Wie wat waar zit jij dan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:21 schreef thijsdetweede het volgende:
Norrage, kom ik jou nou ook al hier tegen? Michiel vd Broeke is wel een goeie, zijn Nature publicaties zijn doorgaans zelfs oprecht goed
Feestjes heb je natuurlijk zelf in de hand, en heeft meer te maken met de persoon/groep dan met de stad. En mijn paranimf in Delft deed nou echt niet veel meer dan ik bij haar in Utrecht. Wat ik daar vooral suf vond was dat alles in Nederlands ging, en dat er dus geen lekenpraatje was. Dat zijn allemaal geen tradities, maar inDelft vond ik het wel goed geregeld wat dat betreft.
Tsja, hoe het in Delft gaat is wat gelikter. Lekenpraatje erbij, vaak nog een soort mini-symposium. Gewoon een hele dag wordt er voor uitgetekend. Wat wel terecht is gezien de grootsheid van de promotie-dagquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:45 schreef speknek het volgende:
Ik heb nog geen promotie meegemaakt in Delft, wat doen ze er dan precies voor?
Aah jij bent Thijsquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
En mijn feestje was het dichtgetikst van allen. Ja, ik had een minisymposium, maar dat lijkt me ook terecht als je halve commissie uit de VS moet komen. Ik geloof niet dat jij toen al op de vakgroep rond liep, maar ik geloof wel dat ik weet op welke vakgroep jij bent afgestudeerd. Als bewijs een linkje naar mijn proefschrift, dat ik nog geruststellend vaak rond zag slingeren in Delft: http://www.mpimet.mpg.de/fileadmin/staff/heusthijs/heus2008d.pdf
Hier in Duitsland is het helemaal armzalig. Niets officieels, behalve dan een uur in een hok met je comissie. Wat ik wel grappig vind is dat door de andere PhD studenten een hoed wordt gemaakt, die je dan moet zitten ontcijferen. (Er staan allemaal persoonlijke dingen op, door de andere PhD studenten geknutseld).quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wie wat waar zit jij dan?
[..]
Tsja, hoe het in Delft gaat is wat gelikter. Lekenpraatje erbij, vaak nog een soort mini-symposium. Gewoon een hele dag wordt er voor uitgetekend. Wat wel terecht is gezien de grootsheid van de promotie-dag
Maar het hangt natuurlijk ook heel erg van de persoon af, maar ik denk dat er in Delft relatief veel dichtgetikte personen rondlopen die het groots aanpakken.
Klinkt interessant, misschien als achtergrond voor mijn eigen project een keer lezen. Als ik tijd heb tenminste. Veel gepubliceerd trouwens, als ik de referentie lijst achterin bekijk. (Al is niet alles een journal publicatie natuurlijk, het blijft een mooi lijstje.)quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
En mijn feestje was het dichtgetikst van allen. Ja, ik had een minisymposium, maar dat lijkt me ook terecht als je halve commissie uit de VS moet komen. Ik geloof niet dat jij toen al op de vakgroep rond liep, maar ik geloof wel dat ik weet op welke vakgroep jij bent afgestudeerd. Als bewijs een linkje naar mijn proefschrift, dat ik nog geruststellend vaak rond zag slingeren in Delft: http://www.mpimet.mpg.de/fileadmin/staff/heusthijs/heus2008d.pdf
Theoretisch wel, want helemaal in het begin van deze reeks is het wel eens langsgekomen. Maar ik neem het je niet kwalijkquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Aah jij bent ThijsHad ik dat moeten/kunnen weten?
quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:34 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik publiceer sowieso niet graag in een blad dat ik niet ken. Als ik de inhoudsopgave niet in mijn RSS feed heb staan, hebben anderen dat vast ook niet. En als niemand het spontaan leest, wordt het niet opgepakt, en dat is toch verdomde jammer van je werk.
Dat moet niet zo moeilijk zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:11 schreef speknek het volgende:
Ik zou alleen nog maar op de fok frontpage publiceren.
Ik lees veel meer dan dat ik in mijn rss feed hebquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:04 schreef thijsdetweede het volgende:
Echt? Ik vind Nature ook te hoog gegrepen, maar dan blijven er voor mij nog meer dan zat blaadjes over. Betekent dat dan ook dat jullie nooit een paper lezen van gelijkwaardige wetenschappers?
Dan heb je wel gelijk een groot en kritisch publiek.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:11 schreef speknek het volgende:
Ik zou alleen nog maar op de fok frontpage publiceren.
Dit is inderdaad ook mijn methode. Daarnaast zorg ik altijd wel dat ik op congressen, symposia en promoties alle publicaties even helder, kort, voor mezelf samenvat zodat de boodschap blijft hangen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een hele grote stapel op m'n bureau met papers die ik ooit wil lezen. Het is alleen niet altijd makkelijk om daar de tijd voor te vinden. Ik krijg emails voor de journals die direct relevant zijn in m'n vakgebied, en de top-journals in het grotere vakgebied. Voor de rest als ik eens een paar verloren minuten heb die ik niet op Fok! verbreng, ga ik de websites van de andere interessante journals af om daar de inhoud van de laatste editie te lezen.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:08 schreef Grumpey het volgende:
Artikel geaccepteerd in Journal of Pediatrics vandaag, wiehoe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |