abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111123811
Ik lees bij sommige op Facebook ''Vandaag hele dag leren'', maar dat lijkt mij toch wel veel.
Hoeveel leer jij ongeveer per dag?
Ik begin wel: 3 uur per dag en 4 weken voor de examens begonnen.
pi_111123831
ongeveer ook een maand op voorhand, en dan 5 uurtjes per day.

Perfect te doen
pi_111123880
2 dagen van te voren

uurtje per dag per vak :')
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 12:24:54 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111123967
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:22 schreef gogosweden het volgende:
2 dagen van te voren

uurtje per dag per vak :')
:')
Are you fokking to me?
pi_111123989
Tijdens lessen zorg ik dat ik aanwezig ben. Ik doe geen huiswerk, maar lees in de trein even de sheets van de les door. Voor het examen ga ik de dag ervoor 's ochtends beginnen met leren. Trek een nachtje door en maak de toets.

Op de middelbare school deed ik ongeveer hetzelfde, alleen dan zonder sheets. Een dag per vak is te doen als je tijdens de les hebt opgelet. Het HAVO examen was niet van zo'n hoog niveau.
pi_111124016
ik heb gewoon helemaal niet geleerd :') tijdens examentijd gewoon doorlezen
Over 2 jaar woont iedereen in cobanland.
pi_111124028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:26 schreef coban het volgende:
ik heb gewoon helemaal niet geleerd :') tijdens examentijd gewoon doorlezen
bad ass :D
pi_111124037
Een weekje van te voren begonnen, maakte elke dag gemiddeld 2 oefenexamens. Denk dus een uurtje of 4-5 op dagen dat ik serieus bezig was. Haalde het meeste met een 8 op CE. (vwo)

Onder leren versta ik trouwens alleen het maken van oefenexamens, ik heb bijna geen schoolboeken gebruikt bij het voorbereiden op de examens. Alleen bij economie, m&o en eco wat dingen opgezocht die ik lastig vond. :)
pi_111124077
ohja dat was het, gewoon die oefenexamens maken van voorgaande jaren want de meeste vragen die je krijgt lijken daarop dan weet je ongeveer wel genoeg, dan leer je ook geen overbodige info uit je boek
Over 2 jaar woont iedereen in cobanland.
pi_111124119
Ik schat dat ik mijn hele middelbare schooltijd ongeveer 10 uur geleerd heb. Boeken lezen doe ik ook niet aan. Heb dat ook gewoon netjes gezegd dat ik akkoord ging met een 1 voor boeken lezen voor mijn eindlijst. Kreeg ik een 2 voor de moeite (welke) en de eerlijkheid _O- . Gelukkig een 10 voor mijn opstel dus dat middelde weer mooi uit tot een 6.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:39:50 #11
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_111124399
tijdens mijn examen was het 2 uur voor een vak leren een dag van te voren
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_111124611
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:24 schreef Marie30 het volgende:

[..]

:')
tot nu toe werkt het nog goed ook :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:46:42 #13
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_111124642
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
tijdens mijn examen was het 2 uur voor een vak leren een dag van te voren
uit die tijd kom ik ook ja...
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_111124776
Ik heb voor de meeste dagen een uurtje of zeven staan, maar dat komt dan uiteindelijk neer op hooguit 4 uur :')
pi_111125273
Ik ben al eerder begonnen maar dat was meer de stof doornemen en samenvatten alvast, nu ben ik 29 april echt begonnen. Ik begin rond 12 uur of 1 uur en ga dan door tot een uur of 6, dus als je de pauze's eraf haalt ben ik ongeveer 4/5 uur per dag bezig. Soms begin ik eerder of ga ik langer door dus dan doe ik wat meer :)
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 13:10:53 #16
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111125682
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:45 schreef gogosweden het volgende:

[..]

tot nu toe werkt het nog goed ook :')
Misschien een niveau hoger gaan dan..? :D Blijft er wel minder hosseltijd over, though :')
Are you fokking to me?
pi_111129364
Voor de eerste examens oefenexamens maken, de rest leer ik tussendoor. Om de 2 dagen maak ik een examen voor nl, duits en eco.
pi_111129454
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:10 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Misschien een niveau hoger gaan dan..? :D Blijft er wel minder hosseltijd over, though :')
gogo hosselt sowieso niet zo veel :')
pi_111130090
Ik ging in mijn ding uit van echte leertijd inclusief examens zit ik dan op 4 a 5 uur per dag.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:03:24 #20
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111130740
ik moet nog beginnen ;(
pi_111131196
1,5 uur sochtends 1,5 uur savonds smiddags werken/naar vrienden.
pi_111132929
Ik heb dit jaar alleen maar Nederland en Engels, dus ik leer gewoon niet. :@ :7

Hele dag leren is trouwens onproductief, je kan beter in delen van een half uur leren en leren en ontspanning goed afwisselen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_111175023
Maand van tevoren, jezus respect.
Ik ben deze week begonnen met een paar oefenexamens. Volgende week wordt die hard leren. Ik ben meer van het laatste moment _O-
pi_111176122
Ik leerde meestal twee uur in de ochtend en twee uur in de middag een hele dag leren heeft gewoon geen zin daar steek je toch niks meer van op na 10 uur in een boek zitten kijken.
pi_111182612
Ik doe uiteindelijk nooit zo veel
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
pi_111183413
Wilde eigenlijk al vroeg beginnen, maar het wordt waarschijnlijk net als vorig jaar de dag van tevoren :') En vorig jaar was ik gezakt :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 mei 2012 @ 14:07:30 #27
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111246958
een echte vwo'er heeft aan 3 dagen genoeg
wat is dit
pi_111247023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:15 schreef SLP_ het volgende:
Wilde eigenlijk al vroeg beginnen, maar het wordt waarschijnlijk net als vorig jaar de dag van tevoren :') En vorig jaar was ik gezakt :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets met een lammetje :')
pi_111286737
Wauw, de meesten leren best weinig!
pi_111341511
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:20 schreef FokNederland het volgende:
Ik lees bij sommige op Facebook ''Vandaag hele dag leren'', maar dat lijkt mij toch wel veel.
Hoeveel leer jij ongeveer per dag?
Ik begin wel: 3 uur per dag en 4 weken voor de examens begonnen.
Je moet het natuurlijk ook niet letterlijk opvatten want de hele dag leren houdt niemand vol.
Neem van mij maar aan dat een gemiddeld mens +/- 2 uur echt goed kan studeren.
Daarna verslapt vaak de aandacht en kun je beter iets anders gaan doen want boven die
boeken blijven hangen en dat denken dat je iets opneemt,is een illusie.
pi_111343703
Ik doe ongeveer een uurtje tot maximaal twee uur per dag. Anders neem je toch niets meer op. En ik behandel niet elk vak. De oefenexamens van taalvakken sla ik bijvoorbeeld over. Dat heb ik toch al honderden keren gedaan bij leestoetsen het afgelopen jaar.
pi_111381801
Ik leer niet diehard, paar uurtjes per dag. Ben ook snel afgeleid waardoor ik niet constant bezig ben, dus kan niet precies zeggen hoe lang ik bezig ben :P Gisteravond bijvoorbeeld 3 uur bezig geweest.
Wel op tijd begonnen ;)
Probleem bij ons is trouwens dat we bijna alle examens al op school hebben gehad, of dat er minstens 1/2 vragen al uit zijn gebruikt per examen. Dus ik kan niet zoveel examens meer maken..
pi_111394980
Maand geleden begonnen. In de eerste twee weken leerde ik 1 of 2 uur per dag, nu in deze laatste weken komt het wel dichtbij, dus ik leer van ongeveer 9:00 tot 14:30, met een pauze van een uur ertussen. De rest van de middag/avond doe ik waar ik zin in heb! Ik heb het leren het liefst zo vroeg mogelijk achter de rug iedere dag.
Stayin' alive
pi_111497107
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:59 schreef Manu. het volgende:
Ik doe uiteindelijk nooit zo veel
pi_111497277
Waarom zou je leren. Een keer doorkijken, oude shit doornemen, daar heb je echt geen 6 uur voor nodig. Gewoon het hele jaar naar school gaan klapneusjes, daar leer je. Ik leer godverdomme 6 jaar voor die examens, die paar uur heb ik dan echt niet meer nodig :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2012 17:19:57 ]
pi_111497380
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 17:19 schreef Amoeba het volgende:
Waarom zou je leren. Een keer doorkijken, oude shit doornemen, daar heb je echt geen 6 uur voor nodig. Gewoon het hele jaar naar school gaan klapneusjes, daar leer je. Ik leer godverdomme 6 jaar voor die examens, die paar uur heb ik dan echt niet meer nodig :')
dit dus

even doorlezen wat je moelijk vind en klaar, het grootste deel hoor je in de lessen al te leren
pi_111497633
Ik leer nooit O-)
  zondag 13 mei 2012 @ 17:43:57 #38
321922 devil157
Ergens in het noorden
pi_111498163
Wat als ik zeg; niet?
pi_111499829
Afgelopen 2 weken heb ik veel gedaan. Dit weekend helemaal niks, in de komende 3 weken heb ik ook nog genoeg tijd :')
.
pi_111506440
ik heb 1 examen gemaakt voor nederlands, dat is alles wat ik aan voorbereiding heb gedaan maar ik heb helemaal niet het idee dat dat te weinig is
pi_111519895
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 17:43 schreef devil157 het volgende:
Wat als ik zeg; niet?
TP
pi_111520414
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:03 schreef Shispeed het volgende:
ik moet nog beginnen ;(
ik ook en ik haat mezelf hiervoor!
pi_111520519
Ik heb voor zowel mn vmbo-t als voor mn havo geen boek opengeslagen en bij allebei zonder onvoldoendes geslaagd. Maar bij ons waren de toetsen door het jaar heen moeilijker dan de examens, dus dat verklaart een hoop :')
pi_111520577
Ik heb om half twee biologie examen en ik moet nog beginnen :/
Straks even wat slaap pakken, om 8 uur in de ochtend uit bed en leren tot 1 uur. Gaat wel lukken... toch?
pi_111520673
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 01:14 schreef xTraFresh het volgende:
Ik heb om half twee biologie examen en ik moet nog beginnen :/
Straks even wat slaap pakken, om 8 uur in de ochtend uit bed en leren tot 1 uur. Gaat wel lukken... toch?
Geen probleem joh, goed bezig ^O^

Hoop voor je dat het om een VMBO examen gaat.
pi_111520830
Ik was van plan twee weken geleden al te beginnen.
Ik moet nog steeds beginnen..
pi_111521035
quote:
9s.gif Op maandag 14 mei 2012 01:20 schreef OverRated het volgende:

[..]

Geen probleem joh, goed bezig ^O^

Hoop voor je dat het om een VMBO examen gaat.
HAVO, in fact.
pi_111523001
Ik leerde denk ik een maand van te voren, 8 uur per dag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_111523432
Vorige week begonnen 1uur per dag enkel Economie geleerd en ik heb morgen Nederlands waar ik niks voor gedaan heb :(
pi_111524385
Toen ik examen ging doen heb ik ook zo goed als geen boek open gedaan. Kon het er ook gewoon niet voor opbrengen. :P

Maar veel succes allen. :)
pi_111525281
Ben gisteren pas echt begonnen, één keer eerder wel al flink geleerd.. heb veel vertrouwen in dat het gaat lukken!
pi_111537013
Morgen Nederlands (HAVO), ik denk zo'n uurtje even alles doornemen en dan am I ready to go. Is niet zo veel voor te doen, dat textverklaren.
pi_111538251
Wat doe je om het voor te bereiden ?
pi_111538889
examen maken
pi_111542514
Twee examens per dag en iets minder dan een week van te voren begonnen (vwo)
pi_111546634
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:54 schreef SYN3RGY het volgende:
Wat doe je om het voor te bereiden ?
Oude examens maken.
pi_111548853
Na één uurtje leren al niets meer op kunnen nemen :')

Ik begon toentertijd een maand van tevoren, en dan zo'n 4 à 5 uur per dag.
pi_111549182
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:27 schreef dakpan90 het volgende:
Na één uurtje leren al niets meer op kunnen nemen :')

Ik begon toentertijd een maand van tevoren, en dan zo'n 4 à 5 uur per dag.
Wat ik met schoolexamens deed was gewoon om 9 uur s' avonds beginnen met leren tot 3 uur in de nacht. In de ochtend snel een blikje energy/koffie en rocken maar!
  maandag 14 mei 2012 @ 20:34:58 #59
168572 .Paul
Téh Paul
pi_111549319
Was pas gisteren begonnen (VWO), 1,5 examen nederlands gemaakt en zoals het er nu naar uit in het slechtste geval een cijfer tussen de 7.1 en 8.1.. Mazzel gehad met de samenvatting, precies de shit die ik had staat er ook in, hooguit 3 punten aftrek daar.
Wiskunde B wordt wel interessant, maar ik heb inmiddels al een redelijke samenvatting van al die stof doorgelezen en met wat oefenopgaven morgen komt het wel goed. Voor school had ik al een keer alle stof doorgenomen een paar maanden geleden en geleerd, en ik sta daar goed voor dus dat gaat wel een voldoende worden.
Als die dus ook goed gaat en Engels ook even een dikke acht wordt omdat ik daar wel goed in ben, kan ik lekker relaxed de laatste twee examens in die het pittigst zijn (latijn, scheikunde, economie). Natuurkunde sta ik ook lekker hoog (8.5), moet ik nog wel voor gaan voorbereiden maar daar moet ik gewoon een zeven voor kunnen halen als ik even de motivatie heb om wat te doen, en ik heb daar straks vijf dagen voor. Heb verder al wiskunde D al afgerond met een acht, 9 voor combinatiecijfer en sta gewoon gemiddeld uitstekend. En ik hoef geen hoge cijfers te halen om mijn studie te kunnen doen.

Je kan enorm gaan stressen om de examens en weken van te voren beginnen met leren, maar ik geloof niet dat dat gezond is. Je ontwikkelt dan alleen maar een burn-out. En het is toch vooral inzicht en scherpte wat belangrijk is, niet hoe goed je de stof kent. Voor de talen hoef je bijvoorbeeld eigenlijk alleen een beetje de trucjes en tips te weten en een beetje weten wat je te wachten staat. Bij eco is het ook 90% inzicht, en aangezien het niveau van de wiskunde daar heel laag is hoef je eigenlijk alleen maar heel even te checken wat voor berekeningen je mogelijk moet doen. Bij natuurkunde kan je al een voldoende halen als je alle formules in je kop heb zitten en rustig blijft bij het doorlezen van de vragen. Meestal zijn de berekeningen heel makkelijk. Houd je dus alleen scheikunde en latijn over als echte vakken waarvoor je moet leren, maar als alles tot en met engels goed gaat zeg ik gewoon fuck it, lees ik een samenvatting van latijn door en stamp ik even de stijlfiguren en kenmerken van Livius en kijk ik snel een samenvatting scheikunde door om daarna weer lekker te chillen. Ik laat niet bepalen hoe ik me voel door wat ik haal voor een paar rukexamens als ik toch slaag.
pi_111549434
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:34 schreef .Paul het volgende:
Was pas gisteren begonnen (VWO), 1,5 examen nederlands gemaakt en zoals het er nu naar uit in het slechtste geval een cijfer tussen de 7.1 en 8.1.. Mazzel gehad met de samenvatting, precies de shit die ik had staat er ook in, hooguit 3 punten aftrek daar.
Wiskunde B wordt wel interessant, maar ik heb inmiddels al een redelijke samenvatting van al die stof doorgelezen en met wat oefenopgaven morgen komt het wel goed. Voor school had ik al een keer alle stof doorgenomen een paar maanden geleden en geleerd, en ik sta daar goed voor dus dat gaat wel een voldoende worden.
Als die dus ook goed gaat en Engels ook even een dikke acht wordt omdat ik daar wel goed in ben, kan ik lekker relaxed de laatste twee examens in die het pittigst zijn (latijn, scheikunde, economie). Natuurkunde sta ik ook lekker hoog (8.5), moet ik nog wel voor gaan voorbereiden maar daar moet ik gewoon een zeven voor kunnen halen als ik even de motivatie heb om wat te doen, en ik heb daar straks vijf dagen voor. Heb verder al wiskunde D al afgerond met een acht, 9 voor combinatiecijfer en sta gewoon gemiddeld uitstekend. En ik hoef geen hoge cijfers te halen om mijn studie te kunnen doen.

Je kan enorm gaan stressen om de examens en weken van te voren beginnen met leren, maar ik geloof niet dat dat gezond is. Je ontwikkelt dan alleen maar een burn-out. En het is toch vooral inzicht en scherpte wat belangrijk is, niet hoe goed je de stof kent. Voor de talen hoef je bijvoorbeeld eigenlijk alleen een beetje de trucjes en tips te weten en een beetje weten wat je te wachten staat. Bij eco is het ook 90% inzicht, en aangezien het niveau van de wiskunde daar heel laag is hoef je eigenlijk alleen maar heel even te checken wat voor berekeningen je mogelijk moet doen. Bij natuurkunde kan je al een voldoende halen als je alle formules in je kop heb zitten en rustig blijft bij het doorlezen van de vragen. Meestal zijn de berekeningen heel makkelijk. Houd je dus alleen scheikunde en latijn over als echte vakken waarvoor je moet leren, maar als alles tot en met engels goed gaat zeg ik gewoon fuck it, lees ik een samenvatting van latijn door en stamp ik even de stijlfiguren en kenmerken van Livius en kijk ik snel een samenvatting scheikunde door om daarna weer lekker te chillen.
scheikunde is ook bijna geen leerwerk. je moet een paar ideeën snappen en dan hopen op ingevingen. daar faal ik dus in.
  maandag 14 mei 2012 @ 20:39:05 #61
168572 .Paul
Téh Paul
pi_111549593
Bij mij op school is het SE gemiddelde van scheikunde al jarenlang lager dan het CE-gemiddelde (goede lerares die al pittige SE's maakt), en dat was toch vaak nog wel aardig wat stampen. Ik heb nog niet eens zo goed naar de examens gekeken of de precieze examenstof. In de les wel een paar opgaven gedaan, maar toen moest ik toch weer een beetje graven. Maar misschien heb jij gelijk, dat zou voor mij ook al weer schelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')