abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111158914
Ah en alle mensen die er ECHT toe doen in mijn leven, houden er nu trouwens wel rekening
mee dat mijn manier van eten beter is voor MIJ, en als die mensen bij mij op bezoek komen
hou ik er ook rekening mee dat zij wel graag iets ''hartigs'' willen maar meestal vinden ze mijn
Vegetarische gerechten heel lekker dus eten dat juist graag, nooit klachten gehad.

en nu ga ik slapies doen.

Truste !

:z
pi_111158941
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Bla bla bla BLA BLA BLA bla bla BLA BLA
ffs
pi_111158982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Nou vind ik het overigens wel moreel verwerpelijk om dieren te vermoorden puur om er mooi uit te zien.
Waarom? Niet dat ik bont draag maar ik zie dat punt niet.
pi_111159014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:43 schreef Aardappel2610 het volgende:
En het is eigenlijk wel dom/kortzichtig om blij met je kinderen naar de dierentuin te gaan, terwijl die beesten amper de ruimte krijgen om zich te bewegen. Mijn kinderen zullen nooit een dierentuin te zien krijgen.
Niet dat ik de dierentuin zo geweldig vind maar waarom laat je je kinderen dat niet zien? Alleen omdat ze in een kleine ruimte zitten? Daar zitten ze ook als je niet gaat.
pi_111159048
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:52 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Waarom? Niet dat ik bont draag maar ik zie dat punt niet.
Omdat het verspilling is?
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:54 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Niet dat ik de dierentuin zo geweldig vind maar waarom laat je je kinderen dat niet zien? Alleen omdat ze in een kleine ruimte zitten? Daar zitten ze ook als je niet gaat.
Omdat ik mijn kinderen iets van respect voor dieren wil bijbrengen. En dierentuinen lopen doorgaans niet over van respect. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...
pi_111159101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:56 schreef Aardappel2610 het volgende:

Omdat het verspilling is?
Van wat? Voer? Dacht je dat dat voer ineens magisch opduikt in afrika?

quote:
Omdat ik mijn kinderen iets van respect voor dieren wil bijbrengen. En dierentuinen lopen doorgaans niet over van respect. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...
Ah ja, je kinderen bijbrengen dat ze lager zijn dan dieren?
pi_111159197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Wat een sympathieke soort vegetariƫrs is dat? Bij mij krijg je altijd soja of iets in die strekking. En gaan ze klagen als ze teveel ei moeten eten. :')
Een vegetarische vriendin weet dat ik van vlees hou maar als ik bij haar eet wil ik best vleesloos eten alleen zij zorgt altijd voor vlees voor mij. Eerst had ze geen idee nog wat ik at, vroeg ze aan de slager een stuk vlees voor een echte liefhebber en kreeg ik een t-bone op mijn bord _O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_111160604
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:56 schreef Aardappel2610 het volgende:
Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk. Je kunt kinderen zonder enig probleem respect voor dieren bijbrengen door naar de dierentuin te gaan. Ga bijvoorbeeld eens naar het Dierenpark Emmen. Je zal zelf je ogen nog uitkijken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111160614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:14 schreef Aardappel2610 het volgende:
Laat ik even heel kort zijn:

We stammen af van apen en apen eten nou eenmaal vlees. Ontkennen dat de mens vlees nodig heeft is net zoiets als ontkennen dat een mens liefde nodig heeft. Een onbegonnen strijd in wezen. Daarom ben ik van mening dat vegetariėrs/veganisten mensen zijn die emotionele problemen hebben en gewoon hulp nodig hebben.
Gorilla's zijn vegetariėr..
pi_111160627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 06:29 schreef LangBlaadje het volgende:

[..]

Gorilla's zijn vegetariėr..
:D

De gorilla is de grootste, zwaarste en sterkste mensaap.
Het volwassen mannetje is duidelijk groter dan het vrouwtje.

Gorilla's zijn vegetariėrs en leven in de natuur in de laaglanden en bergregenwouden van
Midden-Afrika.

Het voedsel van de gorilla bestaat voornamelijk uit kruiden (wilde selderie), bladeren,
loten, merg van planten en twijgen, distels, netels, bamboespruiten en vruchten.

Bij de westelijke gorilla worden verhoudingsgewijs meer vruchten gegeten, soms maken die
wel 50% uit van het dagelijkse menu.

Ze eten ongeveer 100 plantensoorten, die alle overwegend bitter smaken.
Het voedsel wordt meestal met de handen verzameld.
Zelden worden planten rechtstreeks met de mond afgebeten.

In het wild drinken ze niet. Planten dekken waarschijnlijk hun waterbehoefte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:35:22 #62
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111162088
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:58 schreef Guus Muisarm het volgende:

Ah ja, je kinderen bijbrengen dat ze lager zijn dan dieren?
Dus je kinderen leren respectvol om te gaan met hun omgeving, dieren, andere mensen, culturen, etc staat voor jou gelijk aan ze bijbrengen dat ze lager dan iets anders zouden staan?

Hmm, ik zie dat zelf toch anders.

Is het zinvol je kinderen bij te brengen dat ze boven andere wezens staan?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:52:13 #63
37769 erodome
Zweefteef
pi_111164615
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Dingen die mij omtrent dit soort shit zorgen baren:

- Als je speciaal voor een bezoekende vegetariėr een gerecht maakt zonder vlees hoef je nooit te verwachten dat ze ook speciaal voor jou iets met vlees maken als je bij hen op bezoek komt.

- Sommigen roepen dat ze het zijn omdat ze vinden dat er teveel vlees gegeten wordt. Je hoort ze met geen woord over de overbevolking en dat minder mensen ook minder vleeseters zou betekenen.
Punt 1 is niet waar, ik krijg altijd vlees of vis van mijn vegetarische schoonzus, ook van een vegetarische vriendin, dat terwijl ik heb gezegd dat dat niet hoeft, dat ik ook wel vegetarisch eet tussendoor.

Net zo goed zie ik dat er vaak geen rekening met hun dieet wordt gehouden, waar niet over geklaagd wordt, maar waar desnoods de stukjes vlees aan de kant worden gelegd om toch nog de rest te eten uit beleefdheid.

Punt 2 is nogal onzinnig, dat staat los van elkaar. Je kan wel zeggen er moeten minder mensen op aarde, maar dat realiseren is toch een heel stuk lastiger als zelf gewoon wat minder of geen vlees eten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:59:41 #64
37769 erodome
Zweefteef
pi_111164808
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:44 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Hoeveel grond kan alleen lagere wassen telen dat vee kan voeden? Ik eet geen gras.
Koeien die jij eet eten ook niet alleen gras, die eten powerfood om zo te kunnen produceren.
Die eten soja bv, wat zo voor mensen geschikt is.

Het is een enorme misvatting dat onze consumptiedieren dingen eten die wij niet kunnen eten, ze krijgen over het algemeen genomen hoog kwaliteit voer, gericht op ee zo groot mogelijke productie.

Of denk je werkelijk dat een kip binnen 50 dagen zo zwaar kan worden dat haar poten haar niet meer kunnen dragen op wat rondpikken op een erf met veel voedsel?
En hoeveel voer is er nodig voor 1 kilo vlees denk je, erg effectief is dat niet te noemen namelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:24:16 #65
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111167104
Ben niet vegetariėr. Wel zou ik liever wat meer vlees eten van dieren die natuurlijk gevoerd zijn en dus ook gezond vlees leveren. Haal ook altijd vlees van de slager niet van de supermarkt.
pi_111167205
Ik heb overigens niks met dieren. Ik ben geen dierenbeul maar ik heb er gewoon niks mee. Je zult ook nooit een huisdier bij mij vinden, zelfs geen vis.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')