abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:05:03 #1
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111099709
Hoi! :W

Even een vraag hier, alhoewel ik niet zeker weet of het hier thuis hoort....

Geheel verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kort;
12 december 2012, alarmsysteem laten installeren, reeds 3 keer monteur geweest, laatste monteur vertelde mij dat het apparaat niet deugde en vervangen. Nu een factuur ontvangen, die ik niet wil betalen. Al laten storneren en mail gestuurd, daar nu weer reactie op gehad dat wij moeten betalen.

Ik wil nu een antwoord sturen, dat ik dat echt niet ga betalen, aangezien zij een belabberd apparaat hebben geleverd.
Lijkt mij ook dat ik in mijn recht sta toch? Uiteraard (want daar ben ik dol op }) ) wil ik ze met een artikel of iets om hun oren slaan, maar weet niet goed waar ik dat zou kunnen vinden.

Het gaat mij ook niet om het bedrag, want dat is maar 25 euro (en blijkbaar uit de mail zijn ze dan heel aardig geweest }:| ), het gaat mij puur om het principe.

Ik hoor graag de reacties.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:12:28 #2
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_111100140
Storneren?
Je bedoelt dat je ze ergens gemachtigd hebt om zomaar geld van je rekening af te halen?

Verder heb je gelijk denk ik.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:13:52 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111100207
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:12 schreef Nightwulf het volgende:
Storneren?
Je bedoelt dat je ze ergens gemachtigd hebt om zomaar geld van je rekening af te halen?

Verder heb je gelijk denk ik.
Klopt ja. Vind dat meestal wel het makkelijkst. En ach, gewoon weer terughalen dat geld, reeds gedaan dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:18:55 #4
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_111100510
Als iets binnen 1 maand al niet functioneert dan moeten ze niet moeilijk doen.
Het is niet jouw fout dat ze 2x een ondeskundige monteur langssturen.

Je hebt toch ook garantie neem ik aan?
Dalai Lama
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:25:47 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111100890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:18 schreef Nightwulf het volgende:
Als iets binnen 1 maand al niet functioneert dan moeten ze niet moeilijk doen.
Het is niet jouw fout dat ze 2x een ondeskundige monteur langssturen.

Je hebt toch ook garantie neem ik aan?
Lijkt mij ook dat we garantie hebben, maar papieren van het apparatuur hebben we dus niet. Er is een instalateur geweest, die heeft alles meegenomen.
Maar dan nog, het is 12 december geplaatst, lijkt mij dat het gewoon goed moet zijn en wat je zegt, zij hebben een kneus gestuurd blijkbaar.

Maar is er iets in de wet geregeld? Kan mij herinneren van wel, maar weet niet waar ik moet zoeken.
pi_111101738
Je hebt gewoon wettelijke garantie.
Zij installeren het, en het is kennelijk niet goed. Kan gebeuren, maar binnen de wettelijke garantietermijn moeten zij dat kosteloos voor de koper repareren danwel vervangen. Het maakt daarbij niet uit of men 1 of 63 keer een monteur stuurt.
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:40:46 #7
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_111101758
Ik zou zeggen leg het probleem gewoon bij hun.
Schrijf dat al ze het niet met jouw zienswijze eens zijn dat ze het geschil maar aan de rechter voor moeten leggen en dat je zijn oordeel met vertrouwen tegemoet ziet.
Dalai Lama
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:10:45 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111103541
Thanks Spijkerbroek! Daar kan ik zeker wat mee.

En jou laatste zin is ook een goede Nightwulf, voor 25 euro laten ze het toch niet voor een rechter komen lijkt mij!

Top!
pi_111103962
Ik zou het gewoon kort houden en er niet bij vermelden "anders ga je toch lekker naar de rechter!". Dat zet alleen maar kwaad bloed bij het bedrijf, en aangezien je er een onderhoudscontract hebt (en dus, denk ik toch, wil je er een langdurige relatie mee aangaan), kun je ze maar beter enigzins te vriend houden.
Als er na de eerste 6 maanden iets kapot gaat, moet jij namelijk aantonen dat het niet jouw schuld is dat er iets kapot is, als je het kosteloos wilt laten repareren. En dan kom je al snel in de buurt van coulance van het bedrijf (mede afhankelijk van garantie en wat er in dat onderhoudscontract staat uiteraard).
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:32:12 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111104725
Is ook zo. Dat onderhoudscontract stelt ook niet veel voor trouwens, maar ja... Je gaat er ook niet zelf aan klooien en sommige dingen weet je ook niet.
Maar met jou link kan ik wel wat, dus ga ik morgen maar eens zitten voor een mooie mail :)
pi_111106288
Een eenmalige machtiging kun je niet storneren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:57:54 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111106300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef Susie het volgende:
Is ook zo. Dat onderhoudscontract stelt ook niet veel voor trouwens, maar ja... Je gaat er ook niet zelf aan klooien en sommige dingen weet je ook niet.
Maar met jou link kan ik wel wat, dus ga ik morgen maar eens zitten voor een mooie mail :)
Ik zou het vooral kort en bondig houden, je zegt gauw te veel. Bv.

quote:
Beste,

De geinstalleerde apparatuur dient correct te blijven werken binnen de wettelijke garantietermijn. U dient het kosteloos voor mij te repareren danwel vervangen. De verstuurde nota zal ik dus niet betalen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111106460
Je moet stellen dat het product dat je gekocht hebt een alarm + plaatsing betreft. Dit product werkte niet goed na installatie, in ieder geval ging het sneller stuk dan je mag verwachten. Gelukkig is het probleem alsnog goed hersteld (hier ben je erg blij om). Je mag verwachten dat de producten geleverd door dit bedrijf (de apparatuur + de installatie ervan) goed zijn en dat de extra bezoeken hiervoor niet extra gefactureerd mogen worden.
.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:08:29 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111106985
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een eenmalige machtiging kun je niet storneren.
Automatische incasso wel.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:09:09 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111107025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:57 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik zou het vooral kort en bondig houden, je zegt gauw te veel. Bv.

[..]

Thanks. En ik zeg zeker vaak teveel :P
pi_111107202
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:08 schreef Susie het volgende:

[..]

Oh, bedrijf maakt misbruik van hun incasso dus.
pi_111107635
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:08 schreef Susie het volgende:

[..]

Je hebt een automatische incasso voor voorrijkosten afgegeven? :?
pi_111108288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef r_one het volgende:
Je hebt een automatische incasso voor voorrijkosten afgegeven? :?
Ik vermoed voor het onderhoudscontract (dat het bedrijf ge-/misbruikt om de voorrijkosten te innen). Correct me if I'm wrong, TS.
pi_111108339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vermoed voor het onderhoudscontract (dat het bedrijf ge-/misbruikt om de voorrijkosten te innen). Correct me if I'm wrong, TS.
De boefjes.
Ik zou er beveiliging opzetten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:34:10 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111108503
Wat Spijkerbroek zegt, dus voor het onderhoudscontract.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:40:10 #21
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_111108895
Tevens je papieren terugeisen die de monteur heeft meegenomen.
Anders heb je een niet compleet product van hen ontvangen.
pi_111109188
Lijkt me zaak om met onmiddellijke ingang die automatische incasso in te trekken.
pi_111110445
Vraagje, heb je ook aanschaf en installatiekosten moeten betalen?
.
pi_111110885
Bekijk de consumentenwet voor jezelf, misschien kan je daar iets in vinden waar je hun op kan wijzen.
Als het niet deugt, horen zij het kosteloos te repareren/vervangen, of demonteren en geld terug (vind ik).

Sommige bedrijven zijn ook niet snugger, of de werknemers ervan willen je wel eens tussenweggetjes bieden. Ik wou ergens mijn geld terug, maar dat kon alleen dmv een waardebon (dus krediet bij een winkel, door de koopovereenkomst). Was inmiddels mijn 2de ruil, en kreeg hetzelfde model mee. Het was een ongesproken deal, dat ik anders toch een wel een goed product heb, of dat ik het terug breng en euro's vang ipv waardebonnetjes :D. Een keus waar ik niet op kon verliezen.

FYI, volgens de consumentenbond mag je je geld terugvragen, wanneer het 3de product ook niet deugt.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:16:55 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_111111003
Waarom heb je geen professioneel alarmsysteem aangeschaft? Ik bedoel, als je een systeem koopt waarbij de bewegingsmelders werken met batterijen kun je problemen verwachten.

En welke zone het is lijkt me juist wel relevant. :)
From feudal serf to spender.
pi_111111050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:16 schreef S1nn3rz het volgende:
Waarom heb je geen professioneel alarmsysteem aangeschaft? Ik bedoel, als je een systeem koopt waarbij de bewegingsmelders werken met batterijen kun je problemen verwachten.

Die op je accu's trekken em toch helemaal leeg? Nee dat wil je :p
pi_111111531
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:14 schreef awar het volgende:
Een keus waar ik niet op kon verliezen.
Een consument mag sowieso nooit verliezen op een overeenkomst (afgezien van wat moeite en eventueel telefoonkosten e.d.).
pi_111111755
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:05 schreef Susie het volgende:
Hoi! :W

Even een vraag hier, alhoewel ik niet zeker weet of het hier thuis hoort....
In het kort;
12 december 2012, alarmsysteem laten installeren, reeds 3 keer monteur geweest, laatste monteur vertelde mij dat het apparaat niet deugde en vervangen. Nu een factuur ontvangen, die ik niet wil betalen. Al laten storneren en mail gestuurd, daar nu weer reactie op gehad dat wij moeten betalen.

Ik wil nu een antwoord sturen, dat ik dat echt niet ga betalen, aangezien zij een belabberd apparaat hebben geleverd.
Lijkt mij ook dat ik in mijn recht sta toch? Uiteraard (want daar ben ik dol op }) ) wil ik ze met een artikel of iets om hun oren slaan, maar weet niet goed waar ik dat zou kunnen vinden.

Het gaat mij ook niet om het bedrag, want dat is maar 25 euro (en blijkbaar uit de mail zijn ze dan heel aardig geweest }:| ), het gaat mij puur om het principe.

Ik hoor graag de reacties.
Ik zou juist blij zijn als een bedrijf 7 maanden te vroeg hun product levert. Gebeurt normaal nooit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_111112588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:30 schreef miro86 het volgende:
Ik zou juist blij zijn als een bedrijf 7 maanden te vroeg hun product levert. Gebeurt normaal nooit.
pfff een post van zo'n 20 regels quoten voor een typefoutje, die in de spoiler wel correct is.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 08:28:28 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111117675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:16 schreef S1nn3rz het volgende:

Ik ga ervan uit dat het een professioneel systeem is. En hoezo zou het relevant zijn welke zone het is? Dat ding was niet goed, maakt niet uit waar deze zou hangen lijkt mij. :?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 08:30:44 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111117698
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:07 schreef Fer het volgende:
Vraagje, heb je ook aanschaf en installatiekosten moeten betalen?
Aanschaf niet, wel installatie kosten. Ik weet alleen zo even niet meer hoeveel. We betalen nu dus iedere maand een bedrag voor de aansluiting bij een meldkamer.
pi_111118307
Kijk even bij wetten.nl op consumentenkoop, volgens mij gaat boek 7 van het Burgerlijk Wetboek over consumentenkoop, daar kan je een aantal artikelen vinden wat je rechten zijn als koper.

Als ik de casus zo bekijk lijkt het me inderdaad niet redelijk dat je extra kosten hebt bij een nieuw geïnstalleerd alarmsysteem. Elke maand een monteur langs lijkt mij niet gebruikelijk. Consumenten kopers krijgen vergaande (rechts)bescherming bij producten die niet na behoren werken.

Ik zit nu op mijn werk, dus kan niet uitgebreid gaan zoeken welke artikelen van toepassing zijn hier, maar hopelijk dat ik je een beetje de goeie weg op kan sturen!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:21:58 #33
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_111118477
[quote]1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:28 schreef Susie het volgende:
Ik ga ervan uit dat het een professioneel systeem is. En hoezo zou het relevant zijn welke zone het is? Dat ding was niet goed, maakt niet

[..]

Een professioneel systeem heeft melders die op het stroomnet zijn aangesloten. Dat werkt veel stabieler en vergt minder onderhoud.
Baterijen moet je immers om de zoveel maanden vervangen (of sneller indien een melder vaak afgaat)

De zone lijkt me wel van belang omdat je dan gericht kunt kijken welke melder het niet doet.
From feudal serf to spender.
pi_111119296
Heb toch even snel op wetten.nl gekeken. Ik copy paste even snel wat artikelen die misschien van toepassing zijn. Artikelen komen uit BW boek 7.

Artikel 5
1. In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

(Ik ga er van uit dat je het apparaat hebt gekocht uit een winkel, en belangrijk dat je het hebt gekocht als natuurlijk persoon).

2. Wordt de zaak verkocht door een gevolmachtigde die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, dan wordt de koop aangemerkt als een consumentenkoop, tenzij de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst weet dat de volmachtgever niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

---

Artikel 17
1. De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

(Ik twijfel over dit artikel, maar ik laat hem hier toch even staan).

Artikel 21
1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a. aflevering van het ontbrekende;

b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

(Dit is een artikel wat van belang is, in de praktijk moet je de verkopende partij eerst de kans geven om het alarmsysteem te repareren en als het na een aantal keren nog steeds niet na behoren werkt zou je kunnen beroepen op lid 1 sub c van dit artikel. Lid 2 van het artikel zegt eigenlijk genoeg, jij hebt een gebrekkig alarmsysteem gekocht, hierdoor is er door de verkopende partij niet aan de overeenkomst voldaan, en de kosten zijn dan ook voor de verkopende partij.)

Het staat hier misschien erg zwart en wit, misschien dat een andere Fokker nog iets kan toevoegen!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:20:28 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111119974
Gaat het nu om de kosten voor de alarminstallatie zelf, of om het arbeidsloon voor de monteur?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_111123380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef sanger het volgende:
Gaat het nu om de kosten voor de alarminstallatie zelf, of om het arbeidsloon voor de monteur?
Om de voorrijkosten van de monteur, maar dat maakt niet uit. Die mogen ook niet in rekening worden gebracht aan TS.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:24:11 #37
65960 sanger
pi_111123937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Om de voorrijkosten van de monteur, maar dat maakt niet uit. Die mogen ook niet in rekening worden gebracht aan TS.
Is dat zo? (Bron)

De werkzaamheden zijn uitgevoerd. De vraag is of je het apparaat en de installatie niet als twee verschillende dingen kunt zien.
pi_111124164
Ik stel voor Sanger dat je dit arrest maar even gaat doorlezen... Dan heb je meteen je bron.

http://eur-lex.europa.eu/(...)X:62006J0404:NL:HTML
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:36:35 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111124285
Kahnus, bedankt voor het uitgebreide bericht! Ik ga dit later beter doorlezen, nu op het werk.

De zone is dusdanig niet van belang om hier neer te zetten, het is al uitgezocht dat het die zone is geweest. Zie er het nut niet van om dat hier dus te plaatsen.
pi_111124764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:24 schreef sanger het volgende:
Is dat zo? (Bron)
Ja.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:03:22 #41
65960 sanger
pi_111125324
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:32 schreef kahnus het volgende:
Ik stel voor Sanger dat je dit arrest maar even gaat doorlezen... Dan heb je meteen je bron.

http://eur-lex.europa.eu/(...)X:62006J0404:NL:HTML
Dat gaat over het recht op kosteloos herstel e.d. Dan neemt niet weg dat je de kosten voor originele aanschaf wel dient te voldoen.
pi_111125466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef sanger het volgende:
Dat gaat over het recht op kosteloos herstel e.d. Dan neemt niet weg dat je de kosten voor originele aanschaf wel dient te voldoen.
Wie heeft het over dat TS de originele aanschaf niet heeft/gaat voldoen?
pi_111126686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik haal dit even uit het arrest Sanger.

31 "Volgens artikel 3, lid 4, van de richtlijn heeft de term „kosteloos” betrekking op „de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal”. Uit het gebruik door de gemeenschapswetgever van de bijwoordelijke uitdrukking „met name” blijkt dat deze opsomming indicatief en niet limitatief is".

34 "Deze op de verkoper rustende verplichting om het goed kosteloos in overeenstemming te brengen, hetzij in de vorm van herstel hetzij in de vorm van vervanging van het niet-conforme goed, beoogt de consument te beschermen tegen het risico van financiële lasten, dat, zoals de advocaat-generaal in punt 49 van haar conclusie heeft opgemerkt, hem zonder die bescherming ervan zou kunnen weerhouden zijn rechten geldend te maken. Op grond van deze door de gemeenschapswetgever gewilde kosteloosheid moet worden uitgesloten dat de verkoper financiële aanspraken geldend maakt in het kader van de nakoming van zijn verplichting om het goed waarop de overeenkomst betrekking heeft, in overeenstemming te brengen".

Het ging hier toch om het feit dat voorrijkosten niet in rekening gebracht kunnen worden, daar vroeg jij een bron voor???

De originele aanschaf kosten voor het alarmsysteem moet je vanzelfsprekend aan voldoen als kopende partij, gezien zonder betaling van de prijs is er geen overeenkomst is zoals 7:1 BW stelt

Artikel 1
Koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:41:57 #44
65960 sanger
pi_111127086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:32 schreef kahnus het volgende:
Het ging hier toch om het feit dat voorrijkosten niet in rekening gebracht kunnen worden, daar vroeg jij een bron voor???
Klopt. Maar ik bedoelde de voorrijkosten voor de eerste installatie, niet die van de herstelwerkzaamheden. En daar slaat jouw quote wel op :)

quote:
De originele aanschaf kosten voor het alarmsysteem moet je vanzelfsprekend aan voldoen als kopende partij, gezien zonder betaling van de prijs is er geen overeenkomst is zoals 7:1 BW stelt
In de OP zie ik maar eenmaal een factuur voorbij komen. Dus ik ga er vanuit dat deze kosten betrekking hebben op de voorrijkosten van de monteur voor de initiele installatie.

Letterlijk stelt de TS; ik ga niet betalen omdat ze een belabberd apparaat hebben geleverd. Ik zie nergens dat ze niet betaald omdat ze het niet eens is met de extra kosten voor het "in overeenstemming brengen". Ook dit doet mij vermoeden dat het hier om de initiele kosten gaat, en niet de kosten voor het herstelwerk.

Maar alleen TS kan hier opheldering over geven :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:44:24 #45
65960 sanger
pi_111127193
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wie heeft het over dat TS de originele aanschaf niet heeft/gaat voldoen?
Hier:

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:05 schreef Susie het volgende:
Nu een factuur ontvangen, die ik niet wil betalen. Al laten storneren en mail gestuurd, daar nu weer reactie op gehad dat wij moeten betalen.

Ze wil niet betalen ivm het belabberde apparaat. Dat lijkt mij betrekking te hebben op de originele factuur. Anders had ze waarschijnlijk wel gesteld dat ze niet wilde betalen omdat ze recht heeft op een kosteloze vervangen danwel kosteloos herstel.
pi_111127902
Uit de context van TS verhaal is het toch duidelijk dat die voorrijkosten factuur gaat over de monteur die steeds langs moest komen. Lijkt me niet gebruikelijk dat je in april/mei nog een voorrijkosten factuur krijgt over een alarmsysteem wat geplaatst is op 12 december 2011.
pi_111127993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:00 schreef kahnus het volgende:
Uit de context van TS verhaal is het toch duidelijk dat die voorrijkosten factuur gaat over de monteur die steeds langs moest komen. Lijkt me niet gebruikelijk dat je in april/mei nog een voorrijkosten factuur krijgt over een alarmsysteem wat geplaatst is op 12 december 2011.
Dit dus.

Gratis koffie voor iedereen die niet kan lezen. c_/
pi_111128358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:41 schreef sanger het volgende:
In de OP zie ik maar eenmaal een factuur voorbij komen. Dus ik ga er vanuit dat deze kosten betrekking hebben op de voorrijkosten van de monteur voor de initiele installatie.
Ehm ... nee, je aanname is niet juist. Uit de reactie van de schuldeiser:
quote:
Onze monteur is diverse keren bij u langsgeweest om probleem op te lossen, er was een storing en dit kan helaas gebeuren.
Wij hebben deze bezoeken van monteur maar 1 keer in rekening gebracht
Lijkt me helder.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:45:35 #49
65960 sanger
pi_111130046
Zie het nu inderdaad. Had de spoiler gemist :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:52:55 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111137125
Ah, zie dat het een en ander al duidelijk is? :P

Aankomend weekend gaat de mail eruit, ben benieuwd naar de reactie dan. Uiteraard laat ik dat even weten hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')