abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 00:55:02 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110983513
De wereld is hard en we ver- en beoordelen mensen continue. Iedereen heeft vooroordelen en regelmatig kloppen ze ook nog. Waar ik mee zit echter is het stigma waarmee ik rondloop en wat mij beperkt in het vinden van een leuke man/jongen.

Toen ik 18 was ben ik na mijn gymnasium gaan studeren aan de universiteit. Afijn, na 1,5 jaar bleek de studie zeer vaag te zijn en ik bleek niet rijp genoeg voor zo'n veeleisende studie. Ook was ik nog erg aan het puberen, ik had nog niet echt discipline. Wat nodig is om succesvol te studeren. Met hersens alleen red je het niet meer.

Toen ben ik HBO gaan doen en dit ging hartstikke goed. Ik leerde mezelf vermannen en ik leerde om ergens voor te gaan. Toch bleef het knagen dat ik uiteindelijk een HBO zou afronden, waar ik echt een WO mens ben qua persoonlijkheid.

Dus na 2 jaar toch weer gaan studeren aan de universiteit. Voor mij op de lange termijn de juiste keuze want zoals het er nu uitziet ga ik hem afronden en zal ik dus later op het door mij gewenst niveau gaan werken, het voelt als mijn levensvervulling, hetgene waar mijn leven voor bedoeld is.

Maar voordat dit zover is heb ik te maken met een stigma, namelijk dat van langstudeerder. En dat beperkt mij heel erg in mijn liefdesleven momenteel. Door de opmerkingen en het gebrek aan vertrouwen en zelfs wantrouwen ten op zichte van mij begin ik zelfs steeds meer over mezelf te denken als minderwaardig.

Als langstudeerder heb je het stigma op je dat je uiteindelijk nooit een studie zult afronden omdat je een eeuwige twijfelaar bent, een faler. Ook speelt mee dat mensen bang zijn voor een eventuele studieschuld, waardoor je een minder aantrekkelijke levenspartner zou zijn. Alhoewel dat bij mij niet zo is, kleeft dit toch aan mij wat heel frustrerend is.

En ik merk het zelf ook, ik ben 23 en ik ga de andere sekse ook steeds meer beoordelen op burgerlijke waarden als opleidingsniveau, inkomen etc. En romantiek speelt daarbij steeds minder een rol omdat dat niet slim is.

Maar ondertussen blijf ik dan wel single omdat ik, nu, geen aantrekkelijke partner ben. Ik moet dan eerst 'bewijzen' dat ik op WO niveau ga eindigen. En nu dan iemand daten die laaggeschoold is zie ik ook niet zitten omdat ik later samen lekker hoogopgeleid wil wezen in mijn supercoole koopwoning. Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.

Een enorm ingewikkelde situatie dus. Ik heb een behoefte om nu iets op te bouwen met iemand maar dat kan nog niet omdat ik achterloop. Ondertussen voel ik me soms best eenzaam, en al helemaal zo in mijn eentje deze persoonlijke strijd aan het leveren ben (studeer nu meer dan nominaal om zsm af te studeren).

De kutopmerkingen en haha kijk mij nou ik ga wel goed en de anderen blijven achter praatjes heb ik ook wel gehad eerlijk gezegd :( Kijk mij eens succesvol zijn *kots*

Gezien mijn situatie is het enorm goed wat ik aan het doen ben, haal enorm goede cijfers enzo en haal al mijn vakken. Ik probeer me daar op te focussen maar het is soms zo moeilijk...
pi_110983629
Ik kan me niet voorstellen dat jongens ook zo redeneren met het hele lang studeer/klaploper verhaal.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:01:12 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_110983666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 00:59 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat jongens ook zo redeneren met het hele lang studeer/klaploper verhaal.
Inderdaad. TS, is het niet gewoon zo dat je lelijk gevonden wordt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_110983721
is dit serieus?
Zo ja: ik denk dat je je 'stigma' niet de schuld van je vrijgezel zijn moet geven. Eerder je gewenste arrogantie en oppervlakkigheid. Met je 'dan moet ik het weer uitmaken omdat ik dan in waarde en status gestegen ben'. Vind 't eerder knap waardeloos.
Ja doei.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:03:47 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110983727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. TS, is het niet gewoon zo dat je lelijk gevonden wordt?
Nee, niet echt. Anders zouden laagopgeleide mannen me niet nog steeds willen... Maar voor hoogopgeleide mannen is dit echt een probleem.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:06:19 #6
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110983789
Ik heb ook WO gedaan, en kan mij van niemand herinneren dat ze in hun partnerkeuze hier zo'n issue van gemaakt hebben.
pi_110983801
Hoi, Ik ben een HBO'er en ik zou me kapotergeren aan je simplistische beredenaties met betrekking tot jouw lagere marktwaarde ten gevolge van het langstuderen. Dat is gewoon de grootst mogelijke onzin.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:07:42 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110983819
WO, afgezakt naar HAVO, daarna gaan werken, HBO weer opgepakt, vastgelopen. Ik was alleen 28 toen dat gebeurde, en dat ben ik nog steeds. Ook MWD. Je moet jezelf gewoon eerst eens goed tegenkomen denk ik...

Overigens zijn vrouwen die alles aan de hand van checklistjes willen toetsen aan hun standaard voordat ze eens gewoon genieten niet echt slim bezig denk ik...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:08:13 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110983833
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef motorbloempje het volgende:
is dit serieus?
Zo ja: ik denk dat je je 'stigma' niet de schuld van je vrijgezel zijn moet geven. Eerder je gewenste arrogantie en oppervlakkigheid. Met je 'dan moet ik het weer uitmaken omdat ik dan in waarde en status gestegen ben'. Vind 't eerder knap waardeloos.
Nouja je kan wel naief zijn, maar voor veel mensen werkt het toch zo in de wereld. Mijn vrienden herkennen ook het verhaal dat je iemand gaat zoeken met hetzelfde opleidingsniveau enzo omdat je eenzelfde toekomst dan voor ogen hebt.

Als echtpaar in de bijstand zul je bijv. niet een leuk huis kunnen kopen. En je gezamenlijk inkomen bepaalt later voor een groot deel hoe makkelijk je het hebt. Ook is het een stukje gedeelde achtergrond wat je kan delen.

Het is toch wel heel toevallig dat hoogopgeleiden elkaar opzoeken en dat er zelfs een aparte datingsite voor is.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:08:16 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_110983834
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Anders zouden laagopgeleide mannen me niet nog steeds willen... Maar voor hoogopgeleide mannen is dit echt een probleem.
Wat ben jij een simpel ding zeg :') Ik denk dat het feit dat je wat langer studeert geen enkele belemmering vormt voor een man. Ik denk dat je arrogante houding dat wel doet. Maar het is natuurlijk makkelijker om iets anders dan je karakter de schuld te geven van het feit dat een beetje man 0 interesse in je heeft :')
pi_110983843
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 00:55 schreef Mishu het volgende:

Toch bleef het knagen dat ik uiteindelijk een HBO zou afronden, waar ik echt een WO mens ben qua persoonlijkheid.
qua persoonlijkheid ben ik meer een MTS mens, met een beetje OU en een vleugje basisschool

quote:
Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.
Hoe staat de AEX van de liefde vandaag? Met drie punten gezakt hoor ik?

quote:
Ik heb een behoefte om nu iets op te bouwen met iemand maar dat kan nog niet omdat ik achterloop.
Correct, je dient eerst level 70 te halen. Of 39 studiepunten. Of 30000 euro spaargeld. Dacht ik.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:09:35 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110983863
En termen als marktwaarde e.d. komen omdat ik vaak moet analyseren voor mijn studie met dat soort termen :P
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:10:35 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_110983882
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:09 schreef Mishu het volgende:
En termen als marktwaarde e.d. komen omdat ik vaak moet analyseren voor mijn studie met dat soort termen :P
Welja, want als je in een niet-werkomgeving bent dan bezig je natuurlijk nog steeds werk-termen. Want dat staat lekker interessant :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:12:25 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110983923
Nouja uiterlijk telt toch ook mee in hoe aantrekkelijk je bent als partner. Ja dat is oppervlakkig maar het telt wel mee.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:13:17 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110983937
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:12 schreef Mishu het volgende:
Nouja uiterlijk telt toch ook mee in hoe aantrekkelijk je bent als partner. Ja dat is oppervlakkig maar het telt wel mee.
Tuurlijk. Maar de illusie hebben dat je alle eigenschappen in iemand gaat vinden die je zoekt is een mooie... Illusie.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110983949
quote:
Een uiterlijk hebben is wel handig inderdaad.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:14:09 #17
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110983960
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:09 schreef Mishu het volgende:
Zozo, I am impressed :Y
Ik vertoonde jouw gedrag toen ik mmm..... 12 was ofzo. Het lijkt me verstandig dat je hieruit een aantal conclusies gaat trekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Comp_Lex op 01-05-2012 01:19:35 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:14:39 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_110983973
quote:
Uiterlijk + innerlijk ja. Maar je bent in beginsel geïnteresseerd in het uiterlijk. Laten we eerlijk zijn, in beginsel stap je niet op iemand af omdat je wil weten of hij/zij jou de stelling van Pythagoras kan uitleggen, maar omdat je hem of haar gewoon aantrekkelijk vindt.

Als dat niet begeleidt wordt door een tof karakter heb je aan uiterlijk alleen niks. Maar jij hebt geen tof karakter. Als je houding zoals in je OP ook maar in de verste verte lijkt op de houding die je IRL hebt dan weet ik wel waarom mannen je niet hoeven.
pi_110984016
quote:
. Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.
Jij ziet vriendjes als koopwaar ofzo? _O-
Rustig aan.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:20:23 #20
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_110984110
TS, als je een vent was geweest, dan had je misschien nog een punt in de verte. Echter je bent een vrouw => lekker zijn = geneukt worden. Daarvoor maakt het echt niet uit of je tokkie bent of op je 21ste cum laude bent afgstudeerd. Sterker nog, een TE goed cv is eerder een nadeel voor een vrouw.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:22:42 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110984162
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:20 schreef Puntenjager het volgende:
TS, als je een vent was geweest, dan had je misschien nog een punt in de verte. Echter je bent een vrouw => lekker wezen = geneukt worden. Daarvoor maakt het het echt niet uit of je tokkie bent of op je 21ste cum laude bent afgstudeerd. Sterker nog, een niet TE goed 'cv' helpt je eerder als vrouw.
Ik ben eerlijk gezegd niet op zoek naar iemand die slechts een trophy wife wilt... Daar ben ik denk ik wat te mondig voor ;)

Een man die een vrouw slechts wilt om te neuken vind ik niet echt aantrekkelijk...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:23:03 #22
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110984171
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:20 schreef Puntenjager het volgende:
TS, als je een vent was geweest, dan had je misschien nog een punt in de verte. Echter je bent een vrouw => lekker wezen = geneukt worden. Daarvoor maakt het het echt niet uit of je tokkie bent of op je 21ste cum laude bent afgstudeerd. Sterker nog, een niet TE goed 'cv' helpt je eerder als vrouw.
Eerlijk gezegd vind ik opleiding wel een factor, maar het is niet het doorslaggevende factor.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110984175
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet op zoek naar iemand die slechts een trophy wife wilt... Daar ben ik denk ik wat te mondig voor ;)
Maar je zoekt wel een trophy man? :?
Rustig aan.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:24:34 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_110984205
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Een trophy wife moet vooral lekker zijn. Ik denk dat 't 'm daar aan schort. Overigens, een trophy wife is niet gelijk aan 'geneukt worden' he.

Jij stelt dat de wat intelligentere mannen je niet willen. Dus je bent niet lekker genoeg om de arrogantie te compenseren, en je bent ook niet intelligent genoeg blijkbaar voor mannen om verder te kijken dan je uiterlijk. Ik weet niet hoor. Ik blijf er toch bij dat je jezelf schromelijk overschat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:25:20 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110984219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar je zoekt wel een trophy man? :?
Iets is geen trophy als je het zelf ook bent. De basis is altijd je eigen prestaties, je moet niet op de prestaties van een ander leunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')