Spierballentaal! Welkom terug President Poetinquote:Rusland dreigt met 'preventief geweld'
Rusland heeft de Verenigde Staten gedreigd 'preventief vernietigend geweld' te gebruiken als het land doorgaat met de controversiële plannen voor het raketschild van de Navo in Midden-Europa.
De waarschuwing kwam nadat de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Anatoly Serdyukov, vertelde dat de gesprekken over het raketschild nergens op uit liepen. Maar de Navo zegt daarentegen nog hoop te hebben in het bereiken van een deal.
Het raketschild is een terugkerende steen des aanstoots in de betrekkingen tussen het Westen en Rusland. Rusland vreest dat het raketschild de afschrikkende werking van zijn nucleaire arsenaal zal ondergraven. Maar de Navo en de VS zeggen dat het raketschild bedoeld is om mogelijke aanvallen uit Noord-Korea en Iran tegen te gaan.
De Russische premier Vladmir Poetin zei eerder al over de kwestie: 'Er is tegenwoordig geen dreiging uit Iran en Noord-Korea. Het afweersysteem is zonder twijfel bedoeld om het Russische kernwapenarsenaal te neutraliseren.'
De komende twee dagen overleggen Rusland, de Navo en de Verenigde Staten met elkaar in Moskou.
Dit. Poetin en Rusland zijn niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland kan toch gewoon meedoen met het raketschild?
Je denkt toch niet dat een schurkenstaat als de USA dat toelaat?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Spierballentaal! Welkom terug President Poetin![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat een schurkenstaat als de USA dat toelaat?![]()
Ze gaan natuurlijk allerlei onredelijke eisen stellen. Ze willen de Russen er helemaal niet bij.
Ze willen vast ook geen preventief geweld van schurkenstaat Ruslandquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat een schurkenstaat als de USA dat toelaat?![]()
Ze gaan natuurlijk allerlei onredelijke eisen stellen. Ze willen de Russen er helemaal niet bij.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef ikhebgelijk het volgende:
Ik ben tegenwoordig eerder bang van de VS dan van Rusland!
Dan loopt Poetin persoonlijk naar de gaskraan en draait hem dicht. Kunnen wij misschien nog wel tegen, maar veel andere landen gaan dan echt in de problemen komen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef speknek het volgende:
Een preemptive strike omdat je macht zou verliezen...
Ik zou zeggen laat ze het doen, schop ze uit de VN en bewerkstellig een volledig handelsboycot.
Kunnen wij helemaal niet tegen, we hebben al ons gas allang tegen een spotprijs aan de Italianen verpatst.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan loopt Poetin persoonlijk naar de gaskraan en draait hem dicht. Kunnen wij misschien nog wel tegen, maar veel andere landen gaan dan echt in de problemen komen.
Volgens mij zijn het de VS geweest die een precedent hebben geschapen, wat dat betreft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef speknek het volgende:
Een preemptive strike omdat je macht zou verliezen...
Ik zou zeggen laat ze het doen, schop ze uit de VN en bewerkstellig een volledig handelsboycot.
Ik ook maar meneer Poetin lult uit zijn nek op dit punt. De meeste kernraketten vanuit Rusland komen niet langs dit raketschild in Polen omdat ze over de noordpool gaan. De wereld is namelijk rond. Bovendien heeft hij nog een gigantische vloot nucleaire onderzeeërs die de meeste grote VS steden op kunnen blazen van een afstand waar geen raketschild tegenop kan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef ikhebgelijk het volgende:
Rusland kan toch ook bij de NAVO? Rusland kan toch ook bij de EU?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Belachelijk gelul. Er komen een tiental raketten in dat schild, de Russen hebben vele duizenden kernwapens.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:37 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Rusland kan toch ook bij de NAVO? Rusland kan toch ook bij de EU?
M.a.w., dit was een grap, hoop ik? Dat schild is er om de balans te doen doorslaan in het voordeel van de NAVO-landen. De actieradius van Rusland wordt erdoor beperkt, terwijl dit niet geldt voor de NAVO-staten. De Russen hebben groot gelijk dat ze dat niet accepteren.
Dat schild heeft in ieder geval niks met Iran te maken, dat wordt slechts gezegd voor de bühne. Iran heeft er helemaal geen baat bij om Europa of de VS te bestoken met raketten, en het heeft ook nooit te kennen gegeven dat van plan te zijn. Het omgekeerde geldt wel; de VS en Europa slaan nog steeds obscene taal uit naar Iran toe.
Belachelijk gelul. Het gaat niet om de proporties, het gaat om het feit dat deze zet (het plaatsen van het raketschild) een daad van agressie is jegens Rusland.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Belachelijk gelul. Er komen een tiental raketten in dat schild, de Russen hebben vele duizenden kernwapens.
Het is verschrikkelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Belachelijk gelul. Het gaat niet om de proporties, het gaat om het feit dat deze zet (het plaatsen van het raketschild) een daad van agressie is jegens Rusland.
Hoe zouden EU-lidstaten het vinden als Rusland voor de Syrische kust een aantal kernonderzeeërs zou stationeren, of troepen zou mobiliseren aan de grens met Polen? Zelfde principe.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef ikhebgelijk het volgende:
Waar herken ik die taal toch van?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |