SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Dottey's tasjes:
BrainTeaser's beertje:
en Trui's nieuwe familie:
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Ik heb hem pas geleden ook gemaakt en de oren krijg ik ook niet zoals in haar voorbeeld. Ik heb het met meerdere steken geprobeerd en op een gegeven moment besloten dat ik meer kon verpesten dan mooier maken. Het zag er ongeveer net zo uit als bij jou. Zou het zo laten, straks met de ogen en vleugels e.d. let je daar niet meer op!quote:Op zondag 6 mei 2012 00:11 schreef Makayla het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met een uiltje wat ik heb gekocht van Etsy. Ik dacht dat iemand die hier had gepost en dat ik hem daardoor ken zeg maar. Alleen de 'oren' zijn een beetje raar bij mij. Krijg ze niet helemaal goed, net als op het plaatje. Nou ben ik wel echt perfectionistisch in het kwadraat, maar toch... Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Yes! Hij is alleen te kort, nu ben ik bezig met het achterpand, naald 7, dat wordt al een stuk groter.quote:
maar 3 ogen is dat niet wat veelquote:Op zondag 6 mei 2012 09:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vandaag eens kijken of ik er 3 ogen kan geven.
die zijn van owlishly! (ze heeft een winkeltje op etsy & verkoopt ze ook via ravelry)quote:Op zondag 6 mei 2012 09:18 schreef crejo het volgende:
trui, waar heb je die patronen van die poppetjes weg? Die vind ik zo schattig!!!![]()
whoopdidoo.quote:
dunner garen?quote:Op zondag 6 mei 2012 11:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, zul je altijd zien: heb ik eindelijk alle letters enzo uitgetekend, wordt het tasje 2x zo breed als dat ik eigenlijk in gedachten had..![]()
Maar even een andere oplossing verzinnen dan...
In mijn 'grote handwerk encyclopedie' is er een pagina aan gewijd. Ik zal hem zo even scannen en posten. Misschien staat het daar duidelijker op!quote:Op zondag 6 mei 2012 11:40 schreef trui het volgende:
[..]
whoopdidoo.
angel, dat staat ook in de beschrijving ongeveer inderdaad, maar dan met 5 lossen. ik vind alleen niet duidelijk hoe ik dan naar de volgende steek moet gaan om 't zo mooi plat naast elkaar te krijgen. ik maak 'm natuurlijk vast aan het dekentje, het is bij mij geen losse ketting. bij mij resulteert het in wat rare flubbeltjes. ik probeer nog even wat door, maar wie een tip heeft: graag!
quote:Op zondag 6 mei 2012 12:11 schreef trui het volgende:
nee sorry, dit kan ik echt niet lezen. ik heb je een PM gestuurd met mijn e-mail adres.
Hihi, dat boek heeft mijn moeder ook van de huishoudschool !quote:Op zondag 6 mei 2012 12:09 schreef YogaLove het volgende:
Kijk maar even of het leesbaar is, anders kunnen we mailen!
[ afbeelding ]
-edit, als iemand de werkwijzen van de rechter-pagina wil hebben, kan ik die ook nog scannen & posten.
Ik vind kleurwisselingen vaak wel storend in mijn eigen werkjes. Ik heb ook een kat gehaakt laatst en dat heb ik dus zelf helemaal verkeerd aan elkaar genaaid, waardoor je de kleurwisselingen dus per ongeluk goed ziet...quote:Op zondag 6 mei 2012 12:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
3 ogen gaat niet passen
3 uiltjes moeten nog ogen. Eigenlijk 4, maar bij drie moet het witte nog erop.
Die kleurwisseling is op zich wel slim als je er een oog overheen doet. Bij mij zitten ze aan de zijkanten, ik vind het niet storend.
Jullie krijgen binnenkort echt een fotospam van mij. Hopelijk deze week
Ik heb het ook van mijn moederquote:Op zondag 6 mei 2012 13:36 schreef x__duck het volgende:
[..]
Hihi, dat boek heeft mijn moeder ook van de huishoudschool !
(Het is wel handig trouwens)
dan komen ze te dicht op elkaar, en gaat het randje golven.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:18 schreef Angelof9 het volgende:
Trui,als je 5 lossen doet, dan de naald eruit, dan door het voorste lusje van de volgende steek van je randje, dan de steek weer oppakken en doortrekken, en vervolgens weer 5 lossen? Dan komen er geen vasten tussen.
Leuk! En jij doet het zo te zien met vasten?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef BrainTeaser het volgende:
Klein voorproefje van m'n projecttasje (ben ongeveer op een derde nu, denk ik):
[ afbeelding ]
De letters worden wel licht cursief, omdat de steken niet recht boven elkaar liggen. Maar is op zich wel grappig ook.
En de binnenkant is ook best netjes, dankzij die tapestry methode:
[ afbeelding ]
Ja, klopt. Maar de tekst loopt sowieso door op de achterkant, dus in dit geval geeft het niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:08 schreef EsseEi het volgende:
wow dat wordt wel gaaf!zit de tekst niet een beetje erg op het randje rechts?
Tof!quote:Op zondag 6 mei 2012 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren (of eergisteren, weet het niet meer precies) hadden we het hier over Tunisch haken. Dat heb ik mezelf vandaag even aangeleerd en wil toch even het resultaat showen. Of resultaat, het is nog niet helemaal klaar, maar de techniek (inclusief het kleuren wisselen zonder dat het werkje minder sterk is) heb ik onder de knie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(en omdat iedereen in mijn omgeving wel een oma of moeder heeft die zo nu en dan zolders opruimen, komen hun oude handwerkspullen bij mij terecht en zo had ik dus al een tunische haaknaald)
Hahahahahaha, ja dat ken ik. Maar gelukkig is alles te vinden op Internet *met filmpjes* daardoor lukt het me meestal wel.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, dat geloof ik ook wel ja. Ik weet nog dat ik net vasten kon haken (helemaal blij), en toen eens ging kijken hoe een stokje moest. De eerste 3 keer dat ik het las, dacht ik echt "nou, laat die stokjes maar zitten, dat leer ik nooit!" Tot ik doorhad hoe makkelijk die ook waren!
Bij mij begint het altijd te trekken aan het einde, net of je aan het minderen bentquote:Op zondag 6 mei 2012 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren (of eergisteren, weet het niet meer precies) hadden we het hier over Tunisch haken. Dat heb ik mezelf vandaag even aangeleerd en wil toch even het resultaat showen. Of resultaat, het is nog niet helemaal klaar, maar de techniek (inclusief het kleuren wisselen zonder dat het werkje minder sterk is) heb ik onder de knie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(en omdat iedereen in mijn omgeving wel een oma of moeder heeft die zo nu en dan zolders opruimen, komen hun oude handwerkspullen bij mij terecht en zo had ik dus al een tunische haaknaald)
quote:Op zondag 6 mei 2012 18:33 schreef Angelof9 het volgende:
Joe is klaar! Het hele weekend over gedaan, pffff! Maar hij is wel leuk geworden.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..: Let epsilon be smaller than zero :.
Graag gedaan hoor! Ik heb één bolletje Katia Tobago (gewicht Aran) gebruikt met naald 4 (maat G). Het is alleen in babyformaat.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:47 schreef YogaLove het volgende:
@MizzEnroe: bedankt voor je moeite en duidelijke uitleg van het shrug patroon!! (en je hebt er zelf weer een kledingstuk bij)
Ik ga het komende week meteen weer oppakken!
oja, hoeveel wol had je nodig?
Zullen we dan afspreken dat je vanaf nu weer even gaat samennaaien en je ons een foto laat zien van je voortgang?quote:Op maandag 7 mei 2012 00:22 schreef Godagoyas het volgende:
Weer veel vierkantjes gehaakt bij TV : moet nu echt dringend weer samennaaien aan mn deken... vaas met vierkantjes loopt bijna over... hopelijk morgen![]()
ps : huisjesdeken van foto lang geleden
Dat buikje moet niet lastig zijn, toch? Je verwisselt telkens van kleur in de toeren.quote:Op maandag 7 mei 2012 07:51 schreef EsseEi het volgende:
oeeh ze zijn cute, jammer dat het een betaald patroon is...die vragen er wel een beetje om om nagehaakt te worden, alleen hoe dat buikje zo te krijgen...want dat lijkt gewoon meegehaakt....
fijne werkweek allemaal!
Een baby kledingstuk dusquote:Op maandag 7 mei 2012 07:50 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor! Ik heb één bolletje Katia Tobago (gewicht Aran) gebruikt met naald 4 (maat G). Het is alleen in babyformaat.
Zij heeft Worsted weight gebruikt met naald H (5). Ik neem aan dat zij meer nodig heeft gehad.
Mocht je het trouwens nog altijd willen proberen en je wilt het wat breder maken, dan moet je telkens met 11 steken verlengen. Één herhaling is namelijk 11 steken.In plaats van beginnen met 68 steken, zou je dan beginnen met 79 of 90.
Graag gedaan hoor!quote:Op maandag 7 mei 2012 09:02 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Een baby kledingstuk dus, bedankt voor je uitleg.
Edit: wat cool trouwens dat kleurverloop van je wol!![]()
Vind het ook een hoop geld voor zo'n simpel patroon!quote:Op maandag 7 mei 2012 07:51 schreef EsseEi het volgende:
oeeh ze zijn cute, jammer dat het een betaald patroon is...die vragen er wel een beetje om om nagehaakt te worden, alleen hoe dat buikje zo te krijgen...want dat lijkt gewoon meegehaakt....
fijne werkweek allemaal!
tien cirkels van 36 centimeter, in door de koper gekozen kleuren. het verdiende wel lekker, en was best leuk, maar meer werk dan ik dacht en er was geen echte deadline afgesproken.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:46 schreef Angelof9 het volgende:
Wat voor opdracht was dat dan? Het zou ook niets voor mij zijn, dan is de lol er af.
wel met kleurwisselingen. Zoeits als de bodem van een Lucybagquote:Op maandag 7 mei 2012 11:53 schreef Angelof9 het volgende:
Gewoon zomaar een cirkel? Dat lijkt me wel heel saai. ja!
ik ben nog steeds niet wegquote:Op maandag 7 mei 2012 12:04 schreef trui het volgende:
groetjes aan Aldi! en cirkels van 36 cm (doorsnee neem ik aan)? da's behoorlijk groot! vasten? of stokjes?
Onderzetters?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zit me toch maar af te vragen wat je opdrachtgever moet met die 10 cirkels...
Uh nee? Ben ik te laat ofzo dan?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:25 schreef trui het volgende:
whoopdidoo, succes met je scriptie! enne... geheel offtopic maar heb jij toevallig ook net gesolliciteerd voor een stageplaats? ik heb vorige week een flink aantal brieven uit leiden mogen doornemen...
kwakz0r, ik zag dat dat japanse boek op etsy voor heel weinig als e-book verkocht wordt... aanlokkelijk!
dit is voor mensen die in september stage willen gaan lopen.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Uh nee? Ben ik te laat ofzo dan?Ik dacht dat wij pas in september echt moesten beginnen? Heb je nu al stagebrieven voor februari dan?
En ik zoek een plek dichterbij, hopelijk
Gelukkig, had al een halve hartverzakkingquote:Op maandag 7 mei 2012 12:35 schreef trui het volgende:
[..]
dit is voor mensen die in september stage willen gaan lopen.
Als het geen mooie kleuren zijn is het inderdaad zonde van het benzinegeld. Waarschijnlijk doe je er dan toch niets mee.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
Gratis wol in Delft, to take or not to take?
Het zijn niet zulke mooie kleuren en als ik dan helemaal naar Delft moet kan ik dat benzinegeld net zo goed gebruiken om wol te kopen die ik wél mooi vind. Toch?
Ze zijn gaaf, 'k ben vooral verliefd op de vleermuis <3quote:Op maandag 7 mei 2012 12:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Aapje
[ afbeelding ]
Popje
[ afbeelding ]
Vleermuis![]()
Ze worden nog kleiner hoor, duurt altijd ff bij photobucket
Erg leuk hoor!quote:Op maandag 7 mei 2012 13:01 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vleermuis vind ik ook leuk. Ga m zelf houden denk ik, en nog een paar maken en dan ophangen in mn kamer ofzo
Hoe doen jullie dat toch met katoen? Alles wordt dan toch ontzettend klein? Tenzij je van dat dikkere neemt, maar volgens mij wordt een beestje dan echt duur gewoon.
ik werk dicht bij Delft (in een jeugdzorginstelling, whoop), dus ik ben wel benieuwd. wat voor wol is dat?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
Gratis wol in Delft, to take or not to take?
Het zijn niet zulke mooie kleuren en als ik dan helemaal naar Delft moet kan ik dat benzinegeld net zo goed gebruiken om wol te kopen die ik wél mooi vind. Toch?
Die haat is bij mij nu ook weer flink aangewakkerdquote:Op maandag 7 mei 2012 13:48 schreef Angelof9 het volgende:
Leuk die Shaun! Hij was ooit mijn allereerste haaksel, maar ik heb hem nooit afgemaakt vanwege mijn haat voor zwart garen.
365 dagen projectquote:Op maandag 7 mei 2012 15:09 schreef Angelof9 het volgende:
Waarom moet je er elke dag 1? Is dat zo'n CAL of zoiets?
bij mij zou 'moeten' juist niet werken. ik haak het liefst omdat ik er zelf gewoon heel veel zin in heb. als haken nou ook nog moet (naast zoveel andere dingen in 't leven) gaat daar de leuke kant ook vanaf.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
365 dagen projectIk wilde graag een granny square deken, maar ik ken mezelf en ik moet een deadline stellen, anders wordt het niets
Bij mij werkt het meestal ook niet en ik moet iets wel leuk genoeg vinden om het te willenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:16 schreef trui het volgende:
[..]
bij mij zou 'moeten' juist niet werken. ik haak het liefst omdat ik er zelf gewoon heel veel zin in heb. als haken nou ook nog moet (naast zoveel andere dingen in 't leven) gaat daar de leuke kant ook vanaf.
Hoe herkenbaar!!!quote:Op maandag 7 mei 2012 16:06 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ook niet als ik ergens aan wil beginnen, wel als ik het ook daadwerkelijk af wil maken
Ik moet ze op de rij hebben maar ken die site die je kent wel...ik heb het gisteren net gepint omdat ik die erg goed vondquote:Op maandag 7 mei 2012 18:05 schreef Angelof9 het volgende:
Trovey, ik heb het hier geleerd en ik vond het super duidelijk.
Oh, ik heb er ook helemaal geen probleem mee om lekker te haken. Heb alleen nog zoveel andere dingen ernaast te doen........... en ook nog mensen om me heen die aandacht willen hahaquote:Op maandag 7 mei 2012 15:40 schreef Angelof9 het volgende:
Ik hoef mezelf niet te "dwingen" om te haken, zodra ik een moment heb, pak ik een naald op
Die wil ik ook nog maken!!! Welke kleuren ga je gebruiken?quote:Op maandag 7 mei 2012 20:37 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke dingen weer!!!
Ik ben maar eens wat anders gaan doen dan vaasjes... namelijk de DC draak!
[ afbeelding ]
Weinig te zien nog, maar soit.
volgens mij moet je wel meteen met 3 sc beginnen, heb je niet al 1 ch aan het eind van de vorige rij gemaakt? anders kun je ook wel eerst 1 losse haken, de 'keer losse' waar ze hier over spreken voor aan het eind van elke rij. (waarom zou je 2 lossen doen? bij vasten is 1 startlosse genoeg lijkt me.)quote:Op maandag 7 mei 2012 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kom weer met een vraag voor het monster dat ik maak
Row: 3 sc in the 1 ch from the hook = 3 sc (1 ch, turn, each row)
Moet ik gewoon beginnen met twee lossen? (gezien ik niet in de lucht kan beginnen)
Het is tour 1quote:Op maandag 7 mei 2012 21:35 schreef trui het volgende:
[..]
volgens mij moet je wel meteen met 3 sc beginnen, heb je niet al 1 ch aan het eind van de vorige rij gemaakt? anders kun je ook wel eerst 1 losse haken, de 'keer losse' waar ze hier over spreken voor aan het eind van elke rij. (waarom zou je 2 lossen doen? bij vasten is 1 startlosse genoeg lijkt me.)
Nee, er staat niks bij. Dus ik begin gewoon met twee lossen en dat lijkt me wel oké. Het zijn de oogleden, maar ik kan ook niet gelijk aan de inktvis haken, want er staan wel aanwijzingen voor het bevestigenquote:Op maandag 7 mei 2012 21:41 schreef trui het volgende:
haha dat is wel een vreemde start dan inderdaad.welk onderdeel wordt het? en staat er niet bij dat je start met een paar lossen??
Zo die zijn tof geworden zeg!!quote:Op maandag 7 mei 2012 21:51 schreef saaw het volgende:
Ohja mn sloffen
Al een paar dagen klaar, maar heb even alleen een brakke telefoonfoto
[ afbeelding ]
Ben mega trots, eerste dat ik ooit vanaf een patroon heb gemaakt
En ik ben al heeeeel lang met een lapjesdeken bezig [zowel gehaakt als gebreid, samen met mn moeder en oma] en had door die schubben ineens inspiratie voor een nieuw lapje
Hij wordt 12 x 12 lapjes [van ongeveer 15 cm], alles in 1 kleur [chocoladebruin] maar allemaal verschillende patroontjes/structuren.
Moet er nog 6, dus dat worden schubben, en dan begint het helse in elkaar zetten. Foto's volgen.
Zie veel mooie dekens [in wording] trouwens! en die gekleurde granny's zijn prachtig!En de vleermuis
![]()
Thanks allemaal:)quote:Op maandag 7 mei 2012 22:18 schreef trui het volgende:
supermooi gelukt saaw!! wat voor garen & naald heb jij gebruikt?
Dank je! Ze zijn inderdaad makkelijk en snel te maken, binnen 2 uur heb je wel zo'n beestje af.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:55 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke beestjes KniertjeIk vind de prijs nog wel meevallen, voor de hoeveelheid beestjes die je ermee kan maken, maar het is inderdaad ook wel prima na te maken volgens mij nav de verschillende foto's... Wel leuk voor tussendoor denk ik. Als ik het zo zie heb je zo'n beestje best snel af.
ja, die steek biedt wel mogelijkheden. ik heb al heel lang een crocodile stitch - tas in m'n to-hook-list staan. en ik zag ook een keer een heel mooie kussenhoes in die steek. in 'zeemeermin' kleuren.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:20 schreef saaw het volgende:
[..]
Thanks allemaal:)
Het is Saskia wol van de Wibra, haaknaald 4.
Het enige is dat ze in verhouding iets te breed zijn voor mijn smalle voetjes, zou ze de volgende keer wat smaller maken. Verder ben ik ook heel tevredendie steek is zo leuk om te doen!
Die van mij gaat op zoiets lijken maar dan eigen ontwerp met een bamboe-hengsel...om precies te zijn een oude tas van de kringloop met een nieuw jasje.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:33 schreef trui het volgende:
[..]
ja, die steek biedt wel mogelijkheden. ik heb al heel lang een crocodile stitch - tas in m'n to-hook-list staan. en ik zag ook een keer een heel mooie kussenhoes in die steek. in 'zeemeermin' kleuren.
We blijven gewoon optimistisch.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:56 schreef Angelof9 het volgende:
Ah, ok. Ik begrijp het. Goed nieuws in elk geval zo ver, ik hoop dat het goed blijft gaan!
[ afbeelding ]
Je haakt gewoon verder, bij het eerste gedeelte gebruik je 6 lussen, in de laatste 12 doe je gewoon 1 vaste, dan ben je gewoon weer het rondje rond en heb je 21 steken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben momenteel een bruidspaarduifjes aan het maken (donderdag trouwt familie van me)
En daar zit op den duur van dit soort touren in:
1 sc, inc, 1 sc, inc, 1 sc, inc, 1 sc in each of the next 12 st (21 st)
Moet ik dan gewoon door haken tot het begin van de tour (maar dan gewoon met vasten) begint de tour gelijk naar die 12 lussen?
(momenteel heb ik een cirkel van 18 lussen)
Je hoeft ook niet begrijpend te lezen, je moet het gewoon doenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarom heb ik soms zo'n moeite met zelf begrijpend lezen *voelt zich dom*
Jeetje Trovey, wat erg allemaalquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:48 schreef trovey het volgende:
Bedankt.Net gebeld en ze lijkt het iets beter te doen, minder benauwd en de tong is niet meer zo blauw. Ze blijft nog wel in de zuurstofcouveuse liggen tot ze zeker weten dat ze het zelf kan. Waarschijnlijk krijgt ze straks nog een injectie om meer vocht af te drijven en dan is het verder afwachten in welke mate ze hersteld en met medicijnen naar huis kan. Die plaspillen krijgt ze omdat ze een vergroot hart heeft en de medicijnen die ze nu heeft tekort schieten om de boel goed te laten pompen. gelukkig bleek ze vanmorgen wel een redelijk stabiele hartslag te hebben (dus niet versneld) en dat schijnt toch wel een goed teken te zijn. Over een uurtje of twee weer bellen om na te vragen of het weer beter gaat...die medicijnen die ze vanmorgen kreeg hadden ongeveer een uurtje nodig om in te werken dus na 1,5 uur was het resultaat bemoedigend te noemen maar uiteraard weet je het nooit zeker, ik ben dan ook gewaarschuwd door de arts dat het mis kan gaan in dit soort situaties.
![]()
Het haken schiet echter wel zo goed op....ook al ben ik nu behoorlijk kapot door het slaapgebrek.
![]()
Zal even een foto maken van het resultaat van vannacht.
Haken doe ik al zoveelquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:16 schreef trui het volgende:
het is echt zo dat hoe meer je het doet, hoe makkelijker het wordt om zo'n patroon 'begrijpend' te lezen.
*knuffel*quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:48 schreef trovey het volgende:
Bedankt.Net gebeld en ze lijkt het iets beter te doen, minder benauwd en de tong is niet meer zo blauw. Ze blijft nog wel in de zuurstofcouveuse liggen tot ze zeker weten dat ze het zelf kan. Waarschijnlijk krijgt ze straks nog een injectie om meer vocht af te drijven en dan is het verder afwachten in welke mate ze hersteld en met medicijnen naar huis kan. Die plaspillen krijgt ze omdat ze een vergroot hart heeft en de medicijnen die ze nu heeft tekort schieten om de boel goed te laten pompen. gelukkig bleek ze vanmorgen wel een redelijk stabiele hartslag te hebben (dus niet versneld) en dat schijnt toch wel een goed teken te zijn. Over een uurtje of twee weer bellen om na te vragen of het weer beter gaat...die medicijnen die ze vanmorgen kreeg hadden ongeveer een uurtje nodig om in te werken dus na 1,5 uur was het resultaat bemoedigend te noemen maar uiteraard weet je het nooit zeker, ik ben dan ook gewaarschuwd door de arts dat het mis kan gaan in dit soort situaties.
![]()
Het haken schiet echter wel zo goed op....ook al ben ik nu behoorlijk kapot door het slaapgebrek.
![]()
Zal even een foto maken van het resultaat van vannacht.
omgquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef trui het volgende:
fijn dat het beter gaat met je hondje, trovey!
en over voorraden gesproken... ik zag dit..... dat is toch wel wat al te overdreven....
Help, mijn vrouw is een haakster?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef trui het volgende:
en over voorraden gesproken... ik zag dit..... dat is toch wel wat al te overdreven....
Ik hoef me nergens zorgen over te maken, die foto's gezien hebbende.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:01 schreef trui het volgende:
heeft een tijdje stilgelegen, toevallig heb ik gisteren weer het garen en de naald opgezocht, dus to be continuedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:04 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Help, mijn vrouw is een haakster?
Mirjam, hoest met jouw mario-deken??
de mario zelf is af, het gaat echt om de deken eromheen zeg maarquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:16 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk!Ik ben zo benieuwd, volgens mij wordt ie heel erg tof.
<3quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:09 schreef trui het volgende:
ik kwam nog iets moois tegen: we hadden het toch gisteren over wat je met een aantal gehaakte cirkels zou kunnen? nou, behalve kussentjes zou dit bijvoorbeeld ook nog kunnen:
[ afbeelding ]
Oeh je bent al ver! Denk je er wel aan om snel te gaan vullen, voordat het allemaal te lastig gaat omdat het gat nog maar zo smal is?quote:Op maandag 7 mei 2012 20:37 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke dingen weer!!!
Ik ben maar eens wat anders gaan doen dan vaasjes... namelijk de DC draak!
[ afbeelding ]
Weinig te zien nog, maar soit.
Bedoel je deze? (Methode 2)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:38 schreef beefje16 het volgende:
woow die sloffen zijn leuk!
weet toevallig iemand nog die manier van kleuren wisselen, dat je de lusjes verwisseld (hoop dat jullie het snappen!!!)
ik dacht dat ik het hier ergens gelezen had, maar kan het nergens meer vinden..
BT heeft al antwoord gegeven, maar voor de volgende keer: De link staat ook in de OP onder de spoiler.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:38 schreef beefje16 het volgende:
woow die sloffen zijn leuk!
weet toevallig iemand nog die manier van kleuren wisselen, dat je de lusjes verwisseld (hoop dat jullie het snappen!!!)
ik dacht dat ik het hier ergens gelezen had, maar kan het nergens meer vinden..
Ik ook nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hoef me nergens zorgen over te maken, die foto's gezien hebbende.
Haha, inderdaad! Ff onthouden voor de volgende keer dat ik thuis kom met wolletjes en vriendlief trekt z'n "moet-dat-nou-nog-meer-wol"-gezicht!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hoef me nergens zorgen over te maken, die foto's gezien hebbende.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, inderdaad! Ff onthouden voor de volgende keer dat ik thuis kom met wolletjes en vriendlief trekt z'n "moet-dat-nou-nog-meer-wol"-gezicht!
Ja, daarom ben ik gisteren maar begonnen met meteen vullen van het hoofd. Ben nu bij het lijf geloof ik aangekomen, en vanavond lekker verder! Mini in bed (en in coma ongeveer) en manlief weg. Dus lekker Veronica aan en op de bank met de draak!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:59 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Oeh je bent al ver! Denk je er wel aan om snel te gaan vullen, voordat het allemaal te lastig gaat omdat het gat nog maar zo smal is?
Die sloffen zijn trouwens ook supergoed gelukt, saaw!
Veronica staat hier ook standaard op 's avonds, lekker BBT enzo!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:41 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja, daarom ben ik gisteren maar begonnen met meteen vullen van het hoofd. Ben nu bij het lijf geloof ik aangekomen, en vanavond lekker verder! Mini in bed (en in coma ongeveer) en manlief weg. Dus lekker Veronica aan en op de bank met de draak!
Haha, daar heb je wel een punt ja!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:24 schreef trui het volgende:
sterkte troov!
[..]onee, daar begin ik hier maar niet aan. dan denkt juist hij dat 't bij ons ook die kant op gaat.
Het heeft wel iets... Maar ik kan het niet vinden. Normaal vind ik zoiets best mooi maar de kleurencombinaties zijn een beetje net niet vind ikquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:09 schreef trui het volgende:
ik kwam nog iets moois tegen: we hadden het toch gisteren over wat je met een aantal gehaakte cirkels zou kunnen? nou, behalve kussentjes zou dit bijvoorbeeld ook nog kunnen:
[ afbeelding ]
Huh? wat? Ik begrijp niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:12 schreef trui het volgende:
maar pas op, voor je 't weet zit je al je haaktijd te verkletsen.![]()
dat vond ik ook....quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:15 schreef trui het volgende:
1600??? da's niet niks! wat is de vorm van die draak eigenlijk raar zie ik nu .
Ik had dit helemaal gemist! Heel erg veel beterschap voor Sasha!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:24 schreef trovey het volgende:
Sasha is thuis, ik ben op voor vandaag want er roert zich hier bovenop weer een probleem na een half jaar stilte(buur), kan er nog net bij.Bedankt nog voor de lieve berichtjes
, even afwachten hoe Sasha nu de nacht doorkomt....morgen weet ik meer.
Dat gaat helemaal goed komen hoor! Zodra je het gezicht erop hebt, en het deel op de buik, zie je echt de draak er al in.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:47 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, ja hij is wel wat apart ja... Maar ik denk dat als de poten vleugels erbij lomen het wel heel "echt" zal lijken meteen.
Op dit moment heb ik het max aantal steken op 8. Het moet echt maar een klein tasje worden. 12 vond ik te breed, 8 was okay.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:14 schreef Dottey het volgende:
zpagetti is zwaar dus ik zou een dubbelstokjestasje maken. Minder toeren nodig om aan hoogte te komen.
Max 12 steken opzetten voor de bodem.
handvat langer maken zodat ze hem over haar schoudertje kan dragen (schuin) voor het gewicht.
Zie mijn reactie op Dotteyquote:Op woensdag 9 mei 2012 08:51 schreef Lijnloos het volgende:
Is een handtas van zpagetti niet een beetje zwaar voor een kind van 1,5? Lijkt me dat ie zo dik wordt dat er al nauwlijks wat in past en als je hem dan wel weer groot genoeg maakt dat ie zo zwaar en lomp groot wordt.
Maar als ie zo klein is en het garen is zo dik, past er dan nog wel wat in?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:50 schreef DjinN het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik het max aantal steken op 8. Het moet echt maar een klein tasje worden. 12 vond ik te breed, 8 was okay.
Bedankt voor je tips:D
[..]
Zie mijn reactie op DotteyHet moet echt maar een heel klein tasje worden. Ze is weg van tasjes en sleept altijd rond met die van mij
Ze heeft een hele zooi AH mini's en vind het prachtig om die overal in te stoppen
Jawel, ik heb zo mijn manieren om het tasje zo te maken dat er wel iets in pastquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:58 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Maar als ie zo klein is en het garen is zo dik, past er dan nog wel wat in?
wat zijn ze leuk!!! wat voor wol en patroon is dat?? Heb je zo veel spelden dat je al die kussentjes nodig hebt?? hahaquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik blijf maar speldenkussentjes maken![]()
[ afbeelding ]
Meeste Catania. Sommige kleurtjes zijn Phil Coton 8.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:34 schreef crejo het volgende:
[..]
wat zijn ze leuk!!! wat voor wol en patroon is dat??
Hop met die manen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:20 schreef bietel het volgende:
Even een update van mijn kant! Voor de manen heb ik natuurlijk weer de moeilijke en 'veel werk' weg gekozen, dus ik ben nog wel even bezig! De flubbeltjes die er los naast liggen, zijn de spiraaltjes die de manen moeten worden en er allemaal nog op genaaid moeten worden!
Volgende beestje wordt maar weer gewoon een konijntje ofzo
[ afbeelding ]
Welkom.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:08 schreef fabjeenco het volgende:
hallo allemaal,
ik ben nieuw en vroeg me af of ik met jullie mee kan kletsen.... Sinds december haak ik ook en (al zeg ik het zelf) het gaat steeds beter.... Heb al een aantal projectjes gedaan en tot nu toe vraag ik me af waarom ik er niet eerder mee ben begonnen!
Mijn laatste project was een oma gelukspoppetje voor de juf van mn zoontje die morgen 50 wordt, maar natuurlijk ben ik vergeten het eindresultaat op de foto te zetten. Ik ben ook nog bezig met een jurkje voor mn dochter, maar dat wil niet zo vlotten.... Nu wil ik eigenlijk een granny square sprei maken, maar weet nog niet helemaal welke kleuren enz.....
groetjes,
daphne
Dank je, nacht is hier goed gegaan, ze ademt wel wat diep maar heeft net met een bende lawaai de katten weggejaagd bij haar maaltijd (ze krijgt hier altijd haar ontbijt als lunch i.v.m. de medicijnen die ze al had) terwijl ik met angst zat toe te kijken of ze in elkaar zou stortenquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:36 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik had dit helemaal gemist! Heel erg veel beterschap voor Sasha!!
Ik ben gek op die kleurtjes.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik blijf maar speldenkussentjes maken![]()
[ afbeelding ]
Dat ze nog vecht voor haar eten, is goed, toch? Wat raar dat jij zoveel meer moet betalen voor die medicijnen. Jij betaalt gewoon 6 keer het bedrag.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Dank je, nacht is hier goed gegaan, ze ademt wel wat diep maar heeft net met een bende lawaai de katten weggejaagd bij haar maaltijd (ze krijgt hier altijd haar ontbijt als lunch i.v.m. de medicijnen die ze al had) terwijl ik met angst zat toe te kijken of ze in elkaar zou storten, drinken en eten gaat dus goed en dat is erg belangrijk met de plaspillen die ze nu heeft, de rek van de toediening is dan wat ruimer te geven. Het zijn overigens gewoon medicijnen voor menselijk gebruik en ik merk dat, zoals gewoonlijk, de prijs vele keren over de kop gaat....ik heb op internet gezien dat die medicijnen normaal iets meer dan 7 euro kosten per 30 stuks...ik betaal bijna 7,00 euro voor 5 tabletten
en uiteraard is het op dokterrecept dus er is niets aan te veranderen.
...gaat een duur hondje worden met 3 kwart pil per dag nodig(en haar andere medicijnen er nog bij)
....ach, kan er nog wel bij met de andere beestjes aan chronische medicijnen.... ik had toch geld teveel.
![]()
Typisch dierenarts ben ik bangquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:49 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat ze nog vecht voor haar eten, is goed, toch? Wat raar dat jij zoveel meer moet betalen voor die medicijnen. Jij betaalt gewoon 6 keer het bedrag.
Aangezien je wat meer moet uitgeven aan de huisdieren, heb je wat minder te besteden voor garen... ---> ... Dus kun je je stash wat gaan uitdunnen![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:54 schreef Angelof9 het volgende:
Dat vestje
Maar een mannetjes HK?Of is het zo'n lesbopoes die zich graag als man verkleed?
er bestaat ook een jongensversie van Hello_Kitty, althans, wij hebben een dvd over een katje dat verdacht veel op HK lijkt, 'Musti' heet hij.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:54 schreef Angelof9 het volgende:
Dat vestje
Maar een mannetjes HK?Of is het zo'n lesbopoes die zich graag als man verkleed?
Gaaf geworden zeg!!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:12 schreef EsseEi het volgende:
was Hello Kitty vroeger niet gewoon Musti??? ik keek dat vroeger altijd geloof ik, zag er beetje het zelfde uit als Plons de kikker....ik vond (en vind) hello kitty gewoon gejat
ze zijn trouwens wel heel gaaf!
de rode panda!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar hij lijkt zo heel gemeen maar valt in het echt wel mee
Wauw! Echt mooi geworden zeg!quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:14 schreef BrainTeaser het volgende:
Tasje is bijna af!
[ afbeelding ]
Zit alleen nog even te denken hoe ik 'm af wil maken..?
Zit te denken aan een 'drawstring' bovenaan (weet ff geen goed Nederlands woord), dat je 'm zo dicht kan trekken. Soort knikkerzak idee zeg maar.
Maar hoe kan ik dat het beste doen? Rij met stokjes en daar dan een draad (van lossen ofzo) doorheen rijgen?
Ja, denk dat ik je wel snap! Da's een beter idee dan ik in gedachten had, dankjewel!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:48 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Wauw! Echt mooi geworden zeg!
Ik zou een paar rijen van te voren één rij alleen in de voorste lus haken. Dan circa 3 rijen erna telkens 2 v en 1 losse haken, bij de losse één steek overslaan (dit is de rij waar je doorheen gaat rijgen). Dan weer verder haken tot de gewenste hoogte. Dan nog meer eraan haken, dit is het gedeelte wat je naar binnenslaat. Als je dan uiteindelijk weer op de hoogte komt waar je alleen in de voorste steek had gehaakt, zou ik de achterste steek meehaken met de huidige ronde. Dan kun je stoppen, óf je haakt nog een ronde of 2, 3.
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk, zoniet dan wil ik best zaterdag een kleine tutorial maken (met foto's uiteraard).
wat leuk!!! super die mandarijnhappertjes!!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:08 schreef fabjeenco het volgende:
en dit zijn dan mijn laatste projectjes.....
het gelukspoppetje is dus wel af, maar daar ben ik de foto van vergeten (domdomdom) de rest spreekt voor zich denk ik....
ow ja, het patroon van de apple-cosy's heb ik van http://grietjekarwietje.blogspot.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo, nu even teruglezen....
dank je wel!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:18 schreef crejo het volgende:
[..]
wat leuk!!! super die mandarijnhappertjes!!!
maar wel heeeeeel leuk!!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:21 schreef fabjeenco het volgende:
[..]
dank je wel!
ze zijn een maatje groter, sinaasappel-happers
Die sinaasappelcosy's zijn echt geweldig! Ik ga er spontaan van glimlachen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:08 schreef fabjeenco het volgende:
en dit zijn dan mijn laatste projectjes.....
het gelukspoppetje is dus wel af, maar daar ben ik de foto van vergeten (domdomdom) de rest spreekt voor zich denk ik....
ow ja, het patroon van de apple-cosy's heb ik van http://grietjekarwietje.blogspot.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo, nu even teruglezen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |