quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:22 schreef gogosweden het volgende:
2 dagen van te voren
uurtje per dag per vak
bad assquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:26 schreef coban het volgende:
ik heb gewoon helemaal niet geleerdtijdens examentijd gewoon doorlezen
uit die tijd kom ik ook ja...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
tijdens mijn examen was het 2 uur voor een vak leren een dag van te voren
Misschien een niveau hoger gaan dan..?quote:
gogo hosselt sowieso niet zo veelquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:10 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Misschien een niveau hoger gaan dan..?Blijft er wel minder hosseltijd over, though
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:15 schreef SLP_ het volgende:
Wilde eigenlijk al vroeg beginnen, maar het wordt waarschijnlijk net als vorig jaar de dag van tevorenEn vorig jaar was ik gezakt
Iets met een lammetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je moet het natuurlijk ook niet letterlijk opvatten want de hele dag leren houdt niemand vol.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:20 schreef FokNederland het volgende:
Ik lees bij sommige op Facebook ''Vandaag hele dag leren'', maar dat lijkt mij toch wel veel.
Hoeveel leer jij ongeveer per dag?
Ik begin wel: 3 uur per dag en 4 weken voor de examens begonnen.
dit dusquote:Op zondag 13 mei 2012 17:19 schreef Amoeba het volgende:
Waarom zou je leren. Een keer doorkijken, oude shit doornemen, daar heb je echt geen 6 uur voor nodig. Gewoon het hele jaar naar school gaan klapneusjes, daar leer je. Ik leer godverdomme 6 jaar voor die examens, die paar uur heb ik dan echt niet meer nodig
Geen probleem joh, goed bezigquote:Op maandag 14 mei 2012 01:14 schreef xTraFresh het volgende:
Ik heb om half twee biologie examen en ik moet nog beginnen :/
Straks even wat slaap pakken, om 8 uur in de ochtend uit bed en leren tot 1 uur. Gaat wel lukken... toch?
HAVO, in fact.quote:Op maandag 14 mei 2012 01:20 schreef OverRated het volgende:
[..]
Geen probleem joh, goed bezig
Hoop voor je dat het om een VMBO examen gaat.
Wat ik met schoolexamens deed was gewoon om 9 uur s' avonds beginnen met leren tot 3 uur in de nacht. In de ochtend snel een blikje energy/koffie en rocken maar!quote:Op maandag 14 mei 2012 20:27 schreef dakpan90 het volgende:
Na één uurtje leren al niets meer op kunnen nemen
Ik begon toentertijd een maand van tevoren, en dan zo'n 4 à 5 uur per dag.
scheikunde is ook bijna geen leerwerk. je moet een paar ideeën snappen en dan hopen op ingevingen. daar faal ik dus in.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:34 schreef .Paul het volgende:
Was pas gisteren begonnen (VWO), 1,5 examen nederlands gemaakt en zoals het er nu naar uit in het slechtste geval een cijfer tussen de 7.1 en 8.1.. Mazzel gehad met de samenvatting, precies de shit die ik had staat er ook in, hooguit 3 punten aftrek daar.
Wiskunde B wordt wel interessant, maar ik heb inmiddels al een redelijke samenvatting van al die stof doorgelezen en met wat oefenopgaven morgen komt het wel goed. Voor school had ik al een keer alle stof doorgenomen een paar maanden geleden en geleerd, en ik sta daar goed voor dus dat gaat wel een voldoende worden.
Als die dus ook goed gaat en Engels ook even een dikke acht wordt omdat ik daar wel goed in ben, kan ik lekker relaxed de laatste twee examens in die het pittigst zijn (latijn, scheikunde, economie). Natuurkunde sta ik ook lekker hoog (8.5), moet ik nog wel voor gaan voorbereiden maar daar moet ik gewoon een zeven voor kunnen halen als ik even de motivatie heb om wat te doen, en ik heb daar straks vijf dagen voor. Heb verder al wiskunde D al afgerond met een acht, 9 voor combinatiecijfer en sta gewoon gemiddeld uitstekend. En ik hoef geen hoge cijfers te halen om mijn studie te kunnen doen.
Je kan enorm gaan stressen om de examens en weken van te voren beginnen met leren, maar ik geloof niet dat dat gezond is. Je ontwikkelt dan alleen maar een burn-out. En het is toch vooral inzicht en scherpte wat belangrijk is, niet hoe goed je de stof kent. Voor de talen hoef je bijvoorbeeld eigenlijk alleen een beetje de trucjes en tips te weten en een beetje weten wat je te wachten staat. Bij eco is het ook 90% inzicht, en aangezien het niveau van de wiskunde daar heel laag is hoef je eigenlijk alleen maar heel even te checken wat voor berekeningen je mogelijk moet doen. Bij natuurkunde kan je al een voldoende halen als je alle formules in je kop heb zitten en rustig blijft bij het doorlezen van de vragen. Meestal zijn de berekeningen heel makkelijk. Houd je dus alleen scheikunde en latijn over als echte vakken waarvoor je moet leren, maar als alles tot en met engels goed gaat zeg ik gewoon fuck it, lees ik een samenvatting van latijn door en stamp ik even de stijlfiguren en kenmerken van Livius en kijk ik snel een samenvatting scheikunde door om daarna weer lekker te chillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |