abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 3 mei 2012 @ 08:26:11 #51
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_111073226
Over de titel, ik krijg tegenwoordig redelijk veel spam van 'tijdschriften' / 'conferenties' / 'book chapters' die maar al te graag de fee willen op strijken. Vaak gaat het om dubieuze tijdschriften, conferenties waar je je werk via videoconference mag presenteren (en waar nog nooit iemand van gehoord heeft).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:39:18 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_111073361
Dubieuze conferenties zijn de nieuwe Indiers die vereerd zouden zijn als ze bij zo'n hoog aangeschreven professor als jij zouden mogen komen werken, of zo'n hoog aangeschreven professor als al je collegas, de schoonmaker en student assistenten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111074120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:21 schreef thijsdetweede het volgende:
Norrage, kom ik jou nou ook al hier tegen? Michiel vd Broeke is wel een goeie, zijn Nature publicaties zijn doorgaans zelfs oprecht goed ;)

Feestjes heb je natuurlijk zelf in de hand, en heeft meer te maken met de persoon/groep dan met de stad. En mijn paranimf in Delft deed nou echt niet veel meer dan ik bij haar in Utrecht. Wat ik daar vooral suf vond was dat alles in Nederlands ging, en dat er dus geen lekenpraatje was. Dat zijn allemaal geen tradities, maar inDelft vond ik het wel goed geregeld wat dat betreft.
Wie wat waar zit jij dan? ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:45 schreef speknek het volgende:
Ik heb nog geen promotie meegemaakt in Delft, wat doen ze er dan precies voor?
Tsja, hoe het in Delft gaat is wat gelikter. Lekenpraatje erbij, vaak nog een soort mini-symposium. Gewoon een hele dag wordt er voor uitgetekend. Wat wel terecht is gezien de grootsheid van de promotie-dag :)

Maar het hangt natuurlijk ook heel erg van de persoon af, maar ik denk dat er in Delft relatief veel dichtgetikte personen rondlopen die het groots aanpakken.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 09:35:41 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111074392
Oh ik vind het ceremonieel gebeuren in Utrecht juist wel leuk, niet zo'n suf lekenpraatje maar gelijk to the point. Een prachtige zaal, en dichtbij lokaal de reunie voor de betere recepties (niet in het academie gebouw waar ze je een poot uitdraaien voor een suf handjesschud gebeuren)... Ik heb het 1 keer in leiden gezien waar de zaal ook wel mooi is, maar je als promovendi naar de zaal kijkt en alle opponenten als het ware om de zaal heen zitten. Dat is vanuit het publiek een beetje vreemd omdat je de hele tijd achteruit moet kijken en om je heen. Ook zetten ze daar de promovendi al neer ver voordat de hele stoet aan profs binnen komt, wat resulteerd in een kwartier ongemakkelijk fotos maken van de promovendus...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111074409
En mijn feestje was het dichtgetikst van allen. Ja, ik had een minisymposium, maar dat lijkt me ook terecht als je halve commissie uit de VS moet komen. Ik geloof niet dat jij toen al op de vakgroep rond liep, maar ik geloof wel dat ik weet op welke vakgroep jij bent afgestudeerd. Als bewijs een linkje naar mijn proefschrift, dat ik nog geruststellend vaak rond zag slingeren in Delft: http://www.mpimet.mpg.de/fileadmin/staff/heusthijs/heus2008d.pdf
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:41:43 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_111074521
Mini-symposium kun je in Utrecht ook organiseren, mijn vrouw deed dat ook, en ik neem eigenlijk aan alle universiteiten. Zelf had ik er alleen totaal geen behoefte aan, ookal waren er twee Amerikanen bij, ik was zenuwachtig genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111074787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
En mijn feestje was het dichtgetikst van allen. Ja, ik had een minisymposium, maar dat lijkt me ook terecht als je halve commissie uit de VS moet komen. Ik geloof niet dat jij toen al op de vakgroep rond liep, maar ik geloof wel dat ik weet op welke vakgroep jij bent afgestudeerd. Als bewijs een linkje naar mijn proefschrift, dat ik nog geruststellend vaak rond zag slingeren in Delft: http://www.mpimet.mpg.de/fileadmin/staff/heusthijs/heus2008d.pdf
Aah jij bent Thijs ;) Had ik dat moeten/kunnen weten? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111074793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wie wat waar zit jij dan? ;)

[..]

Tsja, hoe het in Delft gaat is wat gelikter. Lekenpraatje erbij, vaak nog een soort mini-symposium. Gewoon een hele dag wordt er voor uitgetekend. Wat wel terecht is gezien de grootsheid van de promotie-dag :)

Maar het hangt natuurlijk ook heel erg van de persoon af, maar ik denk dat er in Delft relatief veel dichtgetikte personen rondlopen die het groots aanpakken.
Hier in Duitsland is het helemaal armzalig. Niets officieels, behalve dan een uur in een hok met je comissie. Wat ik wel grappig vind is dat door de andere PhD studenten een hoed wordt gemaakt, die je dan moet zitten ontcijferen. (Er staan allemaal persoonlijke dingen op, door de andere PhD studenten geknutseld).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_111074816
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Klinkt interessant, misschien als achtergrond voor mijn eigen project een keer lezen. Als ik tijd heb tenminste. Veel gepubliceerd trouwens, als ik de referentie lijst achterin bekijk. (Al is niet alles een journal publicatie natuurlijk, het blijft een mooi lijstje.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Felagund op 03-05-2012 10:29:35 ]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_111077783
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Aah jij bent Thijs ;) Had ik dat moeten/kunnen weten? :D
Theoretisch wel, want helemaal in het begin van deze reeks is het wel eens langsgekomen. Maar ik neem het je niet kwalijk ;)

En Felagund: Publicaties gingen best lekker, 4 tijdens de promotie, nog 2 co-auteur, en 1 er nog achteraan. Al blijft het frustrerend hoeveel ideeen er nog rondzwerven waar we nog iets mee zouden moeten doen....
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 12:25:24 #61
45833 crew  Fogel
pi_111079746
Om even op Open Access terug te komen: ik kreeg vandaag een mail over onserieuze uitgevers en dat deze een probleem vormen voor OA uitgevers met goede bedoelingen.
Een goede manier om de goede van de kwade te onderscheiden is om eerst te kijken of ze lid zijn van Open Access Scholarly Publishers Association (http://www.oaspa.org/members.php). Indien het antwoord daarop positief is, dan zit het wel snor. Mochten ze geen lid zijn, wees dan in ieder geval voorzichtig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111082271
Ik publiceer sowieso niet graag in een blad dat ik niet ken. Als ik de inhoudsopgave niet in mijn RSS feed heb staan, hebben anderen dat vast ook niet. En als niemand het spontaan leest, wordt het niet opgepakt, en dat is toch verdomde jammer van je werk.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:50:09 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111082973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:34 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik publiceer sowieso niet graag in een blad dat ik niet ken. Als ik de inhoudsopgave niet in mijn RSS feed heb staan, hebben anderen dat vast ook niet. En als niemand het spontaan leest, wordt het niet opgepakt, en dat is toch verdomde jammer van je werk.
:X dan zou ik alleen maar in nature science cell traffic PNAS of jcb kunnen publiceren dat is mij iets te hoog gegrepen :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:11:00 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_111083850
Ik zou alleen nog maar op de fok frontpage publiceren :P.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 14:13:45 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111083966
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:11 schreef speknek het volgende:
Dat moet niet zo moeilijk zijn :D
pi_111086260
Echt? Ik vind Nature ook te hoog gegrepen, maar dan blijven er voor mij nog meer dan zat blaadjes over. Betekent dat dan ook dat jullie nooit een paper lezen van gelijkwaardige wetenschappers?
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 15:08:33 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111086423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:04 schreef thijsdetweede het volgende:
Echt? Ik vind Nature ook te hoog gegrepen, maar dan blijven er voor mij nog meer dan zat blaadjes over. Betekent dat dan ook dat jullie nooit een paper lezen van gelijkwaardige wetenschappers?
Ik lees veel meer dan dat ik in mijn rss feed heb :D
pi_111086532
Ik lees meestal artikelen van meer vaktijdschriften (Quarterly journal, Journal of the Atmospheric Sciences, Climate Dynamics, etc.), maar die namen zullen de meeste hier wel niets zeggen. In Nature/Science wordt niet echt over mijn onderwerp gepubliceerd.

Ik gebruik overigens helemaal geen RSS feed. Is dat handig?
Album top 100 2024
pi_111086545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:11 schreef speknek het volgende:
Dan heb je wel gelijk een groot en kritisch publiek.
Album top 100 2024
pi_111095934
Ik lees eigenlijk alleen papers die direct voor mijn onderzoek relevant zijn... (en papers die collega's uitbrengen...)
pi_111097843
Ik heb een hele grote stapel op m'n bureau met papers die ik ooit wil lezen. Het is alleen niet altijd makkelijk om daar de tijd voor te vinden. Ik krijg emails voor de journals die direct relevant zijn in m'n vakgebied, en de top-journals in het grotere vakgebied. Voor de rest als ik eens een paar verloren minuten heb die ik niet op Fok! verbreng, ga ik de websites van de andere interessante journals af om daar de inhoud van de laatste editie te lezen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:40:57 #72
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111098371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een hele grote stapel op m'n bureau met papers die ik ooit wil lezen. Het is alleen niet altijd makkelijk om daar de tijd voor te vinden. Ik krijg emails voor de journals die direct relevant zijn in m'n vakgebied, en de top-journals in het grotere vakgebied. Voor de rest als ik eens een paar verloren minuten heb die ik niet op Fok! verbreng, ga ik de websites van de andere interessante journals af om daar de inhoud van de laatste editie te lezen.
Dit is inderdaad ook mijn methode. Daarnaast zorg ik altijd wel dat ik op congressen, symposia en promoties alle publicaties even helder, kort, voor mezelf samenvat zodat de boodschap blijft hangen.
pi_111106600
Niet alleen een groot en kritisch publiek op FOK! maar ook een hoop citaties ;) .
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:08:31 #74
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111133214
Artikel geaccepteerd in Journal of Pediatrics vandaag, wiehoe! :)
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 16:11:54 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111133372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:08 schreef Grumpey het volgende:
Artikel geaccepteerd in Journal of Pediatrics vandaag, wiehoe! :)
gefeliciteerd *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')