gelukkig kan je de "beveiliging" uitzetten in het bios en kan je dan prima linux installerenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:27 schreef gogosweden het volgende:
Om maar even te reageren op dat bericht.. :
Microsoft gaat nu weer onder het mom van "veiligheid" de gratis software OS'es beperken. Net in zo'n tijd dat linux meer in opmars is.
Kortom:
Microsoft
bronquote:On an x86 Windows 8 computer, you’ll be able to sign your own operating systems (custom builds for Linux, for example), or disable Secure Boot entirely
ja, maar de stap zal voor van die digibeten alleen maar groter worden om linux te testen op hun OEM systeempje.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:32 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig kan je de "beveiliging" uitzetten in het bios en kan je dan prima linux installeren
(het is immers een functie van UEFI, niet van microsoft; dat microsoft er gebruik van maakt lijkt mij niet meer als logisch)
tevens is het, als ik het artikel zo lees, alleen van toepassing op OEM systemen..
[..]
bron
Daarom kocht fedora dus dat signature voor een paar tientjes.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:36 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja, maar de stap zal voor van die digibeten alleen maar groter worden om linux te testen op hun OEM systeempje.
Dat het alleen voor OEM was wist ik niet trouwens, dat maakt het toch iets interessanter.
Het is niet in BIOS,maar veel moderner opvolger/vervanger en met uitgebreide techniek ..UEFIquote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:32 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig kan je de "beveiliging" uitzetten in het bios en kan je dan prima linux installeren
(het is immers een functie van UEFI, niet van microsoft; dat microsoft er gebruik van maakt lijkt mij niet meer als logisch)
tevens is het, als ik het artikel zo lees, alleen van toepassing op OEM systemen..
[..]
bron
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:36 schreef devzero het volgende:
Het grote nieuws is eigenlijk dat linux distributies eindelijk eens gebruik gaan maken van UEFI. Nu moet je je nog door 1K bochten wringen met tools als uefi shell om je elilo (of whatever bootloader) goed geïnstalleerd te krijgen.
Onze pinguïn OS was er vroeg bij.quote:Linux has been able to use EFI at boot time since early 2000,using the elilo EFI boot loader or, more recently, EFI versions of GRUB.Grub+Linux also supports booting from a GUID partition table without UEFI.
Klopt. Maar veel distributies ondersteunen het nog niet direct van installatie cd. Bv Ubuntu UEFIBooting geeft een mooi voorbeeld van alle hoepels die je moet doorspringen.quote:Op zondag 3 juni 2012 03:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Onze pinguïn OS was er vroeg bij.
1 2 3 4 | Processor Name: Intel Core i7 Processor Speed: 1.8 GHz Number of Processors: 1 Total Number of Cores: 2 |
Ja precies, maar hoe zit het dan met HT? Kan je een HT als een core pakken? Dus stel een dual core met HT = 4 cores, doe ik dan make -j4 of make -j2quote:Op maandag 4 juni 2012 15:38 schreef NightH4wk het volgende:
Je kan je eigen benchmarks doen. Zelf doe ik meestal -j2 op een dual-core, dus het aantal cores aanhouden (indien je ze tijdelijk minder nodig hebt.)
Ik compile hobby matig best vaak de Android source code. ICS duurt bijna 3 uur om te builden als ik geen -j gebruik, met een -j4 op een quad 1,5 uur. Daar zit dus een dik tijdsverschil in. Echt errors loop ik niet tegen aan omdat ze bij Android best duidelijk aan geven welke software je nodig hebt voor je build.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:44 schreef Daeron het volgende:
Het nadeel daarvan is dat het bij fouten moeilijker wordt om de precieze oorzaak te achterhalen. Je moet dan de build opnieuw runnen met -j1 om uit te vinden waar de fout precies zit. Daarnaast zijn er bepaalde pakketten die niet tegen een multi threaded build kunnen en dan raar gedrag gaan vertonen. Vaak wordt het dan wel vermeld dat je het beter niet kan doen.
Meestal neem ik me de moeite niet om multi threaded te builden, doe het lekker single threaded, meeste kans dat het goed gaat en het tijdverschil is vaak meetbaar in seconden, niet in minuten of uren, dus veel winst behaal je er niet mee.
Dat is inderdaad een uitzonderingssituatie waar multi threaded builden best interessant wordt.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:47 schreef ex het volgende:
[..]
Ik compile hobby matig best vaak de Android source code. ICS duurt bijna 3 uur om te builden als ik geen -j gebruik, met een -j4 op een quad 1,5 uur. Daar zit dus een dik tijdsverschil in. Echt errors loop ik niet tegen aan omdat ze bij Android best duidelijk aan geven welke software je nodig hebt voor je build.
Ik ben het zeker met je eens dat simple makes voor wat kleinere pakketten beter op een kale make kunnen draaien.
Ah nice, thanks!quote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een uitzonderingssituatie waar multi threaded builden best interessant wordt.
Dan zou je evt eens hiernaar kunnen kijken als je gaat benchmarken.
Tijdje geleden dat ik het had,je moet het forceren om alsnog te updaten!quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:22 schreef pretpletter het volgende:
Ik wil mijn ubuntu updaten via Updatebeheer, maar krijg hierbij de volgende error:
De afhankelijkheden van de volgende pakketten konden niet geïnstalleerd worden:
libgtk-3-bin: Depends: libgtk-3-0 (>= 3.4.2-0ubuntu0.2) maar 3.4.1-0ubuntu1 is geïnstalleerd
Depends: libgtk-3-common (= 3.4.2-0ubuntu0.2) maar 3.4.1-0ubuntu1 is geïnstalleerd
Hoe kan ik nu toch updaten? Als er meer info nodig is, dan hoor ik het wel. Geen idee welke info noodzakelijk is...
quote:Op zondag 10 juni 2012 06:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*ohayo*
* Blue_Panther_Ninja gebruikt 42" FULL HD tv als megascherm,toch wel mooi
4 jaar oude lcd monitor zelf is 19".Moet ik nou wel of niet een geluidskaart hebben met HDMI aansluiting?Want mobo heeft al 1tje en volgens lshw kan ik het gewoon gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag testdag ,v.a 2 Juli a.s ga ik het pas officieel gebruiken!Geluid gaat nog niet via HDMI,maar dinsdag wel 3 kabels kopen.![]()
Moet kunnen me dunktquote:Op zondag 10 juni 2012 16:02 schreef vincm het volgende:
Ik heb een normale sata schijf in een servertje met Ubuntu Server 10.04 erop. Die harde schijf wil ik schoonmaken (lees data wissen). Opnieuw ubuntu installeren kan niet want geen cd'rom en hij wilt mijn USB niet pakken (usb pen tool werkt niet lekker, lees ik ook op internet). Kan ik de harde schijf er niet gewoon bij zetten in m'n (windows) desktop PC en daar lekker formatteren? NTSC/FAT32? Kan ik dan, zodra ik er wel een cd-rom voor heb, wel een schone versie van ubuntu erop zetten maar dat in ieder geval alvast alle data gewist is?
Package Managers zijn niet voor niets bedacht hequote:Op maandag 18 juni 2012 21:00 schreef gogosweden het volgende:
Iemand hier die weet hoe ik in linux CLI ( met de 3.1.0 RC9 kernel ) een lijst kan oproepen met alle geinstalleerde programmas en eventueel ook programmas kan verwijderen?
Oh moet wel even toevoegen dat ik niet met packages werk, maar het zelf compile
Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |