De uiteindelijke score vanochtend is 6 levende, gezonde kuikentjes, prachtig verdeelt: 2 Ancona's, 2 Marans en 2 Welsumers. Daarnaast 1 bijna dood, volledig uitgekomen Ancona kuiken (moeders was van het nest af gestapt maar deze was nog te klein en nat om mee te kunnen lopen, dus zwaar onderkoeld) en 1 nog maar deels uitgekomen en ook zwaar onderkoeld Ancona kuiken.
Eigenlijk dacht ik dat het al uitgekomen kuiken dood was, het lag gestrekt buiten het nest, volkomen slap en helemaal koud. Toen ik het oppakte en in een bakje legde om buiten weg te gooien ging een oogje open, dus toch nog niet dood. Toen maar gauw opgepakt en tegen me aan gehouden. De niet uitgekomen eieren nog even bekeken, en ja hoor, eentje waar het kuiken de kop al bijna uit het ei had maar dood leek. Toen ik voorzichtig het ei iets verder open pelde bleek dat het pootje bewoog dus die ook maar snel opgepakt en mee naar binnen genomen.
Eenmaal binnen had ik geen warmtelamp o.i.d. en ik kon de lamp ook zelf niet pakken (rugklachten, lig het grootste deel v/d dag plat), dus ben maar gaan liggen met een steenkoud, bijna dood kuiken tussen m'n tieten voor de warmte

Andere kuiken uit het ei gepeld en ook zolang maar daar bewaart zodat het niet te koud zou worden. Lieftallige assistent uit bed getrommeld, lamp binnen laten ophangen (de oudere kuikens in de schuur moeten het nu even zonder doen, hopelijk niet te lang) en de kuikjes verplaatst naar een mandje onder de lamp. Hopelijk komen ze zo op temperatuur zodat ik ze vanmiddag of vanavond bij hun mama onder kan schuiven.
Pics or it didn't happen

:
![IMG_4034.jpg]()
Er waren nog drie eieren over die niet aangepikt en al helemaal afgekoeld waren, deze hebben we maar weggegooid. Het Marans ei viel per ongeluk op de grond en bleek wel een kuiken te bevatten, maar niet (meer) levensvatbaar (zeker niet na die val

).
Nu maar duimen voor deze twee koukleumpjes, als ze het overleven vanavond foto's van de gelukkige familiereünie
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!