abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:10:50 #1
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_110999813
Oke, ik ben het een beetje kwijt...

Al een tijd ben ik aan het speuren wat nou de beste optie voor een andere auto zou zijn. Ik rij nu een Opel Corsa en zo'n 35K per jaar. Al een tijd stel ik het serieus zoeken naar een andere auto uit, maar gisteren bleek dat de Corsa koelvloeistof lekt. Daarnaast zitten er groot onderhoud aan te komen in de orde van nieuwe banden, nieuwe remmen en nog wat van dat soort dingen.
Dit is een beetje een punt geworden of ik nog een keer ga investeren in de auto, of er nog kort mee doorrij en van de zomer een andere koop. Twijfel, twijfel, twijfel....

Mijn gevoel zegt al een tijd tegen me dat ik gewoon een leuke klassieker als een oude Volvo of een MB van begin jaren '70 moet kopen. Maar met de huidige brandstofprijzen valt de Volvo een beetje af, een MB zou nog kunnen, mits diesel. Het grote nadeel is dat zo'n auto wel een 'klassieker' uitstraling moet hebben; gewoon en ouwe bak van 25 jaar op diesel gaat hem niet worden. Dat houdt dus een serieuze zoektocht in naar precies het goede model en dan ook nog in goede staat van onderhoud.

Aan de andere kant is een 'gewoon goede' moderne auto misschien een betere optie, zeker gezien de aankomende gezinsuitbreiding. Iets wat niet te duur is in wegenbelasting, niet te veel zuipt en het gewoon altijd doet en toch leuk is.

Ik weet dus eigenlijk niet zo goed meer wat ik nou eigenlijk zoek :')
Wie helpt me? Uitgangspunten: 35K per jaar, maar dat kan wisselen. Het is mogelijk dat dat ineens fors daalt. Budget: rond de 5K. Gezien de kleine zou ik toch liever iets rijden waarmee je niet te vaak langs de kant van de weg staat. Een beetje voordelig iets.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111000154
Ik zou een moderne auto kopen, en een classic voor erbij eventueel.

Zeker als je een gezin hebt, moderne auto's zijn namelijk een stuk veiliger!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:21:53 #3
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_111000262
Gewoon een Ford Mustang 1970 :7
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:34:32 #4
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111000795
Hoe technisch ben je?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:38:39 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111000960
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe technisch ben je?
Heel erg, alleen niet met auto's. Dus hij gaat altijd naar de garage.
pi_111001349
5000 voor een fatsoenlijke MB met klassiekeruitstraling gaat 'm niet worden.

Daarbij..... 35.000 per jaar in een auto van 25+ jaar oud, ik moet er niet aan denken.
En dat terwijl ik bijzonder graag rij in mijn MB 300d van bijna 30 jaar oud.

Fix die corsa of koop iets anders maar dat klassiekerverhaal moet je op deze manier echt niet doen.
pi_111002756
Wellicht iets als een toyota corolla station,

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=211083052

Niet een allerbeste uitstraling, maar ze rijden wel heerlijk.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:32:13 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111003109
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:47 schreef Elvander het volgende:
5000 voor een fatsoenlijke MB met klassiekeruitstraling gaat 'm niet worden.
Dat is inderdaad een van de problemen. Omdat ik toch wat minder tijd heb, heb ik minder tijd om een goed budget bij elkaar te sparen en precies de goede op te sporen. -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:21 schreef Soohr het volgende:
Wellicht iets als een toyota corolla station,

Het is ons eerste kind, dus een station is wellicht wat overdreven. ;) Daarnaast wonen we in een oud centrum, met kleine parkeerplaatsen. Maar een Corolla is misschien wel een optie, thanks. Die in de link heeft zo'n 230K gelopen, hoeveel km gaan die auto's eigenlijk? En zijn ze een beetje zuinig?
pi_111003882
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:32 schreef error_404 het volgende:

Het is ons eerste kind, dus een station is wellicht wat overdreven. ;) Daarnaast wonen we in een oud centrum, met kleine parkeerplaatsen. Maar een Corolla is misschien wel een optie, thanks. Die in de link heeft zo'n 230K gelopen, hoeveel km gaan die auto's eigenlijk? En zijn ze een beetje zuinig?
Binnen nu en 2 weken komt ons eerste kind ook, maar ik zou nu al niet minder dan een station willen rijden. zo alle spullen achterin zonder na te denken of het wel past. heerlijk.
Daarnaast is een corolla station ook niet heel erg groot, 4m40 geloof ik.

Ik heb een Corolla station uit 2006 gereden, dat was een 1.4 diesel en die reed gemiddeld 1 op 19.
Bij mijn werk gaan die auto's er bij max 170k wel uit, maar dan doen ze het nog goed. Ik heb geen idee hoeveel ze aankunnen.

De landcruiser waar ik 6 maanden in heb gereden kwam uit 1985 en had 250k op de teller toen ik hem kocht, met 273k weer verkocht en de motor heeft in de tussentijd geen problemen gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')