abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111014134
Heej!

Ik heb een groepje vriendinnen waar ik zo nu en dan mee afspreek. Nu laatst ook weer, toen viel me op dat één van mijn vriendinnen toch wel flinke sneetjes op haar armen heeft. Het is een best stil en onzeker meisje, maar een ontzettende lieverd. Helaas zou het me niet verbazen als ze zichzelf snijdt, en in combinatie met die littekens.. ik wil er graag met haar, en dan wel alleen en niet in de groep, over praten: of ze zichzelf snijdt en mogelijk helpen om daar hulp bij te krijgen.

Hoe pak ik zoiets aan? Ervaringen daarmee?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:27:37 #2
139330 TNA
For the stars that shine
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:34:46 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111014866
- kap eens met die onzin -

[ Bericht 73% gewijzigd door Crutch op 03-05-2012 00:08:24 ]
pi_111015099
Tjongejonge.. serieus onderwerp mensen. Beetje serieuze reacties?
pi_111015106
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:27 schreef TNA het volgende:
Spreek haar eens aan op het juiste moment.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:42:13 #6
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_111015296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:39 schreef Lyriella het volgende:
Tjongejonge.. serieus onderwerp mensen. Beetje serieuze reacties?
gewoon op het juiste moment ff aanspreken en doe het subtiel, maar direct.
Succes! ;)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_111015325
Uhuh.. maar ik zie haar meestal in de groep.. als ik een één op één gesprek aan wil, bij haar thuis, bij mij thuis?
pi_111015330
Spreek haar op het goeie moment aan, wees eerlijk wees direct en draai er niet omheen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:43:37 #9
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_111015378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:42 schreef Lyriella het volgende:
Uhuh.. maar ik zie haar meestal in de groep.. als ik een één op één gesprek aan wil, bij haar thuis, bij mij thuis?
bij haar thuis, bij jou thuis voelt ze zich misschien onder druk gezet of erg onzeker..
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_111015384
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:42 schreef Lyriella het volgende:
Bij haar thuis zou ik zeggen puur omdat dat in haar eigen omgeving is :)
pi_111015395
Eigen omgeving voelt voor haar waarschijnlijk prettiger aan maar waar het ook is, voor haar gaat het een vervelende situatie zijn
pi_111015655
Goo Goo Dolls - Iris

"You bleed just to know you're alive"

Ik ken iemand die zich ook sneed. Is uit ongelukkigheid. Uit het van binnen gevoelloos voelen door een constant kutgevoel. Door zich te snijden doorbreken ze dat met fysieke pijn en voelen ze zich meer levend.

Flink met die meid gaan praten om eruit te trekken wat er mis is en haar op te vrolijken lijkt me.
pi_111015664
Zonder meer waar :)
Succes in ieder geval, zal niet makkelijk zijn

En let ook op jezelf TS, mocht ze alles vertellen kan het veel tijd vergen en soms psychisch ook wel wat van je vragen

[ Bericht 5% gewijzigd door Difficult op 01-05-2012 22:00:10 ]
pi_111016069
Lastige situatie, want over het algemeen schamen mensen wanneer ze aan zelfbeschadiging doen. Zorg er in ieder geval voor dat ze zich op haar gemak voelt.
signatuurloos
pi_111018362
Ga naar haar huis toe, en vraag dat gewoon. ik heb wel ergere dingen moeten vragen -.-'
pi_111019860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef Captain_Maximum het volgende:
Lastige situatie, want over het algemeen schamen mensen wanneer ze aan zelfbeschadiging doen. Zorg er in ieder geval voor dat ze zich op haar gemak voelt.
Is het ook juist niet om aandacht? Anders had ze die littekens wel verborgen toch?

Een klasgenootje van mij deed dit ooit ook. Op den duur had ze echt een enorme bloedplas achtergelaten op het meisjestoilet met een briefje "sorry voor de rommel, ik ruim het later op". Dat is gewoon een schreew om aandacht die echt serieus genomen moet worden. Ik denk dat het goed is haar zo snel mogelijk aan te spreken.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:13:58 #17
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_111020693
Ligt ook aan hoe goed je haar kent..
Heb een vriendin die het ook doet, maar zij vertelde het me zelf en haar familie weet 't ook..
Weet niet of het verstandig is om er naar te vragen als je niet close met haar bent, grote risico die je neemt is dat ze je vriendin niet meer is en dat ze je niet wilt zien.

Elk persoon is anders..
Mijn vriendin vertelde het omdat ze me vertrouwd en ik close met haar ben, maar ik ken ook een meisje die niet wilt dat andere het weten.

Ik snap de reacties hier voor mij, maar je kan iemand ook afschrikken om erover te beginnen en het kwam bij mij niet over dat je heel goed bevriend bent met haar 1 op 1.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_111020737
Ik werk in een supermarkt en door die prijskaartjes krijg ik ook regelmatig sneetjes op mn polsen waardoor het lijkt alsof ik me snij :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:15:17 #19
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_111020758
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef Paxcon het volgende:
Ik werk in een supermarkt en door die prijskaartjes krijg ik ook regelmatig sneetjes op mn polsen waardoor het lijkt alsof ik me snij :')
:D
kortom:
pi_111020959
OT: Wat wil je tegen haar zeggen, dan? Haar 'ompraten' of zeggen dat ze het niet moet doen zal niet werken. Je kan proberen The Butterfly Project toe te passen. Of dit zal werken is een tweede. Als je iets echt wil, zal een getekende vlinder je echt niet tegenhouden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:00 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Is het ook juist niet om aandacht? Anders had ze die littekens wel verborgen toch?

Een klasgenootje van mij deed dit ooit ook. Op den duur had ze echt een enorme bloedplas achtergelaten op het meisjestoilet met een briefje "sorry voor de rommel, ik ruim het later op". Dat is gewoon een schreew om aandacht die echt serieus genomen moet worden. Ik denk dat het goed is haar zo snel mogelijk aan te spreken.
Niet iedereen doet het om aandacht. De meesten verstoppen het juist onder lange mouwen, lange broeken, armbanden etc. Dat het wel zichtbaar is, betekent niet dat zij/hij het doet om aandacht te krijgen. Misschien is ze op een punt dat ze het geaccepteerd heeft en er overheen is, dat ze de littekens achter zich laat. Of misschien had ze geen schone vesten meer, het kan allemaal.
pi_111022580
Tja, toch is het de harde waarheid :D
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:56:11 #22
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_111022709
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:53 schreef Paxcon het volgende:
Tja, toch is het de harde waarheid :D
ik geloof je wel hoor, maar je moet er eigenlijk gebruik van maken.

ff zeggen of iemand misschien voor jou een scheermesje af wil rekenen voo de grap en dan je arm laten zien :')
kortom:
pi_111022850
Ik heb een keer een ruit ingeslagen :') daardoor heb ik meedere littekens op mijn onderarm, mensen vragen soms ook of ik me gesneden heb ;(
Maar je kan het altijd vragen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:59:21 #24
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_111022858
Gewoon straight to point zijn en probeer haar te helpen ;), be the bigger girl!
pi_111022951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef Paxcon het volgende:
Ik zie je post nu pas, maar goed het kan dus ook van iets anders komen ts :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')