ffsquote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Bla bla bla BLA BLA BLA bla bla BLA BLA

Waarom? Niet dat ik bont draag maar ik zie dat punt niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Nou vind ik het overigens wel moreel verwerpelijk om dieren te vermoorden puur om er mooi uit te zien.

Niet dat ik de dierentuin zo geweldig vind maar waarom laat je je kinderen dat niet zien? Alleen omdat ze in een kleine ruimte zitten? Daar zitten ze ook als je niet gaat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:43 schreef Aardappel2610 het volgende:
En het is eigenlijk wel dom/kortzichtig om blij met je kinderen naar de dierentuin te gaan, terwijl die beesten amper de ruimte krijgen om zich te bewegen. Mijn kinderen zullen nooit een dierentuin te zien krijgen.

Omdat het verspilling is?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:52 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Waarom? Niet dat ik bont draag maar ik zie dat punt niet.
Omdat ik mijn kinderen iets van respect voor dieren wil bijbrengen. En dierentuinen lopen doorgaans niet over van respect. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:54 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Niet dat ik de dierentuin zo geweldig vind maar waarom laat je je kinderen dat niet zien? Alleen omdat ze in een kleine ruimte zitten? Daar zitten ze ook als je niet gaat.

Van wat? Voer? Dacht je dat dat voer ineens magisch opduikt in afrika?quote:
Ah ja, je kinderen bijbrengen dat ze lager zijn dan dieren?quote:Omdat ik mijn kinderen iets van respect voor dieren wil bijbrengen. En dierentuinen lopen doorgaans niet over van respect. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...

Een vegetarische vriendin weet dat ik van vlees hou maar als ik bij haar eet wil ik best vleesloos eten alleen zij zorgt altijd voor vlees voor mij. Eerst had ze geen idee nog wat ik at, vroeg ze aan de slager een stuk vlees voor een echte liefhebber en kreeg ik een t-bone op mijn bordquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:15 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Wat een sympathieke soort vegetariƫrs is dat? Bij mij krijg je altijd soja of iets in die strekking. En gaan ze klagen als ze teveel ei moeten eten.

Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk. Je kunt kinderen zonder enig probleem respect voor dieren bijbrengen door naar de dierentuin te gaan. Ga bijvoorbeeld eens naar het Dierenpark Emmen. Je zal zelf je ogen nog uitkijken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:56 schreef Aardappel2610 het volgende:
Omdat ik mijn kinderen iets van respect voor dieren wil bijbrengen. En dierentuinen lopen doorgaans niet over van respect. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...

Gorilla's zijn vegetariėr..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:14 schreef Aardappel2610 het volgende:
Laat ik even heel kort zijn:
We stammen af van apen en apen eten nou eenmaal vlees. Ontkennen dat de mens vlees nodig heeft is net zoiets als ontkennen dat een mens liefde nodig heeft. Een onbegonnen strijd in wezen. Daarom ben ik van mening dat vegetariėrs/veganisten mensen zijn die emotionele problemen hebben en gewoon hulp nodig hebben.

quote:

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dus je kinderen leren respectvol om te gaan met hun omgeving, dieren, andere mensen, culturen, etc staat voor jou gelijk aan ze bijbrengen dat ze lager dan iets anders zouden staan?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ah ja, je kinderen bijbrengen dat ze lager zijn dan dieren?

Punt 1 is niet waar, ik krijg altijd vlees of vis van mijn vegetarische schoonzus, ook van een vegetarische vriendin, dat terwijl ik heb gezegd dat dat niet hoeft, dat ik ook wel vegetarisch eet tussendoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Dingen die mij omtrent dit soort shit zorgen baren:
- Als je speciaal voor een bezoekende vegetariėr een gerecht maakt zonder vlees hoef je nooit te verwachten dat ze ook speciaal voor jou iets met vlees maken als je bij hen op bezoek komt.
- Sommigen roepen dat ze het zijn omdat ze vinden dat er teveel vlees gegeten wordt. Je hoort ze met geen woord over de overbevolking en dat minder mensen ook minder vleeseters zou betekenen.

Koeien die jij eet eten ook niet alleen gras, die eten powerfood om zo te kunnen produceren.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:44 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Hoeveel grond kan alleen lagere wassen telen dat vee kan voeden? Ik eet geen gras.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |