abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111201738
Dinsdag over een week heb ik het Centraal Examen Kunst Algemeen (haha hij heeft kunst, wat een gekkie) en daar wil ik wat examens voor oefenen omdat ik er absoluut niks van bak. Maar omdat bij zo'n examen afbeeldingen, geluidsopnames en filmopnames horen is het niet zo gemakkelijk als bij andere vakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag wat tips ontvangen zodat ik even goed kan oefenen.
pi_111202812
Ja niet. :') Beetje de belangrijke stromingen en begrippen lezen. Misschien nog oude examens doorkijken.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_111204710
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:23 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja niet. :') Beetje de belangrijke stromingen en begrippen lezen. Misschien nog oude examens doorkijken.
Heb jij toevallig een linkje naar een mooi overzicht?
pi_111205711
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:07 schreef Weka het volgende:

[..]

Heb jij toevallig een linkje naar een mooi overzicht?
Niet zo 1, 2, 3. Plus ik deed examen op havo niveau. Kan straks wel even kijken of ik nog wat heb liggen.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_111209168
Kunst :') Wat een afschuwelijk vak is het toch. Ik heb ook geen idee hoe ik ervoor moet leren, dat boek 'bespiegeling' oid vind ik ook dramatisch slecht. Maargoed, het enige wat ik heb dat nog een beetje nuttig is, is dit:

http://www.examenblad.nl/(...)agstelling_kunst.pdf
.
pi_111215634
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:30 schreef Vincent. het volgende:
Kunst :') Wat een afschuwelijk vak is het toch. Ik heb ook geen idee hoe ik ervoor moet leren, dat boek 'bespiegeling' oid vind ik ook dramatisch slecht. Maargoed, het enige wat ik heb dat nog een beetje nuttig is, is dit:

http://www.examenblad.nl/(...)agstelling_kunst.pdf
Inderdaad, een vreselijk vak. Dat besefte ik helaas niet goed genoeg toen ik het in de derde koos. Wat waren jouw beweegredenen?
pi_111215732
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:08 schreef Weka het volgende:

[..]

Inderdaad, een vreselijk vak. Dat besefte ik helaas niet goed genoeg toen ik het in de derde koos. Wat waren jouw beweegredenen?
Ik moest kiezen tussen kunstgeschiedenis of wiskunde D... ik zit op een vrij kleine school, dus kun je niet altijd alle vakken kiezen die je wilt... Dusja, het is uiteindelijk kunst geworden. ;(
.
  zondag 6 mei 2012 @ 19:13:10 #8
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111215793
Ik heb vorig jaar ook HAVO examen gedaan met ook dat boek Bespiegeling. Het heeft absoluut geen enkele zin om dat boek te gaan leren, ook al zegt je leraar dat je dat wel moet doen. Wat je moet doen is een aantal kunstboeken van de bibliotheek halen, in de syllabus kijken wat de examenonderwerpen van dit jaar zijn, en je zoveel mogelijk inlezen over die onderwerpen zodat je je enigszins kunt voorbereiden. Voor de rest is het heel goed kijken naar antwoordmodellen op wat voor manier ze willen dat je vragen beantwoordt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_111217602
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb vorig jaar ook HAVO examen gedaan met ook dat boek Bespiegeling. Het heeft absoluut geen enkele zin om dat boek te gaan leren, ook al zegt je leraar dat je dat wel moet doen. Wat je moet doen is een aantal kunstboeken van de bibliotheek halen, in de syllabus kijken wat de examenonderwerpen van dit jaar zijn, en je zoveel mogelijk inlezen over die onderwerpen zodat je je enigszins kunt voorbereiden. Voor de rest is het heel goed kijken naar antwoordmodellen op wat voor manier ze willen dat je vragen beantwoordt.
Ik heb meerdere correctiemodellen doorgenomen en ik krijg het idee dat je met uitgebreide antwoorden en een hoop open deuren intrappen eigenlijk nooit lager dan een 5 kan halen. Klopt dat idee een beetje?
  zondag 6 mei 2012 @ 21:14:43 #10
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111222280
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:56 schreef Weka het volgende:

[..]

Ik heb meerdere correctiemodellen doorgenomen en ik krijg het idee dat je met uitgebreide antwoorden en een hoop open deuren intrappen eigenlijk nooit lager dan een 5 kan halen. Klopt dat idee een beetje?
Dat weet ik niet zeker, heel vaak heb je als je antwoorden geeft dat je op een bepaalde manier denkt, maar dat er in het antwoordmodel dan weer totaal onverwachte dingen staan waarvan je niet eens wist dat ze dat bedoelden. Het beste is inderdaad uitgebreide antwoorden zodat je zeker weet dat de kans groter is dat je in de goede richting zit.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_111268531
Ik heb twee jaar geleden examen gedaan, en had van te voren dat boek (de bespiegeling) heel goed geleerd, maar daar had ik niet heel veel aan. ik had meer aan de algemene kennis die ik in twee jaar kunstgeschiedenis heb opgedaan. Het is misschien wel handig om wat oude examens (staan die op havovwo.nl ofzo?) te bekijken, zodat je weet hoe de vraagstelling ongeveer zal zijn ook al is er geen beeld/geluid bij, en misschien is er in de afgelopen jaren wel eenzelfde onderwerp als het jouwe behandeld, dan kan je kijken wat zij moesten kunnen.
Daarnaast zal er wel ergens een overzicht te vinden zijn met wat je officieel moet weten voor dit vak.
Mijn laatste tip is: schrijf alles op bij elke vraag. Bij mij hielp het heel erg om alles wat in me opkwam over een vraag op te schrijven, want dan zat vanzelf het goede antwoord erbij. Maar je krijgt er wel een lamme hand van, drie uur aan één stuk door schrijven.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:25:25 #12
350683 Renn
Kan niet kiezen
pi_111315206
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:22 schreef Rearviewmirror het volgende:
Ik heb twee jaar geleden examen gedaan, en had van te voren dat boek (de bespiegeling) heel goed geleerd, maar daar had ik niet heel veel aan. ik had meer aan de algemene kennis die ik in twee jaar kunstgeschiedenis heb opgedaan. Het is misschien wel handig om wat oude examens (staan die op havovwo.nl ofzo?) te bekijken, zodat je weet hoe de vraagstelling ongeveer zal zijn ook al is er geen beeld/geluid bij, en misschien is er in de afgelopen jaren wel eenzelfde onderwerp als het jouwe behandeld, dan kan je kijken wat zij moesten kunnen.
Daarnaast zal er wel ergens een overzicht te vinden zijn met wat je officieel moet weten voor dit vak.
Mijn laatste tip is: schrijf alles op bij elke vraag. Bij mij hielp het heel erg om alles wat in me opkwam over een vraag op te schrijven, want dan zat vanzelf het goede antwoord erbij. Maar je krijgt er wel een lamme hand van, drie uur aan één stuk door schrijven.
Ja en nee. Als je 3 aspecten moet noemen en je geeft eerst 3 foute en daarna 14663 goede, dan krijg je 0 punten. Jammer maar helaas. Dit is echter het lastige aan het hele klotevak.. Het is mijns inziens allemaal deels subjectief en daarom lastig om een keuze te maken tussen wel en niet opschrijven.. Ik doe overigens volgende week dinsdag ook examen en heb ook geen idee waar te oefenen.
pi_111321129
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:25 schreef Renn het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je 3 aspecten moet noemen en je geeft eerst 3 foute en daarna 14663 goede, dan krijg je 0 punten. Jammer maar helaas. Dit is echter het lastige aan het hele klotevak.. Het is mijns inziens allemaal deels subjectief en daarom lastig om een keuze te maken tussen wel en niet opschrijven.. Ik doe overigens volgende week dinsdag ook examen en heb ook geen idee waar te oefenen.
Maar ik deed eigenlijk als ik drie aspecten moest noemen, alles wat ik ervan wist samenvatten in drie punten. En dan stonden alledrie de antwoorden misschien al in de eerste twee punten. Maar ik weet ook niet of dat goed werd gerekend hoor, want dit was het enige examen dat ik totaal niet kon nakijken, omdat het nakijkvel alles anders had dan ik, voor mijn gevoel. Maar achteraf had ik wel gewoon een 8 :)
pi_111374174
Misschien handig voor jullie, had vorig jaar een samenvatting gemaakt. Staan als het goed is ook thema's in die jullie dit jaar ook hebben (hofcultuur, modernisme, etc.). Massacultuur klein beetje, maar dat vond ik zelf een thema dat niet goed samen te vatten was. ;)

Hier de link: http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=DAEOWP8RMSKA
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:13:04 #15
374933 LauraMelanie
Live Life Love
pi_111376569

[ Bericht 100% gewijzigd door LauraMelanie op 10-05-2012 14:13:21 ]
You can play for sunny weather, but that won't stop the rain.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:18:08 #16
374933 LauraMelanie
Live Life Love
pi_111376735
Hee!
Kunst algemeen oefenen kan idd moeilijk omdat er allemaal filmpjes enz bij zitten. Wij hebben van onze docent cdroms gekregen waar oude examens op staan. Ze had ze van alle jaren en tijdvakken. Beetje jammer dat die cdroms het niet doen op mijn macbook maar dat terzijde. Maar ik heb in ieder geval een site gevonden waar het examen van 2010 VWO op staat dus hier is de link hoop dat je er wat aan hebt. http://home.deds.nl/~swh/kunst/Kunst.htm
Correctiemodellen staan meestal op sites als examenblad.nl en havovwo.nl
Groetjes x
You can play for sunny weather, but that won't stop the rain.
pi_111386401
Oude examens maken op www.alleexamens.nl
pi_111482168
jullie noemen dinsdag, maar ik heb het examen toch echt op woensdag 16 mei :?
Is idd een klotevak, en veel subjectieve dingen. Ik ga er toch maar voor leren en samenvatten, dat is met de bespiegeling niet zo moeilijk omdat ze voor 1 element tig voorbeelden geven. Belangrijk is wel dat je van de meeste stromingen de kenmerken kent (hoewel ze die er vaak al bijgeven :') ) en dat je uitgebreid bent met je antwoord, denk ik.
pi_111568134
bij deze de syllabus, daar staat alles kort wat je moet weten :) (de pagina's 8-11)

http://www.examenblad.nl/(...)ceptx/f=/bestand.pdf

En verder idd alles goed overkijken, het meeste ken je vast nog wel! Ook is het handig veel oefenexamens te maken want de kunst examen vragen zijn vreselijk!
pi_111573494
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:41 schreef wilkapilka het volgende:
bij deze de syllabus, daar staat alles kort wat je moet weten :) (de pagina's 8-11)

http://www.examenblad.nl/(...)ceptx/f=/bestand.pdf

En verder idd alles goed overkijken, het meeste ken je vast nog wel! Ook is het handig veel oefenexamens te maken want de kunst examen vragen zijn vreselijk!
Die syllabus is vrijwel identiek aan die van vorige jaren, dus ik verwacht niet dat ze die onderwerpen specifiek aansnijden. Je moet wel het hierboven geposte blaadje over hoe naar kunst kijken doornemen, dat kan van pas komen. Vragen ze om kenmerken in een videofragment? Noem gewoon de simpele dingen als ´´ze dansen snel´´ ´´ze maken hoge sprongen´´ enz.
pi_111580173
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:18 schreef LauraMelanie het volgende:
Hee!
Kunst algemeen oefenen kan idd moeilijk omdat er allemaal filmpjes enz bij zitten. Wij hebben van onze docent cdroms gekregen waar oude examens op staan. Ze had ze van alle jaren en tijdvakken. Beetje jammer dat die cdroms het niet doen op mijn macbook maar dat terzijde. Maar ik heb in ieder geval een site gevonden waar het examen van 2010 VWO op staat dus hier is de link hoop dat je er wat aan hebt. http://home.deds.nl/~swh/kunst/Kunst.htm
Correctiemodellen staan meestal op sites als examenblad.nl en havovwo.nl
Groetjes x
Wauw, perfect linkje. Zo kun je 'm gewoon in z'n geheel oefenen. Heb je er nog één?
pi_111584148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:49 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Die syllabus is vrijwel identiek aan die van vorige jaren, dus ik verwacht niet dat ze die onderwerpen specifiek aansnijden. Je moet wel het hierboven geposte blaadje over hoe naar kunst kijken doornemen, dat kan van pas komen. Vragen ze om kenmerken in een videofragment? Noem gewoon de simpele dingen als ´´ze dansen snel´´ ´´ze maken hoge sprongen´´ enz.
Wij hebben deze dit jaar gekregen, alle informatie die je moet kennen voor het examen :) En jij hij is idd bijna hetzelfde als vorig jaar alleen zat er toen ook nog de gouden eeuw bij denk ik;)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:16:19 #23
365033 CrosbyStills
Nash & Young
pi_111602252
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:42 schreef Weka het volgende:

[..]

Wauw, perfect linkje. Zo kun je 'm gewoon in z'n geheel oefenen. Heb je er nog één?
Inderdaad! zou heel fijn zijn als die van vorig jaar ook ergens staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')