SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het kort;
12 december 2012, alarmsysteem laten installeren, reeds 3 keer monteur geweest, laatste monteur vertelde mij dat het apparaat niet deugde en vervangen. Nu een factuur ontvangen, die ik niet wil betalen. Al laten storneren en mail gestuurd, daar nu weer reactie op gehad dat wij moeten betalen.
Ik wil nu een antwoord sturen, dat ik dat echt niet ga betalen, aangezien zij een belabberd apparaat hebben geleverd.
Lijkt mij ook dat ik in mijn recht sta toch? Uiteraard (want daar ben ik dol op) wil ik ze met een artikel of iets om hun oren slaan, maar weet niet goed waar ik dat zou kunnen vinden.
Het gaat mij ook niet om het bedrag, want dat is maar 25 euro (en blijkbaar uit de mail zijn ze dan heel aardig geweest), het gaat mij puur om het principe.
Ik hoor graag de reacties.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Klopt ja. Vind dat meestal wel het makkelijkst. En ach, gewoon weer terughalen dat geld, reeds gedaan dus.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:12 schreef Nightwulf het volgende:
Storneren?
Je bedoelt dat je ze ergens gemachtigd hebt om zomaar geld van je rekening af te halen?
Verder heb je gelijk denk ik.
Lijkt mij ook dat we garantie hebben, maar papieren van het apparatuur hebben we dus niet. Er is een instalateur geweest, die heeft alles meegenomen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:18 schreef Nightwulf het volgende:
Als iets binnen 1 maand al niet functioneert dan moeten ze niet moeilijk doen.
Het is niet jouw fout dat ze 2x een ondeskundige monteur langssturen.
Je hebt toch ook garantie neem ik aan?
Ik zou het vooral kort en bondig houden, je zegt gauw te veel. Bv.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef Susie het volgende:
Is ook zo. Dat onderhoudscontract stelt ook niet veel voor trouwens, maar ja... Je gaat er ook niet zelf aan klooien en sommige dingen weet je ook niet.
Maar met jou link kan ik wel wat, dus ga ik morgen maar eens zitten voor een mooie mail
quote:Beste,
De geinstalleerde apparatuur dient correct te blijven werken binnen de wettelijke garantietermijn. U dient het kosteloos voor mij te repareren danwel vervangen. De verstuurde nota zal ik dus niet betalen.
Automatische incasso wel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een eenmalige machtiging kun je niet storneren.
Thanks. En ik zeg zeker vaak teveelquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:57 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik zou het vooral kort en bondig houden, je zegt gauw te veel. Bv.
[..]
Oh, bedrijf maakt misbruik van hun incasso dus.quote:
Ik vermoed voor het onderhoudscontract (dat het bedrijf ge-/misbruikt om de voorrijkosten te innen). Correct me if I'm wrong, TS.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef r_one het volgende:
Je hebt een automatische incasso voor voorrijkosten afgegeven?
De boefjes.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vermoed voor het onderhoudscontract (dat het bedrijf ge-/misbruikt om de voorrijkosten te innen). Correct me if I'm wrong, TS.
Die op je accu's trekken em toch helemaal leeg? Nee dat wil je :pquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:16 schreef S1nn3rz het volgende:
Waarom heb je geen professioneel alarmsysteem aangeschaft? Ik bedoel, als je een systeem koopt waarbij de bewegingsmelders werken met batterijen kun je problemen verwachten.
En welke zone het is lijkt me juist wel relevant.
Een consument mag sowieso nooit verliezen op een overeenkomst (afgezien van wat moeite en eventueel telefoonkosten e.d.).quote:
Ik zou juist blij zijn als een bedrijf 7 maanden te vroeg hun product levert. Gebeurt normaal nooit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:05 schreef Susie het volgende:
Hoi!![]()
Even een vraag hier, alhoewel ik niet zeker weet of het hier thuis hoort....
In het kort;
12 december 2012, alarmsysteem laten installeren, reeds 3 keer monteur geweest, laatste monteur vertelde mij dat het apparaat niet deugde en vervangen. Nu een factuur ontvangen, die ik niet wil betalen. Al laten storneren en mail gestuurd, daar nu weer reactie op gehad dat wij moeten betalen.
Ik wil nu een antwoord sturen, dat ik dat echt niet ga betalen, aangezien zij een belabberd apparaat hebben geleverd.
Lijkt mij ook dat ik in mijn recht sta toch? Uiteraard (want daar ben ik dol op) wil ik ze met een artikel of iets om hun oren slaan, maar weet niet goed waar ik dat zou kunnen vinden.
Het gaat mij ook niet om het bedrag, want dat is maar 25 euro (en blijkbaar uit de mail zijn ze dan heel aardig geweest), het gaat mij puur om het principe.
Ik hoor graag de reacties.
pfff een post van zo'n 20 regels quoten voor een typefoutje, die in de spoiler wel correct is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:30 schreef miro86 het volgende:
Ik zou juist blij zijn als een bedrijf 7 maanden te vroeg hun product levert. Gebeurt normaal nooit.
Ik ga ervan uit dat het een professioneel systeem is. En hoezo zou het relevant zijn welke zone het is? Dat ding was niet goed, maakt niet uit waar deze zou hangen lijkt mij.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:16 schreef S1nn3rz het volgende:
Waarom heb je geen professioneel alarmsysteem aangeschaft? Ik bedoel, als je een systeem koopt waarbij de bewegingsmelders werken met batterijen kun je problemen verwachten.
En welke zone het is lijkt me juist wel relevant.
Aanschaf niet, wel installatie kosten. Ik weet alleen zo even niet meer hoeveel. We betalen nu dus iedere maand een bedrag voor de aansluiting bij een meldkamer.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:07 schreef Fer het volgende:
Vraagje, heb je ook aanschaf en installatiekosten moeten betalen?
Om de voorrijkosten van de monteur, maar dat maakt niet uit. Die mogen ook niet in rekening worden gebracht aan TS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef sanger het volgende:
Gaat het nu om de kosten voor de alarminstallatie zelf, of om het arbeidsloon voor de monteur?
Is dat zo? (Bron)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Om de voorrijkosten van de monteur, maar dat maakt niet uit. Die mogen ook niet in rekening worden gebracht aan TS.
Ja.quote:
Dat gaat over het recht op kosteloos herstel e.d. Dan neemt niet weg dat je de kosten voor originele aanschaf wel dient te voldoen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:32 schreef kahnus het volgende:
Ik stel voor Sanger dat je dit arrest maar even gaat doorlezen... Dan heb je meteen je bron.
http://eur-lex.europa.eu/(...)X:62006J0404:NL:HTML
Wie heeft het over dat TS de originele aanschaf niet heeft/gaat voldoen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef sanger het volgende:
Dat gaat over het recht op kosteloos herstel e.d. Dan neemt niet weg dat je de kosten voor originele aanschaf wel dient te voldoen.
Ik haal dit even uit het arrest Sanger.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat over het recht op kosteloos herstel e.d. Dan neemt niet weg dat je de kosten voor originele aanschaf wel dient te voldoen.
Klopt. Maar ik bedoelde de voorrijkosten voor de eerste installatie, niet die van de herstelwerkzaamheden. En daar slaat jouw quote wel opquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:32 schreef kahnus het volgende:
Het ging hier toch om het feit dat voorrijkosten niet in rekening gebracht kunnen worden, daar vroeg jij een bron voor???
In de OP zie ik maar eenmaal een factuur voorbij komen. Dus ik ga er vanuit dat deze kosten betrekking hebben op de voorrijkosten van de monteur voor de initiele installatie.quote:De originele aanschaf kosten voor het alarmsysteem moet je vanzelfsprekend aan voldoen als kopende partij, gezien zonder betaling van de prijs is er geen overeenkomst is zoals 7:1 BW stelt
Hier:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie heeft het over dat TS de originele aanschaf niet heeft/gaat voldoen?
Ze wil niet betalen ivm het belabberde apparaat. Dat lijkt mij betrekking te hebben op de originele factuur. Anders had ze waarschijnlijk wel gesteld dat ze niet wilde betalen omdat ze recht heeft op een kosteloze vervangen danwel kosteloos herstel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:05 schreef Susie het volgende:
Nu een factuur ontvangen, die ik niet wil betalen. Al laten storneren en mail gestuurd, daar nu weer reactie op gehad dat wij moeten betalen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:00 schreef kahnus het volgende:
Uit de context van TS verhaal is het toch duidelijk dat die voorrijkosten factuur gaat over de monteur die steeds langs moest komen. Lijkt me niet gebruikelijk dat je in april/mei nog een voorrijkosten factuur krijgt over een alarmsysteem wat geplaatst is op 12 december 2011.
Ehm ... nee, je aanname is niet juist. Uit de reactie van de schuldeiser:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:41 schreef sanger het volgende:
In de OP zie ik maar eenmaal een factuur voorbij komen. Dus ik ga er vanuit dat deze kosten betrekking hebben op de voorrijkosten van de monteur voor de initiele installatie.
Lijkt me helder.quote:Onze monteur is diverse keren bij u langsgeweest om probleem op te lossen, er was een storing en dit kan helaas gebeuren.
Wij hebben deze bezoeken van monteur maar 1 keer in rekening gebracht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |