abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111188339
Misschien dat mensen hier ook al eens tegen het volgende aan zijn gelopen:

Ik ben midden 30 en heb inmiddels een wisselende carrière gehad in verschillende functies. Begonnen in de financiële dienstverlening (daar heb ik, naast een HBO-studie, al mijn WFT-papieren behaald) en nu werk ik alweer een anderhalf jaar als teamleider bij een verzekeraar van een service-center.

Toch ben ik nu een beetje uitgekeken op de financiële dienstverlening; verzekeraars, banken en aanverwante instellingen zie ik mezelf niet veel langer werken en ik heb het idee dat ik een beetje doodloop in m'n huidige functie. Geen doorgroei en eigenlijk weet ik wat van heel veel verschillende dingen (mede door de brede invalshoek van de studie destijds (Commerciële economie, maar ook door m'n interesses).

Ik ben ooit aangenomen bij een accountantskantoor om het NIVRA te doen en ik ben daarmee na een half jaar gestopt omdat ik toen (ik was 18....) het idee had dat dit m'n wereld niet zou zijn en alleen maar cijfertjes me te saai leken.

Nu een zelfde leeftijd ouder kom ik erachter dat ik het destijds wellicht toch niet zo slecht had en ik (desnoods) toen een andere (gerichte) studie op (bijv.) universitair niveau had moeten doen.

Kortom: ik kom er nu achter dat ik niet echt een vak heb geleerd en ik die vastigheid momenteel wel een beetje zoek. Nu met een gezin en bijbehorende verplichtingen ben ik wel op zoek naar wat zekerheid, maar dat hoeft niet per se te zitten in een 'tonnen'-salaris...

Ik heb al wat sectoren bekeken die me wel interessant lijken, maar waar m'n leeftijd en gebrek aan ervaring me last bezorgen. Hier in de omgeving zitten veel (petro-)chemische bedrijven, waarbij veel procesoperators gevraagd worden. Het vak spreekt me op zich wel aan (maar ook daar kan ik me na verloop van tijd opwerken, al kan m'n huidige 'niveau' ook tegen me werken) en de mensen in die tak van industrie ook heel erg (gewoon hard werken en verder geen poespas), maar ik zou bij wijze van spreken moeten stoppen met werken om een opleiding te starten.

Met een gezin is dat gewoon geen optie; een tijdje wat minder is prima op te vangen, maar dat kan ik geen jaar volhouden. Thuisstudie of avondschool zou wel een optie zijn en ben dan echt niet te beroerd om een 'niveau' lager te gaan.

Ik loop dus een beetje vast en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die een overstap hebben gemaakt naar een compleet andere industrie en welke route ze daarbij gevolgd hebben. Ik heb nog een jaar of 40 (schat ik zo in ;) ) te gaan in m'n werk en dus nog zat tijd om die 'carrière' van de grond te krijgen, hoop ik.... Waar liggen de kansen?
  zondag 6 mei 2012 @ 00:19:26 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_111188771
VAPRO C of D.
Tics van je petten.
pi_111188931
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:19 schreef nattermann het volgende:
VAPRO C of D.
Ja, maar dat kan alleen vanuit een werksituatie (kan me vergissen). En volgens mij is het nogal lastig binnenkomen zonder ervaring uit de sector. Een kruiwagen die ik hiervoor had liep bij zijn contactpersoon daar in elk geval tegenaan (bij ExxonMobil).

Tenzij je vacatures kent waarbij dat geen punt is, dan kan ik daar uiteraard rondkijken. :)
pi_111200846
quote:
5s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:10 schreef Overstap_van_baan het volgende:
Hier in de omgeving zitten veel (petro-)chemische bedrijven, waarbij veel procesoperators gevraagd worden. Het vak spreekt me op zich wel aan (maar ook daar kan ik me na verloop van tijd opwerken, al kan m'n huidige 'niveau' ook tegen me werken) en de mensen in die tak van industrie ook heel erg (gewoon hard werken en verder geen poespas)
Weet je wel wat je schrijft en waar het over gaat? Eerst een verhaal waarin je uit de doeken doet dat je bent vastgelopen, geen perspectief of groei ziet, eigenlijk iets anders had moeten kiezen, ander niveau (universiteit). Dan kom je met "het vak spreekt me wel aan". In de procestechnologie komt het aan op : passie voor techniek, samenwerking en coöperatie, ambitie, inzicht in ontwikkelingen en persoonlijke carièrekansen.

Kortom, je moet zeker weten dat je die stap wilt maken. Een hoofd-WTK-er, is een HBO+ functie in het "harde"gebied, minimaal de oude HTS!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:37:40 #5
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111201123
Ik ben op mijn 31e overgestapt van commercieel medewerker binnendienst naar de ICT. Van beide richtingen heb ik nu nog voordeel. Het is dus ook niet of-of, ik denk dat je aan je voorgaande ervaring ook altijd iets hebt (of het moet een job hoger frietkunde zijn...) en hoewel je het in je huidige baan misschien niet altijd kunt mixen, je hebt er altijd wel iets aan waar je in je nieuwe baan iets aan hebt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:39:10 #6
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111201174
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:28 schreef blomke het volgende:

Kortom, je moet zeker weten dat je die stap wilt maken.
Je moet vooral zeker weten wat je wil. Wat wil je in je hart (en niet in je hoofd!)?

quote:
Een hoofd-WTK-er, is een HBO+ functie in het "harde"gebied, minimaal de oude HTS!
Nou, een HWTK kan je ook worden als je de verschillende WIC opleidingen hebt gevolgd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_111201180
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Weet je wel wat je schrijft en waar het over gaat? Eerst een verhaal waarin je uit de doeken doet dat je bent vastgelopen, geen perspectief of groei ziet, eigenlijk iets anders had moeten kiezen, ander niveau (universiteit). Dan kom je met "het vak spreekt me wel aan". In de procestechnologie komt het aan op : passie voor techniek, samenwerking en coöperatie, ambitie, inzicht in ontwikkelingen en persoonlijke carièrekansen.

Kortom, je moet zeker weten dat je die stap wilt maken. Een hoofd-WTK-er, is een HBO+ functie in het "harde"gebied, minimaal de oude HTS!
Volgens mij weet je zelf niet waar je het over hebt.

Een procesoperator (met Vapro A, B, C of D) is een MBO(+ voor Vapro C en net HBO voor D)-functie, dus waar je ineens de HTS vandaan tovert, weet ik ook niet. Veel hoofdoperators hebben zichzelf opgewerkt binnen het vakgebied, dus een startkwalificatie is nooit per se noodzakelijk geweest.

Mijn uitgangspunt is een compleet andere dan een 20-jarige die net z''n opleiding achter de rug heeft.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:43:45 #8
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111201341
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef Overstap_van_baan het volgende:

[..]

Volgens mij weet je zelf niet waar je het over hebt.

Een procesoperator (met Vapro A, B, C of D) is een MBO(+ voor Vapro C en net HBO voor D)-functie, dus waar je ineens de HTS vandaan tovert, weet ik ook niet.
Hij heeft het over een WTK (werktuigkundige). Dat wordt inderdaad vaak gezien als HBO niveau, maar je kunt je met vapro A en B prima redden in de petrochemische industrie. Wil je een centrale in, dan gaat het om WIC A, B en C (werktuigkundige in centrale). Belangrijk is dat jij laat zien wat je passie is voor dit vak, waarom je het wilt en wat daarin de meerwaarde voor het bedrijf is. Breng dat voor jezelf eerst in kaart en presenteer je daarmee bij het bedrijf waar je graag wilt werken.
pi_111201411
Ik wilde aangeven om welk niveau het gaat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111201602
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je moet vooral zeker weten wat je wil. Wat wil je in je hart (en niet in je hoofd!)?
Nah, daar ben ik nog niet uit, vandaar (mede) de aanzet van dit topic.
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hij heeft het over een WTK (werktuigkundige). Dat wordt inderdaad vaak gezien als HBO niveau, maar je kunt je met vapro A en B prima redden in de petrochemische industrie. Wil je een centrale in, dan gaat het om WIC A, B en C (werktuigkundige in centrale). Belangrijk is dat jij laat zien wat je passie is voor dit vak, waarom je het wilt en wat daarin de meerwaarde voor het bedrijf is. Breng dat voor jezelf eerst in kaart en presenteer je daarmee bij het bedrijf waar je graag wilt werken.
Die WIC-opleidingen zijn inderdaad prima daarna te volgen.

Mijn eerste aanzet is om te kijken welke kansen ik heb. Ik kan wel naar dat vakgebied willen (ik weet dat daar genoeg mogelijkheden zijn (worden voldoende mensen gevraagd), maar ik ga het niet eens proberen als de missie sowieso kansloos is. Ik denk dat het zeker mogelijk is, maar ik wil nu alleen bekijken wat de te volgen route is en welke dingen ik kan doen om m''n kansen te vergroten. :)
[..]

quote:
Nou, een HWTK kan je ook worden als je de verschillende WIC opleidingen hebt gevolgd.
Precies. Er zijn binnen de petrochemische industrie genoeg dingen mogelijk.

Uiteraard moet ik me laten zien waar m'n enthousiasme is en waarom ik juist deze stap maak. Ik wil wel aangeven dat het geen noodzakelijke stap is. Qua inkomen heb ik een prima baan, maar m'n hart ligt er niet (meer). Ik krijg er geen energie meer van, zeg maar :).

De politie (weer een compleet andere richting, maar wel iets waar ik me ook in verdiept heb) staat me qua organisatie niet aan (heb ik inmiddels als vrijwilliger al van binnen gezien). Ik ben dus wel met meerdere routes bezig (geweest) om ook te zien waar m''n hart ligt.
pi_111201777
Hou er wel rekening mee dat in dergelijke bedrijven doorgaans in ploegendienst gewerkt wordt.

Ik werk gemiddeld 33,6 uur per week, door de ploegentoeslag een aardig salaris, veel vrije tijd, maar dan wel op momenten dat de meeste andere mensen aan het werk zijn.

Het is wel een aanslag op je sociale leven :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111202253
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:55 schreef vosss het volgende:
Hou er wel rekening mee dat in dergelijke bedrijven doorgaans in ploegendienst gewerkt wordt.

Ik werk gemiddeld 33,6 uur per week, door de ploegentoeslag een aardig salaris, veel vrije tijd, maar dan wel op momenten dat de meeste andere mensen aan het werk zijn.

Het is wel een aanslag op je sociale leven :)
Dat weet ik uiteraard en dat is juist een van de zaken die me juist aanspreekt. :) Een sociaal leven heb ik toch niet echt. :)
pi_111202860
Nachtdiensten moet je wel tegen kunnen en die kunnen behoorlijk tegenvallen als je het nooit eerder gedaan hebt.

Ik heb meer moeite met een ochtenddienst overigens :')
vosss is de naam,
pi_111203448
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:25 schreef vosss het volgende:
Nachtdiensten moet je wel tegen kunnen en die kunnen behoorlijk tegenvallen als je het nooit eerder gedaan hebt.
Naar huis rijden na zo'n nachtdienst, als de zon opkomt, de vogeltjes fluiten en de mensen juist naar hun werk toegaan....heel "vreemd".

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:08 schreef Overstap_van_baan het volgende:

Een sociaal leven heb ik toch niet echt. :)
Dat scheelt al een stuk. Denk wel dat je de goede attitude hebt.
pi_111203454
Ik ben tijdens m''n studie een aantal jaren nachtportier in een hotel geweest ;). Heerlijk die nachten O+
pi_111203513
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Naar huis rijden na zo'n nachtdienst, als de zon opkomt, de vogeltjes fluiten en de mensen juist naar hun werk toegaan....heel "vreemd".
Ik merk op die momenten altijd op hoe gejaagd het leven eigenlijk is.
Ik tuf dan op mn dooie gemak op huis aan en zie om me heen mensen door rood rijden, bumperkleven, toeteren, veel te hard rijden etc.

Normaal doe ik daar gewoon aan mee, maar na een lange nachtdienst dus niet en dan valt het wel altijd op :)
vosss is de naam,
  zondag 6 mei 2012 @ 14:41:18 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111203539
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:50 schreef Overstap_van_baan het volgende:

Precies. Er zijn binnen de petrochemische industrie genoeg dingen mogelijk.
Wacht even, WIC is specifiek voor een centrale. VAPRO is voor petrochemie.
pi_111203615
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wacht even, WIC is specifiek voor een centrale. VAPRO is voor petrochemie.
Weet ik. :)

Het ging erom dat er binnen de industrie voldoende mogelijk is. Toevallig is er (Botlek/Europoort) vooral veel petrochemische industrie. Ook daarin kun je doorgroeien, zonder HBO.
pi_111203625
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:40 schreef vosss het volgende:

Ik merk op die momenten altijd op hoe gejaagd het leven eigenlijk is.............en dan valt het wel altijd op :)
Precies. Heel vreemd, dat iedereen dan massaal op propvolle wegen, racend richting de stad rijdt waar jij (ik) nou juist vandaan kom.
pi_111203732
Ik vind de terugweg naar huis het prettigst na mn 2de nachtdienst als ik er op maandagochtend uit kom.

Iedereen begint vol tegenzin weer aan zn week en ik heb 4 dagen weekend *O* _O_
vosss is de naam,
pi_111203808
Ik heb ook 2 jaar nachtdiensten gedraaid bij TNT Post.
Ik vond het ook heerlijk toen en natuurlijk de toeslagen die je kreeg. Ik werkte daar iets van 20 a 25 uur per week en verdiende per maand iets van 1100 a 1200 euro. Toch wel netjes voor het aantal uur dat je werkt. :Y

Maar ik zit ook nu in een periode dat ik zit te bedenken wat ik nu wil gaan doen. Ik heb altijd in de horeca gezeten maar daar ben ik een beetje klaar mee.
Zelf wil ik weer een nieuwe uitdaging aangaan en een andere opleiding gaan volgen. En inderdaad wil ik ook echt een vak gaan leren. Want ook al is de horeca naar eigen zeggen ook een vak, toch voelt het niet zo. :N

Ik ben nu 25 en word dit jaar 26, maar voor mij is het nog iets makkelijker om fulltime naar school te gaan. Alleen twijfel ik nog een beetje wat betreft de opleidingen, en waar de meeste baangaranties zitten.

Zou zeggen succes ermee met wat je wil gaan doen! ^O^
pi_111203862
Wat ook altijd mooie beelden oplevert, is dit: Na een tweede nachtdienst op een lekkere koele zomerochtend met een flesje bier even in je voortuin te gaan zitten en te ontspannen. Je moet al die mensen zien kijken als je om 06:30 in je tuin zit met een biertje te genieten.
  zondag 6 mei 2012 @ 15:39:25 #23
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_111206003
Heb je ook nagedacht over de financien. De sector waarin je werkt betaald geloof ik best wel aardig. Kan je leven met een flinke salaris achteruitgang? Technische functies zijn in Nederland redelijk matig betaald.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_111207509
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:48 schreef Rode_banaan het volgende:
Wat ook altijd mooie beelden oplevert, is dit: Na een tweede nachtdienst op een lekkere koele zomerochtend met een flesje bier even in je voortuin te gaan zitten en te ontspannen. Je moet al die mensen zien kijken als je om 06:30 in je tuin zit met een biertje te genieten.
Dat doe ik in de zomer ook wel eens als ik thuis kom. Pizza in de oven en vervolgens onder het genot van een biertje in de ochtendzon die pizza op mijn balkon opeten.

Aan de overkant zitten ze dan aan de koffie en ontbijt. Die mensen denken vast dat ik een alcoholist ben :+
vosss is de naam,
pi_111207940
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:02 schreef vosss het volgende:

Die mensen denken vast dat ik een alcoholist ben :+
Ja, nou, dus, en wat?
pi_111208003
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:47 schreef FerryNL het volgende:

Zou zeggen succes ermee met wat je wil gaan doen! ^O^
Dank je :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heb je ook nagedacht over de financien. De sector waarin je werkt betaald geloof ik best wel aardig. Kan je leven met een flinke salaris achteruitgang? Technische functies zijn in Nederland redelijk matig betaald.
Dat valt best wel mee, eigenlijk. Ik heb een prima salaris (3100 euro), maar dat is in de petrochemische industrie (zoals bijvoorbeeld procesoperator) niet minder. Zeker met de ploegentoeslagen is het inkomen er op termijn zelfs hoger. Maar dat is hooguit mooi meegenomen; ik vind nu andere dingen belangrijker.

Ook het hoge blabla-gehalte in deze sector ben ik meer dan zat.

De financiële dienstverlening zal de komende jaren er niet op vooruit gaan; integendeel. :)
pi_111237892
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:10 schreef Overstap_van_baan het volgende:

[..]

[..]

Dat valt best wel mee, eigenlijk. Ik heb een prima salaris (3100 euro), maar dat is in de petrochemische industrie (zoals bijvoorbeeld procesoperator) niet minder. Zeker met de ploegentoeslagen is het inkomen er op termijn zelfs hoger. Maar dat is hooguit mooi meegenomen; ik vind nu andere dingen belangrijker.

De financiële dienstverlening zal de komende jaren er niet op vooruit gaan; integendeel. :)
Een kantoorpik met ballen.

Misschien moet je ook eens kijken of je iets met veiligheid en verzekeringen kan doen. Bijvoorbeeld schepen controleren.
pi_111239295
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, nou, dus, en wat?
Ja, nou, dus, en niks :s)
vosss is de naam,
pi_111241522
quote:

[..]

[..]

interessant profiel, ik heb hetzelfde en maak nu ook een overstap. Wellicht niet zo'n grote als heel iets anders als de techniek, ik ga de ICT in met ook als deur later meer de sales kant op te gaan. in elk geval uit de finance. Deelde dus dezelfde gevoelens als jij, finance wordt gewoon heel saai en er zit geen enkele innovatie of vernieuwing in die wereld. In de wereld van ICT en techniek juist des te meer. Je moet wel accepteren dat je bruto zeker wel 500 euro achteruit kan gaan per maand, het is niet anders maar aan de andere kant als je je op kan werken kun je wel weer groeien.
pi_111243211
Ik overweeg juist een soort van omgekeerde overstap. Ook zeer interessant. Ben operator, zonder VAPRO trouwens, en ik kom niet aan die 3100, trek er inderdaar maar zo'n 500,- vanaf. Ik heb verder nooit gestudeerd om operator te worden maar ik ben er gewoon per toeval stapje voor stapje ingerold. Ik vind het ook niet echt leuk, maar dat is echt heel erg afhankelijk van de werkgever, mijn vorige baan als operator vond ik juist wel leuk.

Waar ik een beetje tegenop loop is dat het een heel andere manier van denken vereist dan ik jaar in jaar uit op school geleerd heb. Het is wel iets dat echt in je moet zitten. Of je doet er een tijdje over om je aan te passen, waar vervolgens wel plaats voor moet zijn. Denk niet dat dit iets is waar VAPRO je goed op voor zal bereiden, daar krijg je waarschijnlijk vooral veel theorie, bijvoorbeeld hoe je omgaat met regelgeving en hoe je veilig kunt werken.
  maandag 7 mei 2012 @ 12:37:31 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111243860
Wordt Business Analyst of Project Manager. Dat is zo vaag dat je in elke industrie wel terecht kan en je kan er op elk moment tussen springen. :P
reset
pi_111245672
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:17 schreef Daboman het volgende:
Ik overweeg juist een soort van omgekeerde overstap. Ook zeer interessant. Ben operator, zonder VAPRO trouwens, en ik kom niet aan die 3100, trek er inderdaar maar zo'n 500,- vanaf.
Binnen mijn kennissenkring werkt bijna iedereen binnen de petrochemische industrie en men beaamt daar toch echt een hoger salaris. Zeker met de toeslagen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_111245816
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:37 schreef Individual het volgende:
Wordt Business Analyst of Project Manager. Dat is zo vaag dat je in elke industrie wel terecht kan en je kan er op elk moment tussen springen. :P
Ja, die vaagheid ben ik juist zat ;)
pi_111245969
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Binnen mijn kennissenkring werkt bijna iedereen binnen de petrochemische industrie en men beaamt daar toch echt een hoger salaris. Zeker met de toeslagen...
Dit dus, maar is verder ook niet het belangrijkste.

Ik weet gewoon niet goed waar ik moet beginnen, zonder direct een kans te vergooien. Liever een moeilijke start dan helemaal niet ;). Een stap naar de financiële dienstverlening is niet zo moeilijk en een papiertje is zo behaald (kan eenvoudig vanuit huis, bijvoorbeeld), maar dat komt ook omdat ik dat weet... Hoe nu verder? :)
pi_111269660
quote:

Dat valt best wel mee, eigenlijk. Ik heb een prima salaris (3100 euro), maar dat is in de petrochemische industrie (zoals bijvoorbeeld procesoperator) niet minder.
Ik neem aan dat je het over netto bedragen hebt ?
pi_111273288
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die toeslagen helpen flink ja, maar je moet toch echt bij het begin beginnen. Hoger dan 2700,- bruto ben ik niet tegen gekomen voor iemand met 0,0 jaar ervaring. Op het moment stijgen de salarissen bepaald ook niet hard, en zelfs voor promotie krijg je bij de bedrijven die ik ken hooguit 100,- bovenop je CAO-stijging. De enige manier om nog echt serieus te stijgen is door bij een ander te gaan werken en te zorgen dat je een sterke onderhandelingspositie hebt.

Is wel de farmaceutische industrie maar volgens mij scheelt het qua salaris niet veel met de petrochemische industrie.
pi_111277198
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over netto bedragen hebt ?
Bruto, uiteraard. :)
pi_111277915
Zeker in de Europoort/Botlek regio moet 3K netto per maand wel lukken als procesoperator wel lukken als je eenmaal een paar jaar ervaring hebt.
Als je nog geen ervaring in de petrochemie hebt kun je natuurlijk nog niet zo`n salaris verwachten, ze kunnen jou als onervaren man nog niet alleen rond laten lopen in zo`n plant.

Ik heb een paar collega`s offshore die van de petrochemie komen in de botlek, ze zijn voornamelijk geswitched omdat ze graag 2 weken op/2 weken af wilden lopen.
Sommige moesten zelfs een stapje terug doen in salaris, offshore was dus lager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')