Met rente dreigen heb ik ook wel eens gedaan, maar bep. mensen maken het juist dan NOOIT meer naar je over. Achja kende ook zoeen iemand, daar heb ik alle contacten mee verbroken. Hij sterft maarquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:18 schreef kwiwi het volgende:
Gewoon een nog een laatste keer wat sturen en mededelen dat je er elke week x% bij opgooit dat het langer duurt, vanwege de rente die je misloopt en de tijd die je er aan kwijt bent.
Zo vaak blijven lastigvallen dat ie het uit ellende gaat betalen. Gewoon steeds met anoniem of een ander nummer bellen zodat hij na een tijdje geen enkel nummer dat ie niet kent meer op durft te nemenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:22 schreef Paul het volgende:
[..]
Met rente dreigen heb ik ook wel eens gedaan, maar bep. mensen maken het juist dan NOOIT meer naar je over. Achja kende ook zoeen iemand, daar heb ik alle contacten mee verbroken. Hij sterft maar
Hij denkt: oh die 20 euro van die bios is ie ook vergeten, laten we dat nog eens proberenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:25 schreef InterMilan het volgende:
Rente werkt denk ik niet, dat wordt over het algemeen meer gebruikt als een grapje..
Het gaat me er gewoon meer om wat die gast nou precies denkt : Ik en mijn vriendin gaan naar de bioscoop. Heb geen contant geld bij me, dus leen ff 20 euro van hem....
Denkt hij dan vervolgens : Ah, die 20 euro gunt hij ons best wel joh, dat loopt wel los... Je zorgt toch gvd dat je dat geld terugbetaalt... Het is niet eens een hele close vriend van me...
3 euro uitlenenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:28 schreef vraagjesman123 het volgende:
gewoon geen geld uitlenen.![]()
heb nergens last van
wel van die kleuters die gaan janken en gierige roepen omdat ik hun die 3 euro niet wil gunnen![]()
ja,je hebt zelf geld thuis fiets ff naar huis dan![]()
Ik heb van alles gedaan, voor de deur gehangen etc, maar goed hij is nu verhuisd. Zeker door mijn terrorquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo vaak blijven lastigvallen dat ie het uit ellende gaat betalen. Gewoon steeds met anoniem of een ander nummer bellen zodat hij na een tijdje geen enkel nummer dat ie niet kent meer op durft te nemen
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Doet een vriendin van mij ook, en ik vind het altijd zo gênant om te vragen
Maar als ik niet doe, weet ik dat ik het niet terug krijg
Wat ze ook vaak doet: ¤5.50 lenen bijvoorbeeld, ik zeg dan gewoon geef maar een briefje van ¤5.00 terug hoor, ¤0.50 maakt toch niks uit.
Leen ik van haar eens ¤0.20 omdat ik net tekort kom, vraagt ze meteen: neem je morgen wel de ¤0.20 mee??
Ze denkt dat je rijk bent omdat je die 50 cent kwijtscheld.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Wat ze ook vaak doet: ¤5.50 lenen bijvoorbeeld, ik zeg dan gewoon geef maar een briefje van ¤5.00 terug hoor, ¤0.50 maakt toch niks uit.
Leen ik van haar eens ¤0.20 omdat ik net tekort kom, vraagt ze meteen: neem je morgen wel de ¤0.20 mee??
Het is echt zoquote:
Omdat dat nergens op slaatquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ze denkt dat je rijk bent omdat je die 50 cent kwijtscheld.
Waarom zou je rijke mensen 20 cent niet terugvragen?
Vreemde selectiecriteria voor vrienden heb je dan..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Wat een rare vriendin is datquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is echt zo
En ik zei 2x laat die ¤0.50 ofzo maar zitten, nu denkt ze dat het automatisch zo is, en laat ze alle geld onder de ¤1.00 zitten![]()
Bij elkaar zijn het nu echt iets van ¤5.00, ik ben ook maar een arme scholier
Damn, snap echt niet waarom sommige mensen zo zijn
Maar verder is ze wel aardig en alles hoor.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat een rare vriendin is datBeter neem je afscheid van haar
VOORDAT HET TE LAAT IS
Ze zegt zelf: ik ben gierig als het om mijn geld gaat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Vreemde selectiecriteria voor vrienden heb je dan..
Duh, eigen schuld. Een ezel stoot zich niet 3 x aan dezelfde steen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is echt zo
En ik zei 2x laat die ¤0.50 ofzo maar zitten, nu denkt ze dat het automatisch zo is, en laat ze alle geld onder de ¤1.00 zitten![]()
leen dan gewoon niet aan haar! als een vriendschap lijd onder geld zorg dan dat het geen issue meer is!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is echt zo
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ze is lief, luistert altijd als ik problemen heb, zorgt voor mijn kat als ik op vakantie ga, maakt geweldige foto's begrijpt mijn humor, we lachen heel veel, ze is mooi, samen stappen is geweldig, we kunnen uren discussieren zodner ruzie te krijgen, ze geeft me bijles, ze houdt net als ik van dieren, we kunnen elkaars kleren lenen, ze is intelligent, maar ja, ze wil 20 ct terug als ik het haar vraag omdat ik wat tekort kom, ik dump haar maar
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ze is lief, luistert altijd als ik problemen heb, zorgt voor mijn kat als ik op vakantie ga, maakt geweldige foto's begrijpt mijn humor, we lachen heel veel, ze is mooi, samen stappen is geweldig, we kunnen uren discussieren zodner ruzie te krijgen, ze geeft me bijles, ze houdt net als ik van dieren, we kunnen elkaars kleren lenen, ze is intelligent, maar ja, ze wil 20 ct terug als ik het haar vraag omdat ik wat tekort kom, ik dump haar maar
Ik had het niet over jou, ik had het over de reactie van Paulquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:00 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik dump helemaal niemand
Het ging om de principe en niet om ¤0.20.
maar geld kan een onnodige druk op vriendschap zetten als het veel betekend voor de een en weinig voor de anderquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:05 schreef allesbeterweter het volgende:
Vriendschap is wel iets belangrijker ,dan geld....
Oh dacht alquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou, ik had het over de reactie van Paul
Klopt, maar dan vraag ik me af wat voor vriendin je bent als je ¤0.20 terug vraagt als het andersom nooit zo is.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:05 schreef allesbeterweter het volgende:
Vriendschap is wel iets belangrijker ,dan geld....
IDD! DAAROM DUMPENquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Oh dacht al
[..]
Klopt, maar dan vraag ik me af wat voor vriendin je bent als je ¤0.20 terug vraagt als het andersom nooit zo is.
ja hoor tuurlijk, als je het dan ook maar terug krijgt en daar gaat het hier nu juist omquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:33 schreef Paul het volgende:
Ik leen heel soms uit, als degene het ff nodig heeft in een restaurant ofzo. Moet toch kunnen?
Als je serieus bent dan ben je echt walgelijkquote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:19 schreef Micson het volgende:
Ik probeer ook in eerste instantie om niks terug te betalen als ik wat heb geleend, en dan hopen dat ze het vergeten.
Al een hoop geld verdiend op deze manier
Zeiken om 1 euroquote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:40 schreef BarrieButsers het volgende:
Gruwelijk irritant ja. Bij sommige wacht ik al maanden op mijn geld. Nu kan ik dat van de een beter hebben dan van de ander maar toch. Snap niet dat die mensen dat zelf niet kut vinden. Als ik iets leen, al is het 1 euro dan zorg ik er uit mezelf al voor dat ze hun geld zo snel mogelijk krijgen. Kan zoiets echt niet ''vergeten''.
Het gaat gewoon om het principe. In feite help je iemand eventjes uit de brand. Een beetje dankbaarheid is dan wel op zijn plaats. Heb het idee dat veel mensen het aan hen uitlenen van geld maar als iets vanzelfsprekends zien en daardoor domweg vergeten dat ze het geld geleend hebben. Ik vind die houding nogal lame en arrogant.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:49 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Zeiken om 1 euro![]()
Zolang het eenmalig onder de 5 euro blijft maak ik er geen probleem. Meestal betalen deze vrienden het dan zelf weer terug door even iets voor mij mee te nemen/ te kopen. Gebeurt het vaker dan spreek ik die persoon er op aan en doet ie er niks mee tja... weet ik veel... hangt van de persoon en reden af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |