Oke, ik ben het een beetje kwijt...
Al een tijd ben ik aan het speuren wat nou de beste optie voor een andere auto zou zijn. Ik rij nu een Opel Corsa en zo'n 35K per jaar. Al een tijd stel ik het serieus zoeken naar een andere auto uit, maar gisteren bleek dat de Corsa koelvloeistof lekt. Daarnaast zitten er groot onderhoud aan te komen in de orde van nieuwe banden, nieuwe remmen en nog wat van dat soort dingen.
Dit is een beetje een punt geworden of ik nog een keer ga investeren in de auto, of er nog kort mee doorrij en van de zomer een andere koop. Twijfel, twijfel, twijfel....
Mijn gevoel zegt al een tijd tegen me dat ik gewoon een leuke klassieker als een oude Volvo of een MB van begin jaren '70 moet kopen. Maar met de huidige brandstofprijzen valt de Volvo een beetje af, een MB zou nog kunnen, mits diesel. Het grote nadeel is dat zo'n auto wel een 'klassieker' uitstraling moet hebben; gewoon en ouwe bak van 25 jaar op diesel gaat hem niet worden. Dat houdt dus een serieuze zoektocht in naar precies het goede model en dan ook nog in goede staat van onderhoud.
Aan de andere kant is een 'gewoon goede' moderne auto misschien een betere optie, zeker gezien de aankomende gezinsuitbreiding. Iets wat niet te duur is in wegenbelasting, niet te veel zuipt en het gewoon altijd doet en toch leuk is.
Ik weet dus eigenlijk niet zo goed meer wat ik nou eigenlijk zoek

Wie helpt me? Uitgangspunten: 35K per jaar, maar dat kan wisselen. Het is mogelijk dat dat ineens fors daalt. Budget: rond de 5K. Gezien de kleine zou ik toch liever iets rijden waarmee je niet te vaak langs de kant van de weg staat. Een beetje voordelig iets.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D