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Tink, wat lastig. Als je het gevoel hebt dat je oudste mini er vooral naartoe wil omdat het vriendinnetje óók gaat dan is dat natuurlijk een beweegreden van lik m'n vestje, maar als ze het gevoel heeft dat ze er echt goed zou passen, tsja..
Ik vraag me zelf wel eens af wat er van mij gekomen zou zijn als ik op zo'n school had gezeten - ik hunkerde eigenlijk wel naar een dergelijke stimulerende omgeving, maar mijn ouders vonden boeken lezen bij wijze van spreken al aanstellerige onzin. :')
Hoe dan ook: achter je vriendinnetjes aanhollen naar een school die niet bij je past - dat heeft geen zin, dus de vraag is vooral: zou ze écht goed kunnen aarden op zo'n leeromgeving? Hoe denk je daarover, Tink?
Mee eens.

En terug van 't hardlopen. 5,09km met 10,18km per uur :) ben wel tevreden, maar merkte wel dat ik 'al' sinds maandag niet meer gelopen had en de afgelopen twee dagen een beetje 'mweh' ben geweest. Morgen weer Jillian, dinsdag weer lopen, wo en do spinnen en dan vrijdag een dagje rust. Dan zijn ook alle essays ingeleverd en ga ik genieten van een rustig weekendje voordat ik de eindsprint inzet voor tentamens en scriptie, wuuhaaaa! :)
Ja doei.
  zondag 6 mei 2012 @ 18:44:59 #10
221912 minilot
Nancy boy
pi_111214813
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:43 schreef motorbloempje het volgende:
Dan zijn ook alle essays ingeleverd en ga ik genieten van een rustig weekendje voordat ik de eindsprint inzet voor tentamens en scriptie, wuuhaaaa! :)
Wuuhaaaaa! :) Mijn allerbeste vriend is momenteel ook aan het afstuderen, zo af en toe als ik voor 'm duim zal ik er ook nog even een 'Hup Mootje' tussendoor prevelen! ;)
Denk je dat je het op tijd gaat redden allemaal?
pi_111214891
Ik denk het wel. Ik laat me nu in ieder geval nergens meer door uit 't veld slaan: nog 3 vakken en een scriptie inkoppen in de komende maand en dat moet lukken. Misschien niet met de meest briljante cijfers, maar het kan me op het moment niet óntzettend meer schelen. Voor de scriptie en de essays hoop ik nog wel goed te scoren qua cijfers, maar de tentamens gaan echt gericht op de 6/7 zodat ik al m'n energie in de scriptie kan stoppen.

Ik zal zó blij zijn als ik eindelijk mag zeggen dat ik een bachelordiploma heb gehaald. Na ál die jaren, op m'n 27e. Poeh. Kan ik eindelijk op papier bewijzen dat ik érgens goed voor ben ;) :P .
Ja doei.
pi_111215550
Minlot, salade met citroendressing?
Klinkt lekker!

Lijstje:

B:1 peer, 2 zuurdesempompoenboterhammen, geitenkaas en leverworst en een zd-spelt krentenboterham, mok sinaasappel-grapefruitsap.
T: plak prefab cake en slokje amaretto :')
T: glas water
L: kop linzensoep (home made , ui-2 zoete bataten-restje pizzagroenten en linzen plus djinte :9)
S: flink stuk wandelen op de Melissantse slikken
D: asperges met roombotersausje 1,5 ei en wat plakken ham
T: havervlokkoekje :9
T: iets van fruit en flink wat drinken veel te weinig gehad :o en wellicht nog iets lekkers
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 mei 2012 @ 19:20:53 #13
43653 sigme
Veraan
pi_111216064
Lijst
• yoghurt met muesli
• 17 km | 10 km/u
• 1 boterham, 8 krekkers & beleg
• lummelen
• kopje groentesoep met vermicceli
• 1 Jever
• avondeten: karbonade van eigen vark, hapje spaghetti, paar groene asperges uit eigen tuin, saus van shi-take, kleine stukje asperge en vleesnat
• toe: rabarber uit eigen tuin met een beetje ijs
• natoe: 1 paaseitje bij de espresso
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 6 mei 2012 @ 19:25:55 #14
221912 minilot
Nancy boy
pi_111216238
Natoe O+
  zondag 6 mei 2012 @ 19:29:43 #15
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111216403
geinspireerd door de film julie and julia gister, kook ik nu in heeeeel veel boter.

Zo'n zin in m'n eten! In boter gesmoorde wortels met tijm, aardappeltortilla met zachte uien, en een lekker stuk rosbief.

:9
  zondag 6 mei 2012 @ 19:31:10 #16
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111216462
Waar is Viking eigenlijk?
pi_111216803
Pfff ik word zo chagerijnig van voetbal kijkende mannen. In mijn ouderlijk huis al erg, maar in mijn vriendjes ouderlijk huis nog erger. Van half 3 tot na achten voetbal en 5 mensen waar geen gesprek mee te voeren valt. Ik heb mijn boek uitgelezen, schoolwerk gedaan, even een blokje om geweest en nu zitten ze er nog. Blegh. /zeur
pi_111216862
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:39 schreef creepycookie het volgende:
Pfff ik word zo chagerijnig van voetbal kijkende mannen. In mijn ouderlijk huis al erg, maar in mijn vriendjes ouderlijk huis nog erger. Van half 3 tot na achten voetbal en 5 mensen waar geen gesprek mee te voeren valt. Ik heb mijn boek uitgelezen, schoolwerk gedaan, even een blokje om geweest en nu zitten ze er nog. Blegh. /zeur
Kan me er iets bij voorstellen! Hier valt het mee, meneer wil wel altijd graag studio sport zien. Vandaag een extra lange :')
pi_111216896
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:41 schreef LieLie het volgende:

[..]

Kan me er iets bij voorstellen! Hier valt het mee, meneer wil wel altijd graag studio sport zien. Vandaag een extra lange :')
Oh shit had dat nou niet gezegd :D

Boks Jagär, heb ook met roomboter gesmeten dit weekend :+
pi_111217317
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:41 schreef LieLie het volgende:

[..]

Precies, ze gaan nog extra lang door ook. Ik ben heel demonstratief gaan lezen tijdens het eten, ik vind het echt heel irritant...niet perse het voetbal, maar er is gewoon totaal geen contact meer mee te krijgen, meer dan 5 uur lang.

Ik moet morgen ongesteld worden, dat zal ook meespelen :p maar ik brn op zondag vroeger ook vaak het huis ontvlucht om die reden :')
pi_111217428
Ik zie het maar als fijne me time.
Druk bezig met het uittekenen van de bloembak hier qua inrichting O+

Oh en reclame nu! Knuffeltjes x10 *O*
pi_111217567
Als ik dit lees dan ben ik blij dat de mijne niks om voetbal geeft :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111217655
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:55 schreef _aurum_ het volgende:
Als ik dit lees dan ben ik blij dat de mijne niks om voetbal geeft :+
_O- heb op moment een treinbankjes hooligan op visite dus ik zwijg even wijselijk.
Mijn Mr besteed zijn geld tegenwoordig liever aan andere zaken dan een abbo.
pi_111217792
quote:
Het is eigenlijk een bijgerechtje maar ik eet het altijd als hoofdgerecht
Worry is a misuse of imagination
pi_111217933
Ohai!

Lijstje:
O: 2 gebakken eieren met bacon, 2 gebakken paprika's
B: op en neer naar 3 supermarkten
L: chocoladecroissant
T: mergpijp
T: halve meloen (heel kleintje, vandaar een halve!)
D: risotto met paddestoelen (superlekker!), gebakken halve courgette
T: heel dikke plak bananenbrood :')

Mijn bananenbrood is supermooi gelukt! Erg kruimelig maar erg lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')