quote:
Op vrijdag 4 mei 2012 09:43 schreef Canillas het volgende:Als je je nu eens echt afvraagt wat dit met je doet kom je dan niet uit bij onzekerheid die altijd al in je zat?
Je hebt het over nooit verliefd worden, jezelf niet meer zijn en een schild hebben; waarom zou je een schild nodig hebben als jij je zeker voelde in het zijn van jezelf?
Je bent uit onzekerheid (iets wat in jou zit; intern) dingen buiten je (extern) onder controle willen gaan houden alsof daar veiligheid uit te halen is, alsof die dingen moeten zorgen dat jij je zeker van jezelf bent. Vroeg of laat stort dat in aangezien wat je probeert te doen onmogelijk is.
Hou op met doen alsof zij je onzeker maakt, dat kan niemand doen, dingen buiten je kunnen slechts dingen binnen jou omhoog halen, kom die onder ogen en neem daar verantwoordelijkheid voor, grote kans dat je daar een hoop uit te leren kan

Uitstekende post! Waarvoor dank,
Je hebt helemaal gelijk ik loop al jaren met een defensie mechanisme om niemand toe te laten tot de "echte" ik. Ben inderdaad keihard op me bek gegaan heel wat jaartjes geleden en dan bouw je vanzelf een mechanisme op om dat tegen te gaan. Dit heeft dan ook een hele lange tijd uitstekend gewerkt, veel vrouwen zijn nou eenmaal dol op een klootzak blijkbaar.
Dat uitgerekend deze meid hier door weet te dringen heeft me de stuipen op het lijf gejaagd. Ik was dan ook totaal niet mijn oude "zelf" en dat merkte ze goed op. Ik moet inderdaad gaan nadenken wat ik hiermee moet, of dit het moment is om me weer open te stellen en of ik wellicht weer toe ben aan een echte relatie.
Of dat met deze meid zal zijn is een vraag die alleen de toekomst kan beantwoorden omdat ze vanaf het begin duidelijk is geweest dat ze dat niet wilde. Ik moet eerst op een rijtje hebben of ik hiervoor klaar ben en wat ik nu precies wil, het is een uitstekend leer moment voor mijzelf.
W.b.t. de dame in kwestie, indien zij het net zo gezellig vond als ik dan zal zij wel weer contact opnemen en toenadering zoeken. En dan zien we wel waar het schip strand.