abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13816158
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:27 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

zeg geen ruzie maken in het Citroën kamp he

en trouwens, die bx-jes zijn toch sneller

FF een beetje rellen kan geen kwaad

Trouwens, welke BX is sneller dan een ZX 16V? Volgens de nummertjes haalt de BX GTI 16V (de snelle) maar 218. Okee misschien als je een nietszeggende acceleratie pakt misschien...

(rel, rel)

pi_13816980
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:47 schreef mdeen het volgende:

[..]

FF een beetje rellen kan geen kwaad

Trouwens, welke BX is sneller dan een ZX 16V? Volgens de nummertjes haalt de BX GTI 16V (de snelle) maar 218. Okee misschien als je een nietszeggende acceleratie pakt misschien...

(rel, rel)

liever acceleratie dan topsnelheid, die topsnelheid zul je toch niet zo vaak gebruiken

RELLUUUUH

zondag 12 oktober 2003 @ 11:59:48 #228
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_13824293
wacht maar tot ik met mijn zx klaar ben, dan mogen alle bx rijders mijn stof happen

serieus:
bx vind ik ook coole auto's
ik ken eigenlijk geen lelijke citroens

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13828785
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
wacht maar tot ik met mijn zx klaar ben, dan mogen alle bx rijders mijn stof happen

serieus:
bx vind ik ook coole auto's
ik ken eigenlijk geen lelijke citroens

edit: ik was vanmiddag bij 1 van de hoofdmensen van de BX Club, en die zei dat het voorspoilertje alleen zit op bumpers van een BX gti 16v Mark 1

[Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 12-10-2003 17:02]

pi_13836257
Ok even een vraagje: Is een Citroen AX een beetje betrouwbare auto? Meestal hoor je dat bij Citroen's de electra vaak problemen geeft, is dat zo? En heeft een AX van die speciale pneumatische vering?
pi_13836385
Ik heb er zelf een en ik moet zeggen hij rijdt als een zonnetje, wat mij betreft zijn ze erg betrouwbaar.

En nee, hij heeft niet van die speciale pneumatische vering

Squid Pro Row
pi_13840783
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:46 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

edit: ik was vanmiddag bij 1 van de hoofdmensen van de BX Club, en die zei dat het voorspoilertje alleen zit op bumpers van een BX gti 16v Mark 1

Okee, zijn we daar ook over uit

Mocht iemand toevallig ens zo'n ding tegenkomen, dan hou ik me zeker aanbevolen

watch like nobody's dancing
pi_13844142
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 01:05 schreef Tr0ublegum het volgende:

[..]

Okee, zijn we daar ook over uit

Mocht iemand toevallig ens zo'n ding tegenkomen, dan hou ik me zeker aanbevolen

eh, sloperijen? die man van de bx club, was bezig met een rode BX GTI en een zilverkleurige BX Chic...

woah beide zwarte bekleding, kuipstoelen etc. etc.
kuipstoelen zitten echt heel erg lekker, ik ga ff op sloperijen kijken of ik die ook kan krijgen in een licht blauwige kleur

hij zei verder nog dat mijn bx-je nog heel gaaf was, en nog wel 10 jaar kan rijden met wat goed onderhoud

maandag 13 oktober 2003 @ 15:15:49 #234
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_13851043
In rotterdam bij een autohandelaar/sloop (onduidelijk) een bx sport tegengekomen. Grijs, in redelijke staat, had alleen voor en achter verschillende velgen en een xm spoiler bovenop de originele spoiler geplakt.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_13853989

Of hoort dit bij het topic vliegtuigen?

maandag 13 oktober 2003 @ 20:14:52 #236
45844 Hans_worst
Lekkere worst van de Hema...
pi_13858541
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 21:54 schreef HPoi het volgende:
Ok even een vraagje: Is een Citroen AX een beetje betrouwbare auto? Meestal hoor je dat bij Citroen's de electra vaak problemen geeft, is dat zo? En heeft een AX van die speciale pneumatische vering?
Kweet niet ik heb geen ervaring met de Ax.
Bij mijn bx blijft wel (zeldzaam hoor) de cv hangen, en ooit springt bij het starten het lampje "injectiestoring" blijvend branden .
Na een keer opnieuw starten springt ie weer uit

Maarem nee geen Pneumatische vering op de Ax, Xsara, Zx en C3 en volgens mij ok nie op de "nieuwe" c2.

!!! Saab 9_3 ... Volvo V40 !!!
  maandag 13 oktober 2003 @ 20:25:42 #237
45844 Hans_worst
pi_13858826
Owja Troublegum

Over diestrips met gebladderde ?? verf/plastic.
Da was bij mij ook op mijn (na een ongeluk) vervangende achterbumper en ik heb die zooi eraf gehaalt en laten bestickeren met reflecterende sticker en nu ziet hij er uit...Dus ook maar even aan de voorkant gedaan..

pi_13877158
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:25 schreef Hans_worst het volgende:
Owja Troublegum

Over diestrips met gebladderde ?? verf/plastic.
Da was bij mij ook op mijn (na een ongeluk) vervangende achterbumper en ik heb die zooi eraf gehaalt en laten bestickeren met reflecterende sticker en nu ziet hij er uit...Dus ook maar even aan de voorkant gedaan..

Misschien nog een suggestie: ik had hetzelfde op mijn bumperstrips. Heb een potje zwarte hammerite genomen (verf met hamerslageffect) en daarmee de strips beschilderd met een penseeltje na het plastic er af getrokken te hebben. Evt. hardnekkige resten kunnen met een scherp beiteltje oid worden weggekrabt (van dat plastic, dus). Het resultaat zag er heel goed uit!!
  Moderator dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:53:55 #239
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_13877542
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:14 schreef Hans_worst het volgende:

[..]

Kweet niet ik heb geen ervaring met de Ax.
Bij mijn bx blijft wel (zeldzaam hoor) de cv hangen, en ooit springt bij het starten het lampje "injectiestoring" blijvend branden .
Na een keer opnieuw starten springt ie weer uit

Maarem nee geen Pneumatische vering op de Ax, Xsara, Zx en C3 en volgens mij ok nie op de "nieuwe" c2.

2CV, Ami, Visa, AX, ZX, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, C2, C3, Berlingo, Jumper hebben zeker weten die vering niet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_13879526
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:39 schreef Winnetou het volgende:

[..]

Misschien nog een suggestie: ik had hetzelfde op mijn bumperstrips. Heb een potje zwarte hammerite genomen (verf met hamerslageffect) en daarmee de strips beschilderd met een penseeltje na het plastic er af getrokken te hebben. Evt. hardnekkige resten kunnen met een scherp beiteltje oid worden weggekrabt (van dat plastic, dus). Het resultaat zag er heel goed uit!!

Allebei bedankt voor de tips, is inderdaad zeker het proberen waard
watch like nobody's dancing
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 19:04:41 #241
45844 Hans_worst
pi_13881513
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:53 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

2CV, Ami, Visa, AX, ZX, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, C2, C3, Berlingo, Jumper hebben zeker weten die vering niet.

Jumpy én traction avant ,c15 niet te vergeten...

Sm ook of toch niet ????

pi_13891262
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:04 schreef Hans_worst het volgende:

[..]

Jumpy én traction avant ,c15 niet te vergeten...

Sm ook of toch niet ????

Echt wel! Dat maakt de SM nou zo'n lekker ding. Hydropneumatisch vering met zo'n lekker hitsige Maserati V6 onder de kap. Wel een beetje en schizofrene kar, met zo'n comfortonderstel en dan een sportblok voorin. Johan Cruiijff schijnt er ook ooit een gehad te hebben...
  Moderator woensdag 15 oktober 2003 @ 09:10:35 #243
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_13891583
Ok en welke wèl dan?

SM, BX, CX, XM, Xantia, C5,

De DS, had die het wel? en de C8?
ben ik niet zeker van...

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_13892162
quote:
De DS, had die het wel? en de C8?
ben ik niet zeker van...
C8 niet, en de DS uiteraard wel! De eerste met zo'n vering, in 1955 geloof ik

was de GSA al genoemd? Die heeft iig een hydropneumatische vering

pi_13898947
Sterker nog: de Traction Avant had ook hydropneumatiek. Maar dan alleen op de achterwielen. Het betrof dan de allaerlaatste serie van de wat duurdere typen. Eigenlijk werd de TA gebruikt als een soort van testcase om het toen revolutionaire systeem in de praktijk uit te testen. Vrij geslaagd, aangezien het nu dus nog steeds gebruikt wordt
pi_13899804
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 15:21 schreef Winnetou het volgende:
Sterker nog: de Traction Avant had ook hydropneumatiek. Maar dan alleen op de achterwielen.
Maar alle Citroens die pneumatische vering hebben hebben dat toch ALLEEN achter? Of heet dat systeem dat de auto helemaal naar beneden laat zakken anders?
pi_13901339
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 16:05 schreef HPoi het volgende:

[..]

Maar alle Citroens die pneumatische vering hebben hebben dat toch ALLEEN achter? Of heet dat systeem dat de auto helemaal naar beneden laat zakken anders?

Nee hoor, voor en achter. Dat de CX'en en BX'en achter harder inzakken komt denk ik door het hogere gewicht (alhoewel, motor voorin is ook niet zo licht).
pi_13903833
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 17:27 schreef mdeen het volgende:

[..]

Nee hoor, voor en achter. Dat de CX'en en BX'en achter harder inzakken komt denk ik door het hogere gewicht (alhoewel, motor voorin is ook niet zo licht).

Nee dat bedoel ik niet, mijn oom en tante hebben altijd Citroen's. Ze hebben nu een Xantia en vroeger altijd BX'en gehad (een stuk of 7, vijf witte, twee rode)
Als ze eens langskomen en hier parkeren kunnen ze als ze stilstaan heel de achterkant naar beneden laten zakken. Als ze starten gaat het langzaam omhoog en dan pas kunnen ze wegrijden. Hoe heet dat systeem dan? Het zit in iedergeval niet op de AX en CX dacht ik.
pi_13904021
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 19:57 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet, mijn oom en tante hebben altijd Citroen's. Ze hebben nu een Xantia en vroeger altijd BX'en gehad (een stuk of 7, vijf witte, twee rode)
Als ze eens langskomen en hier parkeren kunnen ze als ze stilstaan heel de achterkant naar beneden laten zakken. Als ze starten gaat het langzaam omhoog en dan pas kunnen ze wegrijden. Hoe heet dat systeem dan? Het zit in iedergeval niet op de AX en CX dacht ik.

dat is juist het pneumatische systeem.. en het is de HELE auto die gaat zakken, alleen de achterkant zakt na een tijdje het eerst, de voorkant staat wat langer op zijn beentjes. Alhoewel hij ook rustig gaat zitten na een tijd.

Als de bx(-en) van je Oom&tante steeds alleen maar de achterkant lieten zakken.. dan waren of hun bx-en niet orde, of jij hebt niet goed opgelet

edit: waarschijnlijk bleven ze (net) niet lang genoeg zodat de voorkant ook ging zakken, de achterkant zakt bij mij al na 30 minuten.. de voorkant zakt veeeel later (nooit bijgehouden, maar volgens mij na anderhalf uur ofzo)

[Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 15-10-2003 20:15]

pi_13905598
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:07 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

dat is juist het pneumatische systeem.. en het is de HELE auto die gaat zakken, alleen de achterkant zakt na een tijdje het eerst, de voorkant staat wat langer op zijn beentjes. Alhoewel hij ook rustig gaat zitten na een tijd.

Als de bx(-en) van je Oom&tante steeds alleen maar de achterkant lieten zakken.. dan waren of hun bx-en niet orde, of jij hebt niet goed opgelet

edit: waarschijnlijk bleven ze (net) niet lang genoeg zodat de voorkant ook ging zakken, de achterkant zakt bij mij al na 30 minuten.. de voorkant zakt veeeel later (nooit bijgehouden, maar volgens mij na anderhalf uur ofzo)

Thanks voor info. Misschien lijkt het trouwens maar zo dat ie achter meer inzakt doordat de achterwielen in een wielkast zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')