En wat ook grappig is. Als je gewoon 3 keer per dag eet. 'S ochtends wat brood met ei en een glas melk. 'S middags wat brood met wat kaas/worst en een glas melk. 'S avonds je aardappels, groenten en eens stukje vlees met een toetje, dan zit je al zo over de 100 gram eiwit. Als jij een gewone jonge bent van een kilo of 70 is dat ruimvoldoende.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:22 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Topic zit vol met dikke mannetjes/magere plankjes die denken iets van sportscholen/sporten in het algemeen te weten. Vind wel dat LAVENDERTOWN een goed punt heeft. Veel mensen praten over eiwitshakes alsof vloeibare spieren zijn die er je even bijdrinkt, of eten een overdosis zuivel/kip/rood vlees, waardoor ze vervolgens een huid hebben waar je bang van wordt.
Hier ben ik dan wel mee akkoord, eiwit heb je snel zat over de 100g als je een beetje meer dan normaal eet!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
En wat ook grappig is. Als je gewoon 3 keer per dag eet. 'S ochtends wat brood met ei en een glas melk. 'S middags wat brood met wat kaas/worst en een glas melk. 'S avonds je aardappels, groenten en eens stukje vlees met een toetje, dan zit je al zo over de 100 gram eiwit. Als jij een gewone jonge bent van een kilo of 70 is dat ruimvoldoende.
Maar niet voor een volgespoten gorilla met een eiwitsynthese dat maar blijft draaien als een machine, de hele dag zware arbeid verricht en de rest van de avond in de sportschool leeft. Die heeft wel hele koeien nodig.
Maar gewoon een mager ventje met een kantoorbaan krijgt makkelijk genoeg eiwit binnen zonder op te zeggen tegen zijn dutchbodybuilding buddy's hoeveel blikken tonijn en kilo's kwark voor het slapen gaan hij heeft gegeten.
Mee eens man, ben er wel van overtuigd dat 6 eetmomenten per dag beter werkt voor mij iig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
En wat ook grappig is. Als je gewoon 3 keer per dag eet. 'S ochtends wat brood met ei en een glas melk. 'S middags wat brood met wat kaas/worst en een glas melk. 'S avonds je aardappels, groenten en eens stukje vlees met een toetje, dan zit je al zo over de 100 gram eiwit. Als jij een gewone jonge bent van een kilo of 70 is dat ruimvoldoende.
Maar niet voor een volgespoten gorilla met een eiwitsynthese dat maar blijft draaien als een machine, de hele dag zware arbeid verricht en de rest van de avond in de sportschool leeft. Die heeft wel hele koeien nodig.
Maar gewoon een mager ventje met een kantoorbaan krijgt makkelijk genoeg eiwit binnen zonder op te zeggen tegen zijn dutchbodybuilding buddy's hoeveel blikken tonijn en kilo's kwark voor het slapen gaan hij heeft gegeten.
Het mooiste is wanneer je de contouren in je armspieren begint te zienquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef xSanjay het volgende:
Onterechte klacht, ik ben nu bijna anderhalve maand bezig met trainen en op mijn voeding aan het letten. Anderhalve maand was ik puur ecto die zich helemaal vol vrat en flink aan het bieren was. Nu ik hiermee bezig ben merk ik dat ik echt flink beter in mijn vel zit!
3x KT en 3x Cardio in een week, en ik slaap, eet en voel me dus een stuk beter:).
En ik heb al een chick, maar die zei dat ze niks te klagen heeft
Dat is previes wat ik bedoel. Nu ga je nog met sprongen vooruit. Maar na een tijdje zul je merken dat je lichaam niet veel meer verandert. Trap dan niet in de valkuil om allerlei informatie op te gaan zoeken met rare training, voeding en slaapgewoonten vandien. Gewoon doen zoals je nu doet is as good as it gets. De rest is genen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef xSanjay het volgende:
Onterechte klacht, ik ben nu bijna anderhalve maand bezig met trainen en op mijn voeding aan het letten. Anderhalve maand was ik puur ecto die zich helemaal vol vrat en flink aan het bieren was. Nu ik hiermee bezig ben merk ik dat ik echt flink beter in mijn vel zit!
3x KT en 3x Cardio in een week, en ik slaap, eet en voel me dus een stuk beter:).
Haha ja als je ze niet aanspant iddquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:49 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Het mooiste is wanneer je de contouren in je armspieren begint te zien![]()
dan raak je nog gemotiveerder
Dat is niet wat je zei... dit staat haaks tegen je mening aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:51 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat is previes wat ik bedoel. Nu ga je nog met sprongen vooruit. Maar na een tijdje zul je merken dat je lichaam niet veel meer verandert. Trap dan niet in de valkuil om allerlei informatie op te gaan zoeken met rare training, voeding en slaapgewoonten vandien. Gewoon doen zoals je nu doet is as good as it gets. De rest is genen.
Op welk punt spreek ik mezelf tegen volgens jou?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei... dit staat haaks tegen je mening aan.
Waarom 3x cardio doen als je wilt groeien?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef xSanjay het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:53 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Op welk punt spreek ik mezelf tegen volgens jou?
Het maakt dus wel uit...quote:Nee natuurlijk niet. Je lichaam was er voor bestemd om zoveel te groeien, dus het maakte geen fuck uit wat je at, of hoeveel je sliep of wat dan ook. Je lichaam wilde het, dus gebeurde het ook. Maar daarna houdt het op. Niet ieder lichaam wil reageren op training.
Zal ik ook niet doen, ik doe het meer om m'n energie kwijt te kunnen en een wat gezondere levensstijl te ontwikkelen. Alles wat zal veranderen is dan mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:51 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat is previes wat ik bedoel. Nu ga je nog met sprongen vooruit. Maar na een tijdje zul je merken dat je lichaam niet veel meer verandert. Trap dan niet in de valkuil om allerlei informatie op te gaan zoeken met rare training, voeding en slaapgewoonten vandien. Gewoon doen zoals je nu doet is as good as it gets. De rest is genen.
Je vergeet de brintaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:55 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Zal ik ook niet doen, ik doe het meer om m'n energie kwijt te kunnen en een wat gezondere levensstijl te ontwikkelen. Alles wat zal veranderen is dan mooi meegenomen.
Ik zal ook nooit creatine innemen, een whey shake op z'n tijd (als ik merk dat ik wat minder eet op un dag. Gewoon lekker gezond eten en proberen zoveel mogelijk uit m'n normale voeding te halen:)! (brood, kwark, pindakaas, volle melk en noten)
Haha dat heeft de moeder van m'n vriendin altijd in huis. Dus als ik daar ben eet ik dat als ontbijtquote:
Dat is zwart-wit denken. Wat ik zeg is dat je niet zoveel verandert. Als je keihard traint en goed eet krijgen de meeste mensen ietsjes meer vorm in hun lichaam en daar houdt het mee op. Terwijl we allemaal in de veronderstelling zijn dat als we maar hard genoeg trainen en goed eten dat we opzwellen als balonnen en zo als een Brad Pitt in Troy kunnen gaan spelen of in ieder geval 90 kilo kunnen wegen met 8 procent vet. En dat is een fabeltje.quote:
ok.. mijn ervaringen zijn anders.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:00 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat is zwart-wit denken. Wat ik zeg is dat je niet zoveel verandert. Als je keihard traint en goed eet krijgen de meeste mensen ietsjes meer vorm in hun lichaam en daar houdt het mee op. Terwijl we allemaal in de veronderstelling zijn dat als we maar hard genoeg trainen en goed eten dat we opzwellen als balonnen en zo als een Brad Pitt in Troy kunnen gaan spelen of in ieder geval 90 kilo kunnen wegen met 8 procent vet. En dat is een fabeltje.
Een heel gevaarlijk fabeltje waar ik me aan stoor. Veel mensen worden dan ook helemaal in beslag genomen door het trainen om een onmogelijk doel te bereiken. Wat versterkt wordt door de bodybuildingcultuur. Als een klein mager jongetje een foto van zichzelf plaatst waarin heij van 60 naar 67 kilo is gegroeit in een paar jaar trainen, dan is hij maar een ''vieze ecto'' die meer moet eten. Hij mag pas terugkomen als hij 100 kilo weegt. Anders moet je maar stickies gaan lezen en weet je helemaal niks van bodybuilding. Dat idee van maakbaarheid is walgelijk. Het moet kapot. En de voorstanders moeten een nekschot.
Meestal lijkt het mij dat net de best getrainde bodybuilders respect hebben dat een ecto zijn levenstijl omgooit...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:00 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat is zwart-wit denken. Wat ik zeg is dat je niet zoveel verandert. Als je keihard traint en goed eet krijgen de meeste mensen ietsjes meer vorm in hun lichaam en daar houdt het mee op. Terwijl we allemaal in de veronderstelling zijn dat als we maar hard genoeg trainen en goed eten dat we opzwellen als balonnen en zo als een Brad Pitt in Troy kunnen gaan spelen of in ieder geval 90 kilo kunnen wegen met 8 procent vet. En dat is een fabeltje.
Een heel gevaarlijk fabeltje waar ik me aan stoor. Veel mensen worden dan ook helemaal in beslag genomen door het trainen om een onmogelijk doel te bereiken. Wat versterkt wordt door de bodybuildingcultuur. Als een klein mager jongetje een foto van zichzelf plaatst waarin heij van 60 naar 67 kilo is gegroeit in een paar jaar trainen, dan is hij maar een ''vieze ecto'' die meer moet eten. Hij mag pas terugkomen als hij 100 kilo weegt. Anders moet je maar stickies gaan lezen en weet je helemaal niks van bodybuilding. Dat idee van maakbaarheid is walgelijk. Het moet kapot. En de voorstanders moeten een nekschot.
Als je over de dingen naast bobybuilding praat, bijvoorbeeld topsport: van voetbal naar poker tot gamen, bepaalde soorten werk, zelfs allerlei handelingen in het dagelijks leven. Zie je wel dat de eerste periode, laten we zeggen het eerste jaar, een periode is waarin je heel erg groeit in wat je doet en dat na deze periode het allemaal wat trager gaat tot je op het punt komt dat het bijna niet meer vooruit gaat en je je gaat focussen op de details/randzaken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:42 schreef LavenderTown het volgende:
Ik wil trouwens ook afrekenen met dat hele idee dat trainen een kwestie van jaren lang goede voeding, training en slaap is. Dat is namelijk nog zo'n excuus om de maakbaarheid in stand te houden een manier om de ''losers'' te controleren. Want die zijn er wel degelijk, de verliezers. Net als dat niet iedereen rijk wordt als hij maar hard genoeg werkt, geldt dat ook voor sportliefhebbers.
Ben je bekend met de wet van de verminderde opbrengst? Het is een grafiek die het eerste half jaar verticaal loopt en na een paar jaar bijna volledig horizontaal is. Met andere woorden: de vooruitgang die je in de eerste maanden van je training boekt is al het grootste gedeelte van je genetische potentie.
Veel mensen komen er dan achter dat het niet veel is. Dus gaan ze naar allerlei rare forums en citeren ze allerleu obscure studies die moeten verklaren waarom ze hun doe; niet hebben bereikt. Zo is het altijd wat: je traint niet hard genoeg, niet genoeg eten, verkeerde oefeningen, blabla.
Maar denk eens na: toen je in je puberteit 20 kg zwaarder werd, hoe hard trainde je toen? Deed je toen precies die 4 sets met 8 herhalingen? Hebben je ouders er wel opgelet dat je 2 gram eiwit/kg at?
Nee natuurlijk niet. Je lichaam was er voor bestemd om zoveel te groeien, dus het maakte geen fuck uit wat je at, of hoeveel je sliep of wat dan ook. Je lichaam wilde het, dus gebeurde het ook. Maar daarna houdt het op. Niet ieder lichaam wil reageren op training. Niet ieder lichaam heeft veel witte spiervezels. Geen eiwitshake of squat til you die training dat daar nog veel aan kan doen.
De vraag is of die details de moeite en al het gezeur waard zijn. Mijn hoogtepunt was een 142.5 kilo squat voor reps bij een lichaamsgewicht van 70. Ik zag er niet anders uit dan ongetraind. Sterker nog, nu ga ik al een tijd niet meer naar de sportschool maar ik doe wel lichaamsgewicht oefeningen en sprinten. Ik zie er zelfs nog beter uit heb ik het idee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:05 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Als je over de dingen naast bobybuilding praat, bijvoorbeeld topsport: van voetbal naar poker tot gamen, bepaalde soorten werk, zelfs allerlei handelingen in het dagelijks leven. Zie je wel dat de eerste periode, laten we zeggen het eerste jaar, een periode is waarin je heel erg groeit in wat je doet en dat na deze periode het allemaal wat trager gaat tot je op het punt komt dat het bijna niet meer vooruit gaat en je je gaat focussen op de details/randzaken.
Ik train nu ongeveer 6 jaar in sportscholen en ik merk wel dat ik 3 jaar geleden op het hoogtepunt van mijn kracht zat en begin nu ook het gevoel te krijgen dat ik nooit meer terug kom op die hoeveelheid kracht en als ik er eventueel zal komen dat gaat het een proces zijn van jaren trainen en zwoegen. ( heeft ook met blessures/ andere doelen te maken )
Heb er eigenlijk nog nooit op deze manier over nagedacht, maar het lijkt me best logisch, aangezien we zo mechanistisch zijn als maar kan. Practise makes perfection, toch?
Dan maar even zoeken naar een paar onderzoeken.......
Verstandig man als pure ecto 3x cardioquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef xSanjay het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |