abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:14:29 #1
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111006865
Originele OP:

Ik kwam net een liedje tegen, geschreven over gepest worden.

Ik ben zelf vroeger ook gepest en merk dat dit nu nog steeds een heel grote impact op mij heeft.

Het doet veel met je onderbewuste , met je zelfbeeld. Misschien heb je het niet door, maar onbewust blijft het knagen. Je kunt er denk ik wel vanaf komen, maar het maakt je leven niet gemakkelijker als je langdurig gepest bent. Althans, dat is mijn ervaring.

Ik vroeg me hierbij af: Is er een reden dat ik juist degene was die 6 jaar lang gepest is? Waarom moesten ze mij altijd hebben? Waarom was ik nooit cool of geliefd?
Wat voor soort mensen worden eerder gepest en waarom?

Misschien vocht ik niet hard genoeg terug. Misschien liet ik het toe. Misschien was ik te eigenwijs, te slim, paste ik er niet goed genoeg tussen. Misschien was het omdat ik dik was - maar er waren wel meer dikke kinderen die niet gepest werden, hoe zit dat dan?

Het ironische is dat ik er vroeger totaal niet mee zat als mensen mij lelijk of dik vonden. Ik was eigenlijk best trots op mezelf. Echter, vanaf mijn 13e veranderde dat heel drastisch. Ik dacht dat mensen mij alleen serieus zouden nemen als ik slank was. Ik kreeg een eetstoornis, ik wilde nooit meer dik zijn, zoals vroeger. Ik wilde nooit meer stevig gevonden worden.

Voor het eerst in mijn leven was de mening van anderen bepalend voor mijn eigenwaarde. En sinds toen ben ik daar eigenlijk niet meer vanaf gekomen.. Het is t/m mijn 18e alleen maar erger geworden. Ik ben nu 19, en ik heb geen eetstoornis meer, maar ik voel me nog steeds vaak ontzettend kut over wie ik ben en heb elke dag wel twijfels zoals "Ben ik wel goed genoeg? Wat vinden andere mensen van mij?" en werd ook veeel te snel verliefd op jongens die helemaal niet goed voor me waren, enkel om die leegte in mij op te vullen.

Door al het gepest ben ik nu redelijk onzeker en sociaal teruggetrokken. Ik denk dat mensen mij niet gezellig vinden in sociaal contact, en stel me daarom ook maar moeilijk open. Misschien komt het door wie ik ben, dat mensen mij minder leuk vinden en ik daarom vroeger ook gepest ben. Ik weet dat dit niet 100% klopt, want ik heb een hele goede vriendin die me altijd zou steunen, maar toch..
Ik voel me soms zo somber, en dan weet ik niet hoe ik eigenlijk "lol" moet hebben. Ik vind uitgaan etc. steeds minder leuk omdat ik teveel nadenk en mezelf dan stom ga voelen en het niet meer leuk heb : Want, als je jezelf stom vindt, waarom zou je dan plezier in uitgaan hebben? Ik ga de laatste tijd hooguit 1x per maand uit, terwijl ik student ben. Ik vind het gewoon niet leuk en heb niet veel vrienden.

Ik heb het gevoel dat het steeds beter gaat en dat ik er uiteindelijk bovenop zal komen, maar vind het moeilijk om, als ik me een tijdje goed voel, niet weer terug te vallen naar periodes van gevoelens van eenzaamheid en waardeloosheid, en dan valt het beetje grip wat ik nog had weg. Herkenbaar?

edit - ik ben ook heeeel erg bang dat ik niet geschikt ben voor een relatie door mijn "issues", omdat mannen niet een onzekere piekerende vrouw willen :( Wat me vervolgens nog onzekerder maakt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:16:23 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111006943
- weg -

[ Bericht 94% gewijzigd door Crutch op 01-05-2012 19:40:55 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:16:57 #3
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111006959
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:03 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De behandelingen werken niet.
Dat is echt jammer zeg.
Gaat het verder wel een beetje goed met je (voor zover dat mogelijk is)?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_111006985
-note-

[ Bericht 98% gewijzigd door Crutch op 01-05-2012 19:41:22 ]
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:22:48 #5
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111007210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is echt jammer zeg.
Gaat het verder wel een beetje goed met je (voor zover dat mogelijk is)?
Als ik de DSM-definitie van OCD zo lees heb ik het ook.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 19:24:16 #6
249559 crew  Lavenderr
pi_111007261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:17 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

- note -
Hoi pester :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Crutch op 01-05-2012 19:42:05 ]
pi_111007311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoi slachtoffer. :')

[ Bericht % gewijzigd door Crutch op 01-05-2012 19:41:38 ]
pi_111007378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O ja, ik was even vergeten dat er voornamelijk mensen gepest worden die het op de een of andere manier gemaakt hebben in hun leven.
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
pi_111007420
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:26 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

O ja, ik was even vergeten dat er voornamelijk mensen gepest worden die het op de een of andere manier gemaakt hebben in hun leven.
Nee. Het zijn de mensen die geen ruk bereiken in het leven. Dat is 't 'm nou net. Slachtofferrol enzo.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:27:37 #10
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111007431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:26 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Klopt, toen ik 4 was had ik het al gemaakt in mijn leven.
pi_111007502
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Klopt, toen ik 4 was had ik het al gemaakt in mijn leven.
Als je op je 4e gepest was dan was je gewoon de loser onder de 4 jarigen. Dan was je vast niet zo stoer als Mark op de speelplaats.
pi_111007540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Als je op je 4e gepest was dan was je gewoon de loser onder de 4 jarigen. Dan was je vast niet zo stoer als Mark op de speelplaats.
Duh. Je wordt niet gepest als je stoer bent. Ligt allemaal aan jezelf dus.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:31:33 #13
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111007645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Ik was waarschijnlijk niet zo stoer inderdaad , maar nu ben ik dat wel :Y
pi_111008251
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Doe niet zo ongelofelijk kinderachtig, ik weet zeker dat jij zelf ook wel een beetje een loser bent in sommige opzichten.
Ja pesters en gepesten allebei idd. Daarom worden pesters ook vaak later nog weleens zelf gepest.
pi_111008263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Doe niet zo ongelofelijk kinderachtig, ik weet zeker dat jij zelf ook wel een beetje een loser bent in sommige opzichten.
O vast, maar niet in die mate dat ik erom gepest word of ooit geweest ben. Dat verschil is nou net het verschil lijkt mij.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:43:36 #16
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_111008311
Opgeruimd en gekoppeld aan deel uno.
Houd het netjes mensen. :)
Je moeder is een hamster
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:51:37 #17
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111008750
Als bepaalde figuren nou even opdonderen naar KLB, kan hier gewoon weer normaal gepost worden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:54:03 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111008896
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Als bepaalde figuren nou even opdonderen naar KLB, kan hier gewoon weer normaal gepost worden.
Ik las: Kan hier gewoon weer normaal gepest worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111008900
quote:
Je ziet toch al dat er gemodereerd is en er maar één mening verkondigd mag worden?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:55:34 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111008989
quote:
:? Er is toch al gemod.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:56:57 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111009064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:? Er is toch al gemod.
nog niet genoeg, volgens 'bepaalde figuren' althans.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111009799
Gezellig dit topic!

In plaats van dat we gewoon naar elkaar luisteren, en respecteren hoe een ieder het ervaart, gaan we elkaar lekker lopen afbekken! Hoe oud zijn jullie?!

Pesten is een ervaring die littekens achterlaat, Ongeacht hoe je er NU instaat, Het is iets wat je nooit helemaal kan en zal vergeten, dat betekent niet dat we het de pesters altijd kwalijk moeten blijven nemen, want in veel gevallen speelde het in de kindertijd, En in de kindertijd hebben we allemaal dingen gedaan waar we nu als volwassene niet trots op zijn!

Pesten is ook iets wat iedereen zelf moet verwerken, en iedereen zal dat op zijn of haar eigen tempo moeten doen, Bagataliserende opmerkingen gaan daar niet bij helpen, evenmin als mensen afkraken, of bestempelen als zwak omdat ze ooit gepest zijn! je kiest er niet voor om de pispaal te zijn, je kiest er niet voor om als kind afgebrand te worden, Dat heeft weinig met zwakte te maken, Een kind van 4-16 is vaak niet sterk genoeg om het in zijn eentje te redden als de hele groep tegen hem is!

Dus laten we nu ajb stoppen met elkaar afbranden, en gewoon kijken of we elkaar misschien kunnen helpen met tips, en als je geen tips hebt, zeg dan gewoon niks zeg!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:18:01 #23
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111010271
Mij moesten ze hebben omdat ze zagen dat ik gevoelig was en ik was ook behoorlijk verlegen. En raar blijkbaar.

Het is wel heel sneu als je boven de 16 bent en dan nog steeds mensen pest. Dan ben je echt triest, want dan ben je oud genoeg om te weten wat het met mensen kan doen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111010452
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Mij moesten ze hebben omdat ze zagen dat ik gevoelig was en ik was ook behoorlijk verlegen. En raar blijkbaar.

Het is wel heel sneu als je boven de 16 bent en dan nog steeds mensen pest. Dan ben je echt triest, want dan ben je oud genoeg om te weten wat het met mensen kan doen.
sommige mensen gedragen zich erna en verdienen het, andere zijn gewoon het slachtoffer van een stelletje eikels. Kan allebei, shit happens.:)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_111010500
Zoiets noemen ze pikorde en dat begint op de peuterspeelzaal en dat gaat door tot en met het bejaardentehuis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:18 schreef Madame_Paon het volgende:

Dat is wel heel simplistisch en idealistisch gesteld. Leuk in theorie, maar in praktijk bestaat het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')