abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:19:08 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111176260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:00 schreef JaapJapers het volgende:
In WO2 waren de Duitsers bloeddorstige sadistische antisemieten die 600 miljoen joodse babies hebben vergast en joden zielige broodmagere onschuldige mensen in streepjespakken. Dat heb ik toch zelf gezien in Schindler's List.
We hoeven de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog niet te ridiculiseren of te bagatelliseren. Wat de nazi's de Joden aangedaan hebben is een gruwel. Daar hoeft wat mij betreft helemaal niet over gediscussieerd te worden.

De discussie is volgens mij dat ook de Duitsers slachtoffer zijn van deze oorlog en dat wij zelf wel mogen bepalen of we dat gedenken of niet. En geen hysterische Joden nodig hebben om ons voor te schrijven wat we wel of niet mogen denken.
The End Times are wild
pi_111176289
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

We hoeven de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog niet te ridiculiseren of te bagatelliseren. Wat de nazi's de Joden aangedaan hebben is een gruwel. Daar hoeft wat mij betreft helemaal niet over gediscussieerd te worden.

De discussie is volgens mij dat ook de Duitsers slachtoffer zijn van deze oorlog en dat wij zelf wel mogen bepalen of we dat gedenken of niet. En geen hysterische Joden nodig hebben om ons voor te schrijven wat we wel of niet mogen denken.
Dat wil niet iedereen begrijpen :N
  zondag 6 mei 2012 @ 09:34:12 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111195982
Wat een dramatisch topic.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:38:12 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111196014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals iemand van het NIOD zeer terecht opmerkte betekent 4 mei het herdenken van de situatie toen. Een situatie waarin Duitse soldaten ons land bezetten met alle gevolgen van dien. Om dan vanuit overheidswege die mensen te bestempelen als slachtoffers gaat toch wel behoorlijk ver, zeker als er daadwerkelijk slachtoffers zitten. Dat geldt des te meer voor dat rare 4 mei gedicht over de Waffen-SS-er die het ook zo zwaar had.

Dus: lekker persoonlijk uitmaken wie of wat je herdenkt, maar vanuit overheidswege georganiseerde herdenkingen of de nationale herdenking een dergelijke normvervaging ten deel laten vallen, weinig chique.

quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef Grielen het volgende:

[..]

Duitsers zijn ook mensen. De Duitse soldaten hadden ook familie die om ze treurden. De Duitse soldaten vielen echt niet ons land binnen omdat ze het zo leuk vonden om aan landjepik te doen, nee ze waren bang voor de kogel die ze zouden krijgen als ze het zouden weigeren te doen. Die 'bezetters' herdenk ik. Ik ben zelf ook deels Duits, dus ik zal ook wel verre gesneuvelde Duitse familie hebben.

Zoals ik al eerder zei: 4 mei is de herdenkingsdag voor slachtoffers die gevallen zijn in conflicten over de hele wereld van alle nationaliteiten.

Het is 2012 mensen.
Dit is dus echt onzin. Bewuste normvervaging, wat dat betreft ben je op en top Nederlands.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 10:08:48 #280
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111196301
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zoals iemand van het NIOD zeer terecht opmerkte betekent 4 mei het herdenken van de situatie toen.
[..]

Met alle respect, maar de man van het NIOD wist ook te beweren dat NSB kinderen na de oorlog 'wat gepest' werden. En de meneer van het NIOD had het ook wat schamper over'homo's die vonden dat ze in nederland vervolgd werden ook een krans wilden '
Dus als je het niet erg vind kan ik de meneer van het NIOD (Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies) niet echt serieus nemen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 10:14:05 #281
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111196356
En het 4 mei gedicht over de Waffen-SS-er die het ook zo zwaar had: het gaat over de keuzes die er toendertijd binnen een gezin gemaakt werden.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

zondag 6 mei 2012 @ 10:30:54 #282
241662 Jian
Well, well, well
pi_111196584
quote:
13s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:34 schreef eriksd het volgende:
Wat een dramatisch topic.
  zondag 6 mei 2012 @ 11:03:58 #283
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111197102
hoeveel jodenclubjes zijn er eigenlijk? CIDI, NIOD, TAF...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111197168
quote:
3s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:03 schreef Re het volgende:
Teveel.

Waarmee ik niet wil impliceren dat er teveel Joden zijn in Nederland. Ja ik zeg het er maar even bij, voor je het weet ben je weer een jodenhatende antisemiet die voor een tweede Holocaust is.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 11:07:48 ]
  zondag 6 mei 2012 @ 11:15:12 #285
241662 Jian
Well, well, well
pi_111197341
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Teveel.

Waarmee ik niet wil impliceren dat er teveel Joden zijn in Nederland. Ja ik zeg het er maar even bij, voor je het weet ben je weer een jodenhatende antisemiet die voor een tweede Holocaust is.
Welnee, wie zou dat nou ooit denken .....
pi_111197362
quote:
3s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:03 schreef Re het volgende:
Dat termpje clubje gebruik je in minachtende zin.
Vind je nu elke joodse organisatie zo waardeloos of minacht je alleen die organisaties die niet jouw mening hebben ?

NIOD is een Nederlandse (overheids)organisatie die de Nederlandse geschiedenis archiveert.
Waarom stigmatiseer je dat tot fout en joods. ?
pi_111197404
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Joden en hun vriendjes.
  zondag 6 mei 2012 @ 11:18:05 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111197414
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Wat een figuren hé _O-
Bis bis bis
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 11:18:23 #289
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111197423
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind je nu elke joodse organisatie zo waardeloos of minacht je alleen die organisaties die niet jouw mening hebben ?

NIOD is een Nederlandse (overheids)organisatie die de Nederlandse geschiedenis archiveert.
Waar zie jij dat als minachting?

En het NIOD dat de geschiedenis verkracht bedoel je.

quote:
Met alle respect, maar de man van het NIOD wist ook te beweren dat NSB kinderen na de oorlog 'wat gepest' werden. En de meneer van het NIOD had het ook wat schamper over'homo's die vonden dat ze in nederland vervolgd werden ook een krans wilden '
Dus als je het niet erg vind kan ik de meneer van het NIOD (Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies) niet echt serieus nemen.

zondag 6 mei 2012 @ 11:19:07 #290
241662 Jian
Well, well, well
pi_111197443
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Joden en hun vriendjes.
Ja, je kunt veel van ze zeggen, maar dom zijn ze niet ...
  zondag 6 mei 2012 @ 11:19:17 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111197449
quote:
4s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:14 schreef yvonne het volgende:
En het 4 mei gedicht over de Waffen-SS-er die het ook zo zwaar had: het gaat over de keuzes die er toendertijd binnen een gezin gemaakt werden.
Ja, en? Die keuze maakt je net zo "slachtoffer" als de mensen die dat figuur mogelijkerwijs over de klink heeft gejaagd?
Bis bis bis
pi_111197455
Sinds het NIOD samen is gegaan met het CHGS zijn ze gekaapt en kan het bijna alleen nog maar over de Holocaust gaan helaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 11:19:55 ]
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 11:21:08 #293
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111197489
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een figuren hé _O-
Gaan we op deze voet verder of kom je met tegenargumenten?

Hakken in het zand en vooral geen begrip kunnen opbrengen voor andere standpunten?

pi_111197551
Bovendien, NIOD. Mensen openlijk én valselijk beschuldigen van lidmaatschap van de Waffen-SS en daarmee iemands leven kapot maken. Affaire Aantjes.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 11:24:28 ]
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 11:25:36 #295
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111197587
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:23 schreef Nielsch het volgende:
Bovendien, NIOD. Mensen openlijk én valselijk beschuldigen van lidmaatschap van de Waffen-SS en daarmee iemands leven kapot maken. Affaire Aantjes.
NIOD-rapport Srebrenica, pareltje.

pi_111197720
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Sinds het NIOD samen is gegaan met het CHGS zijn ze gekaapt en kan het bijna alleen nog maar over de Holocaust gaan helaas.
ach jeee.... je zuigt dit ter plekke uit je duim..... Natuurlijk is 'een joods complot' de grote schuldige, in jouw visie ?
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 11:36:36 #297
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111197885
quote:
5s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, en? Die keuze maakt je net zo "slachtoffer" als de mensen die dat figuur mogelijkerwijs over de klink heeft gejaagd?
Verdraagzaamheid.

Ik heb deze post elders niet voor jan doedel gepost:

Wij hebben de eer gehad een van de laatste veteranen van WO 1 gekend te hebben.
Mr Harry Patch, een man uit een ander tijdperk.
110 moeten worden en in je laatste levensjaren gekweld worden door herinneringen uit het verleden.
Een andere oorlog, inderdaad, andere tijden, maar oorlogsgeweld blijft hetzelfde, in welke oorlog dan ook.
Er zijn meer WO 1 veteranen geweest die pas op hoge leeftijd gingen vertellen wat ze meegemaakt hebben. Er was in die jaren geen nazorg en je moest maar gewoon doen. Het leven moest door.
Harry Patch heeft gevochten in de Slag om Passendale, nog steeds een van de ergste slagen in de geschiedenis. 70.000 slachtoffers.
Tijdens de slag werden 3 beste kameraden gedood en hijzelf werd zwaargewond naar Engeland afgevoerd. Laten we het erop houden dat hij niet echt dol was op Duitsers.
WO 2 kwam en weer vocht hij mee.
Hij heeft zijn deel meer dan gehad.

We maken een sprong naar eind vorige eeuw, toen ene kleine gebeurtenis Harry's geheugen triggerde en alles boven kwam. Een hoog bejaard man gekweld door herinneringen.
Deze gentleman uit vroeger tijden heeft een van de laatste Duitse veteranen ontmoet, hij wilde de vijand die zijn vrienden gedood hadden in de ogen kijken.
Een langdurige stilte, 2 oude mannen in rolstoel, daarna ontspon zich een gesprek.
Harry zei daarna, dat het tijd is om verder te gaan en deed in latere interviews deze uitspraken:

quote:
[talking about a fellow soldier who was killed in front of him in the trenches] He died. I held his hand for the last thirty seconds of his life. [wipes tears from his eyes]

If any man tells you that he went into the front line and he wasn't scared, he's a liar.

Irrespective of the uniforms we wore, we were all victims.
In 2007 was de herdenking van de Slag bij Passendale. 90 jaar geleden.
De Britse Koningin was er en een hoop gedoe.
Harry waren ze vergeten uit te nodigen.
Maar Harry kwam toch, onverwacht en in rust, niet met alle commitee's, organisaties, welwillenden zonder echte betrokkenheid.

Bij de plek waar het gebeurde zei hij:
"
quote:
Too many died," said Mr Patch. "War isn't worth one life."

He said war was the "calculated and condoned slaughter of human beings".

Mr Patch laid a wreath at the site of the trench, which now forms part of a German war cemetery.

quote:
Around 250,000 Germans died in the battle which has been described as one of the bloodiest and most brutal battles of the Great War.

"The Germans suffered the same as we did," Mr Patch said.
Let us remember our brethren who fell - on *both* sides of the line.

In de 2 minuten stilte denk ik jaarlijks aan alles en iedereen, niet aan die nationaliteit of die, oorlogsdoden hebben geen nationaliteit.

Het hele gedoe ging niet om SS-ers te herdenken, dat heeft al het rumoer op fora en pers er van gemaakt.
Stilstaan bij 'both sides of the line'

In al het rumoer en gehak op elkaars mening is er een klein ding uit het oog verloren.
Een gedicht een 15-jarige en 4 mei.

Een gedicht en een 15-jarige waarover volwassen mensen van een commité deze woorden nodig vonden:
"Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."

En dát mijne dames en heren is onverdraagzaamheid, deze families móeten tot in de weetikhoeveelste generatie besmet blijven.

We hebben nog heel veel te leren.
Let us remember our brethren who fell - on *both* sides of the line.

-----------------------------------------------------------

Wat is dan jouw mening over deze woorden?
"Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."

En dát mijne dames en heren is onverdraagzaamheid, deze families móeten tot in de weetikhoeveelste generatie besmet blijven.

pi_111197974
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar zie jij dat als minachting?

En het NIOD dat de geschiedenis verkracht bedoel je.

[..]

Het is als minachting bedoeld in dit verband.
Barnauw heeft zijn eigen mening, andere NIOD-mensen hebben ook een eigen mening..
Ik vind het voorbarig om deze mening van Barnauw te verheffen tot NIOD-mening.

Wat hij zei over die homokrans van 1970 stond me ook niet aan. Ik denk dat hij bedoelde dat homo's in Nederland nauwelijks méér vervolgd werden onder de Duitse bezetting. Het viel zeker mee in Nederland, maar de vraag blijft hoeveel méér werden mensen gestraft in vergelijking met normaal Nederlandse bestuur in vrijheid voor 1940.
Nu zag ik dat interview op TV en ik kan me niet herinneren dat hij het pesten van NSB-kinderen bagatelliseerde. Ik dacht dat hij wel iets zei dat deze toestanden niet op een 4-mei herdenking horen.
Dat is zijn mening. Beetje verdraagzaam blijven, toch ?
  zondag 6 mei 2012 @ 11:44:21 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111198043
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jazeker minachtend. Ik vind het schofterig hoe deze clubjes opereren. Aan de andere kant misschien wel waardering want ze hebben zo wel de discussie opengegooid door de grondsoldaat neer te zetten als joodse massamoordenaar en holocaust initiator. Geloof dat het in Vorden iig leidde tot meer respect voor de Duitse soldaat. Fucking backfire!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin zondag 6 mei 2012 @ 11:44:36 #300
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111198049
Hij zei zéér duidelijk dat NSB kinderen na de oorlog gepest werden.
Met een air van 'ach wat plaagstootjes'
als we dan aan een eigen draai aan dingen gaan geven :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')