abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111040847
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111040923
:D. Plaatje!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij?
Laatste keer (tijdje terug) 36.

Toen ik in december begon haalde ik net de 10. :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:19:52 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111040952
Ik moest gisteren van mn app pushups doen op mn knieën, maar dan met mn achterbenen omhoog en enkels over elkaar. Faal. Ik kon er geeneen. Zakte door mn ellebogen richting grond, had toen weer omhoog gemoeten, maar bleef face flat op de vloer liggen :') _O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 2 mei 2012 @ 15:22:05 #4
70532 loveli
N
pi_111041047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

De streber in me ziet een uitdaging. De luiwammes in me denkt 'laat maar'.
crap in = crap out
pi_111041136
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moest gisteren van mn app pushups doen op mn knieën, maar dan met mn achterbenen omhoog en enkels over elkaar. Faal. Ik kon er geeneen. Zakte door mn ellebogen richting grond, had toen weer omhoog gemoeten, maar bleef face flat op de vloer liggen :') _O-.
Push-ups op de knieën is toch standaard met je benen zo omhoog? Zo doe ik ze in ieder geval wel! Knieën van de grond lukt me voor geen meter. Soms denk ik dat ik er eentje kan, maar dan corrigeert A. mijn houding en vind ik het ineens toch veuls te zwaar :') :@ .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111041149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo moeten ze bij Jillian ook, en zo kan ik ze nét. Maar dan ook nét. Op het moment dat ze roept "And get up" denk ik *O* YES *O* (en tegelijk -O- NOOOO -O- want dan komen er weer squats :') ).
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:24:08 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111041166
Meer sportende beestjes! xD

V1z, ach mannen worden toch knapper naarmate ze ouder worden oder so? Dan is het ook een compliment! :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111041203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Ergens is het moeilijker dan alcoholisme. Regel: een alcoholist moet nooit meer met alcohol in aanraking komen. Met een eetstoornis kun je de boosdoener niet ontwijken en moet je je gedrag en gewoontes in de gaten blijven houden.
Klopt, stoppen met eten kan 'helaas' niet dus je word er continue weer mee geconfronteerd

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Precies!
En heeeeeeeeeeel veel gesprekken gaan over lekker eten, gerechten, restaurants e.d.
Moeilijk
Pfff, zovaak komt eten voor in gesprekken, soms denk ik dat het door mij komt, maar dat is niet eens zo. Heel vaak gaat het gewoon over eten haha...
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:24:55 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111041210
Lijst:
O/L: 2 boterhammen lever, beschuit kaas, beschuit jam, beker melk
T's: 6 dropjes, blokje choco, grote peer, grote appel, paar druiven, 250 gr. rauwe wortel, paar zoute stokjes
D: Eet alleen dus:
Een bloemkool, kropsla met dressing en gekookt ei (tomaat, augurk enzo ook ) en gebakken ribkarbonade (zo'n lekkere dikke van de slager gebakken in een halve pakje boter O+ )
T: kwark en vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111041300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:11 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

Lijstjes update:
O: kleine peer, glas kefir, dubbele bth kaas
T: stukje vruchtenvlaai
L: ceasar salade met 1 snee brood, cappucchino munttheemet een koekje
T: banaan, mineola, 150 ml yoghurt
B: 3x20 minuten fietsen
D: gebakken ei en salade of havermout
S: Bodypump
T: wheyshake

Ik ben best tevreden :@
Fixed it :D
Last van geheugenverlies?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111041352
Razz, tip: bij rugpijn niet stil gaan zitten! Wandelen, af en toe even strekken, gewoon in beweging blijven :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Toen ik in december begon haalde ik net de 10. :')
^O^ Zijn vrij makkelijk te trainen inderdaad. (voor mannen dus blijkbaar :Y) )

Heb ze dus al meer dan half jaar niet meer gedaan :@ Ik word lui...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111041611
Ik wist niet eens hoeveel ik er kon, dus net even gedaan en geteld.
Bij 45 zag ik sterretjes........ :D :P!
pi_111041719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:58 schreef V1z0R het volgende:

Jij vermaakt je ook nog altijd met je nieuwe, mini?
Nieuwe meneer? Ja hoor! Heel goed zelfs. O+
Alleen is 'ie nu dus ziek door mij en dat vind ik zo zielig dat ik hem straks maar eten ga brengen... Kippensoep ofzo.

Oh, en ik kan ook 0 push-ups.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_111041810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fixed it :D
Last van geheugenverlies?
Nee! Op kantoor nam ik nog een cappuccino. Aangezien in muntthee geen kcals zitten heb ik die weggelaten en vervangen voor mijn cappu!
pi_111041885
Oh en ik kan 10 pushups ofzo, als ik genoeg adrenaline heb. Maar meestal kan ik er maar 5.

En ik ga morgen voor mijn bank dus whoppa wel diner vanavond!
pi_111042011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:38 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik kan 10 pushups ofzo, als ik genoeg adrenaline heb. Maar meestal kan ik er maar 5.

En ik ga morgen voor mijn bank dus whoppa wel diner vanavond!
Ik kon er eerst ook echt maar 10 ofzo hoor :P Oefening baart kunst.
  Vis een optie? woensdag 2 mei 2012 @ 15:42:05 #17
70532 loveli
N
pi_111042044
Ik kan er 10 tot ik me herinner dat ik erbij moet ademen, bij 20 ben ik het zat en de laatste keer ben ik doorgegaan tot 30 en toen had ik er helemaal genoeg van :+
crap in = crap out
pi_111042267
Haha, weer zo'n leuk OP plaatje. Pushups. Hmmmmm. Lang niet meer gedaan. Geen idee of ik er ook maar 1 uit krijg. (Sowieso op de knieen, want als ik ze normaal doe, kan ik schouders gaan rapen :') )

Planken en omgekeerde V gaan nu met yoga wel aardig, dus wellicht doe ik nog eens een poging.
pi_111042282
Omgekeerde V?
pi_111042370
/\
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:35 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nieuwe meneer? Ja hoor! Heel goed zelfs. O+
Alleen is 'ie nu dus ziek door mij en dat vind ik zo zielig dat ik hem straks maar eten ga brengen... Kippensoep ofzo.

Oh, en ik kan ook 0 push-ups.
Ahwww :') Maar leuk! :Y
pi_111042441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:46 schreef Perruche het volgende:
Omgekeerde V?

En dat voor een EDS sertje *)

Edit beter plaatje
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:51:00 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111042472
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Push-ups op de knieën is toch standaard met je benen zo omhoog? Zo doe ik ze in ieder geval wel! Knieën van de grond lukt me voor geen meter. Soms denk ik dat ik er eentje kan, maar dan corrigeert A. mijn houding en vind ik het ineens toch veuls te zwaar :') :@ .

Zo kan ook. Schijnt. Met die enkels de lucht in kan ik echt echt echt niet.

Ik doe nu pushups, staand, tegen de muur. Dus zoiets:

Wie weet als ik iets meer armspier heb, dat ik die halve zittende kan. Zal wel niet :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 2 mei 2012 @ 15:52:01 #23
70532 loveli
N
pi_111042509
Heb ze een tijdje geleden met m'n handen op een step-bankje gedaan, dat viel tegen!
crap in = crap out
pi_111042548
Ah, downwarddog! Ik ken yoganamen niet in het engels :D.

Yoga lijkt me juist makkelijker met EDS, omdat je een stuk flexibeler bent?
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:53:38 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111042569
Ja, ik vond yoga echt eitje :'). Maar moest er mee stoppen, rekte de boel alleen maar meer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')