abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5226869
Ik heb als eerste auto een citroen BX gehad, dat ding stond meer stil dan dat 'íe reed.
Later heb ik een Citroen XM gehad, qua comfort ideaal echter als het op duurzaamheid aankwam een en al ellende.
Ik neem in ieder geval nooit meer een Citroen ( of misschien toch wel, die vering he ).
  donderdag 1 augustus 2002 @ 13:43:47 #27
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_5228773
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 15:45 schreef slick het volgende:
Haha Citroen dat is bijna net zo potentieloos als een Saab. Iedereen mag natuurlijk zelf vinden wat ie mooi vind, maar ik heb nog nooit en mooie citroen gezien, is net als zeggen dat je een mooie lada hebt gezien, die bestaan gewoon niet ! Zelfs een 538 sticker helpt niet .
Er zijn zo veel moddellen geweest ook kwa styling dat het eigenlijk niet kan dat je er geen een mooi vind. Maar wat vind je dan wel mooi? Of ben je gewoon anti Citroen?

Ontopic: Een Xsara 1.4i "mooie kar man" en rijdt fantastisch.

And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
pi_5254174
Ik heb een DSuper (ID20) uit 1972,en een C15D voor de boodschappen
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_5254775
Mn ouders hebben gisteren een offerte laten maken voor een C5 Break. Ben er niet rouwig om.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_5262513
Ik heb een AX en mijn moeder een Saxo. We hebben altijd Citroens gehad. Vroeger hadden we zo'n leuke eend.

deze zou ik wel willen

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_5263284
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 18:58 schreef Argento het volgende:
Mn ouders hebben gisteren een offerte laten maken voor een C5 Break. Ben er niet rouwig om.
maar geef toe: erg mooi is hij niet
pi_5263296
wisten jullie trouwens dat citroen door een nederlander opgericht is? Andre Citroen genaamd, maar dat konden de fransen niet uitspreken, dus vandaar de threma op de E
pi_5263987
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 20:34 schreef Threepio het volgende:
wisten jullie trouwens dat citroen door een nederlander opgericht is? Andre Citroen genaamd, maar dat konden de fransen niet uitspreken, dus vandaar de threma op de E
Jah, da's waar ook!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 5 augustus 2002 @ 23:44:36 #34
18516 headz
Trust the DJ
pi_5276262
Ik heb een Xantia 1.8i 16V...

Mijn eerste auto! Rijd verukkulluk. Ik kan er alleen heel erg weinig over vinden op internet. Veel verder dan de specificaties en een paar foto's kom ik niet

beg to differ
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 00:15:43 #35
12750 Hrun
Special Obedience
pi_5276659
mooi.

maar niet van mij.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_5281988
Hmmm, Gele 2cv special uit 1982.

Niet de snelste maar het rijd heerlijk.

pi_5282248
Mijn stiefvader heeft vroeger hele lange tijd in een Citroen DS gereden, erg oude bak, maar wel een fijne wagen. Heb daar maar korte tijd van meegemaakt.
pi_5297887
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 00:15 schreef Hrun het volgende:
mooi.

maar niet van mij.

[afbeelding]

Die heb ik ook!! Alleen wel zonde van dat kenteken,hoort eigenlijk een oud kenteken op. Maar ja, het rijdt wel fantastisch en verschrikkelijk comfortabel,tenminste geen last van al die drempels en bussluizen
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_5552220
Ik zit er over te denken om een C5 Break te nemen als lease auto. (Voornamelijk de vering die me aanspreekt)

Kan iemand zeggen of er known problems zijn van C5, of heeft iemand negatieve of positieve ervaringen?

Vanwege de lease-voorwaarden bij mijn bedrijf ga ik diesel rijden, de 2.2 lijkt me iets te prijzig

Dank

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_5552284
Update: Ik vond wat info wat betreft problemen van de C5 via www.autoweek.nl
quote:
Problemen
Algemeen: Auto 14 maanden in bezit. 9 extra garagebezoeken (totaal 36 dagen en 2200 test km in garage) voor beschreven problemen:

1. Auto trilt in achteras bij snelheid van ca 130 Km. Na 3 garagebezoeken auto retour Importeur. Probleem minder maar nog steeds niet verholpen

2. Auto trilt in stuur bij constante snelheden tussen 110 - 130 km. Na nog 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verhulpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem doorgeschoven naar importeur. Nog steeds in onderhandeling over mogelijke oplossingen..... gaat op een franstempo..

3. Auto spoort op snelweg constant naar rechts. Na 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verholpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem ook doorgeschoven naar importeur.

4. Afstandbedieningknopjes van de sleutel steken zover uit dat deze, in de kleren, makelijk ingedrukt kunnen worden. Op het moment dat je de sleutel in je tas stopt kun je (onbewust) de auto automatisch openen. Gebeurt me regelmatig.
Opmerking dealer: Auto zal na ca 10 minuten weer automatisch op slot gaan.

5. Automatische airco werkte niet meer goed, auto was niet meer op juiste temperatuur te krijgen, is onder garantie door de dealer verholpen. (computer reset)

6 Temperatuurmeter gaf constant 20 graden te veel aan.Is door dealer onder garantie verholpen.

7. Remmen piepen. Remblokkenranden afgerond door dealer. Probleem (tijdelijk) verholpen. Op het moment dat de remblokken verder gesleten zijn, moet dit nogmaals gebeuren.

8. Bij regen, loopt water in de achterbak tijdens het openen van de achterklep. Probleem tijdens "terugroepaktie" vermindert maar niet verholpen.

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_5564710
733T BX !! une citroen bx progresse.. avec le motor 1.6
rijd als een droom .. voor 450 euro..
en die bollen? als het echt erg is.. 150 euro voor complete revisie.. en een losse bol heb je dus al voor 15 euro..
rijd als een droom.. ik heb nog een pookje voor hoogte instelling .. maar c5 leuke tiptoetsen.. ook bij achterklep .. jammie..
hoe doe je dat bij een xantia en een xm btw?

(xm mmmmmm )

wat kosten je normale autoveren en schokbrekers?

Klikt niet op facebook links
pi_5566988
Mijn BX staat nu bij de garage, daar worden de injectoren ultrasoon gereinigd, wordt er een olielekje verholpen en komen er nieuwe bougies in (Bosch Super-4 ) Hij loopt dus straks weer als een zonnetje
pi_6602160
Over de Citroen Berlingo. Wie kan mij vertellen hoe breed de deuropening is van de schuifdeur aan de bestuurderskant? Dit omdat ik die auto op het oog is, maar ik wel mijn rolstoel via die deur erin moet zetten.

Bvd!

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 3 november 2002 @ 23:03:06 #44
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_6610104
Een van mijn favoriete wagens. Van de buitenkant zijn ze niet zo mooi, maar van binnen zitten ze lekker ruim en comfortabel, ook is er meer ruimte omdat die 'heuvel' niet tussen de voorstoelen zit.

Twee keer hebben we deze gehad. de CX. Een nieuwe in het mint-groen. En een goud-kleurige waar wel veel mis mee was. Maakte een heel leuk geluid. problemen met de transmissie.

We hebben ook nog een BX gehad en een DX (volgens mij).

Maar de mooiste vind ik persoonlijk de XM.

"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 4 november 2002 @ 00:22:14 #45
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6611778
quote:
Op zondag 3 november 2002 17:27 schreef WheeleE het volgende:
Over de Citroen Berlingo. Wie kan mij vertellen hoe breed de deuropening is van de schuifdeur aan de bestuurderskant? Dit omdat ik die auto op het oog is, maar ik wel mijn rolstoel via die deur erin moet zetten.

Bvd!

In de bestelversie is ie niet zo breed, nl. zo'n 60 cm... Dus je kan de rolstoel wel dichtklappen en erin doen, maar in uitgeklapte toestand denk ik niet dat dat gaat lukken. Ik weet niet of dat met de particuliere versie ook zo is.
The Internets, I needs it..
  woensdag 15 januari 2003 @ 06:01:40 #46
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_7904583
LOL, heb afgelopen avond even in een 2CV (Eend) van een collega gereden.
Een heel aparte ervaring. Het is best eng om in te rijden, het is donker binnen, het remt wat sponzig en het stuurt nog best zwaar. Maar dat typisch ouderwets Franse supercomfortabele monobankje voorin, het geluid van de wagen, het verrassend rappe motortje voor zo'n oude bak, de aparte bediening, de canvas roldak. Ik kan me nu nog beter voorstellen dat er fervente liefhebbers van de deux-chevaux zijn. Het heeft haar romantische charmes.

En het is best dapper als je er in durft te rijden met al die supersnel rijdende tanks van moderne auto's die om je heen vliegen.

The Internets, I needs it..
pi_7904805
Als Citroën fan moet ik hier even op reageren:
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:02 schreef togt het volgende:
1. Auto trilt in achteras bij snelheid van ca 130 Km. Na 3 garagebezoeken auto retour Importeur. Probleem minder maar nog steeds niet verholpen

2. Auto trilt in stuur bij constante snelheden tussen 110 - 130 km. Na nog 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verhulpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem doorgeschoven naar importeur. Nog steeds in onderhandeling over mogelijke oplossingen..... gaat op een franstempo..

3. Auto spoort op snelweg constant naar rechts. Na 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verholpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem ook doorgeschoven naar importeur.

Deze 3 zijn imho gevolgen van 1 probleem:
Er is een keer veel te hard een stoeprand oid meegenomen, hierdoor zijn de wielen uit balans of zelfs de velgen iets krom en spoorstang iets verbogen.
Dat je zo vaak terug moet en het niet goed opgelost wordt komt gewoon door een slechte behandeling bij de dealer. Zal wel te maken hebben met niet eerlijk (durven) zijn naar klant toe en er geen gulden teveel aan uit willen geven.
quote:
4. Afstandbedieningknopjes van de sleutel steken zover uit dat deze, in de kleren, makelijk ingedrukt kunnen worden. Op het moment dat je de sleutel in je tas stopt kun je (onbewust) de auto automatisch openen. Gebeurt me regelmatig.
Opmerking dealer: Auto zal na ca 10 minuten weer automatisch op slot gaan.
Ja, dat ken ik, vooral het knopje voor "open" steekt iets verder uit.
auto gaat inderdaad (bij mij na 2 minuten) automatisch weer op slot als er niemand ingestapt is.
quote:
5. Automatische airco werkte niet meer goed, auto was niet meer op juiste temperatuur te krijgen, is onder garantie door de dealer verholpen. (computer reset)
hmm, zoiets heb ik ook. Soms wordt het afwisselend warm/koud/warm doordat het fannetje in de sensor niet draait. Dat ventilatortje blijft dan stilstaan en de sensor meet daardoor niet goed. Na contact uit en weer aan gaat het weer goed.
quote:
6 Temperatuurmeter gaf constant 20 graden te veel aan.Is door dealer onder garantie verholpen.
Oh, da's mooi
quote:
7. Remmen piepen. Remblokkenranden afgerond door dealer. Probleem (tijdelijk) verholpen. Op het moment dat de remblokken verder gesleten zijn, moet dit nogmaals gebeuren.
Ja, hier ook piepende remmen, als ik op de snelweg een keer hard rem is het weer weg, stoor me er verder niet zo aan.
quote:
8. Bij regen, loopt water in de achterbak tijdens het openen van de achterklep. Probleem tijdens "terugroepaktie" vermindert maar niet verholpen.
Mjah, klein ontwerp (schoonheids-)foutje dan. Ik heb het niet, maar ik heb dan ook een Xsara Berline

[Dit bericht is gewijzigd door Simba op 15-01-2003 08:31]

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_7904814
Deze is van mij:

Zo, wie durft nog te zeggen dat een Citroën niet mooi is? heh

't gaat om hoe je ermee omgaat
  woensdag 15 januari 2003 @ 08:37:11 #49
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7904838
Ahhh, daar hadden jullie het citroen topic verstopt
Mijn ax 1.1TRE
1988
208k km
Toen ik hem kocht bleek de koppakking stuk te zijn, deze is toen onder garantie vervangen Maar de koppakking gaat natuurlijk kapot om een reden, en dat was een defecte waterpomp. Deze is ook vervangen, ze hebben daarna ook maar meteen de rest van de thermostaten vervangen.
Dingen die ik er zelf aan gedaan heb:
Clipje van het slot vastgezet.
Bekleding gereinigt (best kutklus)
Pompje voor achtterruitsproeier vervangen
Sportstuur erin gezet.
Foto's :

Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_7904859
Ik heb zo'n AX Plaisir (1.1 benzinemotor) gehad. Ideaal scheurbakkie, veel plezier van gehad, slechts één keer in zes jaar een reparatie. Voor de rest denk ik er met weemoed aan terug, de enige reden dat ik 'm na zes jaar en 150.000 km de deur uit heb gedaan is dat ie toch wel erg licht is en dat we al 2 keer iemand op de achterbumper hadden gekregen (wachtend voor een rood stoplicht overigens). De tweede keer zelfs met volle snelheid. Met zoveel gekken op de weg krijg je toch een verlangen naar een zwaardere wagen met meer veiligheidsvoorzieningen.

Ik vind de huidige Citroens erg mooi, vooral de C5.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')