Dat kun je niet menen. Na aftrek van je vaste lasten moet je na een studie heel wat jaren aflossen terwijl je situatie waarschijnlijk niet veel verandert, als in van 9 tot 5 voor de man werken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:44 schreef kwiwi het volgende:
Gewoon lenen. 5k is toch geen geld... het is immers een investering.
Poeh. Wat ongelofelijk frustrerend zeg! En wat idioot, dit!!! Ik ben hier echt woedend over. Over dit klotesysteem, die het mij op dit moment gewoonweg vrijwel onmogelijk maakt een tweede studie te gaan doen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:47 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen. Na aftrek van je vaste lasten moet je na een studie heel wat jaren aflossen terwijl je situatie waarschijnlijk niet veel verandert, als in van 9 tot 5 voor de man werken.
Bij onze zuiderburen kost een studie maar 600 euro en in Zweden is het gratis. Ik zit trouwens met hetzelfde probleem.
35, helaas.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
Ik zou kijken of je een lening kan afsluiten bij DUO. Per slot van rekening is het een mooie investering in je toekomst. Je kunt het eventueel betalen in termijnen. De meeste hogescholen bieden betaling in 8 termijnen aan. De maximale hoogte van de lening die je bij DUO kunt krijgen is ca. ¤ 550.
Hoe oud ben je TS? Als je jonger bent dan 30 kun je een lening afsluiten bij DUO.
Natuurlijk meen ik dat. Je kunt bij de IB-Groep toch maximaal lenen? Dan heb je na een maand of 6 de 5000 euro al bij elkaar.. En ja, natuurlijk moet je heel wat jaren aflossen, maar niet tot je 67e he?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:47 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen. Na aftrek van je vaste lasten moet je na een studie heel wat jaren aflossen terwijl je situatie waarschijnlijk niet veel verandert, als in van 9 tot 5 voor de man werken.
Bij onze zuiderburen kost een studie maar 600 euro en in Zweden is het gratis. Ik zit trouwens met hetzelfde probleem.
Dat is natuurlijk ook de bedoeling; mensen bleven maar studeren...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:49 schreef renzell het volgende:
[..]
Poeh. Wat ongelofelijk frustrerend zeg! En wat idioot, dit!!! Ik ben hier echt woedend over. Over dit klotesysteem, die het mij op dit moment gewoonweg vrijwel onmogelijk maakt een tweede studie te gaan doen.
Familie? Of mensen die je kent waarmee je een onderhandse overeenkomst kan afsluiten tegen een schappelijke rente?quote:
Aan de rechterkant (tweede knopje) zit een knopje 'edit', hiermee kun je posts wijzigen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:51 schreef renzell het volgende:
[..]
Ghehe, ik was te snel met posten. En nu kan ik 'm niet meer veranderen.
Hmmm.... nee, ik vrees van niet. Tweeduizend euro zou nog wel op te hoesten zijn, maar vijfduizend kan ik gewoon ECHT niet missen op jaarbasis.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Familie? Of mensen die je kent waarmee je een onderhandse overeenkomst kan afsluiten tegen een schappelijke rente?
Dan is het ook niet waard en ga je mensen niet de schulden in helpen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Natuurlijk meen ik dat. Je kunt bij de IB-Groep toch maximaal lenen? Dan heb je na een maand of 6 de 5000 euro al bij elkaar.. En ja, natuurlijk moet je heel wat jaren aflossen, maar niet tot je 67e he?
Ah ik zie dat TS 35 is, nee dan kan dat niet.
Dat het het voor jou nou misschien niet waard is, voor het gros van de studenten wel.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:53 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dan is het ook niet waard en ga je mensen niet de schulden in helpen.
Ja, dat snap ik. Maar deze oplossing is kort door de bocht en sommige bedragen zijn buitenproportioneel. Dit maakt het gewoon onmogelijk voor veel mensen, zelfs als ze zeer gegronde redenen hebben voor een tweede studie. Bij sommige studies betaal je zelfs 14.000,-. Gaat helemaal nergens meer over.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook de bedoeling; mensen bleven maar studeren...
Het is misschien stom dat ik het zeg en zonder rekening te houden met je persoonlijke situatie. Misschien had je in 2 jaar het beste 3 a 4k opzij kunnen zetten. Maar daar hebben we nu weinig aan.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:53 schreef renzell het volgende:
[..]
Hmmm.... nee, ik vrees van niet. Tweeduizend euro zou nog wel op te hoesten zijn, maar vijfduizend kan ik gewoon ECHT niet missen op jaarbasis.
Ja, posts. Maar niet je topictitel. Volgens mij.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Aan de rechterkant (tweede knopje) zit een knopje 'edit', hiermee kun je posts wijzigen.
De eerste studie. Niet de tweede. Het gros van de studenten gaat dan ook niet twee keer tienduizend euro lenen. Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat het het voor jou nou misschien niet waard is, voor het gros van de studenten wel.
Geloof me, dat was met mijn schamele kunstenaarsinkomentje ook niet mogelijk geweest,quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is misschien stom dat ik het zeg en zonder rekening te houden met je persoonlijke situatie. Misschien had je in 2 jaar het beste 3 a 4k opzij kunnen zetten. Maar daar hebben we nu weinig aan.
Raar. Ik heb op die positie wel een editknopje. Sorry.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:56 schreef renzell het volgende:
[..]
Ja, posts. Maar niet je topictitel. Volgens mij.
Ja daarom, 5000 euro is niks. Zelfs 18.000 euro wordt voor een aantal studies gevraagd.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:55 schreef renzell het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar deze oplossing is kort door de bocht en sommige bedragen zijn buitenproportioneel. Dit maakt het gewoon onmogelijk voor veel mensen, zelfs als ze zeer gegronde redenen hebben voor een tweede studie. Bij sommige studies betaal je zelfs 14.000,-. Gaat helemaal nergens meer over.
Oh, ga ik NOG een keer kijken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Raar. Ik heb op die positie wel een editknopje. Sorry.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |