abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:09:45 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111006631

De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)

Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F Collab, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz.

Analoog - Momotaro 0701, N&F Skinny Guy Japan Heritage.

Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX, Self Edge x Dry Bones x SuperFuture x StyleForum.

BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey.

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - ALD Prescott Broken Twill, N&F Weird Guy Elephant 2, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Nudie Even Steven Dry Grey , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage , Nudie Lab Neo , Diesel denim jacket.

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - N&F Weird Guy Elephant 2, Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201 (unsoaked), Momotaro 0201 (soaked), Nudie Average Joe Dry Red Selvage

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch.

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.

Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim.

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

xSanjay - Nudie Thin Finn Dry Liquid Indigo, N&F Skinny Guy Natural Indigo.

Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.

Ali_Ilegali (Oldblue)

Atta-boy (APC)

BigSmurf (Momotaro)

bokkepoot (Naked & Famous)

DeGrote (Denham)

Ditty (Nudie)

don-diablo (Momotaro)

LSDreamer (ALD)

M1stral (Momotaro)

T_Fuff (Edwin)

xSanjay (Naked & Famous)

OP-style made by: Bobr ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door BigSmurf op 02-05-2012 10:07:09 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:11:50 #2
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111006719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PMK111 het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie goede advies. Ik ga een kijkje nemen bij Tenue de Nimes. Mag ik nu het topic afsluiten? :)
Dat deed je automatisch. :P
pi_111007035
Naked and Famous Japan Heritage gekocht :7
pi_111007058
Nog nooit gedaan. *Voelt zich stoer*

Als ik naar de foto's kijk in de OP dan vind ik eigenlijk de broek van don-diablo en attaboy het mooiste. Die Naked & Famous onderaan vind ik een beetje steriel ofzo.

Edit: die vouwen en verkleuringen zijn dus in de loop der tijd ontstaan in die broeken?
pi_111007246
ah jeans topic!
Ik heb een vraag, weten jullie merken dat brede modellen hebben en geen smalle.
Ik draag het meest g-star en chasin omdat deze het meest breed zijn kwa model maar ik heb bijv. een nieuwe die goed zit maar dit was het wijdste model.
Vooral omdat ik wat dikkere benen heb dan een standaard man door krachttraining en ik moet fietsen dus er wel in moet kunnen bewegen.

Beetje het rechter model achtig iets...

En dan nog wel een mooi model en net van die cheap ass dingen bij de zeeman ofzo :P
Ik draag maat 33/34... ik kan niet groter in de maten want dan wordt het te lang of te breed bij de heupen... ik moet het echt zoeken in het model.
Eigenlijk zit mijn nieuwste broek nu als enige goed.
pi_111007293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:19 schreef PMK111 het volgende:

Als ik naar de foto's kijk in de OP dan vind ik eigenlijk de broek van don-diablo en attaboy het mooiste. Die Naked & Famous onderaan vind ik een beetje steriel ofzo.

Edit: die vouwen en verkleuringen zijn dus in de loop der tijd ontstaan in die broeken?
Onderste paar is ook nog niet lang gedragen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:25:10 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111007303
Die rechter is een Regular Ralf van Nudie..Word niet meer gemaakt maar je kan hem nog krijgen :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:28:14 #8
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111007460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:18 schreef Nuggets het volgende:
Nice. :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:19 schreef PMK111 het volgende:

Als je nou voortaan na het sluiten van het topic ook nog rechtsbovenaan op "open nieuw deel" klikt, een nieuwe titel verzint en het nieuwe topic opent, dan ben je helemaal stoer. :P

Wat betreft de OP foto's, die van Atta en Don zijn al enigszins lang gedragen. Die van mij is dezelfde als die van Don, maar met minder draagtijd. Die van Sanjay is praktisch nieuw, en dus nog een ongeschreven doek om het zo maar uit te drukken. Je laatste opmerking klopt, veel dragen en dan na lange tijd pas wassen geeft dit soort resultaten. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:55:17 #9
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111008963
quote:
Lekker! mooi broek hoor :D
#FREEBAJSKORV
pi_111009483
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nice. :7

[..]

Als je nou voortaan na het sluiten van het topic ook nog rechtsbovenaan op "open nieuw deel" klikt, een nieuwe titel verzint en het nieuwe topic opent, dan ben je helemaal stoer. :P

Wat betreft de OP foto's, die van Atta en Don zijn al enigszins lang gedragen. Die van mij is dezelfde als die van Don, maar met minder draagtijd. Die van Sanjay is praktisch nieuw, en dus nog een ongeschreven doek om het zo maar uit te drukken. Je laatste opmerking klopt, veel dragen en dan na lange tijd pas wassen geeft dit soort resultaten. :)
Vet. Hoe lang duurt het om de resultaten van Atta en Don te krijgen ongeveer?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:15:06 #11
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111010089
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:05 schreef PMK111 het volgende:

[..]

Vet. Hoe lang duurt het om de resultaten van Atta en Don te krijgen ongeveer?
Die van atta had 9-10 maanden wear geloof ik. Maar het is ook afhankelijk van wat je ermee doet, actieve wear gaat natuurlijk harder dan iemand met een zittend kantoorbestaan. :)
pi_111011814
quote:
Nice, je zal er geen spijt van krijgen, heb er zelf ook een! Lekker snelle progress!
pi_111012143
Momo gaat onderhand ook lekker trouwens! Heb laatst de stitching op beide backpockets moeten repareren. Kon helaas niet dezelfde kleur garen vinden dus het is iets feller oranje geworden, maar het geeft wel een gaaf effect opzich. Zal bij mooi weer morgen wel even fotootjes schieten.
pi_111014009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:45 schreef Analoog het volgende:

[..]

Nice, je zal er geen spijt van krijgen, heb er zelf ook een! Lekker snelle progress!
Cool. Heb je pics? Ben wel benieuwd.
pi_111014677
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef Nuggets het volgende:

[..]

Cool. Heb je pics? Ben wel benieuwd.
Zal morgen wel wat van die meeschieten, als ik dan toch bezig ben!

Wat heel erg vet is, is dat die slubs (dus de onregelmatige stukken denim waar de geverfde draden dicht bij elkaar zitten) sneller faden, en dat hij daardoor heel onregelmatig fadet.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:47:31 #16
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111019076
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef Analoog het volgende:

[..]

Zal morgen wel wat van die meeschieten, als ik dan toch bezig ben!

Wat heel erg vet is, is dat die slubs (dus de onregelmatige stukken denim waar de geverfde draden dicht bij elkaar zitten) sneller faden, en dat hij daardoor heel onregelmatig fadet.
Die Jap Heritage is echt een fast fader. Dat is ziek gewoon. Fabric is uberdope.

Mijn 0701 gaat ook de goede kant op, ga nu wel wat electric blue zien... Nog steeds geen druppel water gezien overigens. Broek gaat met de dag lekkerder zitten.

Smurf, nog 8 maandjes man... Dan mogen we soaken :P
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:09:10 #17
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111020410
Haha inderdaad. It will be worth it! :P
pi_111021167
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:23 schreef DeRakker. het volgende:
ah jeans topic!
Ik heb een vraag, weten jullie merken dat brede modellen hebben en geen smalle.
Ik draag het meest g-star en chasin omdat deze het meest breed zijn kwa model maar ik heb bijv. een nieuwe die goed zit maar dit was het wijdste model.
Vooral omdat ik wat dikkere benen heb dan een standaard man door krachttraining en ik moet fietsen dus er wel in moet kunnen bewegen.

[ afbeelding ]

Beetje het rechter model achtig iets...

En dan nog wel een mooi model en net van die cheap ass dingen bij de zeeman ofzo :P
Ik draag maat 33/34... ik kan niet groter in de maten want dan wordt het te lang of te breed bij de heupen... ik moet het echt zoeken in het model.
Eigenlijk zit mijn nieuwste broek nu als enige goed.
Edwin Nashville niks voor je? of Edwin ED39?

Zijn straight of loose fit :)
We fear that which we cannot see
pi_111021830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

thx heb ff snel gekeken en ziet er goed uit, zal het ff checken ^O^
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:39:14 #20
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111021971
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ik vergeet Edwin altijd in het rijtje Nudie, N&F en APC, stom eigenlijk. :P
pi_111022051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:39 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ja stom |:( ;)

Misschien voor in de OP, instapmodellen? beetje klasses van merken neerzetten?
We fear that which we cannot see
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:50:41 #22
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111022460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:39 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Edwin is prijstechnisch interessant, maar ik zou het niet als instapbroekje aanschaffen. Zeker omdat je flink wat dedication erin moet stoppen eer je resultaat ziet. Dus ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat je dat buiten beschouwing laat.

Instap zou ik me toch scharen bij de merken N&F, APC, Unbranded, Nudie Jeans en bijvoorbeeld de wat onbekendere buitenlandse denims, zoals o.a. Artist Denim, Red Cloud en dergelijke. Daarvan is bekend dat ze goed faden en er is genoeg documentatie beschikbaar om het te bewijzen. Mooie Edwins zijn er ook hoor, laat ik dat wel stellen... Maar niet na 6 maanden wear.

Overigens... Ik zou wel willen soaken (0701), omdat je dan toch wel die mooie diepblauwe kleur krijgt en de vertical falling zo goed te zien is. Dat is echt dope :P
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_111022675
Trouwens weer wat geleerd.. ik moet bij loose fit/ straight zoeken :P _O-
Dat zijn idd de modellen wat ik zoek ^O^
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:03:34 #24
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111023038
quote:
16s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:40 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ja stom |:( ;)

Misschien voor in de OP, instapmodellen? beetje klasses van merken neerzetten?
U vraagt, wij draaien. :+

Aanvullingen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:50 schreef M1stral het volgende:

[..]

Edwin is prijstechnisch interessant, maar ik zou het niet als instapbroekje aanschaffen. Zeker omdat je flink wat dedication erin moet stoppen eer je resultaat ziet. Dus ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat je dat buiten beschouwing laat.

Instap zou ik me toch scharen bij de merken N&F, APC, Unbranded, Nudie Jeans en bijvoorbeeld de wat onbekendere buitenlandse denims, zoals o.a. Artist Denim, Red Cloud en dergelijke. Daarvan is bekend dat ze goed faden en er is genoeg documentatie beschikbaar om het te bewijzen. Mooie Edwins zijn er ook hoor, laat ik dat wel stellen... Maar niet na 6 maanden wear.

Overigens... Ik zou wel willen soaken (0701), omdat je dan toch wel die mooie diepblauwe kleur krijgt en de vertical falling zo goed te zien is. Dat is echt dope :P
True, ze faden echt als een bitch. Maar goed, ze zijn wel goedkoop en hebben een aantal interessante fits, dus als het je weinig uitmaakt of ie snel fade, dan kan het een mooie keus zijn. Ik zou echter bij instap kiezen voor N&F of Nudie, eventueel APC. Laatste is wat saaier, N&F heeft echt toffe fabrics en Nudie heeft alle mogelijke fits.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:15:01 #25
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111023494
Over dedication gesproken. Ik heb echt te veel jeans nog waar ik wear in moet steken... Ik focus me momenteel even op de 0701. De 0702 krijgt sporadisch wear, maar dat komt ter zijner tijd wel. Dat was gewoon een aankoop omdat het moest. Die broek is zo dope.

Maar ik kan ze helaas niet allemaal tegelijk dragen. De Copper Labels is echt een zomerbroekje, dus die trek ik tegen die tijd wel uit de kast. Eerst die 0701 maar even kapotdragen... :)

Hoe is het met de rest van de Momo's van de aanwezigen?

Analoog, BigSmurf, Don... Even kleine status (met of zonder foto;s)
Blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')