Nou het is geen kale woning. Het is een huis waar de huidige bewoner 25 jaar heeft gewoond en helaas hebben ze een heel andere smaak dan wij. Eigenlijk gaan we alleen de badkamer niet aanpassen omdat die vrij neutraal is.
Maar je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Voor de keuken hadden wij een budget gesteld van 10.000 maar je kunt voor de helft ook een keuken samenstellen bij bv Ikea. En laminaat is ook zoiets. Nu zijn we zo'n 1300 euro kwijt totaal voor 65 m2 (1e en 2e etage). Dan heb je laminaat voor zo'n 14 euro per meter. Maar jaja daarissieweer! Ikea heeft al laminaat voor de helft volgens mij. Het ligt er net aan wat je mooi vindt en wat je eraan wilt uitgeven.
Wij wisten al een tijdje dat we groter wilden gaan wonen en zijn toen gaan sparen. En we hadden geluk bij het verkopen van ons appartement. Bovendien willen we in het nieuwe huis echt een flinke tijd gaan wonen dus dan kies je meestal toch voor wat duurzamere en dus vaak ook duurdere producten.
En daarnaast hou ik van koopjesjagen en zelf maken. De gordijnen zullen dus waarschijnlijk goedkope kant en klare exemplaren van kea/leen bakker/kwantum worden die ik zelf op maat maak of aanpas. Zo bespaar je op bepaalde dingen weer wat. En hou de folders van karwei/praxis/gamma goed in de gaten want er is wekelijks wel ergens verf, behang of iets anders handigs in de aanbieding
O ja en het ligt ook aan wat je allemaal al hebt. Op zich hadden we voor de kinderkamers alleen nog 1 extra bed nodig. De rest is aankleding en dus eigenlijk extra