Aldus AT5. Gaat weer lekker daar. Het is dus niet 100% zeker of de baby ten gevolge van de mishandeling is overlijden, maar het lijkt me wel aannemelijk.quote:Het Parool meldt dat de 26-jarige Marokkaanse vrouw op die dag samen met haar Surinaamse vriend op de Nieuwendijk liep. Een groepje van vijf mannen van ongeveer twintig jaar, liep achter hen aan en scholden haar uit voor 'negerhoer'.
Haar vriend reageerde op de mannen en er onstond een vechtpartij, waarbij ook de vrouw werd geschopt en geslagen. De belagers werden gearresteerd en de verwondingen van de vrouw leken mee te vallen. Maar op 4 april beviel zij te vroeg van het kind, waarna de baby overleed.
Het Nederlands Forensisch Instituut onderzoekt nog of de dood van het kind het gevolg is van de mishandeling. De rechtbank heeft de verdachten anderhalve week na het incident vrijgelaten. Het hoger beroep van justitie tegen die beslissing moet nog dienen.
De slachtoffers zijn onbereikbaar. Justitie roept hen op zich te melden.
Ja, ik vroeg het me ook al af.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:19 schreef RichardDawkins het volgende:
De slachtoffers? Moet dat niet daders zijn?
Tja ik ben er ook niet altijd blij mee maar we hebben niet voor niets een rechtssysteem.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:24 schreef Jellereppe het volgende:
Het kind is dood en de daders lopen nog rond.En het zijn geen verdachten, noem het beestje gewoon bij zijn naam.
Zeker hebben we een rechtssysteem. Maar ze hebben toch genoeg bewijslast (getuigen) dat ze de 5 schuldigen op zijn minst daders kunnen noemen i.p.v. verdachten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:25 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Tja ik ben er ook niet altijd blij mee maar we hebben niet voor niets een rechtssysteem.
Van de maatschappij. En de slachtoffers ook vaak daders. Uitbuitende kapitalisten met hun grootkapitaal (winkeltje met een omzet van 80K op jaarbasis)quote:
Daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Aangezien de daders verdachten worden genoemd kun je al aanvoelen dat de strafmaat niet al te hoog zal liggen. Als ze die al krijgen en hun zaak niet zal worden geseponeerd.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:26 schreef LXIV het volgende:
Dit loopt voor de daders (diegenen die de schoppen hebben uitgedeeld) met een sisser af. Op de eerste plaats is het moeilijk te bewijzen wie nu die fatale trap heeft uitgedeeld als ze allemaal in de buik van die vrouw stonden te schoppen, op de tweede plaats is zo'n ongeboren kind voor de wet nog geen mens.
Dat staat niet in het bericht, dus dat is een onterechte aanname.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:28 schreef TJV het volgende:
Ik mag zeker niet zeggen dat de daders vast wel licht getint zullen zijn?
Ik ben meestal niet zo van het al bij voorbaat conclusies trekken. Maar hier durf ik met 99% in mee te gaan. Dat waren ze waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:28 schreef TJV het volgende:
Precies, hooguit mishandeling. Zelfs dood door schuld zal niet bewezen kunnen worden, laat staan doodslag.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:26 schreef LXIV het volgende:
Dit loopt voor de daders (diegenen die de schoppen hebben uitgedeeld) met een sisser af. Op de eerste plaats is het moeilijk te bewijzen wie nu die fatale trap heeft uitgedeeld als ze allemaal in de buik van die vrouw stonden te schoppen, op de tweede plaats is zo'n ongeboren kind voor de wet nog geen mens.
Zo jij kunt overdrijven zeg.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ben meestal niet zo van het al bij voorbaat conclusies trekken. Maar hier durf ik met 99% in mee te gaan. Dat waren ze waarschijnlijk.
Het is al erg om een onschuldig iemand aan te vallen. Maar een zwangere vrouw slaan. De mensheid is wat gedaald in mijn aanzien. Er leven beesten op deze aardkloot.
Dat is mijn kijk op de zaak. Je mag er zeker je mening over hebben. Als jij vind dat ik overdrijf. Tja, dan respecteer ik dat.quote:
Dat is dan leuk voor je. Anders nog iets?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is mijn kijk op de zaak. Je mag er zeker je mening over hebben. Als jij vind dat ik overdrijf. Tja, dan respecteer ik dat.
Waarom kom je op die site?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:35 schreef LXIV het volgende:
Op maroc.nl (subsidiesite) hebben ze toch ook weer hele aparte meningen over wie nu de schuldige is (de neger of de 5 Marokkanen) http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4260792
Bewijstlast voor de mishandeling is er inderdaad genoeg. T moet alleen nog wel bewezen worden natuurlijk dat de vroege bevalling daar een gevolg van is. De kans lijkt me groot dat dat zo is maar t moet wel bewezen worden natuurlijk. Tot die tijd is de term verdachten technisch het beste.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker hebben we een rechtssysteem. Maar ze hebben toch genoeg bewijslast (getuigen) dat ze de 5 schuldigen op zijn minst daders kunnen noemen i.p.v. verdachten.
Maroc.nl en Marokko.nl zijn twee verschillende sites, maar dat even terzijde.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:35 schreef LXIV het volgende:
Op maroc.nl (subsidiesite) hebben ze toch ook weer hele aparte meningen over wie nu de schuldige is (de neger of de 5 Marokkanen) http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4260792
Ik ben blij dat mijn belastinggeld daar aan wordt besteed.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:35 schreef LXIV het volgende:
In het AD van vandaag staat duidelijk dat de Amsterdamse van Marokkaanse afkomst samen met haar Surinaamse vriend over straat liep en dat ze ruzie kregen met vijf Marokkaanse jongens want die noemden haar een negerhoer.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:28 schreef TJV het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |