abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111025750
Voor de zombie fans, de walking dead fans, of gewoon de gamers onder ons is er een nieuwe mod uitgekomen die het zombie genre op een totaal nieuwe manier uitvoert.

De mod plaatst je op een map van 225 km² groot.
Je moet als overleefende munitie, wapens , eten, drinken en medische spullen vinden om te overleven.
Je hebt ook de opties om gereedschap te vinden om auto's, helikopters en boten tot werking te krijgen.
Het spel is PVP dus je hebt altijd de kans dat je als je niet achterna word gezeten door een horde zombies dat een speler jou dood schiet. Als speler krijg je dus de vrije keuzen om alleen om pad te gaan, met een groep vrienden ( gezellig via teamspeak) , of het leven te lijden van een bandiet en anderen het werk te laten doen zodat jij alleen maar hun hoeft te beroven of een kogel door hun hoofd te jagen om aan hun spullen te komen.

De mod is voor Arma 2 + operation arrowhead ( de standalone uitbreiding)
Het spel bevind zich momenteel in de Alpha versie en er word hard aan gewerkt (onder andere door een ontwikkelaar die aan de orignele ARMA 2 heeft gewerkt) met om de paar dagen patches en fixes.

Fan made trailer:

Gameplay met comentaar ( aanrader om te kijken)

instructies en tips
http://imageshack.us/f/825/dayz.jpg/ (copy/paste deze link)

bij het installeren is het aanbevolen om de non steam instructies te volgen ( ook al heb je alles via steam gekocht, toch is het aanbevolen)

de map
http://imageshack.us/f/205/1335911941327.jpg/ (copy/paste deze link)

Als er nog vragen zijn, ik blijf dit topic volgen

[ Bericht 0% gewijzigd door norrie13 op 02-05-2012 15:13:13 ]
pi_111025784
hmm hoe voeg je plaatjes toe aan je post ?
pi_111026267
Zoooooooooo, ziet er heel tof uit! Dit ga ik van de week eens proberen :)
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:39:20 #4
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_111039261
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:56 schreef norrie13 het volgende:
hmm hoe voeg je plaatjes toe aan je post ?
Door de link tussen [img] en [/img] te plaatsen
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_111077590
Ziet er erg goed. Het duurt veel te lang voordat er degelijke zombie apocalypse mmo uitkomt, dus tot die tijd ga ik deze maar eens spelen. Zijn er al mensen hier die hem hebben? Misschien kunnen we een team vormen?
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:36:20 #6
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_111080096
Heb zojuist speciaal voor deze mod operation arrowhead gekocht (arma 2 had ik al) :)

Vanmiddag spelen dus _O_
Op elke fokker past een bril.
pi_111080178
Hou ons op de hoogte :)
pi_111084423
Als er problemen zijn met installeren ik volg dit topic, hopen dat ze een simpele installer uitbrengen als het beta gaat. Maarja de mod bestaat pas 30 dagen.
Een team vormen klinkt altijd goed. ik heb steam en Xfire. De enige probleem is elkaar vinden omdat je langs de kust spawned zonder map.
pi_111086278
Ik hoop ook dat er een doel in het spel komt. Er schijnt iig een "safe place" komen.
pi_111089198
na gedood te zijn door een grote groep zombies spawnde ik bij de grootste stad bij de kust.

-beetje aan het rond sluipen, wetend dat er bandits altijd op de loer zijn in de stad
-ga een kerk binnen, al gelijk goeie gear gevonden, een lee enfield, flares , knfie, matches, veel ammo en eten en ook nog eens een rugzak die met 12 slot rugzakje vergrootte naar een 28 slot rugzak
-snel de stad uit voordat ik wordt gedood door een bandit
-door het bos aan het lopen waarna ik na 5 min een dorpje tegenkomen
-nou tijd om de zombies te doodden en het dorpje te looten
-vanaf de heuvel 20+ zombies doodgeschoten
-door het dorpje spullen aan het verzamelen waarna een horde van 10 zombies, kleine moeite om ze te doden maar wel paar keer gewond geraakt.
-tijd om dat ander dorpje te bekijken
-sluipend waarna ik maar 1 zombie alert, mis de schot en ik word gelijk tegen de vlakte gesmeten terwijl de zombie mij al opeet
-gelukkig na 5 seconden alweer op kunnen staan en op het lopen gezet
- al een 20+ horde zombies achter me aanrennnen terwijl ik hevig doodbloed van 12000 bloed (full health naar onder de 4000 bloed)
-na 1 minuut een grote rots tegengekomen en snel erop gesprongen, mezelf bandage toegebracht waarna de horde om de rots is gaan staan opwachten.

man dit spel heeft geen medelijden met de fouten die je maakt, zo intense.
heb genoeg ammo maar waarschijnlijk wordt het maar op een lopen zetten en een betere positie vinden om hun te doden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:46:21 #11
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_111095776
Ik werd toen ik het destraks voor het eerst had gespeeld ook gelijk door een bandit doodgeschoten in een dorpje. Fijn voor hem , maar ik had toch geen loot bij me :P

Op mijn 2e mannetje heb ik een shotgun ergens in een schuur gevonden die tevens al van pas is gekomen :')
pi_111096937
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:46 schreef Catch_me het volgende:
Ik werd toen ik het destraks voor het eerst had gespeeld ook gelijk door een bandit doodgeschoten in een dorpje. Fijn voor hem , maar ik had toch geen loot bij me :P

Op mijn 2e mannetje heb ik een shotgun ergens in een schuur gevonden die tevens al van pas is gekomen :')
ik vluchte van een horde zombies en kwam een bandit tegen die hetzelfde probleem had, hij en de horde vielen allemaal dood van een stijle helling :')

heb em geloot , map en revolver en tent gevondenen meer. Toen op weg naar het vliegveld. onderweg wilde ik 2 zombies doden, bleken het er 25 + te zijn, doodgegaan omdat ik doodbloede , had geen kans om mezelf bandage toe te dienen :')
pi_111102159
Maar wat heb je nu precies nodig, want je zegt bij Arrowhead dat het een standalone uitbreiding is. Je hoeft dus alleen Arrowhead te hebben?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_111103410
Ik probeer te spelen, maar alle server zijn vol of krijg geen connectie. Ik moet toch gewoon filteren op mission Dayz?
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:29:47 #15
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_111104591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:08 schreef Siempievk het volgende:
Ik probeer te spelen, maar alle server zijn vol of krijg geen connectie. Ik moet toch gewoon filteren op mission Dayz?
Connecten kan vrij lang duren en is niet ongewoon.
pi_111115960
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar wat heb je nu precies nodig, want je zegt bij Arrowhead dat het een standalone uitbreiding is. Je hoeft dus alleen Arrowhead te hebben?
yup, je hebt in principe alleen arrowhead en arma 2 free nodig maar omdat de grafichs dan zo lelijk zijn is het gewoon het beste om allebei te kopen.
pi_111115965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:08 schreef Siempievk het volgende:
probleem van deze mod
-te weinig servers
- duurt rond de 2 minuten om te connecten. maarja in iedergeval korter dan bij battlefield 3
pi_111116827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:42 schreef norrie13 het volgende:

[..]

yup, je hebt in principe alleen arrowhead en arma 2 free nodig maar omdat de grafichs dan zo lelijk zijn is het gewoon het beste om allebei te kopen.
Zit hier op laptop (geen integrated shit, maar toch) dus wat dat betreft hoef ik ook geen full hd. :P

Als er hier meer zijn is het misschien wel tof om op bepaalde tijd af te spreken, dan kunnen we als groep surviven.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:37:26 #19
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_111118803
Gisteren tot een uurtje of 1 zitten spelen op een franse server. Ik was ergens in de bosjes uitgelogd de laatste keer en ik had geen idee waar ik naar toe moest. Het was ook nog eens pikkedonker dus dat schoot ook niet op :')

In de verte zag ik een flare afgaan dus ik ben er maar gewoon naartoe gerend en heb uiteindelijk met 2 andere gasten samengewerkt om Cherno te bezoeken. In Cherno ben ik ze helaas allebei kwijtgeraakt omdat ik vast zat in een deurpost :P Het was ook zo donker dat ik maar een paar meter voor me kon zien.

Ben dus maar als solid snake door de voor mij onbekende stad gesneaked en snel in een kerk vol met loot uitgelogd _O-

Overigens wel een beetje jammer dat veel spelers hun brightness omhoog gooien zodra het donker wordt en jou wel gewoon van honderden meters afstand zien :(
pi_111133394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:37 schreef Catch_me het volgende:
Gisteren tot een uurtje of 1 zitten spelen op een franse server. Ik was ergens in de bosjes uitgelogd de laatste keer en ik had geen idee waar ik naar toe moest. Het was ook nog eens pikkedonker dus dat schoot ook niet op :')

In de verte zag ik een flare afgaan dus ik ben er maar gewoon naartoe gerend en heb uiteindelijk met 2 andere gasten samengewerkt om Cherno te bezoeken. In Cherno ben ik ze helaas allebei kwijtgeraakt omdat ik vast zat in een deurpost :P Het was ook zo donker dat ik maar een paar meter voor me kon zien.

Ben dus maar als solid snake door de voor mij onbekende stad gesneaked en snel in een kerk vol met loot uitgelogd _O-

Overigens wel een beetje jammer dat veel spelers hun brightness omhoog gooien zodra het donker wordt en jou wel gewoon van honderden meters afstand zien :(
Als je je HDR op high zet krijg je volgens mij ook beter zicht snachts, maar ik me gamma ietjes omhoog gezet zodat ik nog een beetje kan zien.
pi_111134925
Gister heel even kunnen spelen. Moet zeker even wennen aan het s'nachts spelen. Ik hoop dat ze het dag/nacht ritme iets sneller zullen laten gaan. Verder is de mod wel fantastisch... Heel realistisch!

Ze moeten ook iets meer servers krijgen. Het spel is al behoorlijk populair.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:37:20 #22
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_111138454
Denet ook weer prachtig :D

Ik was na een lange wandeling eindelijk bij het grote militaire vliegveld aangekomen. Voordat ik de poort binnenstapte verstopte ik me in de bossen om te checken of er nog meer mensen waren. Plots hoor ik voetstappen en zie ik een bandiet met een M4 enkele tientallen meters verderop van het vliegveld weg sprinten.

Ik wachtte totdat hij een meter of 200 van me af was en schoot hem in z'n rug met mijn enfield, hij viel gelijk neer :P In eerste instantie dacht ik dat ie dood was, maar nadat ik 2 zombies gepopt had zag ik hem weg proberen te kruipen. Snel nog een schot in z'n rug gelost en het arme dier uit zijn lijden verlost :')

Uiteindelijk werd de global chat getrakteerd met een scheldkanonnade van de gozer die ik dood schoot, logisch ook, want die m4 en grote backpack vol met loot kon ik goed gebruiken _O-

Ik ben nu snel uitgelogd in een toren op het vliegveld en heb mijn sniper klaar liggen, eerst schieten en dan pas vragen stellen is mijn motto op terrein met militaire loot :7
pi_111149503
Lijkt me echt een epische game, jammer dat ik geen ARMA 2 heb.
pi_111165934
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:37 schreef Catch_me het volgende:
Denet ook weer prachtig :D

Ik was na een lange wandeling eindelijk bij het grote militaire vliegveld aangekomen. Voordat ik de poort binnenstapte verstopte ik me in de bossen om te checken of er nog meer mensen waren. Plots hoor ik voetstappen en zie ik een bandiet met een M4 enkele tientallen meters verderop van het vliegveld weg sprinten.

Ik wachtte totdat hij een meter of 200 van me af was en schoot hem in z'n rug met mijn enfield, hij viel gelijk neer :P In eerste instantie dacht ik dat ie dood was, maar nadat ik 2 zombies gepopt had zag ik hem weg proberen te kruipen. Snel nog een schot in z'n rug gelost en het arme dier uit zijn lijden verlost :')

Uiteindelijk werd de global chat getrakteerd met een scheldkanonnade van de gozer die ik dood schoot, logisch ook, want die m4 en grote backpack vol met loot kon ik goed gebruiken _O-

Ik ben nu snel uitgelogd in een toren op het vliegveld en heb mijn sniper klaar liggen, eerst schieten en dan pas vragen stellen is mijn motto op terrein met militaire loot :7
WAT, nu al bij het vliegveld aangekomen :{
ik nog lang niet, wel een keer een map gevonden en tot de helft gekomen van het vliegveld toen ik door teveel zombies werd neergehaald.
Ik blijf vooral bij de kust rondlopen. Altijd leuk om een survivor te vinden die met je meegaat.
Gister nog rond een stadje gelopen voor loot, geen zombies maar wel 6 dode survivors. Snel wat painkillers van hun gepakt en snel het bos ingelopen, voelde me bekeken daar.
pi_111190606
holy shit, net vanaf de kust naar het vliegveld in een stuk door met een maat (4.5 uur lange reis). Teamspeak communicatie dus ging goed.
van alles meegamaakt.
een bandit die op ons schoot maar wij hem konden doden.
een groep van 4 die het stadje schoot en teveel zombies achter zin aankregen waardoor wij alles konden looten :D
en uiteindelijk het vliegveld gevonden , geloot maar ik ben op het laatst nog net aangevallen door 8+ zombies. de maat die loopt nu in de vliegtoren veilig, kon nog net vluchten.
wat een spel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')