Per wanneer? Zijn er nog gigs die je speelt? Dan kom ik zeker nog even kijken dan!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee de kogel is door de kerk.
Ik ga stoppen met FCHA en ga in die coverband spelen. Over een dikke week al een paar nummers meespelen op een gig. Ik ben benieuwd
Heb nog wel een oud keyboard staan. Met standaard. Werkt perfect, alleen even een adapter er bij regelen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kun je dat verleren?
Dan moet ik daar maar eens snel mee aan de slag en toch maar weer eens wat met toetsen in huis halen.
Nou hoe het werk niet maar wat nu precies welke hoogte is raak ik kwijtquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kun je dat verleren?
Dan moet ik daar maar eens snel mee aan de slag en toch maar weer eens wat met toetsen in huis halen.
Ik zat meer aan een digitale piano met gewogen toetsen te denken. Dat vind ik stuk lekkerder spelen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb nog wel een oud keyboard staan. Met standaard. Werkt perfect, alleen even een adapter er bij regelen.
Bontempi nogwat.
Hmmm, beetje weinig toetsen. Moet je een stukje de hoogte (of laagte) in, kan dat weer niet omdat het keyboard ophoud.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:19 schreef The_Dean het volgende:
Volgens mij deze.
666 sounds
[ afbeelding ]
En een fender rhodesquote:
Ja, maar zoveel sounds jonge!quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, beetje weinig toetsen. Moet je een stukje de hoogte (of laagte) in, kan dat weer niet omdat het keyboard ophoud.
Ik kan nog wel een paar extra sounds bedenken die dat ding kan maken waar de fabrikant niet aan gedacht heeft...quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, maar zoveel sounds jonge!
*kuch*Octaver pedaaltje*kuch*
Zoals krak en piep, scheur breek enzovoort. Zo kan ik het ookquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik kan nog wel een paar extra sounds bedenken die dat ding kan maken waar de fabrikant niet aan gedacht heeft...
Je mist maar 1 blok van twaalf om er een goed keyboard van te maken hoor. Meeste keyboards hebben 5 blokken waar deze er 4 heeft. (blokken staat hier gelijk aan octaven.)quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, beetje weinig toetsen. Moet je een stukje de hoogte (of laagte) in, kan dat weer niet omdat het keyboard ophoud.
Maar ik ben juist helemaal niet op zoek naar een keyboard. Ik zoek een goede digitale piano of een stagepiano. Ik wil een volledig klavier met gewogen toetsen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:52 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Je mist maar 1 blok van twaalf om er een goed keyboard van te maken hoor. Meeste keyboards hebben 5 blokken waar deze er 4 heeft. (blokken staat hier gelijk aan octaven.)
Nee, een nummer lager spelen is geen optie als ik weet dat het ook anders kan.quote:En volle piano heeft er een paar meer maar die heb je in het begin toch niet nodig. Om te oefenen maakt het geen hol uit. Kun je een nummer best een paar octaafjes lager spelen.
Om vanaf te lezen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Uhm, waarvoor is bladmuziek uitgevonden denk je?
Goede digitale piano?, hoeveel wil je uitgeven?... Yamaha heeft de (Al wat oudere) P-85, maar dat is een waanzinnig klinkende piano(En die word her en der aangeboden voor rond de 700) Casio heeft de CDP serie(CDP-200R is leuk als je èn 88 toetsen wilt, goede geluiden, èn begeleiding) en die is rond de 500, en Roland heeft de F-110 (Deze zit rond de 1100 euro nieuw, maar heeft een verschrikkelijk fijn klavier en een hèle fijne piano klank)quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar ik ben juist helemaal niet op zoek naar een keyboard. Ik zoek een goede digitale piano of een stagepiano. Ik wil een volledig klavier met gewogen toetsen.
[..]
Nee, een nummer lager spelen is geen optie als ik weet dat het ook anders kan.
Voor jou maakt het misschien niet uit maar voor mij zeker wel. Ik geef geen geld uit aan dingen waarvan ik vooraf al weet dat ik ze na 5 dagen al in de kliko zal gooien omdat het absoluut niet bevalt.
Kan natuurlijk ook, heb zelf nu een Behringer UMX49, prima klaviertje, was 50 euro, met software zoals bijvoorbeeld Reaper, kan je hele leuke dingen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 02:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ga gewoon lekker voor een midi keyboard met gewogen toetsen en leuke software. Ben je goedkoop uit aangezien je vaak grof betaald voor de soundmodule.
Dit is gewoon een standaard piano preset, ik vind het netjes klinken
Ik weet wat ze kosten en waar ik naar op zoek ben. Ben namelijk al maanden aan het zoeken maar een Roland RD-serie of een goede GEM word niet zoveel aangeboden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Goede digitale piano?, hoeveel wil je uitgeven?... Yamaha heeft de (Al wat oudere) P-85, maar dat is een waanzinnig klinkende piano(En die word her en der aangeboden voor rond de 700) Casio heeft de CDP serie(CDP-200R is leuk als je èn 88 toetsen wilt, goede geluiden, èn begeleiding) en die is rond de 500, en Roland heeft de F-110 (Deze zit rond de 1100 euro nieuw, maar heeft een verschrikkelijk fijn klavier en een hèle fijne piano klank)
Nee, dat is een synth en dat zoek ik niet. Daar komt bij dat die dingen van Korg toch wat minder zijn. Ik weet niet in welke studio's jij allemaal geweest bent maar ik heb ze daar nog nooit gezien.quote:En anders kan je kijken naar een Korg Triton Studio 88, is te vinden voor rond de 700 euro met PIano EXP board, en dan heb je ècht een zieke machine in huis voor àlles wat je wilt (Je ziet ze tegenwoordig in studio`s nogsteeds best veel die Triton serie`s)
Het probleem daarmee is dat je weer afhankelijk bent van je pc en dat wil ik niet. Ik wil hem eventueel ook live gaan gebruiken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 02:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ga gewoon lekker voor een midi keyboard met gewogen toetsen en leuke software. Ben je goedkoop uit aangezien je vaak grof betaald voor de soundmodule.
Dit is gewoon een standaard piano preset, ik vind het netjes klinken
En dat is het verschill tussen jou en Wibi Soerjadi bakt er wel wat van jij nietquote:Op woensdag 9 mei 2012 01:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Om vanaf te lezen natuurlijk
Maar ikzelf vind het niks, ik vind het veel prettiger om lekker op het gehoor de noten/akkoorden te zoeken, dan te kijken op een blaadje.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:21 schreef Braddie het volgende:
Jammere vind ik wel dat ze van bladmuziek af leest....
Nee hij heeft zelf gewoon iemand niet betaald omdat hij het vind dat hij werd opgelichtquote:Op woensdag 9 mei 2012 08:10 schreef brother52 het volgende:
Misschien niet zo'n goed voorbeeld. Het schijnt dat Wibi bijna failliet is.
Spannend! Al tegen FCHA gezegd? Misschien even afwachten hoe dat andere optreden bevalt?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee de kogel is door de kerk.
Ik ga stoppen met FCHA en ga in die coverband spelen. Over een dikke week al een paar nummers meespelen op een gig. Ik ben benieuwd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |