Buurjongetje.quote:
Gelukkig is die van jouw even nuttigquote:
Dank uquote:
Juist, dus omdat jij toevallig een buurjongetje heb die een probleemkind is (hoe defineer jij probleemkind eigenlijk?) Is iedere puber die autisme heeft een probleemkind?quote:
Wellicht is een lesje sarcasme herkennen bij jou van toepassing ?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:11 schreef Gemini99 het volgende:
[..]
Juist, dus omdat jij toevallig een buurjongetje heb die een probleemkind is (hoe defineer jij probleemkind eigenlijk?) Is iedere puber die autisme heeft een probleemkind?
Het klonk niet als sarcastisch. Misschien is het handiger om voortaan jou toevoeging aan dit topic te onderbouwen, zodat mensen zich niet beledigd hoeven te voelen. Mijn broertje heeft autisme en gaat volgend jaar naar de middelbare. Daarom vind ik het rot om te lezen dat er mensen zoals jou zijn die zo over autisme denken. Ik hoop dat je hier begrip voor heb én ook begrijpt dat TS ook niet op dit soort opmerkingen zit te wachten, ga maar terug naar ONZ anders.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Wellicht is een lesje sarcasme herkennen bij jou van toepassing ?
Ik snap je onbegrip, en heb respect voor jouw standpunt. Goed idee trouwens, ik kan maar beter gaanquote:Op zondag 6 mei 2012 17:56 schreef Gemini99 het volgende:
[..]
Het klonk niet als sarcastisch. Misschien is het handiger om voortaan jou toevoeging aan dit topic te onderbouwen, zodat mensen zich niet beledigd hoeven te voelen. Mijn broertje heeft autisme en gaat volgend jaar naar de middelbare. Daarom vind ik het rot om te lezen dat er mensen zoals jou zijn die zo over autisme denken. Ik hoop dat je hier begrip voor heb én ook begrijpt dat TS ook niet op dit soort opmerkingen zit te wachten, ga maar terug naar ONZ anders.
Dankje.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ik snap je onbegrip, en heb respect voor jouw standpunt. Goed idee trouwens, ik kan maar beter gaan
herrieschoppen in Onzin en KLB.
P.s. Ik heb zelf speciaal onderwijs gevolgd in een ver verleden
Ik schuilt in mij ook een lichte vorm van autisme
Ik was nog net geen probleemkind, ik bezorgde mensen wel veelquote:Op zondag 6 mei 2012 18:17 schreef Gemini99 het volgende:
[..]
Dankje.weet je nog hoe het bij jou ging in de puberteit?
KLeine intro:quote:
Hoewel ik begrijp wat je bedoelt, vind ik aan het woord 'probleemkind' toch een negatieve vibe aan hangen. Zelf heb ik ook asperger, ben nu 25 en ben vorig jaar afgestudeerd aan het WO. Ben op mn 12e gediagnostiseerd door een orthopedagoog. Ze zagen in mij een slim meisje maar sociaal en emotioneel zwak. Vervolgens heb ik 4 jaar lang (dus eigenlijk tijdens mijn puberteit) intensieve sociale training gehad.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
KLeine intro:
Ben 18 jaar.
Heb een syndroom van asperger(autisme) indicatie.
Doe momenteel een mbo opleiding.
Ja. kan ik het uit eigen ervaring wel mee eens zijn.
Heb zelf gewoon normaal regulier onderwijs gevolgd en ben inmiddels bezig met mijn MBO.
Heb best wel ondervonden dat Autisme er al voor zorgt dat mensen je minder begrijpen en ik begrijp mensen vaak minder(gebrek aan inlevingvermogen). En pubers zijn altijd lastig eigenlijks. Maar mensen met autisme hebben gewoon een bepaalde problematiek die ervoor zorgt dat is eigenlijks wel een soort probleem kind zijn.
Dan wil ik niet zeggen een probleemkind in de vorm van problemen met jeugdzorg etc. Maar meer de vorm van extra begeleiding etc. nodig hebben door bepaalde problematiek. Tenminste zo heb ik het zelf ervaren. Ben nu inmiddels 18 en moet wel zeggen tis ook erg veel wel een leer proces.
Voorbeeld: Een klein meisje(jaar of 5/6) valt op straat en begint te huilen. Eerder zou ik gaan lachen en denken ja moet je maar uit kijken. Maar dit is geen sociaal wenselijk gedrag. Ik heb geleerd dat je er dan even naar toe gaat haar troost en weer verder loopt. Dat schijnt normaal te zijn(sociaal wenselijk). Al dacht ik er met mijn gedachtegang eerst wel anders over.
Verder in de omgang met mensen merkte ik zelf altijd wel vrij veel dat ik een gebrek heb aan inlevingsvermogen. De emotie's van mensen inschatten is moeilijk. Ik leer het wel maar het blijft erg lastig. Hierdoor vertoonde ik altijd raar of afwijkend gedrag omdat ik anders ben dan de rest. Zodat ik buiten "de groep" viel en altijd gepest ben(een jaar of 8 lang heel veel). Dus dan zit je veel alleen en weinig vrienden enzovoort enzovoort.
Al met al krijg je gewoon kleine problemen door een kleine afwijking in het zenuw en hersen stelsel. Die problemen zorgen er dan weer voor dat je eigenlijks een probleem kind bent. Oftewel gewoon een kind met problemen.
mvg,
raggingbull
quote:Op zondag 6 mei 2012 20:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Voorbeeld: Een klein meisje(jaar of 5/6) valt op straat en begint te huilen. Eerder zou ik gaan lachen en denken ja moet je maar uit kijken. Maar dit is geen sociaal wenselijk gedrag. Ik heb geleerd dat je er dan even naar toe gaat haar troost en weer verder loopt. Dat schijnt normaal te zijn(sociaal wenselijk). Al dacht ik er met mijn gedachtegang eerst wel anders over.
mvg,
raggingbull
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |