quote:gewoon een paar borrels nemen voor je examen, dan ben je zo van je zenuwachtigheid af
Op 10 september 2000 23:58 schreef Djeez het volgende:
Ik knijp hem nu toch wel behoorlijk voor dinsdag.
Ik ben ook in Leeuwarden afgereden, maar of dat nou geluk was?
Met mijn theorie misschien wel...
De eerste keer 7 fouten grmbl!!!
Maar de tweede keer kwamen de vragen me wel errug bekend voor.. ja hoor, hetzelfde examen als de 1e keer, geslaagd dus voor theorie!
Praktijk:
De eerste keer zag ik een man niet die op het zebrapad wilde oversteken, gezakt!
De tweede en derde keer een vrouw als examinator, niet goed, erg pietluttig, derde keer bijv. gezakt omdat ik te veel gas gaf bij de rotonde verlaten, zeikerds!
Maar de 4e keer geslaagd (bij dezelfde examinator als de eerste keer)!
En sindsdien rijd ik bijna elke dag... heerlijk een rijbewijs...
quote:Duim duim duim...
Op 10 september 2000 04:44 schreef Djeez het volgende:
Dus wie duimt er voor mij dinsdag, om 10:45 ?
Ik ga donderdag a.s voor het eerst rijles nemen , dus iedereen in Utrecht Blijf van de weg!
Theorie in een keer met alle vragen goed.
Praktijk in een keer na 21 lessen. En daarvoor had ik nog nooit gereden.
Was iets van 4,5 jaar geleden hier in Nederland.
Het is natuurlijk makkelijk de examinator de schuld te geven. Ook zal je instructeur, als die meerijdt, vrijwel altijd zeggen dat 'het wel meeviel, blah blah'.
Bottom line is dat je als je zakt niet voldoet aan wat de examinator als goed ervaart. Uiteraard is daar niet een keiharde grens voor aan te geven, er blijven altijd externe invloeden waar niemand controle over heeft.
Sommige dingen gaan ook op gut feeling, hetzelfde wat je wellicht zelf ook ervaart als je bij anderen in de auto stapt. Bij sommigen heb je een grenzeloos vertrouwen, bij anderen niet, zonder dat je echt dingen aan kunt wijzen die niet goed gaan.
(Zelf B in 2x, A in 1x, theorie voor beiden in 1x. En ja, ik dacht na de 1x keer B ook dat ik genaaid was. Inzicht komt met de jaren)
Goed kijken, en ik reed hem zachtjes tussen de mensen door het parkeervak uit. Eventjes doorrijden, in de twee schakelen, en ik reed het de uitrit af. Veels te hard, want ik nam de bocht te ruim. Een tijdje ging het goed, en toen zei de beste man:" Zo, zet hem hier maar naast die auto, en dan gaan we fileparkeren" 'Dat lukt me wel, heb ik vaker gedaan...', dacht ik, en probeerde hem erin te sturen. Oh oh, stoeprandje
Nou ja, dan maar weer verder rijden. De moed zakte me al in de schoenen, en ik dacht 'Nou, we kunnen net zo goed weer teruggaan, ik ben toch gezakt!'
Toen weer verder, en ik kwam in straat, die haaks staat op de hoofdwinkelstraat van de stad, idd, de Hoofdstraat. Dat kleine stukje, daar staat een bord bij met spelende kinderen enzo erop. Idd, een erf dus! Ik dus keurig stapvoets rijden, en alles leek goed te gaan Op de Hoofdstraat mogen beslist geen auto's rijden, maar daar kwam een sukkel in een auto van rechts, uit de Hoofdstraat. Hij stopte keurig, want hij wist wel dattie fout zat. Dus reed ik er mooi voor langs, en de examinator zei:" Die had je voorrang moeten geven hè!" Ik ging dus met hem in discussie, maar het mocht niet baten.
En verder reden we weer, en ik moest keren op de weg dmv steken. En jaja, dat ging goed! Dus mocht ik weer verder. Reed ik in een bocht, achter een fietser. Normaal gesproken zou ik die hebben ingehaald, maar ik zag een doorgetrokken streep op de weg staan, dus ik haalde hem niet in. " Waarom haal je die fietser niet in ? ", vroeg de examinator. " Omdat er een doorgetrokken streep staat ", zei ik. " Ja, maar dat geldt niet voor fietsers ", zei hij.
En verder ging het weer, een tijdje goed, en ik moest de snelweg oprijden. Keurig mij aan de snelheid houden, en goed kijken. Toen moest ik eraf bij Emmen, een uirit inrijden dus. Maar ik ging iets te hard, en reed over de blokmarkering. Toen reed ik nog een tijdje, en toen was ik weer terug bij het CBR.
De afsluithandelingen deed ik keurig, en vergat ook niet te kijken in de buitenspiegel voor ik de deur opengooide. We stapten naar binnen, en wist gelijk al dat ik was gezakt.
En ja hoor, op zeven van de tien onderdelen had ik onvoldoende gescoord! " Volgende keer beter jongen, tot over drie maand maar weer! ", zei de examinator sarcastisch.
Nou ja, het is niet anders. Als mensen interesse hebben, kan ik het lijstje met fouten wel ff scannen, en het dan op het forum plaatsen.
Maar ik baal er nog wel fan
Voor 't zelfde geld kom je niks tegen... nou ja, voor 't zelfde geld, scheelt je wel 300 piek aanvragen natuurlijk
Naja, volgende keer beter. suk6 alvast
Zelf ben ik de tweede keer geslaagd.
De eerste keer deed ik zo ongeveer alles fout wat fout kon gaan. Ik was ook bloednerveus! 3 x de motor af laten slaan, een verkeerd straatje inrijden, de stoep op met bochtje achteruit, slecht kijken enz enz.
Maar de tweede keer ging eigenlijk alles goed Het roze papiertje heb ik nu alweer anderhalf jaar.
Anyway, echt shit dat je gezakt bent.
Hier komt het geheim om te slagen: slik zo'n 12 diazepam en 5 oxazepammetjes voor je gaat afrijden. Dat had ze dus gedaan. Toen ze bij mij kwam nadat ze was geslaagd heeft ze eerst haar limonade uit haar handen laten vallen van vermoeidheid, toen heb ik de dokter gebeld en daarna heb ik haar op de bank in de woonkamer gelegd. Ze is met de afstandsbediening op een niet bestaande zender in haar handen in slaap gevallen.
ps: probeer dit ajb niet!! is niet echt goed voor je zoveel kalmeringsmiddel
ps. station is minstens 5-10 minuten rijden van mij huis...
quote:Een wonder dat ze die zag.
Op 12 september 2000 23:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
dan was er ook nog een omleiding
Djeez, rot voor je joh...maar ik heb zelf altijd het gevoel dat het voor een deel willekeur is. Als Madeleine kan slagen terwijl ze amper controle heeft over het stuur en geen inzicht in het verkeer...dan kan jij het ook.
quote:En hier kan ik me dus goed kwaad om maken
Op 13 september 2000 00:04 schreef Isabeau het volgende:
Een wonder dat ze die zag.Djeez, rot voor je joh...maar ik heb zelf altijd het gevoel dat het voor een deel willekeur is. Als Madeleine kan slagen terwijl ze amper controle heeft over het stuur en geen inzicht in het verkeer...dan kan jij het ook.
Zo'n half verdoofd iemand die niet ken rijden krijgt haar rijbewijs en ik moet voor de 4e keer opkomen! dem!
Nu cross ik er lustig op los...als je een tijdje je rijbewijs hebt en die druiloor zit niet meer naast je dan snap je niet hoe je 't die eerste keer niet hebt kunnen halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |