quote:jaja.. schelden in het chinees zeker he
Op maandag 13 januari 2003 14:40 schreef -moi- het volgende:
hee ik ben een chinees!en ik maak noooooit ruzie
quote:Ik neem aan dat je het over de 2e generatie hebt.
Op donderdag 1 augustus 2002 14:17 schreef F_ortuyn het volgende:
[..]Waarom spreken de chinezen dan wel goed nederlands en werken ze hard?
=
achja als mengelmoes denk ik dat chinezen gewoon harde werkers zijn, kijk maar eens naar de hoeveelheid restaurants. (ok de helft ervan zal wel illegaal zijn maar ut gaat om het principe
)
Maarre ff iets tussendoor, met chinezen bedoel je echt chinezen he? en niet van die neppe vietnamezen die als vluchtelingen hiero loempia's verkopen?
quote:Helaas is het vaak nogal lastig in die klimaten.....
Op donderdag 3 april 2003 07:36 schreef Ulx het volgende:
Nog wat tegen chinezen:Je krijgt allemaal enge ziektes van die lui.
Erg warm en nog vochtiger, kun jij je een beter klimaat bedenken om dergelijke virii te laten gedijen?
Plus vaak is het inderdaad zo dat bij sommige lagen van de bevolking de hygiene nogal wat te wensen overlaat...
Verdomme ik wou mijn familie in Hong Kong nog bezoeken, maar dat gaat waarschijnlijk niet door. Echt jammer....
AIDS krijg je weer van iedereen...en onwetendheid is ook erg besmettelijk, ook in digitale vorm via dit forum...
[ontopic]
Chinezen zijn meestal nogal gericht op low-profile. Ze leven ook meestal niet in "ghettos". 2 Chinese familie die buren zijn van elkaar is op zich al zeldzamer. Sterker nog, vaak willen ze dat vermijden, omdat het gewoon "raar" is. Bovendien vanuit die Horeca cultuur is het niet verstandig om te dicht bij een ander Chinees resto nog een resto te openen. Hoe die Shoarmazaken het doen.....
Ik kan het vaak goed vinden met andere autotone en allochtone appels, maar ook ik heb wel eens slechte ervaringen met een zure appel gehad...maar dat blijf je altijd hebben.....appels zonder een klokhuis.
maar we moeten toch met elkaar verdere.....maar hoe dat is de vraag:
-wordt het appelmoes/appeltaart
of
-vallen we liever bij de stam neer en hopen we dat er nieuw leven ontstaat ![]()
PS:nee, ik ben geen Apple Macintosh fanaat!
quote:Prestatiedruk sucks
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:11 schreef KHz0r het volgende:
prestatiedruk
On topic: Chinezen zoeken geen ruzie, zij handelen het via via, zodat er geen connectie naar hun is
.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 01:45 schreef aNIEmatronix het volgende:
maar hoe dat is de vraag:
-wordt het appelmoes/appeltaartof
-vallen we liever bij de stam neer en hopen we dat er nieuw leven ontstaat
quote:chinezen zijn cool
Op woensdag 27 augustus 2003 03:54 schreef twexx het volgende:[..]
Zelf heb ik nog nooit ruzie met iemand van Chinese afkomst gehad. Over het algemeen vind ik ze uiterst beleefd en correct. Het lijken me niet echt van die ruziezoekers. Hoewel -wat aNIEmatronix zegt- in iedere cultuur heb je rotte appels. Maar zelf ben ik nog nooit een tegen gekomen.
Maar het valt toch gewoon op hoor, altijd zo vriendelijk en druk, druk, druk ![]()
Zelfs bij baby's valt het me al op:
Aziatische/Chinese baby'tjes zijn altijd zo rustig, stil en kijken hun ogen uit ![]()
Maar andere baby's, tja.........das andere koek....die huilen of schreeuwen vaak , niet allemaal hoor (soms denk ik echt dat ze doof zijn op die leeftijd als je hoort wat ze allemaal kunnen produceren in een drukke tram).
Jonge kinderen ook:
Alles wat niet aziatisch is "wilt dit, wilt dat" en maar de pur sang materialist uithangen (van wie zouden ze dat nou toch hebben
)
Kijk maar naar die jonge kinderen van tegenwoordig met zo'n mobieltje
Volgens mij zijn Chinezen overigens ook leergieriger en meer ennis-gericht ingesteld enzo.
Maar mijn beeld van Chinezen is gewoonweg ronduit positief ![]()
Ik kan er niks aand doen..........sorry.
quote:Inderdaad
Op woensdag 27 augustus 2003 12:23 schreef dr.Tesla het volgende:
Jeetje jongens wat een mega kick weer in dit topic, hijs al zo oud.
Vroeger woonde er tegenover mij een Chinees gezin. Hun dochter -Jenny- werd een vriendin van mij en m'n zusje. Ze hadden (en hebben nog steeds) een restaurant in het centrum van de plaats, Roden. Zo grappig, we zijn al jaren weg uit dat dorp, maar als we er weer eens zijn, en ze zien ons, dan is het altijd een en al hartelijkheid ![]()
Ruzie heb ik ze nooit zien maken.
Ik heb het mezelf eigenlijk ook wel afgevraagd. Chinezen blijven over het algemeen vrij low-profile. Ze gaan niet zeuren over moskeën (de enige tempel die in Amsterdam staat is voor een groot gedeelte gefinancieerd door de chinese gemeenschap zelf), dat ze niet erkend worden (ook al is het pas sinds kort dat de NL staat ze ziet als een etnische minderheid). Ze bemoeien zich liever niet met andermans zaken eigenlijk. En over het algemeen zijn ze meer "harde werkers" voordat ze ook maar iets van iemand willen lenen of aannemen...
Verder merk ik ook op dat bij de opvoeding al vrij vroeg geleerd wordt om respect voor andere mensen te hebben en vooral voor ouderen. Mocht je wat verkeerds doen kon je al een pak voor je rammel verwachten. (Niet dat ze in elkaar werden geslagen door hun ouders) Maar redelijk strenge en soms ook terechte straf.
Maar ze dreigen soms ook wel ondergesneeuwd te worden omdat ze inderdaad wat minder opstandig zijn dan de rest van de NL samenleving.
Over het algemeen maken ze zich ook minder druk tegen bepaalde uitingen van andere mensen. Gem. chinees loopt nog altijd door als ie uitgescholden wordt volgens mij
, tegen iemand aanlopen enzo, woordenwisselinkje. Shit happens, maar zulk dingen worden meestal snel vergeten..
Maar mocht iemand persoonlijk de familie gaan bedreigen/krenken, dan zou je je borst nat moeten maken...
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 22-12-2003 04:11]
quote:Nou ik he een paar chinese vriendinnen, die echt geen lieverdjes zijn.... dat zullem die rotte appels zijn
Op woensdag 27 augustus 2003 10:19 schreef Natalie het volgende:
Is babi pangang Chinees of Indisch?
Ik heb altijd gedacht dat het Indisch was. Vooral omdat het meer pittig is. Chinees eten is meer zoet (vind ik)Zelf heb ik nog nooit ruzie met iemand van Chinese afkomst gehad. Over het algemeen vind ik ze uiterst beleefd en correct. Het lijken me niet echt van die ruziezoekers. Hoewel -wat aNIEmatronix zegt- in iedere cultuur heb je rotte appels. Maar zelf ben ik nog nooit een tegen gekomen.
Mjah, in de ene cultuur meer dan de ander.quote:Op woensdag 27 augustus 2003 10:19 schreef Natalie het volgende:
Is babi pangang Chinees of Indisch?
Ik heb altijd gedacht dat het Indisch was. Vooral omdat het meer pittig is. Chinees eten is meer zoet (vind ik)
Zelf heb ik nog nooit ruzie met iemand van Chinese afkomst gehad. Over het algemeen vind ik ze uiterst beleefd en correct. Het lijken me niet echt van die ruziezoekers. Hoewel -wat aNIEmatronix zegt- in iedere cultuur heb je rotte appels. Maar zelf ben ik nog nooit een tegen gekomen.
Dit is dus vette bullshit de meeste chinezen hier komen uit Guangzhou/China via Hong Kong en waren nou niet bepaald hoog opgeleid.quote:Ik meen ooit eens geleerd te hebben bij aardrijkskunde dat in China vooral de hoger opgeleide mensen emigreren. Dit heeft tot gevolg dat ze meer geld hebben om een goede woning te krijgen, meer kans op een goede baan, beter in staat zijn de taal te leren en dus een stuk makkelijker zich kunnen aanpassen.
Nou nee niet bepaald de eerste generaties chinezen spreken praktisch helemaal geen nederlands (te vreemde taal voor hun) het gevolg hiervan is dat elke 1ste gen. chinees sterk leunt op de chinese gemeenschap en de 2de gen. chinezen die hier opgegroeid zijn en perfect nederlands kunnen spreken om hun zaakjes in de nederlandse gemeenschap te kunnen regelen. (Hoevaak ik niet voor tolk heb moeten spelenquote:Waarom spreken de chinezen dan wel goed nederlands en werken ze hard?
En nederland herbergt zo'n 70 duizend chinese allochtonen.
En dan moet je niet vergeten dat de eerste chinesen al 1890 in Nederland kwamen.
Chinesen zijn gewoon veel toleranter! Ook dan Nederlanders!
Chinensen worden al jaren lang afgeperst(ook in Nederland)
Dat komt omdat ze gewoon veel toleranter zijn!
Ja en Nee 1ste gen. chinezen zijn niet zozeer rascistisch als xenofoob ze maken een onderscheid tussen chinezen / eigen volk en niet-chinezen. Tis niet dat ze op niet-chinezen neer kijken maar niet-chinezen zijn niet chinees / vreemd / anders dus ga je niet met ze om tenzij er iets mee te winnen valt. Wat dus de reden is dat ze nooit herrie schoppen waarom zouden ze? Er valt niks mee te winnen alleen maar verspilling van moeitequote:Rascisme is ze ook niet vreemd. De meeste Chinezen (in China) kijken enorm neer op mensen die (iets) donkerder gekleurd zijn dan zijzelf. Negers vinden ze echt helemaal niks.
Klopt chinezen zijn heel erg vrij in hun geloof ze krijgen het voor elkaar om christelijk en moslim en boedistisch tegelijk zijnquote:Ik denk ook dat het er wel iets mee te maken heeft dat ze geen raar geloof hebben waarbij ze anderen als minderwaardige schepsels beschouwen.
So thruquote:Prestatiedruk sucks .
Of je redt het en neem die eigenschap over en as die toe op iedereen of je gaat eronder door en ben je een wrak voor het leven.
Tenzij je jouw eigen lot in handen neemt en doe wat je zelf leuk vindt, want Chinese ouders dwingen hun kroost naar een richting.
Nogal.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:47 schreef anisubs het volgende:
[..]
Mjah, in de ene cultuur meer dan de ander.
EDIT: zo te zien kick ik een stokoud topic naar boven.![]()
Klopt, heel veel blijven in hun eigen wereldje. Ze gaan samen van alles en nog wat doen, Asian Parties, dimsummen, poolen, en weet ik veel. Alhoewel dit bij andere bevolkingsgroepen ook het geval is toch? Saamhorigheidsgevoel, mensen met dezelfde cultuur, eigen taal.quote:Op maandag 18 september 2006 22:32 schreef Burakius het volgende:
ik heb Chineze vrienden. En ik merk dat ze echt hun eigen wereldje hebben. Ze gaan 'bijna' alleen maar om met andere Chinezen. Ze hebben hun eigen Chineze kerk. Voor de rest is het miss iets met de cultuur dat ze zich meer gedeisd houden?
Ja dat is ook weer zo, maar chinezen houden zich gewoon meer op de achtergrond, misschien ligt het aan het karakter. Hoeven niet perse in de belangstelling te staan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:33 schreef Burakius het volgende:
ja idd bij sommige andere culturen is dit het geval, maar chinezen zitten hier 100 jaar terwijl anderen pas de helft daarvan hierzitten. ik wordt touwens vet vaak uitgenodigd voor Asian parties![]()
met auto?quote:Op woensdag 20 september 2006 17:31 schreef ik.ben.hier het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo, maar chinezen houden zich gewoon meer op de achtergrond, misschien ligt het aan het karakter. Hoeven niet perse in de belangstelling te staan.
En ga je er vaak heen dan? Bunnik?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |